Režie:
Lilja IngolfsdottirScénář:
Lilja IngolfsdottirKamera:
Øystein MamenHrají:
Helga Guren, Oddgeir Thune, Heidi Gjermundsen Broch, Marte Magnusdotter Solem, Elisabeth Sand, Kyrre Haugen Sydness, Esrom Kidane, Victor Roll Nordstoga (více)Obsahy(1)
Marie se snaží skloubit kariéru s péčí o děti a domácnost, zatímco Sigmund je neustále na cestách. Stejně jako mnoho jiných vztahů, i ten jejich začal bezstarostnou zamilovaností. Po letech manželství však přichází vážná krize a Marie musí čelit svým největším obavám. Vztah ale nemůže zachránit, aniž by sama prošla upřímnou sebereflexí. Norská režisérka Lilja Ingolfsdottir natočila autentické vztahové drama, které si na festivalu v Karlových Varech získalo srdce diváků a obdrželo pět ocenění, včetně Ceny za ženský herecký výkon pro Helgu Guren. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (51)
[KVIFF] Z filmu jasně cítíte, že je to jinde. To o jakém tématu mluví, jak ho především zpracovává, jak je to zahráno, vše. Oproti jiným filmům, je zde zřejmé, že koukáte na výjimečnou záležitost. A není náhodou, že filmy mohou být z podobného gardu jako Hypnóza nebo Nejhorší člověk. Povedená záležitost. ()
Blesk z čistého nebe od noname režisérky z Islandu. Film je jen o krizi jednoho dlouhodobého vztahu, ale je úplně jako ze života, přirozený a vtahující. Každý kromě notorických singlů si tam určitě najde něco, co někdy sám udělal nebo zažil. Film by si měly pustit všechny páry jako takovou terapii. Po jeho zhlédnutí si jistě uvědomí nějaké chyby, které dělají (byť třeba nevědomky), a stanou se pak lepšími lidmi a vztah dostane novou mízu. V tomto je film malý zázrak (samozřejmě je nutné, aby oba partneři byli hodní lidé a měli se rádi, pokud je jeden z nich hajzl, nepomůže ani svěcená voda). Přeju filmu mnoho úspěchů na mezinárodní scéně, myslím, že o něm a o režisérce ještě uslyšíme. ()
Psychologické, konverzační, vztahové a komorní drama, které vás postupně přiková v kině k sedadlu . Postava Marie je ve filmu psychologicky rozebrána až na kost. Příběh se rozebíhá, možná trochu déle, od počáteční selanky k postupnému vztahovému dramatu. Snímek je také o tom, co všechno si neseme z původní rodiny, jak často přebíráme vzorce chování od našich rodičů, aniž bychom to mnohdy vůbec vnímali. Jako prvotina paní režisérky opravdu výborné a výkon hlavni představitelky též. Navíc takovou milou a schopnou psychoterapeutku, která Marii pomáhá, aby člověk pohledal. Závěr filmu byl neuvěřitelně emocionální. ()
Lilja Ingolfsdottir dokázala vytvořit film, který rozpláče téměr každého. Marie je nešťastná z fungování svého vztahu se Sigmundem a obviňuje z toho právě svého manžela, který věčně pracuje mimo domovské město. Po tom, co společně navštíví terapii, sled událostí nabere na nečekaných obrátkách. Až na věky je filmem, který ukazuje cestu k sebepoznání a najití pravdy vnitřního hlasu, který ne vždy objektivně vyhodnotí situaci. Excelující Helga Guren bude divákům ještě dlouho ležet v srdíčku. A kdyby vás nepřesvědčily recenze, možná by pomohl dlouhý potlesk ve stoje na MFF Karlovy Vary. [KVIFF 2024] ()
Silné, realistické drama o poznání sama sebe. Marie (Helga Guren) si po neúspěšném manželství, ze kterého má dvě děti, nachází nového partnera. Skokem o sedm let se ocitáme v bodu, kdy Maria a Sigmund (Oddgeir Thune) mají spolu další dvě děti, tedy slušně početnou rodinu. Sigmund, aby všechny uživil, je často pracovně na cestách a Marii dochází trpělivost. Žije v představě, že je na vše sama, že nic nezvládá a Sigmund si jen “užívá” v práci. Ačkoliv se Sigmund snaží věnovat rodině každou volnou chvilku, snaží se pomoct Marii, ona už to má v hlavě postavené jinak. Ona je ta chudinka, ublížená, vyčerpaná, na všechno sama. Čeho je moc, toho je příliš a Sigmundovi dojde s uječenou a lehce agresivní Marií trpělivost. Vyhodí ji. Žena nedokáže pochopit, co jí to udělal a veškerou vinu hází na něj. Až párová terapie, kde po čase zůstane Marie sama, jí otevře oči. Začne pomalu přicházet na to, že viník krachu manželství není tak úplně Sigmund. Hutné vztahové drama, kde se jde opravdu do hloubky mezilidských vztahů, a především do mysli jedné lehce vypsychlé ženy. Perfektně napsané, promyšlené, skvěle zahrané. Paní režisérka, scénáristka, střihačka a scénografka v jedné osobě, Lilja Ingolfsdottir mě svým celovečerním debutem velmi potěšila. Silných 80% ()
Reklama