Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StarsFan
    *****

    Asi nejerotičtější Pacinův film, takový Základní instinkt v neo-noir stylu. Pečlivě vytvářená atmosféra, déšť, noční New York, hra světla a stínu, hlavní postava potácející se od opilectví k vášni i podezřívavosti. Přesně takové filmy mám ráda a přesně takové filmové charaktery dokáží přitáhnout moji pozornost. A není to jen Pacino, kterému jsem dokonale rozuměla v každém okamžiku, ale i výborně mysteriózní Ellen Barkin a John Goodman v roli Pacinova parťáka, která mu dle mého názoru sedla ještě líp než postava v Big Lebowskim. A tak, i když Moře lásky nemá jednu scénu, která by mi i po letech utvěla v paměti, pečlivě budovaná atmosféra včetně pochopitelného logického a přitom zajímavého závěrečného rozuzlení vytvořily takový film, na který se v budoucnu ještě ráda podívám několikrát znovu. Pacino si zkrátka v době, kdy trávil na divadelním jevišti víc času než před filmovou kamerou, uměl projekty zatraceně dobře vybírat.(17.5.2008)

  • Djkoma
    ***

    Velmi dobrý Al Pacino v jinak průměrném snímku. Harold Becker je viditelně rutinér, který dostal do rukou zajímavý scénář a pokusil se skrze několik známých tváří udělat svůj nejlepší film. To se mu jistě povedlo, ale ať Pacino, Goodman nebo Ellena Barkin si zasloužili ještě něco navíc. Nabízí se tu i srovnání s mnohem lepším Základním instinktem, ale to je cesta, kterou si Becker vědomě nevybral a Moře lásky tak jde cestou hraní si s divákem spíše před "dovolenou hranicí" než za ní jako zmíněný snímek se Sharon Stone a Michaelem Douglasem. Bohužel zmíněný Ellen Barkin má do mé femme fatale opravdu pěkný kus a přestože v posledních Dannyho parťácích (kde se opět sešla s Pacinem) vypadá zraleji a lépe, v moři lásky se spíše utápí... Podobné rádoby noir hříčky by zasloužili více vášně nebo jiných emocí...(29.9.2009)

  • Subjektiv
    ****

    Kriminální zápletka sice filmu vévodí, je však uchopena zcela jinak a ze zcela jiných příčin, než se běžně v kriminálních filmech činí. Pokud by divák toužil po střádání důkazů. vyřazování podezřelých, deduktivní práci geniální mysli, mohl by být z Moře lásky převelice zklamán. Ústřední je totiž rovina psychologická, která je tu přítomna hned v mnoha podobách - zhrzený Al Pacinův hrdina prožívá krizi středního věku, ženy odpovídající na jeho inzerát cítí poslední životní šanci na trochu něhy... Sám jsem si z filmu odnesl hlavně nepříjemný pocit, že vybudovat si k někomu absolutní důvěru, podepřenou "důkazem", je zřejmě zhola nemožné... Následují SPOILERY - Touha Franka věřit Helen je neustále nabourávána drobnými indiciemi, které ukazují, že Helen by mohla být opravdu vrah a jeho následné reakce, které ona nechápe (nebo se tváří, že je nechápe), nabourávají jejich vztah a ve Frankovi ve výsledku probouzí pocit viny. To vše Al Pacino ztvárnil převelice dobře. BTW - Pohled stárnoucí dámy, když uvidí Franka popíjet s jinou, je opravdu zahanbující...(1.2.2009)

  • Roman.Ticka
    *****

    Scénář vypadal lacině, ale zdání občas klame. Jako správný detektiv, jsem provedla empirický výzkum s cca stovkou podezřelých, kde hlavní stopou byla stará ohraná deska. Vsadila jsem na jednoho koně a ten to nebyl. Uhá. Takže končím s indukcí a dedukcí a celou kriminalistikou a zanalyzuji herectví, to mi jde o něco líp. Co je jasné, ověřitelné a má neměnnou platnost je platforma AL PACINO. Dost dobří přihazovači - svůdná Barkin a "střízlík" Goodman. Musím uznat, že mají chlapci policajtští někdy hodně pikantní zážitky, viz akce Inzerát. Nejenže si oprášili techniky namlouvání, ale oba si i oprášili.... :-)(5.3.2011)

  • Enšpígl
    ***

    Velmi mrzí, že kriminální linku filmu, která byla v první části hodně dobrá postupně vytlačovala klasická vztahovka, resp. možná ne až tak klasická, ale prostě vztahovka na místo pátrání po vrahovi jsem se musel spokojit s krátkou scénou, která měla blíže ke krimi i když ty "lekačky" na chodbě to bylo zbytečný a po zbytek už jel scházení se a rozcházení se Franka s Helen. Al měl v té době životní formu, takže herecky je to kvalita by Pacino a Ellen taky rozhodně nepůsobí amatérsky, ale větší krimi dusno a vnitřní pschyologie hlavního hrdiny by filmu neublížilo.(13.5.2018)

  • - Scéna, kdy jsou kriminálnící zatčeni na "Meet the Yankees" akci, se zakládá na skutečné události. (StarsFan)

  • - V poslední scéně filmu je vidět, jak někdo Pacina odstrčí stranou, zatímco on na ulici mluví s Ellen Barkin. Dle tvrzení režiséra Beckera se jednalo o skutečného Newyorčana, který se jim připletl do záběru, a ne komparzistu. Pacino přitom pokračoval v hraní své úlohy bez sebemenšího zaváhání. (StarsFan)

  • - Richard Price původně napsal scénář pro Dustina Hoffmana, ten si ho ale přál přepsat tolikrát, že nakonec jeho roli převzal Al Pacino. (StarsFan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace