poster

Na každého jednou dojde!

  • Francie

    Ci risiamo, vero Provvidenza?

Western / Dobrodružný / Komedie

Francie / Itálie / Španělsko, 1973, 99 min

Komentáře uživatelů k filmu (7)

  • D.Moore
    **

    Záleží na tom, jak moc máte rádi ztřeštěný italský humor. Tedy ten opravdu hodně, hodně, hodně ztřeštěný, žádný spencer-hillovský. Ve srovnání s Na každého jednou dojde totiž i nesmírně potrhlá Vůně cibule vypadá jako poměrně usedlá komedie pro začátečníky. Já ale na takovou podívanou s podezřele švihlým individuem v hlavní roli dnes náladu neměl. A tak oceňuji hlavně pohodovou hudbu, rvačku ve vykřičeném domě a pár fórů jako z grotesky.(18.10.2014)

  • LiVentura
    ****

    Hudba prostě nadchne milovníka a posluchače obou velikánů soundtracku..! A ta prdlovina mě bavila, klasické italské skeče s nadsázkou sobě vlastní a k nepoznání namaskovaný Milian.(29.4.2011)

  • farfalla
    ***

    Je to spaghetti western na druhou. Normální spaghetti westerny jsou založené na běžných westernech. Tento film je však založený na stylu samotných spaghetti westernů. Je to výběr atributů spaghetti westernů i samotné italské televizní produkce, které jsou dotažené ad absurdum. Co jsem zachytila: Hlavní postava Prozřetelnost - Prozřík je vlastně tulákem Charliem Charlese Chaplina, který přechází z jednoho dobrodružství do druhého a je vždy tím ´dobrým´, i když dělá špatné věci. Příběh je přerušovaný reklamami v italském stylu stejně, jak se to děje v italské televizi. Prozřík osvobodí Hurikána Kida stejně jako Clint Eastwood osvobodil Eliho Wallacha ve filmu ´Hodný, zlý a ošklivý´. V nouzi si Prozřík stejně jako Pepek námořník dá konzervu špenátu - jídla šampiónů. Prozřík vlastní obytný vláček po vzoru Mortona z filmu ´Tenkrát na západě´. Při opisu přestřelky mafiánů jsou použita jména postav z ´Kmotra´. Ve scéně v hospicu pro bandity jsou v konverzaci použity tituly westernů.(1.6.2014)

  • odpadlik123
    *

    Těžko se dá podat, jak tohle bolelo. K mému jedinému štěstí cz verzi "Na každého jednou dojde" nevlastním a tedy všemu nerozumím, leč zde šlo spíše o dojem vizuální... Celé dílo pojato podivně kulisově interiérově a papundeklově, přec s velkými náklady a všechno zmíněné záměrně. Uprostřed louky si postaví palác. Do pouště indiánskou osadu. Hurikán Kid se zcela zcivilizoval. Prozřetelnost 2 vypadá jako kombinace Chaplina a Hitlera, z charakteru už nemá nic, žije v jakémsi pojízdném atomovém krytu, ze vtipu ztratil film vše, zpomalované záběry podtrhují podivnou humornost. Ale ono vcelku nic k smíchu není. Prozřetelnost zachrání před utopením Carole André a aby si ji mohl vzít, musí získat nemalý obnos. Zní to jako hloupá komedie, ale tohle vlastně ani není film. Na jednu stranu neskutečně debilní vtipy (ano, jediná opravdu vtipná věc za celou dobu mi přišlo švindlování s ruletou) typu likvidace vojáků holubím trusem, jakoby v opiovém delíriu a nutící k útěku od obrazovky. A na druhou stranu nezvyklé násilí - Hurikána prakticky na úvod oběsí, všichni jsou jaksi zlí a chudák Rick Boid si stále nedá pokoj a bude vyzývat na střelecké souboje pana Prozříka tak dlouho, až se mu to stane osudným. Po pravdě, z většiny vtípků mi bylo na nic, některé jsou ale opravdu na zvednutí žaludku (operace muže zasáhnutého kanonádou nábojů), doplněno humornými převleky, líčením, věcmi a vymoženostmi, z kterých člověka spíše mrazí. A surrealisticky celé podpořené velmi podivnými animacemi. Z jedné půlky na umření hrůzou, z druhé z trapnosti, celé to není film, ale spíš jakoby ztělesněný zlý sen. Pokud by divná bitka s Číňany či nafukující se člověk jinde vzbuzovali trapnost, tady to bylo horší. Western to tedy nepřipomíná ani omylem. Pokud toto chtěl pan de Martino (mnou dosud vážený) natočit, patrně se musel sjet a okolo sebe všechny také. Dokoukáno jen, aby to nezůstalo na pozdější časy.(6.4.2014)

  • MickeyStuma
    *

    Spaghetti westernová komedie spíše estrádního typu, kdy v tomto případě musí mít divák setsakramentský smysl pro humor, aby ho to skutečně bavilo. Směs nejapných vtípků místy spojené s groteskou je až neuvěřitelně přepálená. Diváka ani nenechá jedinkrát na chviličku vydechnout. Hlavní postavička jako by byla mixem Charlieho Chaplina a Jackieho Chana. Se vším si ví rady a se vším si umí poradit. Jeho skopičiny však mají pobavit? V oblasti humoru dosti silná káva. Být to klasická groteska, více by to vyniklo v černobílém obraze a bez zvuku. Hodně se tu tlačilo na pilu a je to pouze ke škodě věci. A nezachrání to ani hudba autorů, jako je Ennio Morricone a Bruno Nicolai.(21.7.2017)

  • JimLogan
    **

    V podstatě groteska složená z jednotlivých, více či méně zábavných, skečů bez solidnější základní linie. Každopádně klobouk dolů před Milianem - vzhledem k tomu, co všechno zde předvádí. Potěší řada odkazů i notoricky známí herci vedlejších rolí...(20.5.2018)

  • JARDAHONDA
    ****

    Italský spaghetti western se spoustou komických scének a za doprovodu výborné hudby skvělého Ennia Morriconeho.. Působivý snímek, který diváka zavede do úplně jiného levelu a s nadhledem se nechá vtáhnout do děje westernové komedie, při které si " vyčistí " hlavu od nevšedních starostí ****(11.3.2012)