poster

Superman 4

  • Velká Británie

    Superman IV: The Quest for Peace

  • USA

    Superman IV: The Quest for Peace

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Rodinný

Velká Británie / USA, 1987, 90 min

Komentáře uživatelů k filmu (154)

  • Tosim
    **

    Vzhledem k příletu vracejícího se Supermana jsem se rozhodl "doplnit si základní vzdělání" a shlédnul tohle. Takto by přesně vypadal můj oblíbený superhrdina bez toho, co mám na něm tak rád - potřebného sebeironického humoru a stylových triků, kdežto tyhle jsou OPRAVDU ŠPATNÉ. Patetické (i na Supermana!), blbé, primitivní, sebevykrádající. Prostě: Superman mluví v OSN a Lois Laneová při tom zamačkává slzu. Tohle mluví za všechno. PS ta Margot Kidder za ty čtyři roky od trojky ke čtyřce příšerně zestárla!(20.7.2006)

  • T2
    *

    Rozpočet $17miliónovTržby USA $15,681,020Tržby Celosvetovo $19,300,000/20%/(6.1.2008)

  • novoten
    *

    I takhle končí superhrdinové. S patosem až na kost, s nulovým řemeslným umem a s paběrkujícím hereckým osazenstvem. Singer by zasloužil pomník za to, že dokázal svým Superman Returns poslední dva díly škrtnout a vynést Kal-Ela znovu na vrchol.(22.6.2005)

  • EdaS
    *

    Čirá supermanská demence. Jediný Gene Hackman vypadá, že si tu děsivou krávovinu vlastně užívá. Asi dostal hodně zaplaceno. Půlhodina vystřižených scén dosvědčuje, že ale mohlo být ještě hůř.(5.9.2015)

  • JFL
    *****

    Všichni jen lamentují nad tím, jak je čtvrtý Superman špatný, ale právě v tom je zcela vynikající. Stejnou měrou produkt své doby i pekelných okolností vzniku představuje jeden z nejzábavnějších komiksových filmů všech dob, byť z větší části nezáměrný. Šéfové společnosti Cannon Films jako první vycítili komerční potenciál komiksových filmů a plánovali celou sérii adaptací, kde na obnovení supermanské franšízy měl navázat Captain America i Spider-Man. Bohužel tou dobou na firmu už dolehly finanční potíže, a tak jejich resuscitace Supermana nakonec místo kýžené finanční vzpruhy skončila jako hřebík do rakve. Film vyžadoval náležité prostředky na triky, ale ještě před natáčením museli cannoni rozpočet seříznout z plánovaných 36 milionů na 17, a je to na výsledku hodně znát. K tomu připočtěme hodně necitlivé vystřižení více jak půl hodiny scén po nepříznivé testovací projekci, kvůli čemu film obsahuje řadu nepřehlédnutelných dějových děr a motivů, které jsou započaty, ale posléze se už nevrátí a neuzavřou. Na druhou stranu vina nepadá jen na vedení Cannon Films. Nemalým dílem k výsledku přispěl Christopher Reeve coby autor námětu, který snímkem ventiloval své postoje vůči atomovým zbraním, ale i scenáristé, kteří si rozhodně nedělali hlavu s takovými věcmi jako logika, fyzika či základní fakta typu, že ve vesmíru není vzduch. Na druhou stranu tyto a mnohé další projevy naivity, zapadají do dnes opomíjené roviny, že superhrdinské komiksy a komiksové filmy byly původně zamýšlené pro děti. Dnes, po záplavě fandům podkuřujících přemoudřelých komiksáren, které za dospělost vydávají wikipediovskou poučenost historií svých hrdinů či pubertální ponurost a vyhrocenost, je naopak úžasně osvěžující vidět komiksový film staré generace s ultra-dušínovským hrdinou, karikaturně zlotřilým záporákem, prvoplánově humornými scénkami, nadreálnými superhrdinskými činy či doslovnou deklamací a pompézním patriotismem ve stylu ideologických agitek padesátých let. Ve své okázalé komiksové přemrštěnosti, rozverné nevážnosti a všeobjímající campovosti je "Superman 4" nejen zábavnější, ale i upřímnější a pamětihodnější než většina dnešních uniformně přechytračelých komiksových blockbusterů. Žádný z nich se nemůže poměřovat s grandiózně nablblými scénami jako zacpání vybuchující sopky vrškem hory.(11.10.2015)

  • Segrestor
    *

    Kar-el zachránil Margotku před Nuclear Gayem z Měsíce. Ha ha ha.(14.8.2013)

  • xxmartinxx
    **

    No... Superman zažil i lepší chvilky. Legendární první a mírně nepovedený druhý díl bych mohl vidět i dnes, ale na trojku a čtyřku se už nikdy nepodívám. Je zajímavé, že i tenhle díl má všechno, co předchozí, ale nějak to prostě nefunguje. Hlavně příšerné triky a nehrající herci film kazí, co jen můžou. Superman narovnávající Americkou vlajku na měsíci je asi nejúsměvnější část, ale jinak je film víceméně k smíchu celý.(13.12.2009)

  • choze
    **

    Neslavný konec legendy. Název poprvé v sérii nabobtnal o podtitul, rozpočet se ale scvrknul z 55 mega (první dva díly) na 17 mega a kdo z původního štábu mohl, ten potápějící se loď opustil - producenti, režiséři, scenáristi i trikaři. Reeve na to kývl jen s podmínkou, že mu pak studio bude financovat jeho vlastní projekt. Výsledný film nestojí za nic a zaslouženě v kinech propadl (utržil 15,5 mega), což vedlo k zavrhnutí pětky alias NEW SUPERMANA (producenti pro něj chtěli použít třičtvrtě hodiny materiálu vystřiženého ze čtyřky a to už v ní recyklovali trikové scény z předchozích dílů, plus Reeve v něm neměl hrát, ale měl ho napsat a režírovat) a ke skrečování celovečeráku o Spider-Manovi. Takové škody.(28.1.2006)

  • Don Jebal

    Rozpočet: 17 000 000 $ Otvárací Víkend: 5 683 122 $ (v 1 511 Kinách) Tržby USA: 15 681 020 $ Tržby Celosvetovo: 19 300 000 $(30.4.2012)

  • viperblade
    **

    Jak už jsem psal u třetího dílu, mnozí považují tento díl za nejhorší ze série. Já ne. Možná proto, že já rád uvažuju o filmech v kontextu doby a bohužel, tento díl něco vypovídá o době, ve které byl natočen. Například, že jste mohli natočit jakoukoliv blbost, pokud jste měli alespoň minimální nápad… :-) Ne, teď vážně - atomové zbrojení, studená válka, všeobecný strach, věřím, že se prostě filmaři snažili lidi povzbudit a proto najdete v tomto filmu pro nás zbytečné a patetické Supermanovy proslovy o míru či snahu o odzbrojení světa. V rámci té doby to bylo vhodné (alespoň to si myslel režisér a scenárista) nicméně to neospravedlňuje fakt, že to neuměli podat. A fakt, že ty speciální efekty vypadaly strašně. Takhle už to (bohužel) v Hollywoodu chodí, něco se ždímá tak dlouho, až se zapomene, proč původní snímek byl úspěšný a co tím chtěli tvůrci říct. 30 %.(14.12.2013)

  • SNCIS
    ****

    Obsahuje spoilery: "Riskujete světovou nukleární válku pro svůj vlastní finanční prospěch!" - "Nikdo válku nechce. Chci jen udržovat pocit ohrožení." Poslední díl, který byl nadabován až skoro třicet let od své existence. To znamená, že mnozí lidé netuší, že existuje. Gene Hackman se vrátil jako největší zločinecký mozek Lex Luthor, aby ze Supermanova vlasu vytvořil jeho nového protivníka. Souboje se mi líbili, ač nebyli dokonalé. Připomínalo mi to druhý ( nejlepší ) díl. Scéna, kde má Superman projev: "Co říká?" - "Něco úžasného." Pobavila :-) Představitelka Lois Lanová tu vypadá, tak na 50 let. Margot se mi v předchozích dílech líbila, ale tady více zaujala Mariel Hemingway. Christopher Reeve znovu perfektní. "Mír nastane až tehdy, když ho budou chtít lidé tolik, že jejich vládám nezbude, než jim ho dopřát." - 70%.(5.3.2019)

  • Spiker01
    ***

    Snad jediným plus tohodle dílu je fakt, že se i počtvrté vrátil Christopher Reeve, který mi nikdy nevadil. A tentokrát naposledy, protože se jednalo o stejně špatný díl, jako byla trojka. Stopáž se tentokrát zkrátila na 90 min a musím říci, že ku prospěchu věci. Bylo to sice špatné, ale musím říci, že mi to přišlo o něco míň tupé než trojka, ta je u mě naprosto nejhorší. Co ale nechápu u tohodle dílu je to, že si Lois nepamatuje, že Clark Kent je Superman! Vždyť se to přece dozvěděla ve druhém díle. To je absurdnost na entou...55%(16.6.2013)

  • Xmilden
    *

    Jedním slovem tragédie! Tohle opravdu mohlo vzniknout pouze v Golan Globusu. Na filmu je vidět každý cent a to doslovně. Ale tentokráte je vidět každý cent, který se zde nepoužil. Triky jsou po 9 letech přímo otřesné. Jak je možné že film z roku 78 má mnohem lepší triky než z roku 87. Příběh by nemusel být zase tak debilní, navíc zde opět figuruje i Lex Luthor. Jenže těch logických kopanců je zde prostě příliš mnoho. Povedenou scénu jsem ve filmu zaznamenal pouze jednu a to když si Clark se Supermanem stále mění místa, když jdou k Lois na návštěvu. Celý film nejlépe dokumentuje scéna, kdy Superman při bitce na Měsíci raději opečovává americkou vlajku než aby zlikvidoval hloupého Nuclear Mana. Věděli jste že je možné ve vesmíru normálně dýchat? Rekapitulace jednotlivých dílů: I - 75%, II - 55%, III - 45%, IV - 10%.(4.12.2012)

  • Davies182
    *

    Jo, ten film natočila Furie. Promiň, Kal´ele. První polovina možná obsahuje několik koukatelných scén a sem tam dokonce probleskne i ta nostalgie, jenomže... zbytek je příšerný. Nuclear Man, který má ve slovníku pouhé ARRRGHHH; akční scény k pláči; americký patos bijící do očí... Třikrát ne a třetí díl je oproti tomuhle oscarový snímek. P.S. Tak jsem je viděl všechny :-P. UPDATE: Upravuji hodnocení na alespoň jednu hvězdu, čistě z úcty k pláštěnce.(5.4.2011)

  • kinej
    *

    Čtvrtý Superman je také velice špatný film, stejně jako ten třetí. Symbolizuje výhru producentů nad kreativitou režisérů v plné míře. Nemá cenu nějak pitvat dementní dialogy či příběh. Ale jednu hvězdičku přeci jen dám a to za to, že se režisér Furie při tvorbě akčních scén nijak nedržel při zdi. Vykašlal se na soudobé technické možnosti a ,minimálně ve své hlavě, vytvořil velkolepé (avšak nikoliv seriózně akceptovatelné) souboje s Nuclear manem. Bortící se domy, souboj na měsíci, ucpání sopky horou to vše se nezdráhal do filmu naházet, nerespektujíc schopnosti tvůrců speciálních efektů. Film tak má alespoň něco, co by třeba nemuselo vypadat úplně podprůměrně, kdyby v té době uměli dělat dobré triky. Každopádně i tak je to velká blbost.(11.9.2012)

  • LiVentura
    ****

    Zajímavá podívaná, zvlášť když Lex Luthor stvoří "Nuklearmana", který má nemenší schopnosti, jako náš létavý hrdina s S na trikotu...:-)(10.12.2006)

  • Pepinec
    **

    Pomáda versus trvalá, červené slipy proti zlatým legínám. Sranda, jakou měli lidi představu o superhrdinech, než jsem se narodil...(17.12.2015)

  • Nin
    ****

    Tak opět jedno obří překvapení. Čekal jsem nějakou blbárnu, kde se bude mudrovat o potřeba světového míru... a ono se mudrovalo. Dohromady tak tři minuty z celého filmu. Zbytek je velmi zábavná oddechovka i se zajímavým příběhem na pozadí. Ta hlavní akční část děje je o tom, že veřejnost tlačí na Supermana, ať zbaví Zemi jaderných zbraní, což se ale nelíbí Lexu Lutherovi a postaví si svýho vlastního supermaníka. V druhé oddechovější části ale vidíme starého dobrého Clarka, který se začíná líbit nové šéfové a Lois z toho začíná být slušně zblblá. Mno, nejlepší je, že to opravdu krásně šlape. A tím myslím hlavně skvělého Christophera Reevea a Genea Hackamana, oba to jedou jak za starých časů a i když jsou triky a scénář o něco horší, pořád je to velmi fajn podívaná. (7/10)(15.9.2009)

  • JohnnyD
    ****

    Množstvo výbuchov, kostýmov, lietania, akcie, jednoduchá romantika, priamočiary dej, pekelní hajzlíci (najlepší Lex Luthor Genea Hackmana), super Superman (Christopher Reeve je božský!) - proste Ú-Ž-A-S-N-É! Jasné, je to strašne hlúpe, ale nie je to tak nudne naivné ako predošlý diel, skôr komiksovo nadnesené. Škoda, že som to videl až teraz, ako desaťročný by som slintal blahom.(18.4.2009)

  • Legas
    **

    Jedna průměrná epizoda ze čtvrté řady seriálu o Supermanovi - takový pocit jsem měl při sledování čtvrtého filmu. Triky nejsou tak úplně špatné (až na "lety" proti kameře - to je příšernost), ale to by u filmu nesměl být uveden rok jeho natočení. Jo kdyby se jednalo o rok 1977, pak bych to odkýval, ale 4 roky před trikovou revolucí v T2, to ani náhodou. Pokud jste fanoušci a dokážete brát leccos s nadhledem, pak si "Cestu pro mír" dozajista užijete. Chvílemi jsem měl pocit, že jde snad o úmyslnou parodii (v tom případě dávám ****), ale brát to vážně, dal bych snad odpad!(6.9.2006)

  • kingik
    ***

    Překvapivě o něco lepší než předchozí díly.(22.2.2009)

  • Disk
    *****

    Nejlepší komedie všech dob. Sice nezáměrně, ale co už...(2.8.2015)

  • dr.horrible
    ***

    guilty pleasure(14.3.2018)

  • pepo
    odpad!

    musím sa pridať k chozemu - strašné(15.6.2003)

  • Snorlax
    ***

    Konečně se to podařilo, tohle už je parodie. Hackman se evidentně skvěle baví a já při scénách s Lexíčkem taky. Kdyby ve filmu o Supermanovi nezavazel Superman, bylo by to nakonec strašně fajn.(20.1.2019)

  • PetrPan
    *

    O tomto dílu jsem léta nevěděl a mělo u toho zůstat, tohle je křečovitá kaše bez duše, nápadu a peněz na triky.(30.10.2011)

  • Roman.Ticka
    ***

    Milá vzpomínka na časy minulé - náhodně zapnutý program s názvem S4 a světe div se, bez jediné reklamy na Nově!! To snad zaspali nebo co!? Ve scéně nemoci a pomalého zabíjení Supermana si chudák jistě nepředstavil sám sebe v realitě pár let poté, ale i takový je bohužel život. Tenhle je snový a bájivý, jak jen mohl ještě být ve zlatých 80's. Proč se nenechat unášet spolu s mužným Supermanem na vlně nenásilí, naivity, a čiré fantazie. Gene spolu s Markem byli úchvatní záporáci, často k pousmání. Tomu říkám pořádná reklama na prášky - pure and clear.☺(24.11.2013)

  • jonyyy
    ***

    S každým dalším dílem žasnu, kam až tahle série došla. Děj je naprosto ideální pro komixové zpracování, ale asi ne každé Supermanovo dobrodružství je vhodné pro stříbrné plátno. Sice je to opravdu velká šílenost, ale pořád jsem viděl hromadu větších průšvihů a ani jsem se nenudil..spíš divil.. proto následující hodnocení. 51%(13.5.2011)

  • anais
    **

    Skvělá Williamsova hudba je asi to poslední, co zbylo z vypilovaného Donnerova Supermana. Mezi prvním filmem s Reevem a čtvrtým pokračováním je rozdíl asi jako mezi Saudkovou „Muriel a andělé“ a jeho současnými „komiksovými“ výtvory typu "Velký den v Temelíně". Ta tam je velkolepost, rozmáchlost a svěžest. Místo ní přišla didaktičnost, trapnost, a nepochopitelně dementní nápady (sbírat jaderné rakety do obří síťovky? WTF?). I přes to všechno má čtvrtý Superman svoje kouzlo. Jako by se svou neskrývanou naivitou blížil těm nejstarším příběhům z Action comics.(30.9.2006)

  • ARI50
    ***

    Proč se musí pořád něco srát jenže to je filmový svět podle mě zbytečné a nejslabší Clark.(9.9.2018)

  • Goldbeater
    *

    V Cannon Films vzkřísili Supermana, aby ho mohli nadobro pohřbít. Neuvěřitelným způsobem nezvládnutá filmařina, která je sice v dílčích scénách občas opravdu k popukání (špunt do sopky), jako celek ale nefunguje ani na elementární úrovni. Efekty jsou otřesné, herecké výkony prkenné, režie zmatená, scénář do neúnosné míry stupidní, a ačkoliv je to s devadesátiminutovou délkou nejkratší Superman, jako jediný se zdá být dlouhý tři hodiny. Tohle nikdy víc.(24.5.2019)

  • st.ranger
    odpad!

    I na rok 1987 muselo tohle být něco příšerného, když se podařilo tak elegantně smazat téměř existenci posledního filmu s Christopherem Reevem v červených spodkách. Opravdu málokdo si na tento odporný závěr jedné éry vzpomene. Těžko říct, kde s kritikou začít. Přehnaná vážnost, naprosto příšerné triky nebo celková infantilita? Nehledě na tunu opravdových hloupostí, jako je magický polibek, který maže vzpomínky nebo Supermanova škodolibost pouštět za letu Lois. Ale co třeba rekonstrukce čínské zdi nebo žádné následky pro obyčejného člověka, když se bez vybavení ocitne ve vesmíru? Nehledě na vlas posledního Kryptoňana, který sice unese těžké závaží, avšak s lehkostí je přestřižen kleštěma. Asi největší urážkou je ovšem protivník Nuclearman a jakákoliv scéna s ním.(9.8.2013)

  • Caszidy
    **

    Jedna hvězda za obsazení starých známých a druhá za to, že je to Superman. Více opravdu dát nemohu a to jsem fanoušek! Na samotném snímku je už od prvních sekund patrný neuvěřitelně okleštěný rozpočet oproti předchozím dílům. Titulky, v donnerově prvním dílu naprosto převratné a dosud neviděné, zde střídají opět nevídané, avšak tentokrát svou laciností. Scény Supermanova letu proti kameře pak vypadají přímo otřesně. Celkově jsou triky a speciální efekty výrazně nepovedené. Ve scéně kdy Nuclear Man proráží stropy v Daily Planet je dokonce v jednom záběru vidět lano, které ho táhne vzhůru! Tohle všechno mne přivádí na myšlenku proč vlastně tvůrci pokračovali v duchu prvních tří dílů? Nemohli se pokusit vyprávět civilnější a komornější příběh? Další věc, s kterou mám problém je supermanův protivník Nuclear Man, jenž se dá při nejlepší vůli označit za neuvěřitelně otravného a jednostraného. V Supermanově mytologii je nepřeberné množství zajímavých protivníků, avšak tvůrci filmu "museli" použít zrovna Nuclear Mana. Když už jsme u mytologie, tak dalším problémem jsou logické díry ve fungování "supermanovské" fyziky. Jsem ochoten s trochou fantazie připustit, že průlet atmosférou mohla Lacy Warfield přečkat díky supermanově plášti, či podobné vysvětlení, ale aby ve volném vesmíru dýchala? CO? Pokud pak něteré scény nekazí triková složka a efekty, pak je pro změnu ničí přehnaná dávka patosu. Jediné co tak ve filmu jakž takž vzdáleně funguje, je milostný trojúhelník/čtyřúhelník mezi Lois, Supermanem/Clarkem Kentem a Lacy Warfield. Nyní na konci svého komentáře vcelku váhám, zda to vůbec je na ony dvě hvězdičky. Ale budiž.(14.12.2010)

  • eraserhead666
    **

    Síťovka na atomové bomby? No, to snad mluví za vše. Přílišná agitka? Ve své době snad byla potřeba a filmaři se tomu nevyhýbají dodnes. Ostatně, dnes působí velmi komickým dojmem, což je alespoň trochu plus. Nuclearman je strašný. Návrat Lois Lane (potažmo Margot Kidder) kvituji. Ty dvě se mi tomu moc dávat nechtějí, občas jsem se i bavil, ale nemohu jinak.(2.12.2011)

  • Frajer42
    odpad!

    Pěkně to začalo, nepěkně pokračovala a debilně končilo. Vzhledem k tomu, že jsem dal odpad i dříve viděným dílům, tak tady není ani moc o čem přemýšlet. Odpad!(5.2.2011)

  • ConanVJ
    ***

    Ale jo, asi jako trojka. Jednou za čas se na to koukat dá. Viděl jsem to po hodně dlouhé době a bylo to celkem úsměvné. 60% :)(12.12.2016)

  • Terva
    **

    Tak tenhle se moc nepovedl.(27.5.2012)

  • Hwaelos
    *****

    Dost možná největší guilty pleasure ve známém vesmíru a zcela jistě nejzábavnější camp, který jsem viděl. Film s tak neskutečně topornými herci, hloupými dialogy, zoufalými triky a nejosmdesátkovějším záporákem, jaký lze jen myslet. Dávám pět z pěti půllitrů, které je nutno vypít před sledováním.(1.8.2015)

  • sidzej
    **

    Určite lepšie než trojka. Filmu pomohol návrat Gena Hackmana, Margot Kidder a Williamsové melódie, škoda že film nezískal vyšší rozpočet. Na druhej strane ten Supermanov protivník bol nanajvýš smiešny.(14.1.2008)

  • Tommassi3
    *

    "Mír nastane až tehdy, když ho budou chtít lidé tolik, že jejich vládám nezbude, než jim ho dopřát.."(21.3.2014)

  • MartinezZ
    *

    Brát v úvahu dobu, ve které film vznikl? Co ta mí co společného s tím, že film je neuvěřitelně blbý? Tohle už bylo hodně mimo. Čtyry nejblbější výjevy: záchrana sovětských astronautů, bezproblémový pobyt člověka ve vesmíru, Nuclear Man, .... ále, už na to nehodlám ani myslet.(23.12.2013)

  • numi
    *

    Vrchol imbecility. Čtvrtý Superman by si měl dát patent na schopnost podávat tragické scény tragickým způsobem. Ať už se jedná o úvodní scénu (co taky od ní čekat, když v ní Superman mluví rusky), rande ve čtyřech, Supermanův proslov v OSN, či samotné ničení raket, divák má pocit, že sleduje hodně nepovedenou parodii filmu o nejslavnějším superhrdinovi. Ale to nejhorší si samozřejmě vychutnáme nakonec. Když Superman vyleze z Měsíce, kde byl na chvilku zahrabán, a zhluboka se rozdýchává (že by se nám opět ten týpek, který běžně lítá ve vakuu zase málem udusil?), tak si jen rvete vlasy, ale když uprostřed vesmíru ječí v záporákově náručí unášená blondýna v elegantním kostýmku, je vám jasné, že na konci s dechem je opravdu asi někdo jiný, a to právě filmový Superman s celou svou rozporuplnou filmovou sérií. [říjen 2006](10.10.2006)

  • liquido26
    **

    Naprosto zbytečný film. Christopher Reeve jako Superman bude sice vždycky super, Hackmanův Luthor bude taky fajn, ale jinak je tento film úplně k ničemu. NUDNÝ příběh, žádná výrazná scéna, dementní záporák Nuclear Man, pokus o jakousi rodinnou komedii - Superman a Clark mají rande s Lois a Lacy a z toho vyplývají různé komické situace. No zkrátka myslím, že dvěma hvězdičkama jsem ještě hodnej :-D(4.3.2011)

  • Lacike
    *

    Superman definitivne zdegeneroval v trapny podfinancovany trash. Zapletka je imbecilna a plna logickych dier. Christopher Reeve cely cas vyzera, ze ho to nebavi. Vdaka nizkemu rozpoctu tentoraz za nic nestoja ani akcne sceny plne otrasnych zadnych projekcii a vybuchov evidentnych miniatur. Suboj so smiesnym Nuklearmanom je proste WTF. Jednu hviezdicku davam za miestami vtipneho Hackmana a sexy Mariel Hemingway. Zvysok je velka katastrofa. Vysledkom je zasluzeny prepadak, ktory na dlhy cas ukoncil Supermanovu púť v kinach. 1/10.(21.5.2017)

  • kobejn
    ***

    byla to blbost, ale o nic větší, než předchozí díly.(13.2.2010)

  • Marw
    ***

    Inu nic moc, ale není to taková hrůza. + hvězdička navíc za španělský dabing....(20.12.2009)

  • ledzepfan
    *

    Po letech jsem se prošel kolem televize, zachytil jsem čtvrtého Supermana a z povinnosti jsem se odhodlal dohnat tuhle svou mezeru ve vzdělání.. A je to fakt neskutečný blábol. Mě přišly slabé už ty první díly ale tohle je tak dementní, naivní a patetické, že mi málem vyskočily oči z důlku.... Nebrat!(24.11.2013)

  • corpsy
    *****

    Brak. To je to správne slovo. Z pôvodného vysokorozpočtového pokračovania ostalo len lacné béčko. Ale neskutočne zábavné. Film, ktorý je taký divný, až je úžasný. Odporúčam.(21.9.2010)

  • kaylin
    *

    Scénář není dobrý, s tím se prostě nedá nic dělat. Rozhodně to ale není jediný prvek, který film poslal do kolen. Hlavní vinu na neúspěchu nese samo studio, které se na film v podstatě vykašlalo a bralo ho jako další film ze své produkce. Finančně pak nebyli schopní ho řídit a kočírovat. To nakonec vedlo k tomu, že vizuální stránka filmu je příšerná. Tam, kde se Donner mohl s prvním filmem chlubit naprosto geniálními efekty, tady čtyřka neskutečně upadla a každý záběr letu vypadá směšně nahraně. Já vím, že peníze by neměly tolik film ovlivnit, ale v tomhle případě se to stejně stalo. "Superman 4" se díky jejich nedostatku proměnil v neskutečně béčkovou produkci, která nemohla mít žádné vážné ambice. O úspěchu se prostě nedalo nikdy vážně mluvit. Více: http://www.comics-blog.cz/2013/08/240-superman-4-1987-25.html(20.8.2013)

  • higuain
    odpad!

    Batman & Robin je oproti tomuhle veledílo.(18.9.2014)

  • S.W.A.T
    **

    Na první a pátý díl to nemá,ale rozhodně je to lepší než Superman lll.Scénář je uplně na hovno,ale herecké výkony Reevese a Hackmana film zahraňují a dostávajího do lehkého nadprůměru.(1.9.2006)

  • cinemag
    *****

    Superman počtvrté s tváří Christophera Reevea. Tak v rámci možností rozpočtu se jedná o slušné pokračování. Oproti předchozím filmům jsou triky a výprava o něco slabší. Do filmu se vrátil původní herecký ansábl z prvních dvou dílů. Takže opět je tu Lois nebo Luthor. K nim přibyli nové postavy, především protivník Supermana Nuclear Man, který působí jako action figure (a to doslova) - svalovec, který pronáší své "First, I have fun či Destroy Superman". Určitě je důsnojný protivník k Supermanovi, který šlehá své nukleární blesky, čímž likviduje město a Supermana. Christopher Reeve a Gene Hackman hrají své postavy opět naplno. Další nové postavy jsou synovec Luthora či Clarkova šéfová Lacy na kterou žárlí Lois. Takže v rámci námětu je to dobré. Ovšem projevilo se to, že rozpočet byl zhruba o polovinu nižší než u Supermana III. Tudíž některé scény občas působí trochu naivně a lacině. A třeba oceńuji to, že Superman IV se odehráva okamžikem i v Rusku, tak jako třeba Superman II ve Francii. Nesouhlasím s některými názory zde, že byl Superman IV šit horkou jehlou, čtyřka vznikala zhruba rok (1986-1987) a uveden byl v letě 1987. Avšak trřzby nebyly takové, jaké tvůrci očekával, v amerických kinech utržil pouze 15,6 milionů dolarů, což byl oproti předchozím neskututečný propad (jako kdyby na tenhle film, šli pouze fanoušci komiksu). Film měl možnost režírovat Richard Donner (Superman jednička), ale odmítl. No škoda. Své pozice režiséra se Sidney J Furie zhostil nadmíru dobře. A předvedl nám pořádnou akční popcornovou zábavu. Takhle pokud má zhodnotit Supermana IV s předchozími díly, tak můj žebříček je: S1, S2, S4, S3. Tento film mohl být mnohem lepší kdyby měl stejný rozpočt (nebo podobný) jako předchozí filmy. Ale, co si budeme povídat: tržby jednotlivých dílů klesaly, takže to tvůrci chtěli natočit levněji za vidinou zisku. Stačí se podívat na americké tržby S1 utržil 134 mil., S2 108 mil., S3 59 mil, - (takže dvojka měla oproti jedničce o 26 milionu méně, trojka měla zhruba o 50 mil. méně něž dvojka. Tudíž se u čtyřky očekávaly tržby zhruba okolo 30 milionů - proto byl rozpočet zkrouhnut na 17 milionu - za vidinou zisku, avšak nestalo se tak, a americké tržby pokryly zhruba jen náklady. Zajímavostí je, že byl v plánu pátý díl, kde měl Superman zemřít a vstát z mrtých. K jeho realizaci nedošlo a zůstal jen v podobě scénáře v první polovině 90 let. Oficiální webové stránky k filmu: http://www.supermaniv.com/index.php(16.3.2012)

  • Radiq
    odpad!

    No to byla teda héblárna. Tolik kravin v jednom filmu už jsem dlouho neviděl. Zapomenout a nachcat na to. Jediny, co mě pobavilo, byl Jon Cryer v roli jakyhosi Luthorovyho poskoka... vidět ten jeho ksicht a člověk se musí smát... Ale né tak, jak když se na scéně vynoří Nuclear Man, chch, taková figurka do buzerantskýho baru... Ani Hackmanův Lex Luthor už není dobrej, nechápu, že se nechal zase ukecat do tak blbě vymyšlené role...(6.8.2013)

  • A.L.E.S.
    ***

    Hraje tam Hackman, hraje tam Reeve, hraje tam Kidderová... je to Superman, a přesto to Superman není. Jaká "furie" tohle mohla natočit? Scénář je pěkně odfláknutý a vůbec se nedá říct, že by nějak navazoval na předchozí mnohem úspěšnější díly. A nejde jen o scénář, začíná to už těmi titulky, které před devíti lety byly mnohem efektnější a nebylo to jen písmo, které poletuje vzduchem. Spousta chyb, nelogičností, otázek. Je mi líto, že Superman dopadl právě takto. Horší to snad být ani nemohlo. Kdo viděl předchozí díly, pochopí.(31.8.2013)

  • Mishqo
    odpad!

    Takto nejako vyzerá pád skvelého superhrdinu na samé dno.(26.1.2014)

  • baruss

    Raspberry Award (Maliny) : 1988 : NOMINÁCIE(2) : Najhoršia herečka VR - Mariel Hemingway, Najhoršie vizuálne efekty.(25.10.2008)

  • Martin741
    *

    pre Supermana 4 plati presne to, co som pisal u Supermana 3. Tak opakovat sa nemienim. 10 %(5.3.2013)

  • neoBlast
    *

    On je vlastně ten hrozný čtvrtý Superman skoro nejlepší z původní osmdesátkové vlny. Dokáži vám to matematickou indukcí. Superman ➫ 143 minut; Superman II ➫ 127 minut; Superman III ➫ 125 minut; Superdívka ➫ 139 minut; Superman IV ➫ 90 minut. Trpěl jsem nejkratší dobu, to samé asi platí i pro zúčastněné herce v čele s Gene Hackmanem jenž již v té době nahřával jednoho Oscara nad krbem ve své haciendě v coloradském Aspenu. 20 %(24.6.2013)

  • WolfR
    *

    Superman 4: The Quest for Peace je nejhorší díl z této série. Naprosto špatný scénář plný logických chyb a nesmyslů. Špatný režisér a herci, kteří hráli nové postavy jsou taky špatní. Reeve hraje Supermana opět výborně, ale už ne tak jako v předchozích dílech. Velmi sem pak uvítal návrat Gene Hackmana alias Lexe Luthora a díky němu přidávám hvězdičku navíc. Ovšem Margot Kidder jako Loise Laneové dostala opět více prostoru a to neměla, protože její výkon je oproti prvním dvoum Supermanům hrozivý. Nový záporák Nuclear Man byl dobrý nápad, ale převedení na plátno je hrozné! Myslím, že tomuto Supermanovi uškodil především ten tupý scénář a malý rozpočet, protože triky jsou ubohé. Navíc je zde pár pitomostí. Například Superman bojuje na měsíci s Nuclear Manem, který ho následně zakope do země a odletí. Načež se Superman po chvilce vyhrabe, ale dýchá ve vesmírném prostoru jako o život, což je pitomost. A on ne, že by hned letěl a pronásledoval Nuclear Mana, ale on má klidně čas narovnávat na Měsíci spadlou Americkou vlajku. Dále pak na konci filmu vezme sebou Superman do vesmíru jednu dívku. Ano Superman může ve vesmíru volně létat a nezahyne udušením, ale pochybuju, že by obyčejná žena nemusela dýchat a mohla volně poletovat vesmírem. Prostě katastrofa. 1 hvězda. PS: Superman měl skončit druhým dílem, anebo měla být nastartována nová sága s kompletně novým obsazením herců a štábu.(21.8.2010)

  • Mol
    ****

    I'D WANT TO TELL HIM THAT I CHERISHED THE TIME WE SPEND TOGETHER, AND I NEVER EXPECTED ANYTHING FROM HIM. EVEN IF I ONLY SAW HIM FOR A FEW MOMENTS, IT MADE ME HAPPY!! No, kde začít? Jako děcko na začátku 90. let jsem viděl několikrát supermana 1 i 2 a vždy se na něj těšil, když ho dávali v TV. Třetí díl jsem viděl až později a vzpomínám si, že mě nijak neuchvátil a konečně dnes jsem završil tuto sérii dílem čtvrtým. Musím říct, že jsem se na něj podíval hlavně kvůli tomu co jsem o něm vše slyšel. Za těch víc než 20 let se můj pohled na tyto filmy změnil a dnes jsem si ve filmu více užil "kecací" scény, které by mě jako dítě nudili a naopak "souboje" Superman vs. Slunečník mi přišli naprosto hrozné a nezáživné. Film ačkoli je nízkorozpočtoví, tak na mě tak nepůsobil a pokud je tohle béčko, tak rozhodně je áčkem ve své třídě. Lex sice mohl být hlídaný víc než jen dvěma hloupými strážnými, když už byl tedy tím největším zločincem na naší modré planetě a příjezd jeho synovečka Jon Cryera mě neskutečně nadchl, protože jsem vůbec netušil, že tu hraje. Ale k věci. To nejdůležitější ve filmu je samozřejmě Lacy. Kente! Ty vole! Co jsi to viděl na té vysušené švestce Loise, když ti tam po stole leze mísa čerstvého ovoce. Běž radši zachraňovat svět.(12.4.2016)

  • sator
    *

    Další průser...(18.10.2012)

  • Kubaso
    ***

    Reeveův scénář o nukleární hrozbě musel být noční můrou producentů. Pro Golana a Globuse ale asi nic nebylo tak strašné, aby to nemohlo být ještě horší. Už z úvodní scény, kde Superman promluví rusky, je jasné, že bude sranda. A jede se dál. Nemá cenu to vyjmenovávat, to se musí vidět, protože kretenismus, který se odehrává na obrazovce, by neunesl ani papír, z něhož vlastně Superman vzešel. Hackmanův návrat nic nezachrání. Za triky (a hlavně scény přes bluescreen - a že jich je...) by se nemusel stydět ani Ed Wood. Jestli tohle má být to lepší z natočeného materiálu, moc rád bych viděl zbytek :-) Narozdíl od trojky jsem se ale tentokrát vážně bavil (i když to tak Reeve asi původně nezamýšlel), takže dávám tři hvězdičky. Neberte je vážně a ten film...už vůbec ne. Jen tak mimochodem, věděli jste, že film měl původně režírovat Wes Craven (Z toho ale sešlo, protože Reeveovi se nelíbilo něco na jeho filmech...)?(30.4.2006)

  • SG-1
    **

    Příběhove mi to sedlo více než díl předchozí. Sice se děj opakoval (nadpřirozené bytosti se sílou rovnající se té Supermanově jsme tu měli už ve druhém díle), ale výsledek byl o mnoho lepší, než Superman v roli informačního technologa. Škoda jen toho malého rozpočtu. Také návrat Gena Hackmana v roli lexe Luthora jsem uvítal.(5.7.2008)

  • majo25
    ***

    Určite lepšie ako trápny komediálny Superman III, ale zase o dosť na horšie ako Superman I a II. Triky sú celkom dobré (na Britániu a rok vzniku), takisto aj zaradenie G.Hackmana. Príbeh je poslabší a súboje sú bohužiaľ naivné. Hodnotenie: 50%(2.4.2013)

  • blackJag
    **

    Takovou porci politické korektnosti snesou už jen kvasinkové bakterie. Plusové body za to, že producenti dovolili původnímu obsazení znemožnit se tak nějak kolektivně. 35%(17.4.2013)

  • Thurin
    *****

    Pět hvězdiček musím dát už za to, že se takový film vůbec podařilo natočit. Jasně vzít superhrdinský komiks a udělat z něho nechtěně přiblblou osmdesátkovou frašku s neuvěřitelně hloupými hláškami, topornými herci a příšernými triky, není nic tak těžkého. Ale naroubovat to na existující blockbusterovou trilogii tak, že do ní přesvědčím všechny hlavní představitele včetně Christophera Reevese či Genea Hackmana, to považuji za kumšt. Mimochodem jde o jediný film z těch, které jsem na LFŠ 2015 navštívil, kde se spontánně několikrát během projekce tleskalo.(6.9.2015)

  • Pavlík
    *

    25. 05. 2012 (145.); po 25 letech jsem vzhlédl IV, je dávno pryč to nadšení z I(28.5.2012)

  • FIBO
    ****

    Dost dobře si pamatuju dobu, kdy mi bylo nějakých pět let, neuměl jsem číst ani psát, ale uměl jsem vložit do videa VHS kazetu a viděl můj asi vůbec první film, o kterém jsem si udělal nějaký názor. Nedlouho na to jsem viděl díl druhý, který překvapivě měl pro mě stejnou hodnotu jako díl první. Třetí Superman byl zklamání, na který jsem čas od času koukal jenom z povinnosti, protože přeci jen do Superman ságy patřil. Od této doby uplynulo mnoho let, kdy po čase přišel do kin Superman Returns, který už byl v podstatě něco jiného, ale respektoval historii předchozích dílů. A teď, po tom všem, se mi dostal do ruky Superman 4. Upřímně jsem se bál absolutního zklamání, co jiného taky čekat od čtvrtého pokračování něčeho, čehož úspěšnost byla díl o dílu menší... Světe div se, já jsem si tuhle podívanou užíval. Asi dvacet let po tom, co jsem viděl první díl, naprosto bez jakéhokoli očekávání vidím v pořadí čtvrtý film a už od začátku ho uvažuju jako samostatný příběh, komiks, který Vás buď pobaví, nezaujme nebo si k němu uděláte jiný názor. Mně se to ale líbilo. Byly tam samozřejmě chyby a nelogičnosti, ale po celou dobu to zachovávalo pravidla tohoto světa a zároveň respektovalo předchozí díly. Pan Reeve zde ztvárňuje důstojnou roli, celý koncept byť se může jevit komiksově nebo jinak dětsky, mně bavil a svým způsobem z mého pohledu ztvárnil důstojný konec Reeveovy kariéry. Uvažuju Supermana jako příběh, komiks pro děti, který alespoň v tomto případě rozhodně není ostudou a dává důstojný konec nečemu, co jste v dětství obdivovali. Stejně jako kdykoli před tím, tak i tady, poslední scéna, resp. obraz ve scénáři se nese ve stylu "Superman saves the day", což ale rozhodně není důvod, proč tento film hodnotím jako lepší nadprůměr. Pokud se řadíte mezi lidi, kteří jste v dětství viděli první tři filmy, pak si pusťte i tenhle.(15.7.2012)

  • ZkuKol
    **

    Doslechl jsem se o tomto dílku mnohé špatné a všechno je pravda. Nicméně, triky byly ve starých Supermanech vždycky špatné (i u mého oblíbeného Donnera), protože se točil pro peníze bez idey jak ztvárnit jeho schopnosti. Scénář byl vždycky blbý, protože takové jsou i supermanovi originální (staré) comicsy i jeho charakter. Vždy nejvíc záleželo na režisérovi, jak to dokáže zakrýt a v tom je třeba Furiemu udělit poklonu; měl nejmíň peněz a nejhorší scénář, přesto to má větší spád a víc akce než 3. díl + Lex (Hackman). Je to špatné, hodně špatné, ale možná proto zábanvé, podle mě i víc než předchozí díl (i díky výrazně kratší stopáži) .(12.4.2008)

  • Paity
    *

    Posílám hvězdu jen za úctu k celé sérii vycházející ze skvělé komiksové předlohy. Jinak zmar, který podtrh "souboj" na měsíci.(31.10.2012)

  • dopita
    **

    No teletina je to strašná. Extrémně naivní, ani nedokážu říct, jestli plánovaně, nebo je to jen tak moc nepovedený. Každopádně ona naivita mě na filmu bavila, páč je jí tady tolik, že se to jen tak nevidí. Jinak občas zaujal jen Gene Hackman.(18.4.2013)

  • JohnSmith
    **

    Bylo to špatný, to uznávám. Nicméně pořád lepší než trojka(2.7.2017)

  • wosho
    *

    Dokonalá parodie na Supermana. Ale ono to kurva filmaři mysleli vážně!!!!!!!!!(6.2.2009)

  • Sygi
    *

    Opravdu nežádané pokračování. Nelogické, hloupé, no a ty triky .... horší než v jedničce, která je o 9 let starší ...(18.6.2013)

  • Lefty86
    **

    Videl jsem to teď poprvé, u nás to nějak nedávali. Tak hrozný to není, oproti trojce např. Jen ten příběh je nedotažený, Clarkovo střídání se se Supermanem před Lois a tou druhou buchtou, zbytečný, jen jako výplň casu, Nuclear Man je odfláknutý, celkově je film spichnuty horkou jehlou.(27.10.2018)

  • Han22
    odpad!

    Hrozný jak je možný zprznit legendu! Po skvělých prvních dvou a ucházející trojce přišel totální paskvil a kupodivu se stejnými herci jako v prvním díle! Film jsem dlouho sháněl, protože ho nikde nedávali a už chápu proč.(18.12.2007)

  • David661
    **

    2,3 - Ty efekty jsou hroooooooooooooooooooozný., herecký výkony taky (kromě Reeva a Hackmana). On samotný námět a vtipy nejsou uplně špatný, ale ty efekty a trapný Nuclear Man to zazdili (jak již trefně předemnou poznamenal SG-1)(21.3.2011)

  • Lionheart
    odpad!

    Toto už je fakt děs. Trapnost nad trapnost, vše jen trapnost...(14.7.2013)

  • Yardie
    **

    No, dost velká slabota. První 2 díly jsou výborné a je to už klasika. Třetí jsem neviděl, takže nemohu soudit. Ale čtvrtý je dost podivný. Někam se podělo kouzlo z prvních dvou dílů. Triky mi připadají naprosto otřesné a horší než v prvních dílech, i když doba dost pokročila a mělo by to být naopak. Děj je takový podivný a celkově je to celé nějak špatně. Jediné, co stojí za zmínku je opět skvělý Gene Hackman jako Lex Luthor. Ta role u fakt sedí a dost jsem se pobavil, když byl zrovna na scéně. Ale jinak celkem zlé. Na druhou stranu mě to nedonutilo vypnout. Za to jedna hvězda, druhá za Lexe. Howgh!(24.11.2013)

  • Reverger
    odpad!

    K tomuhle, leč je to neuvěřitelné, že jen k tomuto dílu, se opravdu musím vyjádřit, hned po úžasné jedničce a dvojce a pohoršující trojce, ale co je kurva tohle? Kde byl Superman, když probíhal tenhle film? Uprostřed bombardování debilního scénáře, dialogů, děje a dalších hoven, jež se na něj vršila. Jen, co se hladina naplnila, všechen ten bordel se spláchl na diváky.(5.2.2011)

  • Fary
    odpad!

    To je tak žalostně blbý, až je to smutný. První díl byl ještě úsměvný, druhý byl nepovedený, třetí byl děsný a čtvrtý je na sebevraždu! :-/ :( Radioactive-man je vylízanej, jak daleko vidí a největší zločinecký mozek Lex Luthor taky... To je fakt Bčko jako prase! :(((16.4.2013)

  • filmmovier
    ***

    Musím říct, že po zprasené čtyřce jsem od týhle čtyřky nic moc nečekal. Ale mile mě překvapila. Je to mnohem lepší než trojka, ale zase o stupeň horší než jednička a dvojka, ale já se tak báječně bavil, že pod 4* jít nemůžu. Nuclearman dostal méně prostoru, než jsem čekal, což je možná dobře, ovšem závěrečná bitka byla skvělá a vtipná. Triky jsou slušné, Chris Reeve si udržuje standart, je tu mnoho vtipných scén, ale všechno překonává Hackman a Lex Luthor, potěšilo mě, že se vrátil do děje. Občas mi tam nesedly nějaké souvislosti s minulými díly a občas to bylo hodně béčkové a za vlady přitažené, ale mě se to fakt páčilo. Takže možná už to je na pokraji šílenosti, ale já jsem ochoten dát tomu minimálně 80%.(20.4.2013)

  • peetriss
    *

    Ani jeden Superman nebyl uměleckým dílem, avšak začínal jako koukatelný a zábavný blockbuster. Superman 4 je nefalšovaným osmdesátkovým sci-fi béčkem s hloupým, primitivním a křečovitě úsměvným děním o superhrdinovi, který si vzal k srdci otřepané fráze missek o "světovém míru" a postaví se nukleárnímu zbrojení za studené války, ale také velmi směšně působícímu Nuclearmanovi a starému známému Lexi Luthorovi. Triky jsou úměrné rozpočtu a době, ve které vznikly, možná jemně horší, okoukaná již mírně na nervy lezoucí Lois Lane byla doplněna o Lacy Warfield v podání Mariel Hemingway, což nebyl zcela špatný tah, ale jinak je film velmi primitivní s extrahloupým závěrem - Superman sice použil ke zničení protivníka znalosti fyziky, scénáristé však při psaní zcela zanedbali základní poznatky o vesmíru (pokud by se Mariel Hemingway vůbec dostala do vesmíru přes spalující zemskou atmosféru v nezpopelněném stavu, nevím co by v něm dýchala) či energetice (vhození Nuclearmana do chladicí věže elektrárny by jej tak maximálně osvěžilo příjemnou vodní sprchou, která nepřichází s jaderným palivem v nehavarijním stavu vůbec do přímého styku).(23.11.2013)

  • pend
    **

    Jednoznačně nejhorší z celé série. I přes návrat původní sestavy Hackman, Kidderová je znát malý rozpočet...(19.7.2007)

  • JK-Stinger
    *

    Ještě že už to je poslední díl původní filmové série, protože Supermanova kvalita jde značně sestupně. Tak stupidní děj nezachránil ani návrat Lexe Luthora. Navíc výlet Lois Lane do vesmíru jen tak v šatech mohl vymyslet snad jen idiot.(28.12.2009)

  • infected
    ***

    Skoro rarita.O tomhle dílu se málo ví poněvadž u nás nebyl nejspíš nikdy nijak prezentován.A není divu.Pokud tvůrci chtěli napravit supermanovu reputaci po slabé trojce,neudělali to zrovna nejštastněji.Čtyřka je nevýrazná,rozpačitá a dalo by se říct téměř blbost.Ale konečně kritizovat umí každý a já taky.A i takový trumf v podobě návratu Gene Hackmana jako Lexe Luthora neodvrátí film k brzkému zapomění.Atomový muž jako protivník je spíš lehce srandovní-blondak,korba s dlouhými nehty a elektrozující aurou kolem těla s hlasem vichřice.Jeho "destroy superman" vyvolá usměv.Triky jsou smutnou kapitolou.Chris za těch deset let od prvního dílu jako by nezestárl,za to Margot Kidder ano,ale ty vrásky a tmavé oční stíny ji překvapivě sluší.Přes všechna mnohočetná negativa si ale "boj za mír" myslím tři hvězdy objektivně zaslouží.(27.11.2010)

  • arcticsky
    **

    Prokrindapána...s tím posunutým měsícem - to je snad i na ten komiks moc.(17.4.2013)

  • GOREGASM
    *

    Přestože se do sestavy vrací Lex Luthor s kukučem Genea Hackmana, ke zlepšení od tragické trojky dochází jen v míře minimální. Superman je totiž nejen multilanguage (kvalitu jeho ruského dialektu posuďte sami), ale zároveň obětí tvůrčí zvrhlosti scénáristů a režiséra samotného. Tady to prostě chlapi opět vzali za úplně špatný konec, který nejenže mnohdy zvrátí všechny pevně ukotvené zákonitosti galaxie, kterou se Supermanem "sdílíme", ale především kluci dělají blbce z diváku a ze Supermana dvojnásob. Přitom úvodních dvacet minut se tváří relativně "normálně", pak se ale začne lítat a zachraňovat a smích přechází v pláč. Vymlaskaný výkon tanečníka/zloducha jen doráží děsivý dojem na výsledných... 20%(8.6.2013)

  • sebo9629
    *

    Jednoducho zlý film... Hodnotenie: 2.7/10(18.5.2014)

  • H4ku11
    odpad!

    Čo je horšie ako celé zle? Klinec do rakvy chlapca z Kryptonu.(21.8.2015)

  • SkyCaptain
    ****

    Já jsem se bavil dobře, podle mě se jedná (v rámci možností) o povedený návrat k duchu prvních dvou dílů. Po ultra-dementní trojce je to pozitivní skok v kvalitě. Film obsahuje spoustu úsměvných scén a Louis je sice starší, ale pořád jí to moc sluší. Celkově film velmi dobře odsýpá a potěší i návrat Gene Hackmana. Čtvrtý díl podle mě táhnou ke dnu jenom dvě věci - 1.) malý rozpočet a tudíž velmi nepovedené triky (létání na pozadí statických fotek atd...) a 2.) Neuvěřitelně trapný NuclearMan, kterého si mohli tvůrci opravdu ušetřit. Bez těchto dvou vad by to byl celkem bezproblémový Superman.(23.2.2010)

  • sadlokan
    ****

    Ano,triky vypadají jak v S 1,to mi ale nevadí.Protože se nám vrátil strejda Hackman a Reeve má taky formu!Jak vyřeší světový"odraketění",ale hlavně co předvede na večeři ve čtyřech,když jsou vlastně jen tři!Souboj N -man kontra S -man zvládne jednim tahem!Teda musí trochu zašachovat ve vesmíru,ale v poho.Jako fanoušek Supermana Reeva doporučuji.(6.7.2011)

  • mkubalikova
    **

    WTF? 30%(16.4.2013)

  • Jocker94
    **

    První za původní obsazení a druhá? ... vlastně za to jak jsem se u toho (nebo spíš tomu) nasmál.(7.5.2013)

  • animario
    *

    První 2 díly byli v rámci možností fajn, ale tohle už je vážně přes čáru (kokainu). Ultrainfantilní děj příběhově srovnatelnej s prapůvodníma animáčema (Lex Luthor vezme spermamanův vlas, přidá kapku aspiku ze sámošky a černýho prášku, asi uhlí proti průjmu,vyšle ho na jaderný hlavici ke slunci a obratem se vrátí Nukleární muž? Haha,animovaný verzi někdy z šedesátek bych to odpustil a bavil se,ale tady fakt ne. Do toho všeho ošklivá Lois Laneová s orgasmem při každým setkání s opláštěncem a laciný mírový poslání. Kýč non plus ultra.(24.11.2013)

  • Psycho.R
    **

    Superman už není tak super jako býval. Donnerovo podání je zcela přehlíženo a jde spíš o adaptace dětského Supermana. Třetí čast ještě něco v sobě měla a kdyby nic aspoň rozšiřovala předešlé dvě části, tady je, ale se vším útrum...(23.9.2009)

  • nicneznam
    odpad!

    Jakékoli nenulové hodnocení tady považuju za urážku prvních dvou filmů a ukázku nevkusu. Od prvních sekund to působí jak pilotní díl nějakého krutě nepovedeného nízkorozpočtového seriálu. Ona i ta trojka vybočovala ze zaběhnutého stylu a k tomuhle odpadu směřovala, ale u té jsem se ještě dokázal mírně bavit mnoha ujetým situacím a hercům. Tohle už je příliš a nemá cenu rozebírat všemožná negativa. Tohle se dá s klidným svědomím hodnotit po první minutě. Pokud vám do minuty není jasné, s čím máte co dočinění, pak můžete dát klidně sto procent a vyjde to nastejno jako cokoliv jiného. Horší než trapný sestřih Donnerova materiálu, který měl být použit v druhém díle. Další z filmů, který ohraničuje a v mnoha ohledech rozšiřuje zónu odpadu. Zkrátka i bez ohledu na svůj obdiv a fascinaci prvními díly si tohle zaslouží jen jedno.(16.2.2012)

  • vasafc
    odpad!

    Já snad ještě větší kravinu neviděl :D(16.4.2013)

  • Ceberus
    *

    Bohužel po všech stránkách starý film, ať už příběhovým tempem, mírou patosu, hudbou a hlavně... hlavně zvláštními efekty. To nejsou speciální efekty, to jsou efekty vskutku zvláštní. A ne, není to stářím filmu - v té době už žila trilogie Hvězdných válek a Star Trek měl za sebou čtvrtý film.(16.4.2013)

  • dodona
    *

    Tak toto bol fakt omyl, katastrofa. Toľko blbosti sa snáď ani nedalo napasovať do 90 min. Hudobný podmaz tvorený tuším len z 2 melódií - Supermanovská a NuclearManovská (resp. keď sa deje niečo zléééé) mi išla na nervy, herci vlastne ani nemali veľmi čo hrať. A vôbec, nechápem prečo toto vôbec vzniklo, prečo to vlastne cele original osadenstvo podpísalo ... No prečo???(16.4.2013)

  • dezert
    *

    Film, kde Superman dýchá ve vesmíru, mluví o bezpečnosti metra, zvedá americkou vlajku, Nuclear Man je spíš Right-From-The-Eighties Man a kupa dalších hovadin. Ten film má tolik nelogičností, až to přestane být po chvilce sranda. Jako kdybyste dali Edu Woodovi obří rozpočet (na jeho poměry). Nejspíš by vám donesl něco takovýho. Ta bitka ve vesmíru mezi Nuclear Manem a Supermanem, kde je vidět, jak oba stojí na zemi, je k pláči. Anebo aspoň smíchu přes slzy.(17.4.2013)

  • Jenislávek
    **

    Metro je stále nejbezpečnější dopravní prostředek našeho města!(14.9.2013)

  • Armin82
    *

    Moc rád bych se dozvěděl, kolik peněz bylo hlavním protagonistům nabídnuto, aby se do tohohle nechali uvrtat. Gene Hackman byl už dávno úspěšným hercem, kterej si role určitě vybírat mohl a Chris Reeve už po druhým díle mohl pověsit modročervenej plášť na hřebík a nikdo by mu to nevyčítal. Trojku jsem mu ještě odpustil, ale tohle byl z jeho strany krok vedle. Jedním polibkem vymazat paměť, pohledem opravit čínskou zeď a k tomu všemu vysekanej nuklární týpek, jak vystřiženej ze skupiny Europe s vysouvacíma nehtama s tupým výrazem a kterej si libuje v Solárku, bylo na mě už moc. O stupidním scénáři taky netřeba pochybovat. Jedna hvězda za Hackmana a Chrise...tohle byla fakt zbytečnost--->20%(23.11.2013)

  • Voorhees

    Hey, we have six dolars, let´s make a movie. - Flick Pick.(5.4.2016)

  • Lokran
    **

    uff. no ten scénář byl hodně špatný, opravdu hodně moc. superman za pultíkem mi fakt hnul žlučí... triky chabé (to snad už i Mélies uměl) a počet akčních scén by se dal spočítat na prstech jedné ruky (o jejich kvalitě snad ani nemá cenu mluvit) prostě superman jako telenovela... dokonce ani záporák lex luthor nebyl ve formě, ani jeho výtvor nukleární muž, takže jediné co na to filmu bylo pozitivní je, že už skončil:)) 30%(26.6.2006)

  • art
    *

    Neuveritelne pitomy scenar, priserna rezie (kam se hrabe Ed Wood), jednu hvezdicku za Gena Hackmana. Do pulky bych se mozna jeste bavil, ale pak to bylo desne nudny, nelogicky atd. super je scena kde se pri vybuchu dum klepe jako by byl z papundeklu (proste skvely triky a kulisy)(23.5.2007)

  • JohnZ87
    ***

    Vzhledem k nízkým očekáváním to zas až tak špatné nebylo. Reeve v tomto filmu podle mě vypadal jako Clark i Superman nejlépe ze všech filmů (asi dozrál do těch správných let). Film sráží hlavně spousta pro mě nepochopitelných věcí (Lois po polibku zapomíná, že Clark je Superman, Superman opravující čínskou zeď pohledem, žena v kosmickém prostoru přežije apod.) a také zkrouhnutý rozpočet, který se podepsal na celkové kvalitě filmu. 55%(5.2.2011)

  • Kingjiri
    *

    No, tak Supermanská quadrologie je za mnou a po tomhle dílu musim říct, že jsem za to dost rád. Předchozí tři díly měly každý něco do sebe a dají se vidět znovu. Jenomže ve čtyřce se kromě kompletní výměny natáčecího štábu zkrouhnul rozpočet na polovinu a taky to tak dopadlo. Příběh to mohl celé trochu zachránit, protože na ten není přece jen potřeba tolik peněz, nicméně ten stál bohužel za prd. S tímhle příběhem by se nedal natočit opětovně koukatelný film snad ani kdyby za kamerou seděl kříženec Supermana a Chucka Norrise (sorry Chucku). Vizuální triky byly dost hrozný (v předešlých dílech byly mnohem lepší, takže to není stářím filmu) a nezachránil to už ani návrat Lexe Luthora, který nebyl v tomto díle téměř vůbec vtipný. Dávám jednu hvězdu a trochu mě mrzí, jakým způsobem se s námi Christopher Reeve ve své nejslavnější roli rozloučil.(11.7.2011)

  • Lilien
    *

    o trochu lepšie ako dementná trojka. Síce strih bol katastrofa , najmä pri konci bolo viditeľne, že film bol skrátený takmer o viac ako pol hodinu. Taktiež efekty boli slabšie čo vidieť na niekoľko krát orezávanom rozpočte, plus predchádzajúca časť niekde skončila, a toto pokračovanie zase niekde úplne inde začalo absolútne žiadna náväznosť. Absolútne dementne bol zahraný Nuclear Men, ktorého energia bola závislá na slnečných lúčoch, ale superman usúdil že lepšie bude dať mu pár rán päsťou a kopancov.(22.4.2012)

  • godycz
    **

    nejdelsi hod kladivem v dejinach lidstva.(19.11.2014)

  • drim87
    *

    Už je to přeci jen pár let, co jsem tuto hrůzu viděl. Pamatuji si jak jsem si říkal, že to nebude snad tak špatné jak jsem slyšel. Bohužel obavy se vyplnily. Je tu hrozně vidět, jak malý byl rozpočet, na který si film stejně ani nevydělal. Nelogičnosti, které jsem viděl i ve třetím díle, bych mohl odpustit, kdyby alespoň triky nevypadaly tak děsně. 20%(23.9.2010)

  • fanik15
    *

    Oproti trojce docela zlepšení, sice to není žádné veledílo ale je to dívatelné. Filmu nejvíce prospěl návrat Lexe a Lois. Má to ale strašné efekty.(3.3.2013)

  • Stejšn
    *

    Otřesně debilní film. A už i ta Lojs Lejnová tu vypadá děsně.(16.4.2013)

  • Dinsberg
    *

    Pro srandu králíkům. Znevážena i OSN.(27.10.2013)

  • Budisovie
    *

    O triedu lepšie ako 3, pretože to bolo o polovicu kratšie :DDD.(3.11.2013)

  • grysom
    ***

    Tři hvězdy v tomto případě značí "opravdu hodně blbý béčko, tak blbý, až je to zábavný – velmi zábavný". Takže asi tak.(1.8.2015)

  • batroman
    ***

    Za tři *. Ale šlo to se supermanem z kopce. Už třetí díl byl moc.(22.7.2012)

  • Lenii
    odpad!

    Na to, jak mám Supermana ráda už z dob útlého dětství, tak tohle bylo fakt moc. Taková blbost! Čistě jen ze zvědavosti, jak to skončí, jestli se přece jen nenajde něco, za co by člověk mohl dát hvězdičku, jsem to dokoukala. Ale už v půli, ne-li téměř od začátku jsem věděla, že to nepůjde jinak. Dala bych ráda alespoň jednu hvězdičku za obsazení "starými známými", ale ta věc s Nuklearmanem mi lezla fakt na nervy. Je mi líto.(8.5.2013)

  • MickeyStuma
    *

    Od natočení prvního Supermana s Christopherem Reevem uběhlo plných devět let a tak si nelze nevšimnout, že v tomto čtvrtém volném pokračování herci poněkud zestárli. Do příběhu se plně vrací Lois Lane v podání Margot Kidder a dokonce i Lex Luthor s tváří Genea Hackmana. Bohužel však bez Otise, takže tu tentokrát chybí komická figurka. Zastoupil ho však Lexův synovec, ale ten toho tady zase až moc nijak zvlášť nevytrhl. Námět není nijak překvapivý, neboť téma o jaderných zbraních a nukleární hrozbě se ve své době hojně promítla i přímo v komiksech. Studená válka holt byla studená válka. Film jako takový je ale neskonalá hrůza. Scénář jakoby nebyl vůbec promyšlený. Hodně scén se veze ve značné zkratkovitosti, čímž často nemá dějový vývoj žádnou logiku. Christopher Reeve Supermana pojal tak, jak ho představoval dříve, takže u něj žádná chyba rozhodně není. Chybou bylo razantní zkrácení snímku, který měl mít původně něco přes dvě hodiny. Nebo byl film scenáristicky už i v této verzi tak špatný, že to nestálo ani za uvedení? Co nejvíce utkví, je fakt, že se v tomto příběhu Lois a Superman potažmo Clark Kent k sobě chovají, jakoby mezi nimi dříve neproběhl žádný milostný vztah. Proč to? S tím by se přece dalo dál pracovat. Je tady toho samozřejmě víc, ale to už nemá smysl dál popisovat. Tento film je zkrátka natolik hrozný, že komiksům dělá spíše ostudu. Ta dosazená politika byla spíše na škodu, neb z toho vlastně vznikla politická moralita doplňující světovou politickou situaci na konci 80. let 20. století. Vlastně se jedná o zneužití této postavy ke stavu věci a tak není divu, že to dopadlo jak to dopadlo. A ještě jednou k tomu brutálnímu zkrácení. Není v tom právě ta politika? Zřejmě bylo vystřiženo něco, co se zrovna nehodilo, nebo bylo až moc odvážné či přímo provokativní. Ale to už ví snad jen bůh.(22.10.2018)

  • PanK.
    ***

    Je to děsný, ale jak můžete říct, že Singer by si zasloužil pomník. Superman Returns je nudná ptákovina stejně jako tohle. Nebrat(15.2.2010)

  • Adlytolk
    *

    Tu jednu hvězdu jsem dala jen proto, že Christopher Reeve měl fakt pěknej zadek. Jinak jedním slovem shit. Kdo si chce zachovat povznesenou náladu po shlédnutí prvního a s přivřenýma očima druhého dílu, tohle ani nezapne.(16.4.2013)

  • infernet
    *

    Teda já si o sobě myslím, že snesu hodně, ale tohle bylo moc. Bez problémů by se tenhle výtvor dal přirovnat k dnešním "filmům" společnosti Asylum a to bez ohledu na dobu vzniku, které odpovídá triková úroveň. Děs a hrůza, někdy není na škodu, když si mozek na chvíli vezme dovolenou, ale tohle byla fakt lobotomie na druhou!(16.4.2013)

  • wikipetr
    ***

    YES! Tak konečně má za sebou Reevevu sérii (s vyjímkou verze Richarda Donnera, na kterou si teda taky někdy musím udělat čas). Takže hodnocení - Superman 1 - 4*,Superman 2 - 3*, Superman 3 - 2*, Superman 4 - 3*. Tak a hodnocení k tomu to dílu? No asi takhle - rozhodně to bylo lepší než trojka, takže si myslím, že je toto neprávem opomíjený díl, tedy aspoň v naší zemi... Jasně, je to sračka, ale já už do toho s tím šel a bavil jsem se... Fajn - trochu moc optimismu, amerikanismu a VELKÝCH fyzikálních nepřesností a to ze srdce nesnáším fyziku... řeklbych, že i ty triky jsou horší, ale to bychom chtěli už trochu moc... Ale nepůsobí to jako parodie na Supermana, jako trojka, takže vše je v pořádku... Zabavit jsem se zabavil a Nuclear Man na mě působil líp než Generál Zod se svojí partičkou... a Gene Hackman jako Luthor je celkem fajn, jen mi vadí, že není celý plešatý jako v předchozích dílech... nu což... Zajímavé postřehy: Lexově synovci hraje v jeho supermoderním autě na začátku filmu Whole Lotta Shakin Goin On od Jerry Lee Lewise! Boží síť na atomové zbraně :D Jaký měla asi ta bloncka po nevydařeném randeti názor na Clarka Kenta? Nemělo by Slunci trochu vadit ty jaderné pumy? Lex má zajímavej výběr kurev... Superman má opravovací schopnost (jako u té ČÍnské zdi)? Pokud vím, tak vlajka na Měsíci po odletu Apolla spadla na zem... a jak ji Superman pořád narovnává :D Á vůbec je to celé jen pořádná fraška a prdel... Ale neva...(19.4.2013)

  • kubilov
    *

    S největší pravděpodobností je Superman 4 tím vůbec nejhorším dílem z celé série, ne však o takový parník, jak zde někteří tvrdí. Průšvih to docela byl, zvlášť, když se podařilo přemluvit Gene Hackmana, aby se vrátil jako odvěký Supermanův protivník, Lex Luthor. Po ruce měl velmi neschopného, ale pro filmového (seriálového) diváka důležitého herce - Jona Cryera, jehož začátky byly, řekněme rozpačité. No a druhého pomocníka, o něco mocnějšího, avšak ještě daleko hůře vypadajícího, Nuclear Mana, který je jeden z nejžhavějších aspirantů na titul nejdebilnější postavy v dějinách filmu, a to byl veliký scénáristický krok vedle. Co se týče Supermana, tak ten se změnil z greenpeacáka na ekologického politika, který zbaví svět nukleárního zbrojení. což mu sedí daleko méně, než jen zachraňování nevinných lidí a občasné hláškování. Co mě však překvapilo nejvíce bylo to, že se scénárista dopustil nepochopitelného, Lois opět neví, že Clark Kent je Superman, a to je sakra divný. Za faktický a neomluvitelný chyby je to nakonec pouze za jednu hvězdu.(20.10.2013)

  • mikiqex
    *

    Pro sérii Supermana s Christopherem Reevem jsem měl vždycky slabost, takže jsem schopen odpustit spoustu toho, co kritizují kolegové. V jednu chvíli jsem uvažoval dokonce o třech hvězdičkách, protože film prostě navazuje na předešlé tři díly. Na jedné hvězdičce jsem ale skončil s poslední větou filmu. SPOILER ALERT! Pokud si při zotavování uvědomil, že Nuclear Man potřebuje Slunce a už ho měl ve výtahu, proč ho prostě někam nezahrabal? Ten Měsíc se přímo nabízel...(22.3.2014)

  • blondboss
    **

    Toto sa už vážne nemalo točiť. Takto naozaj iba zatienili úspech a slávu Supermana v podaní Christophera Reeve, pretože ten posledný súboj s Nuclear Manom bol naozaj už smiešny. A Nuclear Man sám o sebe už bola tak trápna postava, že sa na to pomaly nedalo pozerať. Hodnotenie podobné ako trojka, pretože má podobnú kvalitu a atmosféru, ba dokonca ešte horšiu. Čudujem sa Reevovi aj Hackmanovi, že do toho ešte šli. Oceniť možno myšlienku, s ktorou sa vo filme pracovalo, ale inak celkovo dosť slabé. 35 %(4.9.2014)

  • Optical
    odpad!

    V pořadí již čtvrté pokračování Supermana, které se vlastně tak moc od předchozího dílu neliší. Je to stejná sračka. Rick Rosenthal je břídil a jeho navýsost stupidní scénář, který by měl být uchován ve filmovém depozitáří, jako přehlídka těch nejdebilnějších nápadů ve filmové historii.(17.9.2015)

  • Trinculo
    *

    Nejlepší souboj super dobráka a super zlouna, který jsem kdy viděl. Prostě epická bitka jak má být. Já nevím proč, ale docela mě to připomnělo současného Sup Vs Bat, samozřejmě ne filmařskou kvalitou, ale tím o co v obou filmech jde. Aspoň co se týče ďábelského plánu Lexe Luthora. Sledování tohoto starého nepovedeného filmu si umožňuje uvědomit jak prostinké zápletky superhrdinské filmy mají. Přijatelnější a o dost zábavnější je to pro mě v téhhle směšné verzi s nepodařenými triky, a zlounem co je podivným kořenem s trvalou, a dlouhými nehty, jež byla stvořena z těla supermana, lexe luthora a záře Slunce.(25.4.2016)

  • eMeMko
    **

    Nečekal jsem to, ale pro mě osobně se po třetím dílu jednalo o lepší zlepšení. Může za to pravděpodobně Lex Luthor alias Gene Hackman a ačkoliv jsou jeho činy naprosto nelogické a k smíchu, přesto jeho přítomnost potěší. Zvláště pak, když ostatní postavy a herecké výkony stojí opět za starou belu. Nuclearmana ani komentovat nebudu, stejně tak Supermanovy proslovy o míru. K smíchu je také tolikrát propíraný záběr Supermana letícího směrem ke kameře - těžko uvěřit, že stejný záběr je ve filmu použit minimálně na 10 místech. Vizuální efekty vůbec pokulhávají, nicméně se není čemu divit. Očividně všichni tušili, že se jedná o poslední hřebík do rakve tohoto hrdiny a tak se asi moc nesnažili. Tento přístup však vyústil ve spoustu úsměvných situací, za které si toto dílo zaslouží první hvězdu. Druhou pak za stopáž, která je naprosto ideální a narozdíl od předchozího dílu, u kterého jsem musel trpět dvě hodiny, zde těch 90 minut uteklo krásně rychle.(1.7.2016)

  • Pe!eter
    **

    Tvl. jak poskládal všechny ty atomovky do sítě a prcnul je do slunce :-D :-D :-D ... Divim se jak takovýmu frajerovi moh Batman naklepat řízky.(13.12.2016)

  • fifox
    ***

    Tenhle film se snad ani nedá brát vážně. Scenáristicky paskvil a provedením spíše k smíchu, čemuž výrazně napomáhají i krkolomné triky. Film je ale řádsky zábavný. Všechno to, co je na něm chybné, je vlastně zábavné. Divák jenom zírá, co všechno ještě tvůrci dokázali do filmu nacpat. Asi nejvtipnější je postava Nuclear Mana, coby nazuřeného mimozemce ve spandexovém trikotu, jehož předobrazem byli patrně Ivan Drago a Šafránkovic brácha Slunečník. Je jisté, že při současném trendu, kdy každá hrdinská postava musí mít temný background, by již něco takového asi nevzniklo. A možná právě to přidává Supermanovi 4 na relevantnosti. Když nechcete řešit hluboké trable identity Snyderova Man of Steela, ale jenom se odvázat a pobavit se, se starými supermanovkami nejde sáhnout vedle.(7.2.2017)

  • horor2
    *

    Škoda, že nemám vlasy jako superman. Možná, že na papíře to vypadalo zajímavě. Ať se snažím, jak chci, nedokážu tomuto porozumět :-((25.9.2017)

  • harycek
    **

    Tak tohle by dnes "nebaštili" ani malé děti předškolního věku, či mírně zaostalí jedinci po pubertě!?!?(13.5.2018)

  • mrclTV
    *

    OK, až na tu totálne pripečenú zápletku, úplne nudný súboj medzi Supermanom a Nuclear Manom, nevtipného Lexa Luthora, zostarnutú Luis Lane a kopec ďalších vecí, to nebolo až tak zlé. PS: Superman III bol väčšie peklo.(21.3.2019)

  • wolverine8
    **

    Tak tenhle díl Supermana byl šitý hodně horkou jehlou.. Víc snad ani napsat nejde. Dávám dvě z nostalgie a soucitu...(6.2.2009)

  • Budh@
    **

    Nejvíc mě štvaly ty triky a ta ruština byla taky trapná. Hvězdička navíc na Hackmana. 50%(18.8.2010)

  • Mr.Lama
    *

    Kdybych nevěděl co to jsou vizuální efekty a tohle byl první film co jsem kdy viděl tak si řeknu že byl super......ále ty šílenosti který se v tom filmu udály a ta prkenost všeho a všech v něm.... Reeve je ale sympaťák ne?(12.8.2012)

  • 2rady
    *

    //15%// Úvodných cca 10 min je geniálnych. Potom to spadne do úplnej brečky.(19.3.2013)

  • michalkop
    *

    Dvěma slovy "zábavná píčovina". Rozepsaně: neuvěřitelný mix bezduchých dialogů osob po lobotomii, sestříhání nesouvisejících záběrů i amatérských vizuálních efektů. S odleskem poměrně zajímavého nápadu tato bezduchá splácanina působí i zábavně až legračně. Louis Lanová ve filmu dost zestárla. Ve filmu je i řada logických problémů - Nuclear Man se v úvodu ihned vypne, pokud se na chvíli dostane do stínu. Když pronásleduje supermana, nevadí mu polostín, zavrtá se do sopky, vstoupí za ním do mrakodrapu a nic se neděje. Ještě křiklavější je neznalost produkčního týmu, že ve vesmíru je chladno a nedá se tam mluvit kvůli absenci vzduchu. Zajímavé, že NuclearMan a jím unesená blondýna je bez zdravotních problémů na půli cesty k Měsíci... Avšak Nově Cinema jsem vděčný, že mi přinesla čtvrtý díl o Supermanovi, díl, o jehož existenci jsem neměl ani potuchy. Trochu z nostalgie, trochu z vykouzleného úsměvu nad nejapností filmu mu dávám 25%, ale už nikdy, opravu nikdy ho nepotřebuji vidět znovu.(16.4.2013)

  • Jorge4005
    odpad!

    Jedním slovem hloupé.Ve filmu byli schopnosti které ani Superman nemá jako například oprava Vélké čínské zdi nebo pomocí své mysle dokáže nadzvednout člověka.Další věc jak Lois mohla dýchat ve vesmíru ?Další bral bych kdyby bylo u zrození Nuclear Mana nějaké vysvětlení jak mohl Lex vědět že vznikne z blbého vlasu?A boj Supermana s Nuclear Manem tam vůbec nomusel být totálně jedna z nejhorších bitek.(22.6.2013)

  • v.indruchova
    **

    Poněkud komické, pohádka. Logika jde naprosto stranou a to bohužel skoro v každém záběru. Za super Klárka popletu přihazuji bodík. Americké pojetí světa, patriotismus, poněkud scestné.(23.11.2013)

  • gpx
    *****

    Vroucí, čistý, bezelstný, blbý, směšný, propagandistický. Tyhle všechny přívlastky tady sedí. Váhal jsem, jestli dát 5 hvězd nebo odpad. Nakonec zvítězila ta pozitivní možnost. Superman 4 svým způsobem hraničí s filmovou genialitou. Rozhodně tady uvidíte věci, které jen tak k vidění nejsou. Souboj dvou supermasérů v elasťákách na Měsíci, při němž předvedou unikátní grify, je hajlajtem nejen tohoto, ale snad všech akčních filmů. Kdybych tak měl volit jaký film uložit do schránky, v níž bude poselství pro mimozemšťany, volil bych Supermana 4.(24.11.2013)

  • honza1205
    *

    Kdo vymyslel,ze je Clark takovej debil?Jo a v tomhle dile stoji za hovno vsechno.(21.3.2014)

  • Jear01
    *

    Řekl jsem si že si ,,doplním vzdělání" a podívám se na 4. díl který mi až doposud utíkal a nějak sem nevěděl ani o jeho existenci a teď chápu proč ....... nemam slov 1* jen kvůli tomu že to je superman. A ještě sem moc nepochopil od kdy má superman schopnost očima postavit zeď :D :D :D ?(4.2.2015)

  • diwabara
    **

    41. LFŠ Uherské Hradiště 2015(2.8.2015)

  • Tomulka
    *

    Mělo to skončit trojkou, ale bohůžel neskončilo. Už ta trojka byla slabší, ale toto je fakt mimo.(31.10.2015)

  • avalonek
    *

    To měl být vtip ne???(27.5.2017)

  • Caesarion
    odpad!

    Nic není tak jasné. Zaslouzilej odpad. Se ctí.(5.8.2018)

  • cane991
    *

    spoločne s tretím dielom slabýodvar prvých dvoch dielov(1.5.2008)

  • Jessiefox
    *

    Byl jsem zděšen. Tento čtvrtý díl jsem viděl poprvé a naposled. Triky strašný i na rok 1987. Lois zestárla, tak že prostě už nemá v tomto filmu co dělat. Vždyť je to k pláči. Příšerné filmové zkratky, vypadá to že polovina scén vypadla nebo byla vystřižena. Dějové linky a vztahy ustřiženy. Nic dotažené. Smutný příběh. Christopher Reeve ten jediný zůstal Supermanem, ovšem tenhle film nezachrání ani Superman.(6.10.2013)

  • AugustusSVK
    *

    Ach jaj! Jedna hviezdička z úcty k hercom, hlavne Genovi Hackmanovi a Christopherovi Reevovi. Inak tento film nezachráni ani supermanovský hudobný motív Johna Williamsa. Prikláňam sa k väčšine, aj mne tam vadili tie príšerné efekty aj na rok 1987. Z výkrikov Nuclearmana som mal chvíľami pocit, že Superman bojuje z Godzillou. Celé to Superman zaklincuje na konci filmu, keď na otázku Lexa Luthora ako porazil Nuclearmana odpovie: stredoškolskou fyzikou. Scenáristi filmu zjavne neovládali nie len stredoškolskú fyziku ale ani fyziku zo základnej školy (scéna vo vesmíre s Mariel Hemingwayovou)!!!(21.12.2013)

  • MaxDamage1
    odpad!

    Odpad dávám málokdy, ale tento snímek si ho opravdu zaslouží. Děs a bída, člověk se snad musí smát těm absurditám ve filmu, které popírají fyzikální zákony. Jestliže první díl byl dobrý a druhý ještě lepší, tak potom další pokračování nemají se supermanem pranic společného. Lidé zapamatujte si pouze první dva díly a zapomeňte, že ještě existují další dva z původní série. Díky bohu konec!!(10.7.2014)

  • topol999
    **

    Už se to tak nějak dalo tušit, opět staronové postavy (Luthor, Laneová), které ukazovaly na to, že už to takto prostě dál nepůjde a skutečně ne... Politická zápletka, kdy všemocný Superman kušuje do studené války, a Luthorovo dítě v podobě slunečního lotra, no pěkně!! Někdy to ale působilo (i když nejspíše nezáměrně) jako komedie (viz. scéna Superman a Clark při návštěvě dívek)(26.5.2017)

  • Dienzenhofer
    *

    25%(26.5.2018)