Nastala chyba při přehrávání videa.
  • RHK
    **

    Ty dvě hvězdy jsou hlavně za ty hlášky. Jinak je Dědictví pro mne dost nepříjemně trapný a nudný film s přehrávajícím Bolkem Polívkou a je mi fuk, zda to jako buranský film vzniklo nechtěně (viz Troškovy snímky), či chtěně jako umělecký záměr paní Chytilové. Ukázka: "Nová doba, host vyhazuje vrchního.": http://www.youtube.com/watch?v=Cqxk1I74SQo&NR=1 "Doktorko, věříte v Boha?": http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=Jmgdw-mjj_I(17.2.2009)

  • Sonnery
    *****

    Od doby, kdy hoši honili Hátátitlá v televizi poprvé, každý koho znám začal při nejbližší příležitosti používat hlášky z filmu. Každý se chodil vychcat, vyčura, vymočit. Každý chtěl prodávat cihle Japoncom. Káždý se válel jako ožralý spací pytel a každý se chlubil, když mu nějaká žena pomohla s dýmkou míru. Začala nová doba(25.9.2006)

  • zputnik
    ***

    Nepopírám, zpočátku jsem se nesmírně bavil. Vesnické buranství v podání Bolka Polívky je až nechutně realistické a cool... bohužel se mi po půlhodině ona jakási repetetivnost fórků začala nesmírně zajídat. Dobré nápady došly nebo se vměstnaly do první půlhodiny, pak už to bylo takové malé divácké utrpení. Shrnuto a podtrženo: Kdyby to byla půlhodinová záležitost, pak by to byla pětihvězdičková záležitost. Po hodině sledování se z toho však stává nebetyčná nuda. Škoda.(17.4.2005)

  • tron
    ***

    „Želvy nežeru.“ V roku 1993 som mal dvanásť rokov a keď som tento Chytilovej film videl prvý raz (a potom asi ďalších sto), smial som sa až ma brucho bolelo. S odstupom rokov však bláznivú komédiu o Bohušovi Stejskalovi (nenapodobiteľný klaun Bolek Polívka sa podieľal aj na scenári) môžeme vnímať snáď už iba ako (úsmevné či skôr mrazivé?) obzretie sa za časmi dávno nedávnymi. Boli plné podnikateľov v teplákoch, do očí vrážali socialistické budovy s do noci vysvietenými erotickými podnikmi a tak ďalej. Režisérka vynikajúco zvláda prácu i s najnepodstatnejšími postavičkami a to dokonca do takej miery, až máme v mnohých scénach (Karel Gott, scéna z reštaurácie na tému "Nová doba") pocit, že sú to všetko štatisti, nakrútení skrytou kamerou. Obzvlášť Bohušova parta hic je skutočne pôvabnou zbierkou Systémom v krajine sociálne ťažko znevýhodnených hňupov (len Jozef Kroner vo mne vždy vyvoláva smútok). A keby som hodnotil kultovosť dialógov, musím udeliť 100% („Pre mňa Cigán ako černoch.“; "Rozhodím ti sandál."; "Hovno z nutrie."). Lenže o satiru sa snažiaci scenár často stráca tempo, mnohé scény sú zbytočné („Čepičku nechci!“) a technická stránka (strih, zvuk... a to sa v týchto veciach vôbec nevyznám) nepatrí k najkvalitnejším.(29.12.2004)

  • Karlos80
    ***

    A opět je tu tato známá a všemi tak populární Bolkovina, která by patrně bez totoho známého (ne)-korunovaného valašského krále nebyla ničím. Polívka v ní hrál vlastně sám sebe, a nebo to co někde okoukal proto takový výkon. Režisérka Věra Chytilová možná na začátku devadesátých letech přišla o rozum i filmový vkus, ale Bolek Polívka v roli Bohuša zde hraje velmi přesvědčivě (i když trochu přehrává) a razantně, ostatně jako jeho celá vidlácká parta (zejména pak jedinečný děd Kroner), ale také tu byla ještě jedna krásná role a to role zdecimovaného právníka Suchařípy.."Jáá se z toho člověka snad zblázním"! Mnozí v tomto filmu vidí mizérii, která pak v následujících letech s českým filmem a s komediálním žánrem jako takovým přišla. Viz. Trhala fialky dynamitem, Slunce seno atd. I já jsem bohužel téhož názoru, toto byl ještě jediný alespoň trochu řádný zástupce na nějaké té úrovni. I když to byla blbovina, bez patřičného ducha s někdy velice trapnými scénami a o nějakém uceleném ději se mluvit už vůbec nedá. Sice co věta tak nezapomenutelná hláška, ale jak pro koho..Sprostých a nevyváženě nemístních slov je zde hned několik a někteří proti tomu mají zajisté námitky, ale když se nad tím tak zamyslíte a vezmete to upřímně, tak ať jste dneska kdekoliv ve společnosti tak mi neříkejte že neslyšíte ani jedno sprosté slovo, a mnohdy daleko horšího významu. Nikdo není svatý:-) Jen by asi dneska nešlo aby si vyjela takto velice vydařená grupa, třeba do hlavního města Prahy a zašla si do nějakého toho luxusního Alkronu jen tak na obídek, to vážně ne a to by mohli mít peněz jako Onassis. Mezi dveřmi by je vyhodili ! Jako povedená scéna se mi z tohoto filmu jevila snad akorát ta v restauraci se zahrádkou s vyhozeným číšníkem, ta vážně neměla chybu jinak víceméně ubohé a poskládané jen na nějakých moravských sprostých a místy nevtipných plkách..Ržisérčino přání aby byl film peprnější a zajímavější. Tak dobrý film to ale zas tedy rozhodně není jen takový průměr, opravdu žádný veliký zázrak, na čtyři nebo dokonce pět hvězdiček to rozhodně není (jen za hlášky určitě ne), ale s odstupem času má své jisté kouzlo a také svou nepopiratelnou pravdivost. To už holt ta Chytilka umí. Je to svědectví a výpověď z celé jedné epochy začátkem devadesátých let, ze všemi jejími šmouhami a vadamy na kráse, přesto se na to ale dalo koukat. Film líčí, nebo líčil přesně poměry jak to na Moravě a na vesnici prostě chodí-chodilo. Úplně stejní balíci-křupani jedním slovem nevzdělaní a obyčejní primitivové, stejné a stále dokola opakovatelné vyjadřování ( zde asi nejde o to, aby byl film sprostý, když tam jsou sprostá slova oni se zřejmě fakt takhle vyadřujou, prostě to jinak to neumíjó)..Nakonec bych také dodal že přesně zobrazuje, jak daleko a kam se dá z blbostí dojít a také jisté ponaučení že po druhé už by leckteré věci i takový blbec raději přehodnotil než by se do něčeho takového pustil bez okolek znovu.. Před koncem filmu vidíme jak postupně o všechno přijde, protože zjistí, že to nebyl jeho otec. Na konci filmu k němu přijde jiný právník (ten zjevený) a ten mu řekne, že zase zdědil peníze po svém dalším otci tentokrát z Argentiny. No není to opravdu blbé, když už, tak už měl tedy přijít o všechno a né znova a od začátku jako v nějaké pohádce. Ten konec je prostě přetažený za vlasy, aneb opakovaný vtip není vtipem včetně věty.."A teď si vás kúpím všecky"! Film který pražský a nejen ty ale všechny ty různí pravicový intelektuálové tady z databáze (ty co dali míň než za tři) a z velikých měst kteří nikdy nebyli dál než za práh svého domu, nikdy nemohou pochopit, já ho sice pochopil ale že bych byl i po těch letech a častém opakování z něj nějak unesen to se říct nedá, to se stále raději podívám na obyčejné příběhy obyčejných lidí v obyčejných Formanovských nebo těch Papouškových komedií..(31.3.2007)

  • - Scéna s Karlem Gottem byla natočena na základě Bolkovy osobní zkušenosti, kdy šel s rodinou po ulici a potkal neznámého, opilého člověka, který na něj volal: "Poli, toto všecko je moje! Já si ťa najdu třeba v Paříži! Taxálem dojedu." Díky této události vznikl i samotný nápad natočit film o člověku, který se stane milionářem. (cheyene)

  • - Ve scéně, kdy Irenka (Šárka Vojtková) rozsvěcuje bazén, použije bakelitový vypínač na sloupku. Když však později sedí Bohuš (Bolek Polívka) na židli u bazénu, rozsvěcuje a vypíná bazén vypínačem na šňůře. (Jardaboss)

  • - Šárka Vojtková dostala za svou roli Irenky 50 000 Kčs, což byl na svou dobu a vedlejší roli vysoký honorář. (Ruuzha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace