Reklama

Reklama

Strašák

Trailer

Na prašné silnici kdesi na jihozápadě se potkají dva tuláci. Propuštěný trestanec Max (Gene Hackman), který má rád teplo (a proto má na sobě několik vrstev svetrů) a taky hospodské rvačky, kvůli nimž se často dostává do konfliktu se zákonem, a bývalý námořník Lion (Al Pacino), křehký důvěřivý mladík, který cestuje za svým dítětem, jež nikdy neviděl. Oba muži spojí své síly a cestují ve dvojici, stopem, na nákladních vlacích, jak se dá. Nejdřív do Denveru za Maxovou sestrou, pak do Detroitu za Lionovou ex-manželkou a nakonec do Pittsburghu, kde má Max našetřené peníze a hodlá si za ně otevřít umývárnu aut. Jejich tragikomická anabáze za štěstím v netečném světě má však víc zákrut, než oba předpokládali. Nakonec to nejcennější, co na své cestě získají, je vzájemné přátelství... Snímek Strašák (1973) režíroval bývalý fotograf Jerry Schatzberg (nar. 1927), jenž předtím zaujal působivým portrétem narkomanů Panika v Needle Parku. Do hlavních rolí obsadil nastupující herecké hvězdy Hackmana a Pacina, kteří se mu odvděčili mistrovskými výkony, překonávajícími i slabší místa v původním scénáři Garryho Michaela Whitea. Film měl svou mezinárodní premiéru na MFF v Cannes, kde byl oceněn Zlatou palmou (ex aequo s britským snímkem Námezdní síla). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (178)

Šakal 

všechny recenze uživatele

Mladičký Al Pacino v jedné ze svých prvních rolích ( již tady je zcela patrné jaký potenciál v dotyčném třímal, aby jej následně rozvinul ) a Gene Hackman v komorním snímku J. Schatzberga o dvou " ztracených existencích " , vyděděncích společnosti. Ač oba naprosto rozdílní, citlivý a bezelstný Al Pacino ( coby námořník Lionel ) v kontrastu s životem otřískaným G. Hackmanem ( coby čerstvě propuštěným vězněm Maxem ), najdou v sobě pochopení, které následně přeroste ve velké PŘÁTELSTVÍ ( nejednou prověřené a ač to občas zadrhne, vytrvá ). Přestože je divákovi od úplného začátku zcela jasné, jak snímek dopadne, jednoduše se neubrání pocitu přání, aby jejich sen ( otevření myčky aut a " doručení lampičky " ) došel naplnění. Leč toto není POHÁDKA, toto je ŽIVOT.....přesto by se chtělo říci, díky za to. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Promiňte, asi se mnou mnozí nebudou souhlasit, ale já těchto 112 min považuji za nudu táhnoucí se po celou dobu projekce jako jedovatý plyn, který se k vám nenápadně plíží při zemi a posléze vás definitivně odrovná. V případě tohoto filmu to odrovnání však naštěstí není definitivní a natrvalo. Jerry Schatzberg, jak se píše výše v obsahu, původně módní fotograf, měl asi ZASE trochu peněz, tak se rozhodl ZASE "něco" natočit. A protože Gene neměl právě co dělat, kývnul mu na to, .... sebral na ulici Al Pacina potulujícího se s krabicí převázanou červenou mašlí, skámošili se a oba šli do toho. Mohlo to tak nějak být??!! ... Díky, ... další projekci už nikdy více. ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Výborné drama o přátelství se skvělým Al Pacinem a Genem Hackmanem. Pohodové začáteční tempo kdy si člověk říká, že život přece jen může být fajn pak v polovině vystřídá krutá realita, která vás v závěru skoro až rozdrtí a to především zásluhou obou představitelů hlavních rolí. Chtěl bych věřit tomu, že si tu myčku nakonec otevřeli. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Někdy si člověk může hlavu ukroutit nad tím, jak je možné, že tak vynikající film je takhle opomíjený... Přitom Al Pacino s Hackmanem tu podávají výborné, skoro by se chtělo říct nadpozemské výkony... Skvělá režie méně známého Jerryho Schatzberga bere dech a ten příběh.... Síla... Už v průběhu promítání člověka napadají paralely s jiným skvělým filmem - Půlnočním kovbojem Johna Schlesingera. Stejně jako ve zmíněném oscarovém snímku i zde jde v podstatě o tragické vystřízlivění ze snů, které si hlavní postavy plánují celý život a jejichž uskutečnění zabrání nemilosrdná rána osudu. Stejně jako v Půlnočním kovbojovi jsou i ve Strašákovi nevídaným způsobem vykresleny charaktery všech hlavních postav; tragické osudy Lionela v tomto snímku a Ratsa v Půlnočním kovbojovi jsou smutným vyvrcholením životních příběhů, které popírají nadšené ódy na americký sen. Rozdíl mezi oběma je ovšem v tom, že zatímco Ratso je vychytralý syn velkoměsta, Lionel je prosťoučký tulák, který si mnohé zavinil sám tím, že opustil svou přítelkyni a jejich nenarozené dítě. Strašák je neprávem zapomenutý film, který se rozhodně co do kvality a síly vyrovná i Kmotrovi, kterého v Al Pacinově filmografii následuje, i Serpicovi, kterého zase předchází... Jak to říkal Lion...? "Scarecrows are beautiful..." ***** ()

MartinNDL 

všechny recenze uživatele

Umím si představit, co to bylo v těch sedmdesátejch letech asi za pecku, když za těžkýho totáče nechali ty kluky český nevybouřený čuchnout si k beatnickýmu stylu života. Najednou tady byla alternativa k loser postavení, který se asi týkalo většiny, jenže jet tím vlakem z Kladna do Ostravy není asi vono, takže to stejně nikam nevedlo. Mladej Pacino je naprosto úžasnej a Jirka Sovák v roli drsňáka mu trochu snažším hraním slušně sekunduje. Všem divákům je asi jasný, kam cesta vede, ale o cíl tu jde i když víte, že je nedosáhnutelnej. Pro fanoušky Půlnočního kovboje povinnost. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (7)

  • Gene Hackman byl tak zklamaný komerčním neúspěchem filmu, že se od té doby začal zaměřovat výhradně na komerční projekty. (akisha)
  • Ještě před natáčením se Gene Hackman a Al Pacino oblékli jako tuláci a stopovali napříč Kalifornií, aby se lépe vžili do svých rolí. (D3VIL)

Reklama

Reklama