• Gemini
    ***

    Člověk by řekl, že horší než Konec Básníků V Čechách to nebude. Ono to totiž není moc možné, vzhledem ke "kvalitám" onoho "posledního" dílu. Pravda je bohužel taková, že onu nízko nastavenou laťku naděje plný Pavel Kříž překonal jen tak tak, a to ještě jen proto, že na jméno Michaela Badinková slyším a mám na něj velmi pozitivní reakce:) A taky díky tomu, že vztah se Superpopelkou dopadl tak jak to vypadalo hned zkraje, takže aspoň to zrnko reality se do scénáře podařilo dostat. Vlastně dvě zrnka, to druhé je naprosto geniální hláška "Nechci vám radit, ale čím víc se budete hádat, tím to budete mít dražší," z úst koho jiného než právníka:) Když se nad tím zamyslím, obchodní praktiky a "výběrová řízení" paní náměstkyně Vendulky Utěšitelky by mohly být tím třetím zrnkem. Ale při dosažení tohoto bájeslovného počtu sudičky přehodnotily svou obchodní politku a byl konec jejich rozdávačnosti. Zbytek filmu působí hloupě až nevkusně, například viz rádobykomická figurka vietnamského obchodníka a role Jitky Kocurové a Adriany Sklenaříkové. Celkové vyznění filmu je podle mě optimističtější než u Konce Básníků, ale upřímně doufám, že je to opravdu poslední díl série. Velmi těsných 60%(12.2.2007)

  • sinp
    ****

    Básnické obeznámení s novým režimem jsme nakousli už minulým dílem, tak co zde? Musíme si uvědomit, že tenhle, po všech stránkách jen standartně natočený, film mohl dopadnout mnohem hůře. Nechat postavy zestárnout a změnit aranžmá je pokaždé tak trochu nebezpečným hazardem. Víceméně se to potvrdilo i v tomto případě - kamera je prostě "divná", postavy některých pardálů jsou na kuchyňský nůž do zátylku (Leoš Mareš či otravný čínský hybrid, jenž měl nahradit Mirečka) a to se jen letmo zmiňuji o rozjásané propagaci některých výrobků, jež (nevím jak Vám) mi chuť návštěvy jejich obchodů dosti zablokovali. Z tohoto pohledu vypadá jako čtyři velké číslo. Vycházím však z dobrých původních postav, nicotné konkurenci v oné době a atmosféře, kterou Klein i přes nové aranžmá do básníků přesto propašoval.(25.8.2005)

  • Mrkvič
    ****

    Dušan Klein naplňuje ducha celé serie. Příběh se otírá o spoustu témat. Ty lidská jsou možná trochu nadsazená, ale ty obchodní jsou hodně aktuální. Do toho jsou nám připomenuty skoro všechny postavy ze starých dílů, a protože jsme je měli rádi, zajímá nás, co dělají po letech. Vlastně asi jedinou slabší stránkou je zrzavá Badinková, jejíž žádnou zajímavou scénu si už po pár minutách nikdy nepamatuju. Sad jen porod v výtahu, ale to ne moc její zásluhou.(2.11.2010)

  • castor
    **

    Už úvodní titulky ukázaly, o jak moc horší film Klein natočil. V retrospektivách nám připomenul, jak se Štěpán Šafránek pokoušel o romantické básničky v předešlých dílech (krom čtvrtého) pentalogie. A hnedle po nich se dozvídáme o smrti dobrosrdečné maminky a už jen kondolence směřované k hlavnímu představiteli jsou hloupé a nikterak vtipné. V prvních třech dílech jsme byli atakováni chytrým humorem, nadsázkou, nástrahami prvních, druhých.. lásek, vysokoškolských studií, života.. Ale pak roku devadesátého třetího laťka podstatně klesla a nyní chybí silný příběh, dialogy jsou nucené, neuhlazené, všechno jsme už jednou někde viděli a slyšeli. Jen poetické namlouvání má svoje kouzlo. Matásek a věčný poeta Kříž jsou příjemní, ale už to není přece jen ono, Brodská odvádí standard, Hrubešová je úžasná, Vaculík předvádí dokola stále stejně hloupou variaci, Badinková svůj překrásný úsměv, Kocurová prsa, Sklenaříková nic.. A další postavy jsou jen trapnými figurkami a ději příliš neprospívají. Právě děj je utahaný, nemá rytmus. Jediné, co zajisté potěší je hudba PANA Jaroslava Uhlíře.(8.1.2006)

  • NinadeL
    **

    Jako celek přitažené za vlasy, leč jako tečka stravitelná epizoda ze života stárnoucích Básníků. Osobně považuju za největší chybu babrání se v minulém vztahu s Brodskou, kouzlo předchozích dílů mimo jiné přeci stavělo na nových Štěpánových láskách s tím, že ukončení minulého vztahu nikdy nezašlo příliš daleko. Borůvka například poslala jen svatební oznámení. Takto bohužel více vyniká plochost postavy Zrzečky v podání Badinkové stejně jako bezradnost herečky samotné, která nemá dosatek prostoru vytvořit dostatečně zajímavou holčinu. Co je ale vyloženě hezké, jsou postelové dialogy Štěpána a Kendyho.(10.4.2014)

  • - Vo filme si malú rolu zahral aj hlavný produkčný Miloslav Šmídmajer, a to muža, ktorý si príde do lekárne pre Panadol. (Raccoon.city)

  • - Michaela Badinková (Veverka) musela vo filme jazdiť na kolieskových korčuliach, na ktorých v živote nestála, a preto trénovala doma na balkóne od steny k stene. (Raccoon.city)

  • - Dřívější zaměstnání, na které Karas (Lukáš Vaculík) ve filmu vzpomíná, odkazuje na svou postavu z filmu Láska z pasáže (1984). (MTHRFCKR)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace