Režie:
Francis VeberScénář:
Francis VeberKamera:
Haskell WexlerHudba:
David McHughHrají:
Nick Nolte, Martin Short, Sarah Rowland Doroff, James Earl Jones, Alan Ruck, Kenneth McMillan, Bruce McGill, Lee Garlington, Jack McGee (více)Obsahy(1)
Několikrát soudně trestaný bankovní lupič Daniel Lucas se po svém propuštění z vězení vypraví do banky, aby si tu uložil peníze, které si vydělal za mřížemi. Jenže stejnou banku si náhodou ve stejný čas vybere pro své první přepadení také amatérský lupič Ned Perry. Nemotora, který se v zoufalství rozhodl přepadnout banku a získat tak peníze potřebné k tomu, aby nepřišel o svou milovanou dcerku Meg. Nervózní a poněkud ztřeštěný lupič si samozřejmě vybere propuštěného recidivistu jako rukojmího při svém útěku z banky obklíčené policejními vozy. Není divu, že policie považuje za skutečného lupiče Lucase, který se jen pokouší o nový trik. Přes počáteční nevraživost se hrdina se svým nešikovným únoscem spřátelí, když je nucen se postarat nejen o něj, ale také jeho dítě. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (69)
Remaky kvalitních a známých filmů jsou většinou hluboko za originály. Výjimkou je tento případ. A to je nejspíš tím, že Francouzský originál i Americký remake natočil Francis Veber. Všechny vtipné situace jsou skvěle zvládnuty stejně jako v originále. Nick Nolte s Martinem Shortem se Gérardu Depardieu a Pierru Richardovi rovnat mohou. Sice málo, ale mohou. Pouze se vytratila dojemná linie originálu navzdory větší dynamičnosti remaku. Originál je originál, ale v tomto případě i remake je hodně povedený. ()
Mudrovat na tím, proč tenhle snímek vznikl, je zbytečné. Ve Spojených státech tvoří evropský film naprosto nepodstatný podíl na televizním trhu a do kin neproniká téměř vůbec. Evropské filmy se promítají v síti biografů náročného diváka a pokud někdo tvrdí, že se víc vyzná v evropské kinematografii, je to znak snobství nebo těžkého intelektualismu. Americký divák je hodně sebestředný a chce vidět svoje hvězdy no a americký producent chce vydělat, takže se naprosto běžně vyrábí americké verze kvalitních evropských snímků. Většinou jde o druhořadý plagiát a nejinak je tomu v tomto případě. Nic na tom nemění fakt, že oba filmy spojuje tentýž režisér. Na Třech uprchlících se jasně projevuje, jak důležité je obsazení hlavních postav, schází taky zkrátka Depardieu a Richard, díky kterým originál dobře fungoval. Ti, kteří neznají původní film, můžou dát s přehledem 3*, ale já se neubránil zklamání. Celkový dojem: 40 %. ()
Tenhle remake komedie 'Uprchlíci' kupodivu nedopadl jako naprosté fiasko, snad proto, že jej režíroval Francis Veber, autor původního filmu. A scéna, kdy je hlavní hrdina přestrojen za těhotnou ženu, mi v podání Martina Shorta připadá dokonce o něco legračnější než s Pierrem Richardem. Ale celkově je tahle verze přece jen slabší. ()
Tedy - já marně hledám odpověď na otázku - proč vlastně vznikl tenhle film... (???) Žeby nedůvěra amerických distributorů ve francouzský originál? Či (nejspíš) pro laika nepochopitelné finanční tahy v rámci hollywoodského showbyznysu? Vlastně je to asi ojedinělý (?) jev v historii kinematografie, aby jeden režisér natočil dvakrát prakticky stejný film (navíc hned takhle za sebou) - s jinými herci a v jiných reáliích. Faktem ovšem je, že Nolte ani Short na své předobrazy nemají, byť netvrdím, že by tenhle film byl špatný či snad nějak příliš postrádal humor originálu. A tak snad lze tenhle film brát jako jakousi kuriozitu, jako na >dvojče< narozené o tři roky po svém starším bratrovi... :-) Na svého předchůdce však už z principu nemá... - - - P.S. Co však dělá sledování téhle taškařice nesnesitelným, je už tradičně naprosto debilní novoidní český dabing. ()
Není to špatný film, ale proč se proboha točí na chlup stejný remake, když francouzský originál byl minimálně o stupeň lepší? Nabízí se jediná logická odpověď : "Hele ten francouzskej film vo tom blbým zloději, co mu ten druhej pomůže kvůli ňáký malý holce...to šlo na dračku...hele vono by z toho fakt šlo ještě něco vymáčknout. Člověče, jak se jmenovatel ten Francouz, co to točil?" ()
Galerie (15)
Zajímavosti (1)
- Režisér Francis Veber v autobiografii "Ať to zůstane mezi námi" vzpomíná, že o roli Daniela Lucase (Nick Nolte) měl zájem i Harrison Ford. Veber se s ním sešel, ale Ford později sám odstoupil. (D.Moore)
Reklama