poster

Hoří v Paříži?

  • český

    Hoří už Paříž?

  • Francie

    Paris brûle-t-il?

  • anglický

    Is Paris Burning?

Drama / Válečný / Historický

Francie / USA, 1966, 175 min

Režie:

René Clément

Kamera:

Marcel Grignon

Hudba:

Maurice Jarre

Hrají:

Jean-Paul Belmondo, Charles Boyer, Leslie Caron, Jean-Pierre Cassel, George Chakiris, Bruno Cremer, Claude Dauphin, Alain Delon, Kirk Douglas, Glenn Ford, Gert Fröbe, Yves Montand, Anthony Perkins, Michel Piccoli, Claude Rich, Simone Signoret, Robert Stack, Jean-Louis Trintignant, Marie Versini, Orson Welles, Joachim Hansen, Ernst Fritz Fürbringer, Sacha Pitoëff, Helmuth Schneider, Otto Stern, Bernard Fresson, Jean Négroni, Jacques Santi, Georges Poujouly, Michael Lonsdale, André Falcon, Suzy Delair, Mike Marshall, E.G. Marshall, Claus Holm, Patrick Dewaere, Karl-Otto Alberty, Louis Daquin, Yves-Marie Maurin, Günter Meisner, Pierre Dux, Pierre Vaneck, Albert Rémy, Georges Géret, Michel Etcheverry, Dominique Zardi, Colette Brosset, Claude Vernier, Roland Armontel, Pierre Collet, Rudy Lenoir, Paul Bisciglia, Billy Kearns, Georges Staquet, Christian Rode, André Rouyer, Adrien Cayla-Legrand, Roger Lumont, Maria Machado, Pierre Mirat, Hubert de Lapparent, Philippe March, Daniel Gélin, Cécile Vassort, Jeanne Herviale, Paul Bonifas, Félix Marten, Hans Verner, Jean-Pierre Zola, Marcel Gassouk, Nicole Jonesco, Jean Valmont, Raymond Meunier, Wolfgang Preiss, Paloma Matta, Michel Sardou, Serge Rousseau, Jacques Préboist, Billy Frick, Tony Taffin, Philippe Baronnet, Jean Michaud, Raymond Pierson, Georges Claisse, Jacques Lalande, Tony Rödel, Jean-Pierre Honoré, Michel Puterflam, Guy Di Rigo, Konrad Georg, Jean-Paul Tribout, Del Negro, Hannes Messemer, Harry Meyen, Jean-Michel Rouzière, Germaine de France, Pierre Vaudier, Skip Ward

Producenti:

Paul Graetz

Střih:

Robert Lawrence

Scénografie:

Willy Holt

Kostýmy:

Jean Zay, Pierre Nourry
(další profese)
  • borsalino
    *****

    Skvěle herecky obsazený film z období francouzského odboje na konci druhé světové války, byť s poněkud delší stopáží. Výborně jsou zapracované skutečné záběry z osvobození Paříže, celému filmu to zásadně přispělo na věrohodnosti. Pro všechny, kteří mají rádi francouzské filmy a zajímají se o téma druhé světové války, je to optimální.(7.7.2009)

  • Snorlax
    ****

    Přehršel výborných herců v jednom dlouhém filmu, který uteče jako voda, v němž vlastně nikdo nemá hlavní roli. A možná právě to je onen prvek, jenž mi schází. Nemožnost ztotožnit se s hrdinou filmu mi činí problém. Připouštím, že snímku se vlastně nedá nic vytknout, jen nevím, zda budu mít ještě někdy chuť se na něj podívat.(6.11.2011)

  • Enšpígl
    ****

    Ve filmu hrají epizodní role největší francouzské, ale i americké hvězdy své doby, takový velikáni a oni tam maj mají třeba jen dvě minuty třeba Kirk Duoglas nebo Alian s Belmondíkem tam mají společnou scénu trvající cca 30 sekund, nicméně není se čeho bát, film i přes svou délku vůbec nenudí. Samozřejmě být Francouz a znát všechny detaily a významné osoby jejich pařížského povstání užil bych si film do absolutní mrtě, ale to není chyba filmu. Film poměrně reálně vypráví o tom jak probíhalo pařížské povstání, strach reálné umrtí, kvalitní dialogy, nejvíc mě dostal, když jeden z velitelů odboje říká spojeneckým důstojníkům, že když nepřijdou Paříži na pomoc tak jim to nikdy nezapomenou, nikdy. Byla to velmi dramatická scéna a já si při té scéně vzpoměl na 1938, taky vám to nikdy nezapomenu. V některých ohledech mě situace v Paříži připomínala totžnou situaci v Praze o rok později jen s tím rozdílem, že přebírání prefektury mě tady přišlo až příliš snadné. Možná se mohl film více zaměřit i na politickou roztříštěnost odboje. Líbilo se mě jak němečtí důstojníci nebyli znázorněni jako stroje bez vlastních myšlenek a o vůdcově rozkazu vymazat Paříž z povrchu zemského měli své pochybnosti. Je super vidět, že Francie na téma válka válí nejen v sektoru komedie, ale i v sektoru drama.(26.12.2013)

  • Malarkey
    ***

    Byl jsem na tenhle film hodně zvědavý. Uživatel Enšpígl mi totiž doporučil francouzský válečný velkofilm, o kterém jsem neměl tucha, a na kterém spolupracovali i největší americké filmové postavy tehdejší doby. K dobrému velkofilmu ale v případě tohoto filmu chybělo docela dost. Chápu třeba, že producenti Amíci chtěli film v angličtině. V tu chvíli ale celý pařížský odboj mluví anglicky a mně to prostě přijde hrozně divný. Kór, když vím, jak nacionalistický francouzský lid je. Takže aby toho nebylo málo, vynahrazují si to v jednotlivých scénách, kde představují nekonečnou chrabrost. Zrovna škoda, že na začátku války během Mnichovské dohody jim tahle chrabrost chyběla. Na druhou stranu je hezké sledovat největší herecké persóny tehdejší doby. Nicméně co naplat, i přes to, že některé scény navozují solidní epičnost, to nejlepší ve filmu si připravil generál von Choltitz, který hodně rychle pochopil, co to znamená ve válce prohrát. A proto Paříž Němci nikdy nezbombardovali.(14.3.2016)

  • Mirokukii
    ****

    Začátek filmu slibuje nervy drásají válečné drama. Nahlédneme v něm totiž do, po atentátu poničeného, Vlčího doupěte a staneme se svědky transportu vězňů. Bohužel, nadále se už tak strhujíce nepokračuje. Po úvodu příběh ustupuje od jakéhokoliv napětí a s přehledem vypráví poslední chvíle kapitoly "okupovaná Paříž", které zakončuje velkolepou spojeneckou přehlídkou. Přesto výborný film, se spoustou hvězd v malých rolích, ale vzhledem k prologu, je to malinko škoda.(12.3.2016)

  • - Název filmu je podle mnohých zdrojů odvozen z telefonického spojení mezi Adolfem Hitlerem, náčelníkem operačního štábu německých ozbrojených sil Alfredem Jodlem a vrchním velitelem německé posádky v Paříži generálem von Choltitz. Větou "Brennt Paris?", tedy "Hoří Paříž?", se Hitler v telefonu hystericky dožadoval odpovědi na to, zda byl vykonán jeho rozkaz k úplnému zničení města. Generál von Choltitz příkazu neuposlechl, volil porušení vojenské povinnosti tam, kde byla poslušnost nečestná, za což ho Francouzi uznávájí. (vangobseck)

  • - V jedné z posledních scén, volá poručík Henri Karcher (Jean-Pierre Cassel) svému otci a informuje ho o zajetí německého generála Dietricha von Choltitz (Gert Fröbe). Otec poručíka Karchera však zemřel v roce 1914. (vangobseck)

  • - Jedním z důvodů proč je film natočen černobíle, bylo nahrazení červené barvy na nacistických vlajkách za šedou. Pařížské úřady totiž zakázaly jakékoliv vyvěšování nacistických vlajek v původní úpravě, byť v rámci natáčení filmu. (Martensson35)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace