Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Podzim 1988. Renata studuje žurnalistiku. Žije s žárlivým Standou, kterému je občas nevěrná. Rediguje školní časopis a je možná trochu odvážnější než ostatní, a to hlavně proto, že nechce být dcerou svého otce papaláše - zaměstnance Ministerstva vnitra. Jenže situace se vymyká z jejích rukou - Renatiny protirežimní miniaktivity a románek s disidentem Holým si vyslouží zájem STB. Otec Renatu ze strachu o kariéru a možná i z přesvědčení hodlá vydědit. Vztah se Standou se problematizuje.

Film vypráví o jednom osobním - dosti marném - hledání citů, ale také o tom, jak jsme žili těsně před listopadem 89, o naší svobodě a nesvobodě, strachu, kompromisech a pokusech o odvahu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (38)

golfista 

všechny recenze uživatele

Nový TV film se pokusil ukázat život v totalitním Československu. Jelikož mám stále v paměti před pár týdny uvedený TV film "PF 77", nabízí se srovnání. Potvrdilo se, že obsazení kvalitními herci ještě úspěch nezaručí. Především je to rozdílná kvalita scénáře a také režie. Jednotlivé postavy nedostaly dost prostoru na nějaké hlubší zamyšlení nad jejich osudem. Škoda. ... Zdálo se to jenom mně, že Tatiana Vilhelmová nebyla zrovna v nejlepší formě ? ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Naprostá absence jakéhokoliv dramatu, jakéhokoliv příběhu, který by směřoval odněkud někam, podráží společně s nudnou režii nohy velice schopným hercům. Možná mělo jít o reflexi tehdejší doby, ale scénář se zaobírá natolik konkrétními skutečnostmi, že jej nelze vnímat v obecnějším měřítku. Zbytečně, křečovitě a ke konci až zoufale – tak na mne působil Můj otec. S horšími herci by mi byl naprosto lhostejný, jenže oni se tolik snažili… . 45% ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Blablablablabla... Glasnostrojka s tenzeminapětímitlaky coby nechtěná šaškárna a z kundy vycucaný blábol (A.S. zde želbohu i jako scénáristka), místy až kome/r/diálně působící výtok jako odraz doby očima starších vytrendovaných... °-o . . . Hm, tak i Sedláčková si osedlala dobu normalizační a převratové minulosti (a trudný >pobyt< provařené trubky intelektuálky -sic!- v emigraci, hahaha...), bohužel pro věc tou nejstupidnější současnou šoumalizační telenovelovou formou... . . . A ty >úžasné< pitvořící se kreaturky v rolích napříč dámským héreckým spektrem, hrnoucí a deklamující z tlamiček předepsané repliky, fíííha... Je to vlastně pořád dokola... Sem až dospěla ve své podbízivé a hloupé plytkosti popřevratová televizácká tvorba. Něco pitvat dopodrobna by už bylo zase jen dalším házením hrachu na - za veřejné prachy - >jimi< vyráběné >jejich< vyprázdněné formou i obsahem blbučké sračky... - - - P.S. Jó "osmačtyřicítka"! Tak škoda, že to není bouchačka. Tou by si mohla Andrejka vpálit kulku do hlavy... %-))) - - - - - (Poprvé viděno kdysi na >veřejnosrádní< , hodnocení při repete 21.12.2011 na >ostatkové jebničce< 444., komentář zde jako jebemnáctý - 21.12.2011) ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jako volné pokračování filmečku Ze života pubescentky to sice nedává moc smysl, ale jako samostatné dílko by to byla taková klasická tvorba tehdejší ČT. Herecky je to naprosto jasné, Wilhelmová, Geislerová, Trojan... a obsahově lehká nostalgie po době před listopadem 89. Hodně autobiografických prvků, trocha té Paříže, následné devadesátkové naivity a hlavně ta Táňa, která se tváří, jako by pořád hrála tu pubescentku. Tyhle autorské počiny mají často velmi mírného dramaturga a v tomhle případě je to skutečně průser. Chápu, že se Sedláčková potřebovala vyjádřit, ale odstup ani nadhled se nedostavil. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Tatínek na ministerstvu, dcerunka místy nerudná, listopad 1989 za dveřmi. Nosný příběh však nenabízí nic zásadního a zapamatovatelného. Inscenační počin Andrey Sedláčkové (která mi pravda nikdy neučarovala) je ale relativně svěží a uvěřitelnou záležitostí, která si průměrné hodnocení zaslouží zejména pro herecké obsazení (Trojan, Vilhelmová, Geislerová, Kaiser..).. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Herecké obsazení je sympatické, přesto jsem si jist, že za pár dní si na film ani nevzpomenu. Na vině bude asi scénář - sice osobní, ale všeobecně nepříliš zajímavý. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Film bez jasného cieľa, jasnej pointy, či záveru. Taký malý TV film o krátkom osude jednej Tatiany, vtedy ešte Wilhelmovej. Ale dobre sa na to pozeralo. Asi preto, že aj s Geislerkou bola ešte dosť mladá. ()

joehot 

všechny recenze uživatele

Český film trpí dvěma nedostatky - nemáme dobré filmové herce a scénáristy. Herci si neuvědomují, že film není divadlo, scénáristi zase, že to, co oni napíší, by ve skutečnosti nikdo neřekl. Podobně je tomu i u tohoto filmu. ()

Tryskomyš 

všechny recenze uživatele

Hodně dobrý film, který už jsem kdysi viděla. Teď, když jsem zjistila, že tato v podstatě miniserie už má 5. pokračování, neodolala jsem, a musím vidět všechny díly za sebou. A Taťáně to tady neskonale sluší. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Řekl bych, že z tohoto filmu, nebo tedy námětu, abych byl přesný, mohlo být mnohem víc. Škoda, že je to spíš jen taková rozpačitá záležitost. Nicméně nenudil jsem se, což je pro mě u filmu dost důležité a nejspíš nejsem sám. ()

sek 

všechny recenze uživatele

Komorní film o citových eskapádách studentky žurnalistiky, který se odehrává v přelomovém roce 1989. Zajímavý a bezpochyby nosný příběh s velmi dobrým hereckým obsazením ale plně nevyužil svůj potenciál. Stejně jako je bezradná a trochu naivní hrdinka, je nakonec bezradný a trochu naivní i film. Opravdu velká škoda. Ke cti tvůrců je ale třeba přičíst v současnosti ne zcela samozřejmý fakt, že když se děj odehrává v Paříži, tak se skutečně točilo v Paříži. ()

Jizni Tlapa 

všechny recenze uživatele

Drama, a však vtipně elegantní, přímočaré a s jindy nemastně-neslanou Vilhelmovou, která je příjemnou změnou. Doplněná o skvěle "stranicky připosraného" Mrkvičku a líbivým hudebním doprovodem......není zač se stydět! Poctivých 80%!! ()

bubun 

všechny recenze uživatele

Konec docela dementní. Chytila jsem v televizi nejdřív druhou půlku, tak jsem očekávala podobnou demenci i v první polovině. Když jsem pak na to koukala, překvapilo mě, že Vilhelmová, kterou většinou buď nemusím, nebo nemůžu, hraje celkem slušně - dokonce bych řekla až dobře. Druhým překvapením byl Trojan, kterej byl taky slušnej, a k tomu ji slušně (uvěřitelně) zmydlil. A bylo to tak z čistýho nebe, že jsem se až lekla, to se mi nestává, takže hvězdička navíc. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Andrea Sedláčková není Fellini nebo Bergmann, ale několik setkání a rozhodnutí v jejím životě, v kombinaci s její inteligencí a povahou rozhodlo o tom, že prožila a prožívá zajímavý příběh, o kterém se dají točit koukatelné filmy. Dal jsem si všechny 4 díly (včetně Ženy za zrcadlem - 2018) a Mého otce řadím na pomyslné třetí místo. Působí na mě až nemístně banálně, slušela by mu špetka manýry. Píšou se tady ale dějiny. Na třech prvních dílech pak navíc oceňuji ambivalentní nahlížení na hlavní (nejen mužské) postavy. Filmům to dává kvalitativní přesah, díky tomu na mě působí zajímavě. ()

wosho 

všechny recenze uživatele

Sedláčková je ambiciozní tvůrce, bohužel jen průměrný. A takový je i tento její prostřední počin z její trilogie. Nudný film, kde kdyby nebyli skvělí herci jako Kaiser a jeho disident, či jiní, unudil bych se k smrti. ()

ArthasKarfa 

všechny recenze uživatele

Film je poměrně povedený a některé skutečnosti s odchodem a nadáváním na republiku jsou platné do dnes. Akorát, že dnes mladí odchází a nadávají na mnohem malichernější věci. ANEB "Jinde tráva zelenější, státu si nevážím, pracovat se mi nechce, láska je pro blbce, etc. ()

Reklama

Reklama