Reklama

Reklama

Epizody(9)

Obsahy(1)

Muzikálová féerie autora Jaroslava Dietla a Jaromíra Vašty z let 1967- 1968. Pamětníci si na pražského řezníka Rudolfa a jeho rodinu určitě vzpomenou a zaplesají. A ti mladší budou asi přijemně překvapeni tím, jak nápaditě se písničkové pořady mohou také dělat. O řezníku Rudolfovi (Darek Vostřel), který jaksi ve víru všedních dnů ztratil schopnost zasnít se, odpoutat se alespoň na chvíli od běžných starostí a trochu se "rozlétnout". Naštěstí je tu dcera Šárka (Iva Janžurová), která má zřejmě fantazie nadbytek (jak už to v patnácti letech bývá) a s pravou ženskou chytrostí přiměje ke snění i svého otce. A je nutno přiznat, že řezník Rudolf, když se do toho jednou dá, sní opravdu velkoryse... (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Marthos k tomuto seriálu (7)

Píseň pro Rudolfa III. (1967) 

Hudebně-zábavný seriál, který je v určitém směru spíše nevšedním experimentem, než skutečným dramatickým dílem, postihuje euforické politické uvolnění jara '68 a (ne)jen proto mu náleží zasloužená pozornost. Dietl navíc vyšel z představy – jak sám kdysi uvedl – že v každém z nás je kus chamtivého a kus ušlechtilého, kus velkorysého a kus malého, kus dobrého a kus prevíta. Tato autorská představa se odráží v titulní postavě řezníka Rudolfa (výborný Darek Vostřel), který je po svém dědečkovi a otci třetím řezníkem rodu. Má své obyčejné starosti v práci i doma. Žije svůj všední život. Má však také patnáctiletou dceru (Iva Janžurová), která má hlavu plnou nejneuvěřitelnějších představ a fantaskních nápadů. Příběh začíná v okamžiku, kdy ztřeštěná Šárka začne otce vtahovat do své fantazie. Jde to ztuha, ale když se to rozjede, tak to stojí za to – řezník Rudolf se mění v uměnímilovného zámeckého pána, který se pohybuje v prostředích, odpovídajících jeho postavení, jindy v anglického lorda, velkorysého i chápavého zároveň, anebo v protřelého detektiva, pátrajícího po lumpech všeho druhu. Jeho představy se prolínají s fádní realitou všedního dne, čímž vzniká – pochopitelně – i řada komických situací. Režie byla svěřena zkušenému Jaromíru Vaštovi, který do každého dílu propasíroval i vzácnou návštěvu ze zahraničí (Udo Jürgens, Hugues Aufray). S písněmi, které během seriálu zazněly v podání nejpopulárnějších českých zpěváků (Gott, Matuška, Vondráčková, Kubišová, Neckář, Štědrý, Hála, Přenosilová, Simonová a další) se posluchači navíc setkávali i na deskách Supraphonu. I proto seriál o řezníku Rudolfovi nestárne a s každou další reprízou si získává nové generace vděčných diváků. ()

Křeslo (1967) (E01) 

Seznámení s řeznickým mistrem Rudolfem Vandasem a jeho rodinou. Scénárista Jaroslav Dietl přišel s arzenálem, který se nemohl minout účinkem – s postavami, jejichž bezprostřednost je odrazem tehdejší doby. Kombinace fádní všednodennosti s nereálným prostředím snových představ je spoluutvářena v rámci jednoho z největších fenoménů šedesátých let: za účasti populárních osobností tehdejší popmusic. Písničky: Tisíc mil (Waldemar Matuška a Helena Vondráčková), Chrám svatého Víta (Václav Neckář), Mít tak půvab (Pavlína Filipovská), George, Ringo, John a Paul (Vlasta Bláhová), Lady Jane (Václav Neckář), Bílý stůl (Marta Kubišová), Pihovatá dívka (Pavel Novák), Dobrou noc (Waldemar Matuška), Sag mir wie (Udo Jürgens) a Nobody Knows (Udo Jürgens). ()

Muž v redingotu (1967) (E02) 

Honba za sňatkovým podvodníkem, z něhož se vyklube maminčin mazánek. Dnes nelze neocenit dobové záběry z Karlových Var v jejich původní podobě. Písničky: Čekám lásku (Yvetta Simonová), Zloděj růží (Milan Chladil a Milan Drobný), Píseň o růži a noži (Eva Martinová), Vstávej (Václav Neckář), Večerní chorál (Karel Gott), Nedoufej (Helena Vondráčková), Tajuplnej hráč (Marta Kubišová), Tak prázdná (Yvonne Přenosilová), Už koníček pádí (Waldemar Matuška), Céline (Hugues Aufray) a Santiano (Hugues Aufray). ()

Miss Diorling (1967) (E03) 

Jak by to vypadalo, kdyby se ve škole dbalo především na promyšlené módní kreace. A na pravdomluvnost. Nádherná karikatura Zdeňka Nejedlého v podání Darka Vostřela! Písničky: Muž a žena (Judita Čeřovská), Pojď se mnou, lásko má (Waldemar Matuška), Bi-bom (Karel Štědrý), Líbej mě, lásko má (Jaromír Mayer a Eva Pilarová), Bráním se dojetí (Václav Neckář), Denně čekám (Marta Kubišová), Jarní víra (Laďka Kozderková), Hádej, hádej (Pavel Novák), Růže kvetou dál (Helena Vondráčková) a dva hity od německé popové a beatové skupiny Joy & The Hit Kids. ()

Albrecht z Valdštejna (1967) (E04) 

Silvestrovský dýchánek u Vandasů se poněkud zvrtne. Vinen je tentokrát nebohý Vaněk (Hrzán), který se až příliš zasnil v dobách Albrechta z Valdštejna. Korunu tomu ovšem nasadí přišedší dědeček (Homola)... Písničky: Žij dál (Yvonne Přenosilová), Lipovou alejí (Helena Vondráčková), Tak už pojď (Laďka Kozderková), Hej, dívko zlá (Václav Neckář), Já cestu k tobě najdu si (Marta Kubišová) a Slavíci z Madridu (Waldemar Matuška). ()

Loupež století (1967) (E05) 

Úvod s falešným chrupem (zejména Janžurka je skvělá!) slibuje další skvělou jízdu, bohužel, samotná bankovní loupež nijak zvlášť neoslní. Přestože je celá snová dimenze rámována zdařilou parodií na klasické gangsterky a po ruce jsou typově přesní Hála s Matuškou, trochu tomu schází šmrnc. A navíc se tu, zcela nepochopitelně, vytrácí Rudolfova postava... Ale přeci jen se najde alespoň drobné guilty pleasure: osmadvacetiletý Karel Gott v roli bankovního úředníka, který odmítá vydat to nejcennější – pokladničku s příspěvky ROH. Písničky: Píseň pro dívku (Václav Neckář), Rififi neboli Píseň hazardního hráče (Waldemar Matuška), Beal Street Blues (Karel Hála), Mám tě rád víc než dřív (Karel Gott), A kdo je míň (Waldemar Matuška), Tvá loď se vrátí (Helena Blehárová), Utíkej (Helena Vondráčková), Gangster je gangster (Matuška, Hála, Neckář & spol.). ()

Rudolf III. na dvoře Leonida I. (1968) (E06) 

Epizoda, která vznikala spontánně, tak, jak situace vyžadovala. Jaroslav Dietl napsal pouhý šestistránkový scénář, který byl především aktuálním vyjádřením k probíhající okupaci. Dodnes se dochovalo jen několik krátkých záběrů, zbytek byl pořizován živě, v ilegálním televizním studiu. Úvodní komentář z devadesátých let, tedy z období, kdy probíhala obnovená premiéra seriálu, čte Iva Janžurová. ()

Reklama

Reklama