Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (278)

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Otrocky převyprávěný příběh , který jen dokázal, že Brabec se potápí k samému dnu. Co mi ¨na filmu příšerně vadilo byla rádoby sehraná dvojice odvážných policistů a hlavně ta policistka , která měla pořád na boku pistoly (asi aby šlo vidět, že skutečně je policajt). Dále vševědoucí důchodkyně mi také dost vadila a silně pochybuji, že si vše tak do detailů pamatovala. Co filmu úplně schází je napětí a pocit překvapení - ten zcela absentoval. Prostřihy, kdy Marika tancuje jsou nepříjemné a filmu nepřináši nic zajímavého ani konstrukčního. CO musím ale na druhou stranu vyzdvihnout je neskutečně dobrá kamera té tleskám, protože byla tam , kde být měla a jedině ona mě udržela u filmu až do konce. Hudba je také dobrá jenže když si ji tak vybavuji tak vlastně trpí Titanikovským syndromem - stále se opakující melodie s různými detailními změny. Na můj vkus bylo ve filmu moc postav a některé , v čele s Krausem , mi vyloženě vadily. škoda, že film je tak slabý určitě šlo vymáčknout z dané předlohy určitě víc. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Když po cestě z diskotéky zmizí mladá studentka, nikdo nepochybuje, že vrah bude brzy odhalen. Ale hodiny, později i dny a týdny ubíhají, a vrah (nebo vrahové) stále uniká... F.A. Brabec si pro svůj film Bolero vybral skutečné události z 80. let, a pokusil se je převést na filmové plátno. Nutno podotknout, že i přes velmi pomalé tempo (které je F.A. Brabcovi vlastní) se mu to docela povedlo, a určitě se nudit nebudete. Na druhou stranu film nepřináší nic extra, co bychom nikdy neviděli. Režisérovi se pro film podařilo přemluvit kvatna známých tváří, což určitě také potěší. Suma sumárum, jako epizoda v Kriminálka Praha by to bylo super, jako celovečerní film průměr ... ()

Reklama

numi 

všechny recenze uživatele

Jde o obyčejnou českou kriminálku. Nic víc a nic míň. Možná by neškodilo více rozebrat jednotlivé charaktery, protože jejich motivy a to, jak se se svým činem později vyrovnávají, ve filmu vůbec není. Za to ukázky z Bolera, které doprovází neuvěřitelně kýčovitý hudební doprovod, dostaly prostoru až až. Jinak Kraus je příšerný, ale třikrát hurá za to, že ve filmu hrají méně okoukaní herci, než na jaké jsme v poslední době už zvyklí. Sice hrajou neslaně nemastně, ale už je to vážně nuda pořád koukat na jedny a ty samé. A Jiří Bartoška dostal v tomhle snímku cenu za jeho celoživotní snahu zlepšit českou kinematografii. Tu erotickou scénu s Janou Štefánkovou si snad do scénáře dopsal sám, ne? ;o)) [leden 2006] ()

kingik 

všechny recenze uživatele

F.A.Brabec zajímavý námět zpracoval až příliš akademicky. K dispozici měl všechno, co by drama s tragickým vyústěním mělo obsahovat. Pohlednou dívku v podání Barbory Seidlové, která se stane obětí ohavného zločinu. Bandu pachatelů trestného činu, kteří navenek působí jako by se nic podstatného nestalo, a vyšetřovatele, kterému se dají pro jeho oduševnělou tvář uvěřit pronášené repliky. Brabec není nejexcelentnějším vypravěčem příběhu, ale v mnoha pasážích vylíčil události více než uspokojivou formou. Jistě usiloval o větší přesah kontroverzní látky, ale ten se vytratil už s přesazením událostí do současnosti. Stěžejní scéna znásilnění může působit tragicky i absurdně a není v ní dostatečně zachycena osobitost režijního rukopisu. Ten se nepodařilo rozprostřít do celého filmu, ale spíše do úseků, v nichž lze spatřit zajímavé herecké obsazení. Brabec sahal i po občasné obscénnosti, která film činí jako by atraktivnějším. Problém s uvěřitelností nastal už v samotných postavách, a i když trvám na silném hereckém obsazení, tak jen hrstka z nich byla přesvědčivá ve svých rolích. Práci s herci by měl Brabec věnovat samostatnou kolonku ve svém pracovním rozvrhu. Scénář Markéty Zinnerové měl podle mě rozměry televizního filmu. V něm by se ztratily větší či menší nedostatky, které pro filmové zpracování představují úskalí. Nižší explicitnost by v případném televizním drama byla naprosto adekvátní. V Brabcově filmové verzi nastane nejednou dojem, že je tam jaksi navíc, aby i divák neskapal postupně rozlézající se nudou. Proto zřejmě odhalená Jana Štefánková a spol. Brabec to celé až tak výjimečně "neutančil", a slovy tanečního mistra, použil pár tanečních kroků navíc, které zmíněný tanec v názvu filmu ani nemá. Bránil se televizním prostředkům a chtěl z nich za každou cenu "vytancovat". Na televizní obrazovce film své taneční číslo zvládá kupodivu lépe než na plátně kin, kde film dostává akademický rozměr. 60% ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Na české poměry to zas až tak špatný film nebyl. Na filmy natočené nebo inspirované skutečnými událostmi pohlížím vždycky s nadhledem, hodně krát se taky stalo, že to byl jen tvůrčí „fake“, ale tady se režisérovi podařilo alespoň v některých pasážích natočit celkem záživnou atmosféru, mělo to i svou „špinavost“ a krátká leč nahá přítomnost Barbory si mou pozornost určitě získala. Zbytek herců podal průměrné výkony, ale tak co si budeme nalhávat, většina z nich do žádné „špičky“ nepatří… ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • Film je inspirován skutečnou událostí, ke které došlo na Slovensku v roce 1976. (M.B)
  • Skutočná obeť sa volala Ľudmila Cervanová. (Amityville)

Reklama

Reklama