Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)

(více)

Recenze (377)

tron 

všechny recenze uživatele

„Cudzím nedávajú informácie.“ – „Ale ja nie som cudzí.“ Mám rád štvordielnu „básnickú“ sériu (1982 - 1993). Niektoré časti sa nevydarili tak, ako ďalšie, ale spoločnými silami to niekedy viac a niekedy menej dokopali do príjemnej, poetickej a hravej atmosféry, ktorá akoby mimochodom hovorila o dosť dôležitejších veciach. Najmä o dospievaní, medziľudských vzťahoch a o tom, ako starnúci človek vníma svet okolo seba. V roku 2004 sa básnici Štěpán (Pavel Kríž) a Kendy (David Matásek) vrátili. Zasa starší a ešte o čosi viac ubitejší životom a žitím. Ale stále nachádzajúci poéziu v každodennom priemernom živote. Zas a znova sa to okolo nich len tak hemží ženami všetkých vekových a farebných kategórií, nechýba ľahká erotika. Bohužiaľ, AKO BÁSNICI NESTRÁCAJÚ NÁDEJ sa nesie v pochybnom duchu fádneho scenára, slabších dialógov, trápne zbytočných figúrok (Mareš, Sklenaříková) a hercov, ktorí nemajú čo hrať (Zedníček, Somr). V takejto konkurencii sa ustavičná prítomnosť reklamy (pivovarnícky priemysel, farmaceutika) zrazu javí byť ešte tým najmenším problémom. Napriek tomu pokladám za dôležitejšie, že tvorcovia vôbec do päťky išli a že neskackajú na mieste: hrdinovia, ktorých dôverne poznáme a máme radi, zostarli a my s nimi, zmenili sa nielen ich názory a pohľady na svet, ale aj tie naše – v takejto spoločnosti sa vždy cítim dobre (viď. o tri roky mladší ROCKY BALBOA). Naprieč snímkou sa napriek množstvu záporov nesie akási „smutná dospelosť“ – a ja ju pod 60% spadnúť nenechám s tým, že dovidenia (dúfajme) o ďalších dvadsať rokov. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Básnické obeznámení s novým režimem jsme nakousli už minulým dílem, tak co zde? Musíme si uvědomit, že tenhle, po všech stránkách jen standartně natočený, film mohl dopadnout mnohem hůře. Nechat postavy zestárnout a změnit aranžmá je pokaždé tak trochu nebezpečným hazardem. Víceméně se to potvrdilo i v tomto případě - kamera je prostě "divná", postavy některých pardálů jsou na kuchyňský nůž do zátylku (Leoš Mareš či otravný čínský hybrid, jenž měl nahradit Mirečka) a to se jen letmo zmiňuji o rozjásané propagaci některých výrobků, jež (nevím jak Vám) mi chuť návštěvy jejich obchodů dosti zablokovali. Z tohoto pohledu vypadá jako čtyři velké číslo. Vycházím však z dobrých původních postav, nicotné konkurenci v oné době a atmosféře, kterou Klein i přes nové aranžmá do básníků přesto propašoval. ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl před X lety a tenkrát se mi to docela líbilo a dal jsem tomu tady 3 hvězdy. Dneska jsem na film narazil v televizi, tak jsem se podíval znovu, ale nějak mi to nesedlo. V podstatě nejvíc na celym filmu se mi líbilo, že tam jezdily jako sanitky starý Sprintery s motorama OM 602. Já na takovejch sanitkách před lety měnil čelní skla a slyšet zvuk toho 5-válce je pro mě strašná nostalgie. Ještě jsem se zasmál tomu, jakej byl Leoš Mareš tenkrát mladej floutek. Po letech teda snižuju hodnocení na 2 hvězdy... ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Taková jízda jako za mlada to není, tón už je spíše posmutnělý, jak tomu u mužů středního věku bývá, dějově jde opět spíše o střípky a i tak chabá zápletka je hodně přitažená za vlasy, ale pořád je to kus poctivé filmařiny (navzdory okatéu product placementu) a dají se v tom stále najít příjemné i moudré věci. Rozhodně lepší nadprůměr. ()

sharky 

všechny recenze uživatele

70% je mi jasný, že ženám se tenhle film asi moc líbit nebude, ale i když já mám do středního věku ještě hodně daleko, přesto poznávám, že tenhle film je až zoufale pravdivý. Obzvlášť scénky spojené s ředitelováním nemocnice jsou jako vystřižiné z české politické reality: "levně nakoupit, draze prodat a otálet s placením." ()

Galerie (8)

Zajímavosti (19)

  • Leoš Mareš natočil svoje scény za 5 dní. (Raccoon.city)
  • Ondřej Vetchý se již nechtěl zúčastnit pátého pokračování a režiséru Dušanu Kleinovi odmítl. Podle režiséra jeho negativní rozhodnutí přišlo až těsně před začátkem natáčení, což vedlo k dočasné rozepři mezi oběma. Nakonec byl do role Karase obsazen Lukáš Vaculík. (ForGump)
  • Vo filme si malú rolu zahral aj hlavný produkčný Miloslav Šmídmajer, a to muža, ktorý si príde do lekárne pre Panadol. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama