Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Vladimír Menšík v titulní roli televizní trilogie Jaroslava Dietla podle románu A. Mauroise... Životní osudy slavného francouzského spisovatele Alexandra Dumase staršího, autora Tří mušketýrů, Hraběte Monte Christa a dalších 255 svazků románů, dramat a cestopisů, zaujaly Jaroslava Dietla natolik, že podle románu André Mauroise napsal scénář televizní trilogie. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele topi80 k tomuto seriálu (4)

Alexandr Dumas starší (1970) 

Až v minulých dnech jsem se dostal ke zhlédnutí tohoto skvostu. A jak to asi může dopadnout, když scénář k vyprávění o velkém vypravěči napíše další velký vypravěč, jiný velký vypravěč to zrežíruje a do hlavní role obsadí také velkého vypravěče? Vladimír Menšík naprosto exceluje a hravě zvládl energického mladíka, bonviána na vrcholu sil i stárnoucího muže, kterému sil ubývá. A ty dialogy, to je naprostý skvost. Upozornil bych i na jednu věc, která nemusí být hned zřejmá. Divákův pohled na Dumase totiž vede nenápadná Katka ztvárněná Janou Štěpánkovou. Právě díky ní a jejímu pochopení postavě Dumase staršího u diváka leccos projde. ()

Dobytí Paříže (1970) (E01) 

Věděl jsem, že to bude skvost. A přesto to ještě bohatě překonalo moje představy. Pánové Dietl, Dudek a hlavně Menšík mě skutečně vtáhli do Dumasova života, nechali na mě působit jeho energii a nakazili mě jeho sny a elánem. A do toho jsem se ještě stihl několikrát přistihnout, jak s otevřenými ústy žasnu nad tím, jak skvěle je to tvůrci odvyprávěné a Menšíkem zahrané... Nádhera. ()

Marnotratný otec (1970) (E02) 

Pokračujeme v linii, kterou nastínil první díl. Spousta energie, nápadů a chutě je realizovat. A také užívání si života plnými doušky. Jen nevím, jestli mi něco neuniklo či mi někdo něco z filmu nevystřihl, protože to sblížení se synem se přihodilo tak, že jsem ho ani nepostřehl :-) ()

Smrt Porthose (1970) (E03) 

Alexandre Dumas na sklonku života. Ubývá sil, ubývá schopností, hlava trochu degeneruje. Jen chuť zase se do něčeho pustit je pořád stejná. A je jedno, zda se tak děje v nablýskaném paláci nedaleko prohýbajících se stolů s občerstvením pro četné přátele, či v kamrlíku s posledními dvěma zlatkami v kapse. Vladimír Menšík tak má příležitost ukázat vedle své temperamentní polohy i tu druhou. Ztvárnění energických bouřliváků, kteří se ocitají na konci svých sil. O pár let později mu dal podobnou příležitost František Filip v televizních filmech Ikarův pád a Tažní ptáci. ()

Reklama

Reklama