Reklama

Reklama

Sedmikrásky

Trailer 1

Obsahy(1)

Kudy chodí, tudy provokují. Slavný film režisérky Věry Chytilové o dvou Mariích a o bludném kruhu pseudohodnot a pseudovztahů.  Dvě mladé ženy, Marie I a Marie II, se rozhodnou být zkažené, protože svět kolem nich je také takový. A tak začnou hledat jakoukoliv legraci. Spolu zamotají hlavu několika postarším pánům, které pak nechají zaplatit velkou útratu a nakonec je posadí do vlaku. Okradou toaletářku, zahrávají si se zamilovaným mladíkem… Ale to všechno jim nestačí, protože chtějí být ještě zkaženější. A také si uvědomují, že si jich lidé okolo nevšímají. Jednoho dne se dostanou do luxusního hotelu, kde je v sále připravena opulentní hostina. To je teprve ta pravá příležitost se vyřádit…
Provokativní moralistní groteska Sedmikrásky byla druhým celovečerním filmem Věry Chytilové (po realistickém dvojportrétu O něčem jiném). Film překvapil publikum, kritiku i oficiální kruhy svou silnou stylizací, která ho odlišovala od všech filmů tehdejší produkce. S podobně radikálním pojetím filmové estetiky přišla autorka i ve svém následujícím dile Ovoce stromů rajských jíme (1969). Pak následoval distanc až do roku 1976, kdy se autorce podařilo natočit hořkou komedii Hra o jablko. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (313)

Olík 

všechny recenze uživatele

"Jak stará je vaše stará?" Tak to mi teda tři ohon o ebonitovou týč....to byl ozajstný "slepičí úlet" :D Novovlná Věra Chytilová pomocí svého na formě si zakládajícího podobenství křičí z okna svou progresivní kritiku společnosti až se tehdejšímu zarytému poslanci Pružincovi ježí kravata. Achtung, achtung, Marie uno and Marie duo nejsou společnice vhodné úplně pro každého. ()

xdutchx 

všechny recenze uživatele

Nekompromisní hříčka probublávající sirnými plyny lidských snad o zachycení celku v jednotlivých existenciálních výrocích, které v koláži složené "ženskou" logikou utvářejí bezčasí ležící v mléce, tázající se po vlastní identitě. No zkrátka je to neuvěřitelný úlet. :-) ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

“Když se všechno kazí, budeme zkažené i my.”  Specifický snímek artového pojetí v groteskním rozletu ve svém filosofickém pohledu a kritiky společnosti napříč spektry všedního života. I přes urvalou kritiku své doby s přehledem obstojí i dnes. Snímek je ohledně naivity prezentovaných dívek tak surrealisticky silný, že se té kritiky za socialismu v podstatě nelze ani divit. Avšak s jistotou lze říct, že kdyby něco takového bylo natočeno dnes, a to s poukazem právě na dobu dnešní, mohutné kritiky by se to jistojistě nevyhnulo zrovna tak. Režisérka Věra Chytilová tímto snímkem také do československé kinematografie hodila tvůrčí artové vidle, a to pořádné. Zákazu snímku po událostech v roce 1968 se tedy taktéž nelze divit. Je plný odkazů a symbolik ve svém útoku na morálku, avšak v takovém uměleckém rozhraní, že je pro běžného diváka naprosto hodně těžko uchopitelný. Tzv. paradox interpretace prezentovaný obrazově vizuálními montážemi je zkrátka spíše cílem na náročného diváka. „Jde mi o to dostat diváka do situace, kdy sám přemýšlí, jakou roli hraje ve vlastním životě, když se kouká na moje filmy. Chci, aby srovnával svůj život s tím, co vidí na plátně,” nechala se slyšet Věra Chytilová, což byla rána především pro stranické soudruhy. Za socialismu si přece byli všichni rovni, tedy nemohlo být mezi lidmi rozdílu. A tak snímek a Věra Chytilová následně dopadli, jak dopadli. Film i ona se se dostali na černou listinu. Ano, film není pro každého, byť je to škoda a ne zrovna malá. Taková prezentace v rámci upozornění na povrchnost mezilidských vztahů prostřednictvím dvou dívek, právě tohoto marastu plně využívající ke své rebelii, se jen tak nevidí. ()

Kryat 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo tak úchylné, až to bylo krásné! Vůbec se mi na to původně nechtělo dívat, začátek mi dal za pravdu a já se nachystala, že budu další hodinu sedět před televizí, číst si a občas mrknu na obrazovku, ale pak se něco stalo... nevím co, ale na tom nezáleží. Pak se to prostě rozjelo a já už od obrazovky oči neodtrhla. Normálně takové věci nesnáším, ale tohle mě chytlo (až na úplný závěr, který jsem nějak nepochopila:) Šílený smích, šílené nápady a kousky a ještě šílenější Vadí? Nevadí! 80% ()

Biopler odpad!

všechny recenze uživatele

Afektované nechutné herectvo a hnusný gýč. Ani ďalší Chytilovej film ma nechytil, ťažko chápem, že práve ona má na svojom konte fakt vtipné Dědicství... ()

Dementra 

všechny recenze uživatele

Nádherná filmografie let 60., barevné, zvláštní, skvělá myšlenka. Pro běžného diváka se to ale nehodí, možná ani nemá. Herecký (ne)výkon Karbanové, a hlavně její hlasový projev, jsem bohužel neskousla, brr. Zajímavé je, že o tomto filmu jsem se dozvěděla z množství zahraničních zdrojů, řekla bych snad, že je populárnější za hranicemi než doma. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý experimentální film, jenž má za úkol v prvé řadě provokovat a jehož příběh je odsunut do pozadí, pokud tedy vůbec existuje. Snímek V. Chytilové pobuřuje pokleslou morálkou dvou hlavních představitelek, jež si umínily, že budou v tomto zkaženém světě také zkažené, ale dráždí i svou netradiční formou pojetí filmové estetiky a její stylizací. Dvě dívky (krajně nesympatická I. Karbanová s věnečkem na hlavě a nepatrně snesitelnější J. Cerhová s pozdější kariérou modelky) na prahu dospělosti s nízkou morální úrovní tráví svůj čas bezcílným a neuvěřitelně (!) hloupým tlacháním s uši drásající dikcí, bezohledně využívají citů a důvěry jiných osob, aby tak splnili svůj záměr být zkažené. Skvělá příležitost provést něco odsouzeníhodného se jim naskytne v závěru, kdy se ocitnou v komnatě s luxusně připravenou hostinou. Na samém konci se v nich však něco zlomí, začnou pohlížet na svět jinak a napravovat své chyby. Musím přiznat, že osud záměrně provokativně vybraných hlavních představitelek mě nezajímal více než pět minut, poté bylo nutné tento experiment víceméně přetrpět. Neupírám Sedmikráskám jistou vizuální originalitu, novátorské prvky a samozřejmě odvahu s něčím takovým přijít, avšak pro tuto přehlídku hlouposti v uměleckém hávu dle V. Chytilové mám pramálo porozumění a nejsem si jist, jestli nejsem oceněním tohoto nikoli šokujícího, ale trapného a nudného díla dvěmi hvězdami příliš štědrý. Bohužel nejhorší film za hodně dlouhou dobu a jednoznačně ztráta času. ()

elessar04 odpad!

všechny recenze uživatele

Včera vydal britský magazín aktualizovaný seznam 100 nejlepších filmů všech dob a film Sedmikrásky od Věry Chytilové se umístil na 28. místě a já si říkám do píče PROČ? Ano, co se týče vizuálních efektů a střihu, je to možná průlomový film a to je tak všechno. Nervy mám jenom jedny, ale tenhle film fakt ne. Jestli ho po mně někdo bude chtít, asi mu plivnu do ksichtu. Utrpení! Utrpení! Utrpení! Dvě hlavní postavy bych zašlapal do země. V životě jsem neviděl otravnější postavy. Už od začátku mě sraly.  Tohle experimentální nevím co už bych nejraději nikdy neviděl. ()

GIK 

všechny recenze uživatele

„TENTO FILM JE VĚNOVÁN TĚM, KTEŘÍ SE ROZHOŘČUJÍ POUZE NAD POŠLAPANÝM SALÁTEM“ Mě rovněž vadí pošlapané kuře a další znehodnocené a zničené jídlo. Snad každý normální člověk ví, že tohle se s Božím darem nedělá! A Chytilová nejlíp, jinak by nám nenabízela tuto cynickou omluvnou repliku povýšených dekadentních elit. Nechutné chování dvou slepic. Režisérka s Krumbachovou jistě ochotně předvedly, jak se správně tančí v jídle. Jeden pentagram za charleston. ()

ujovana odpad!

všechny recenze uživatele

Tento film má zrejme význam asi len historický. Pre klasického diváka nepozerateľné. Asi to bolo určené len štamgastom. Zaujimavý koment:YURAyura ()

spacylemon 

všechny recenze uživatele

"rehabilitační středisko - umři! umři! umři!" ...je mi jedno, o čem si kdo myslí, že to bylo; nebo o čem to mělo být, pro mě to byla prostě ve všech (sedmi) směrech krása... vizuálně opravdu nádherný - přitom neuvěřitelně absurdně zábavný a vtipný - film, se skvělou hudbou, šmrncovníma herečkama a (znovu) neuvěřitelným výkonem Jana Klusáka - jakože sběratel motýlů... ;) "cítíš?" "co zas?" "jak ten život prchá"... jo, sedmikrásky - člověk by řekl spíš dvě husy, ale husy sympaťandy a každý tzv. excentrik vedle nich vypadá vlastně úplně obyčejně... tak třeba já nůžkama jedl dosud pouze olivy..... ()

eR99 

všechny recenze uživatele

"..tomuhle říkám dortíček, néé tamty tvoje srágory"..........."vadííí..?"................"nevadíí" ..:)) ..chvílemi nudné, chvílemi zábavné a vtipné... ()

martusha 

všechny recenze uživatele

Jak se v komentářích objevuje, tohle není film pro normálního diváka a já bych řekla, že jsem v celku normální. Zaujme to jenom lidi, kteří se filmem zabývají na profesionální úrovni. Je zajímavé, kolik je na csfd profesionálů... nebo pokrytců ()

Jolee 

všechny recenze uživatele

Budeme zkažené. Jedno z nejlepších filmových rozhodnutí. Hudba. Střih. Vizuální zpracování. Věra Chytilová byla mimozemšťan, ale v tom nejkladnějším smyslu slova. ()

Související novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (více)

100 nejlepších filmů režírovaných ženami

100 nejlepších filmů režírovaných ženami

28.11.2019

Redakce BBC Culture nedávno požádala 368 filmových expertů z 84 různých zemí, aby jí pomohli vybrat 100 nejlepších snímků všech dob režírovaných exkluzivně ženami. Anketa probíhala tak, že každý… (více)

Věra Chytilová 1929 - 2014

Věra Chytilová 1929 - 2014

12.03.2014

Ve věku 85 let dnes zemřela Věra Chytilová, svérázná režisérka a scénáristka. Studovala architekturu, později FAMU. Pracovala jako manekýnka, kreslička, poté na Barrandově jako klapka a pomocná… (více)

Reklama

Reklama