Režie:
Gregory HoblitKamera:
Michael ChapmanHudba:
James Newton HowardHrají:
Richard Gere, Laura Linney, John Mahoney, Alfre Woodard, Frances McDormand, Edward Norton, Terry O'Quinn, Andre Braugher, Steven Bauer, Joe Spano, Tony Plana (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (607)
Před shlédnutím tohoto filmu jsem vůbec neměla tušení o co půjde. Myslela jsem, že nejspíše o běžnou výhru excelentního právníka nad systémem, ať již bude obviněný vinen a nebo ne. Více zmýlit jsem se ale nemohla. Příběh začíná poněkud pomalým tempem a není kdovíjak zběsilý. Celou pointu právě pochopíte až v posledních okamžicích. Až tehdy si uvědomíte, že celý příběh je vyprávěn na základě charakteru právníka, který snad poprvé z celé své podstaty uvěřil, že jeho klient je neviný - a zmýlil se. Richard Gere není podle mě kdovíjaký herec a hodí se spíše do romantických filmů, ale zde se mi líbil a role mu sedla. Edward Norton dostal na můj vkus hodně málo prostoru, ale když už se objevil na scéně tak to stálo za to. Vadu řeči předvedl tak dokonale, že jsem mu to místama i věřila. Jde o skvělý film, který i když má dvě hodiny, ani nachvilku se nenudíte. - "There never was an Aaron, counselor." ()
Arcibiskup Rushman byl zavražděn a zakrvaveného mladíka Aarona Stamplera, přistiženého u těla oběti, by mohl zachránit jen zázrak nebo právník Martin Vail. Vailovi nezáleží na Stamplerově vině či nevině, protože tuto podružnou skutečnost umí věrně zakamuflovat v džungli paragrafů. Pro něj je důležité, že se může opět mediálně zviditelnit, neboť obhajoba mučedníka je nejlepší reklamou pro rozkvět živnosti. Tentokrát se však bude muset vyrovnat s tím, že někdo přemýšlí minimálně stejně zvráceně jako on a cena za popularitu bude mnohem vyšší, než si původně myslel. ()
Prvotní strach jsem pocítil já, když moje oko v programu zavadilo o film s Ríšou a Edou. Všechny obavy ale rozcupovalo jedno z nejlépe natočených soudních dramat, co jsem kdy viděl. Je pravdou, že největší plusové body naskočily především díky vynikajícímu finiši a závěru, v tomhle si Hoblitův film ničím nezadá s průběhem každého průměrného pelešení. Ale povedený závěr patří jak k dobrému filmu, tak i k dobrému milování, takže není důvod křivdit ani Hoblitovi, ani slečně vedle vás. ()
Primal Fear funguje díky skvělému scénáři a hereckému umu Richarda Gerea a Edwarda Nortona. Není to žádný klenot kinematografie, ale poctivý, gradující thriller. A to se taky cení, takových moc není. Začátek je jednoduchý a přímočarý. Někdo zabil arcibiskupa a z místa činu utíká Norton, přistižen policií. Obhájce v podání Richarda Gerea se případu hned chytí a nabízí svou službu Nortonovi zdarma protože věří, že je nevinný. Jediným faktem zatím zůstává, že Norton je chycen, jak utíká od sídla arcibiskupa v zakrvácených šatech. Žádný přímý důkaz ani motiv, pouze fakt, že Norton zpíval ve sboru a s arcibiskupem se znal blízce. Příběh postupně odkrývá další fakta, jako Nortonova kamaráda Alexe, který je přistižen v Nortonově bytě a následně fakt, že tito dva spolu s další kamarádkou pro arcibiskupa točili lechtivé filmy. K tomu připočítejte napojení arcibiskupa na vlivné lidi a jejich skupování pozemků a na zvraty máme zaděláno :). Zásadním se ale stává až moment, kdy Gere v cele zatlačí na Nortona a ukáže se, že ten trpí poruchou osobnosti a že opravdu arcibiskupa zabil, ale sám o tom neví. Gere tedy ztrácí svou obhajobu, ale stále pracuje na tom, jak očistit svého klienta. Konec ale nechá všechny na pochybách. ()
thriller s prekvapivým koncom . . . povedal by som veľmi prekvapivým . . . skvelým mladým nortonom (hrajúcim ešte mladšieho . . . povedal by som veľmi mladšieho) a richardom gereom, ktorého som kedysi nemal rád a hoci jeho ksicht mi nikdy nebude úplne po vôli, začínam si k nemu nachádzať cestičku. o, a na záver - gregory hoblit je v tomto žánry celkom skúsený režisér, takže taká súca filmová vec na víkendový večer ()
Galerie (33)
Zajímavosti (14)
- Edward Norton dostal za svoji roli 50 000 amerických dolarů. [Zdroj: časopis TV Max] (SONY_)
- Ve 23. minutě se Martin (Richard Gere) sleduje zprávy v TV a odkládá flašku vody vedle sebe na křeslo. Flaška spadne, přesto o pár záběrů později stojí. (J.A.K.)
- Hned na začátku filmu ve 20. minutě zavazuje sekretářka Naomi (Maura Tierney) motýlka Martinovi (Richard Gere) a zapomene mu vytáhnout cípy límce. Martin odchází za roh, avšak když po vteřině nakoukne zpět, cípy límce jsou v pořádku. (J.A.K.)
Reklama