• lucascus
    ***

    Scénář je sice těžce podprůměrný, látka snad miliónkrát opakovaná, ale herecké obsazení je příjemné. Potěší starostlivá maminka Růžena Nasková, humornou vložkou je pak dvojice povedených zlodějíčků - Jindřich Plachta a Stanislav Neumann. Zklamáním je Miroslav Homola (nudný a beztvárný herec) a ani Nataša Gollová zde nepřesvědčila a bohužel jen přehrává. Pokud je něco, co na mě z tohoto filmu udělalo dojem, je to věta v podání Neumanna, když řekl o svém kolegovi: "Půl roku jsou svoji a už mají dvouleté dítě!" Upřímnost s jakou to vypověděl mě opravdu nemohla nechat chladným...(1.10.2013)

  • tomtomtoma
    **

    Trochu podivná komedie s podivnou zápletkou, která se poté stejně podivně také rozvíjí. Jediné, co mě ve filmu zaujalo byla dvojice napravených zlodějíčků Máček, neboli pan Sudý (Jindřich Plachta) a Ferda Kalabis, neboli pan Dvanáctý (Stanislav Neumann). A pražský policejní komisař (Theodor Pištěk) a obrázky z Benátek. Mít roztržitou tchýni jistě není nejhorší věc, která se může stát, jen se musí všechny příhody brát s nadhledem a nesmí se poslouchat všechna slova, která, byť v dobré víře, vypustí z úst. A tak je tu stará paní Hábová (Růžena Nasková), u které je s podivem, že si přes všechny přehmaty dokáže udržet svůj majetek. Dále její dcera Marta (Nataša Gollová), novomanžel Marty a lékař Petr Dvořák (Miroslav Homola), rozvodový právník a světlo naděje Karel Lehovec (Jaroslav Marvan), prostoduchá služka Emilka (Marie Norrová), srbský ředitel benátského hotelu (Dano Živojnovič) a zpívající hotelový podomek (Karel Máj). Život občas nabízí nedorozumění a nesnáze a neschopnost se rozumně domluvit, ale v zájmu možnosti dobrého života není příliš vhodné míti v dospělosti za zády kohokoliv z rodičů. Je ženatý teprve půl roku a už má dvouleté dítě!(14.12.2015)

  • Ironfood
    *

    Růžena Nasková jako "reizende Schwiegermutter", jejíž popletenost mi moc vtipná nepřipadala, což platí i pro dvojici trumberů Plachta-Neumann. Ústřední manželský pár není nijak sympatický - Gollová pravda nikdy nebyla moje velká oblíbenkyně, tady je ale hlavním problémem kožený Homola. Úvodní zápletka není nijak špatná, bohužel se z ní nepodařilo nic zajímavějšího vytěžit, takže to postupně upadá do čím dál větší nudy.(10.3.2016)

  • Skuby47
    ***

    Méně známá pamětnická komedie s originálním příběhem. Škoda, že Nataša Gollová v tomto snímku nemohla projevit v plné šíři svůj temperament a komediální talent. Možná, že by to vypadalo jinak, kdyby byl jejím partnerem Oldřich Nový. Duo Plachta – Neuman bylo svými výstupy někde na pomezí němé grotesky a paní Nasková v roli komické popletené matinky se taky podle mne dostala mimo svůj typický repertoár. Snad právě neobvyklé obsazení je na tomto filmu zajímavé.(11.2.2012)

  • Ej Hlemýžď
    ****

    Komediálně laděný příběh, kde se matka (R.Nasková) uchylí ke svaté lži svému čerstvému zeti (M. Homola), který hned po tomto sděleni uteče od novomanželky (N. Gollová), která se svěři matce, ze kniha života nebyla dosud otevřena a nebylo v ni čteno. Načež si matka uvědomí své pochybení a pokouší se situaci napravit. Příjemný film, který si své diváky jistě našel.(7.8.2003)

  • - Svatební šaty, které ve filmu oblékla Nataša Gollová coby Marta Dvořáková, byly původně majetkem Adiny Mandlové. Ta si nechala šaty zhotovit pro divadelní inscenaci "Šest postav hledá autora", avšak z dochovaných snímků na sobě má zcela jiné šaty. Je známo, že tehdy si herečky musely kostýmy do divadelních her kupovat ze svého, a tak po derniéře Adina odprodala vinohradskému divadlu za 2 000 korun právě ony svatební šaty ze smetanové krajkoviny z viskózového hedvábí, protkané zlatou nití, doplněné závojem s tylovými puntíky, které patrně na jevišti vůbec neoblékla a které jsme později mohli obdivovat právě na Nataše Gollové. Dnes jsou šaty majetkem Národního muzea, které je nechalo zrestaurovat a dnes vypadají opět tak, jako v době svých slavných nositelek. (Cucina_Rc)

  • - Premiéra se uskutečnila v pražském kině Aleš, dnes známém pod jménem Alfa, na Václavském náměstí. (kosticka7)