Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavními hrdiny napínavého thrilleru, který je současně milostným příběhem i dramatem, jsou newyorští detektivové Frank Keller a Teri Sherman, kteří jsou pověřeni vyšetřováním několika vražd. Všichni zavraždění byli muži, všichni byli zastřeleni, všechny zastihla smrt v posteli za zvuků písně Moře lásky a všichni si podali veršovaný inzerát v seznamovací rubrice časopisu pro svobodné. Aby našli vražedkyni, vydávají se Frank s Terim za osamělé muže a podají si podobný inzerát v naději, že je přivede na stopu. Ozve se jim několik žen a mezi nimi také blonďatá prodavačka obuvi Helen, vášnivá milenka a obětavá svobodná matka malé holčičky. A Frank Keller, zkušený detektiv s dvacetiletou praxí, který ani ve chvílích volna nepřestává být ve střehu, se do ní zamiluje. Za sebou má jedno zkrachovalé manželství a nevěří, že by Helen mohla být chladnokrevnou vražedkyní. Jenže Helen má doma sbírku starých desek, mezi které patří také Sea of Love (Moře lásky), kterou Keller našel u jedné z obětí a navíc má na ledničce označená jména mužů, kteří se stali obětí neznámého vraha, či spíše vražedkyně. A tak je Frank Keller nucen svádět krutý vnitřní boj, kde na jedné straně stojí láska a na druhé varování sebezáchovného instinktu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrý Al Pacino v jinak průměrném snímku. Harold Becker je viditelně rutinér, který dostal do rukou zajímavý scénář a pokusil se skrze několik známých tváří udělat svůj nejlepší film. To se mu jistě povedlo, ale ať Pacino, Goodman nebo Ellena Barkin si zasloužili ještě něco navíc. Nabízí se tu i srovnání s mnohem lepším Základním instinktem, ale to je cesta, kterou si Becker vědomě nevybral a Moře lásky tak jde cestou hraní si s divákem spíše před "dovolenou hranicí" než za ní jako zmíněný snímek se Sharon Stone a Michaelem Douglasem. Bohužel zmíněný Ellen Barkin má do mé femme fatale opravdu pěkný kus a přestože v posledních Dannyho parťácích (kde se opět sešla s Pacinem) vypadá zraleji a lépe, v moři lásky se spíše utápí... Podobné rádoby noir hříčky by zasloužili více vášně nebo jiných emocí... ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $58,571,513Tržby Celosvetovo $110,879,513║ Nevyspytateľní príbeh vďaka nerozhodnej postave Al Pacina s malou dávkou napätia, držiaci sa po celý čas v jednej príbehovej rovine, bez závanu šance na niečo čo by dej pozdvihlo niekam ďalej, vyššie. /60%/ ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Velice pečlivý, promyšlený a dost inteligentní snímek, který zdařile kombinuje thriler s trochu "drsnější" romantikou. Krásně vystižený noční New York i postava a práce jednoho obyčejného osamělého poldy. Perfekcionistický v detailech i v hereckých výkonech. Skvělý Pacino, slibná a dráždivá Ellen Barkin a překvapivě slušný John Goodman. Jestli si nějaký fim zaslouží nálepku "neo-noir", je to Sea of Love, a to nejen kvůli hře světla a stínů na plátně i v duších postav. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Velmi mrzí, že kriminální linku filmu, která byla v první části hodně dobrá postupně vytlačovala klasická vztahovka, resp. možná ne až tak klasická, ale prostě vztahovka na místo pátrání po vrahovi jsem se musel spokojit s krátkou scénou, která měla blíže ke krimi i když ty "lekačky" na chodbě to bylo zbytečný a po zbytek už jel scházení se a rozcházení se Franka s Helen. Al měl v té době životní formu, takže herecky je to kvalita by Pacino a Ellen taky rozhodně nepůsobí amatérsky, ale větší krimi dusno a vnitřní pschyologie hlavního hrdiny by filmu neublížilo. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Kriminální zápletka sice filmu vévodí, je však uchopena zcela jinak a ze zcela jiných příčin, než se běžně v kriminálních filmech činí. Pokud by divák toužil po střádání důkazů. vyřazování podezřelých, deduktivní práci geniální mysli, mohl by být z Moře lásky převelice zklamán. Ústřední je totiž rovina psychologická, která je tu přítomna hned v mnoha podobách - zhrzený Al Pacinův hrdina prožívá krizi středního věku, ženy odpovídající na jeho inzerát cítí poslední životní šanci na trochu něhy... Sám jsem si z filmu odnesl hlavně nepříjemný pocit, že vybudovat si k někomu absolutní důvěru, podepřenou "důkazem", je zřejmě zhola nemožné... Následují SPOILERY - Touha Franka věřit Helen je neustále nabourávána drobnými indiciemi, které ukazují, že Helen by mohla být opravdu vrah a jeho následné reakce, které ona nechápe (nebo se tváří, že je nechápe), nabourávají jejich vztah a ve Frankovi ve výsledku probouzí pocit viny. To vše Al Pacino ztvárnil převelice dobře. BTW - Pohled stárnoucí dámy, když uvidí Franka popíjet s jinou, je opravdu zahanbující... ()

Galerie (38)

Zajímavosti (3)

  • V poslední scéně filmu je vidět, jak někdo Pacina odstrčí stranou, zatímco on na ulici mluví s Ellen Barkin. Dle tvrzení režiséra Beckera se jednalo o skutečného Newyorčana, který se jim připletl do záběru, a ne komparzistu. Pacino přitom pokračoval v hraní své úlohy bez sebemenšího zaváhání. (StarsFan)
  • Richard Price původně napsal scénář pro Dustina Hoffmana, ten si ho ale přál přepsat tolikrát, že nakonec jeho roli převzal Al Pacino. (StarsFan)
  • Scéna, kdy jsou kriminálnící zatčeni na "Meet the Yankees" akci, se zakládá na skutečné události. (StarsFan)

Reklama

Reklama