Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Trampoty mladého manželského páru s přepečlivou maminkou a tchyní. Obvykle to svatbou končí, tentokrát začíná. Mladý lékař Petr Dvořák si bere sympatickou Martu Hábovou. Jejich svatební cestu do Benátek však nečekaně zkomplikuje Martina ovdovělá matka, bohatá, laskavá, ale velmi roztržitá dáma. Nejprve je totiž nepustí přes hranice, protože nepřihlásili k proclení věci, které jim tajně přibalila na cestu a vzápětí stráví noc za mřížemi, protože tchyně tajně přibalené věci ve své roztržitosti nahlásí jako ukradené, poté co ve svém domě přistihla dvojici lupičů. Není divu, že se mladé manželství brzy otřese v základech. Poslední ranou je nešikovný pokus paní Hábové usmířit manžely dobře míněnou lží. Namluví totiž Petrovi, že je Marta těhotná a netuší, že spolu novomanželé ve víru zmatků, nedorozumění a omylů, které sama vyvolala nezůstali ani chvíli o samotě... Film byl poprvé uveden na Filmových žních ve Zlíně 3. 7. 1940. Oficiální premiéra proběhla až o dva dny později. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (25)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Trochu podivná komedie s podivnou zápletkou, která se poté stejně podivně také rozvíjí. Jediné, co mě ve filmu zaujalo byla dvojice napravených zlodějíčků Máček, neboli pan Sudý (Jindřich Plachta) a Ferda Kalabis, neboli pan Dvanáctý (Stanislav Neumann). A pražský policejní komisař (Theodor Pištěk) a obrázky z Benátek. Mít roztržitou tchýni jistě není nejhorší věc, která se může stát, jen se musí všechny příhody brát s nadhledem a nesmí se poslouchat všechna slova, která, byť v dobré víře, vypustí z úst. A tak je tu stará paní Hábová (Růžena Nasková), u které je s podivem, že si přes všechny přehmaty dokáže udržet svůj majetek. Dále její dcera Marta (Nataša Gollová), novomanžel Marty a lékař Petr Dvořák (Miroslav Homola), rozvodový právník a světlo naděje Karel Lehovec (Jaroslav Marvan), prostoduchá služka Emilka (Marie Norrová), srbský ředitel benátského hotelu (Dano Živojnovič) a zpívající hotelový podomek (Karel Máj). Život občas nabízí nedorozumění a nesnáze a neschopnost se rozumně domluvit, ale v zájmu možnosti dobrého života není příliš vhodné míti v dospělosti za zády kohokoliv z rodičů. Je ženatý teprve půl roku a už má dvouleté dítě! ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Bavit se a nemyslet na zítřek. Nejistá doba si žádá jistotu. Veselý příběh o strastech i slastech mladých novomanželů, vystavených roztomilým zmatkům starostlivé tchýně a milující maminky, sázel, jako už mnohokrát předtím i potom, na tváře populárních herců. Volba tentokrát padla na Růženu Naskovou, legendární heroinu pražského Národního divadla, která se s úspěchem etablovala také před filmovou kamerou v rolích laskavých starších žen. Sympatické, mladistvé partnerství Nataši Gollové a Miroslava Homoly, stíhané neustálými komplikacemi a omyly, se ocitá ve vyváženém poměru s lidovým komedianstvím Jindřicha Plachty a Stanislava Neumanna, kteří v postavách dvou amatérských lupičů, jinak velkých popletů a trumberů, zúročili svou dosavadní práci před kamerou. Film je to příjemný a milý, s velkou dávkou elegance a opravdového gentlemanství, s nímž se dnes setkáváme už jen vzácně. A že tam venku zuřila válka? Smích je přeci jen nejúčinnější lék na všechna protivenství světa. ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Příběh mladých novomanželů na komplikované svatební cestě do Benátek mě pobavil a rozesmál.. Nataša Gollová jako nevěsta půvabná a v roli ztrápené manželky úchvatná i dojemná, její filmová maminka Růžena Nasková mě odbourávala v pravidelných intervalech, ať už to byly telefonáty, ztráta kabelky, otevírání trezoru nebo „pomoc“ milované dceři.. Příjemná záležitost, milá, vtipná a přihlédnu-li k roku vzniku, musím hodnotit kladně.. ()

Zloděj kol 

všechny recenze uživatele

Tento film na první pohled nevybočuje z pamětnické série. Je natočen rukou zkušeného režiséra s vkusnými a vtipnými dialogy, které jsou pronášeny oblíbenými herci. Mile starostlivá Růžena Nasková, sympatický manželský pár Nataši Gollové a Miroslava Homoly, jen dvojice Plachta-Neumann nepůsobí nějak silně komicky. Ne vždy musí pouhý kontrast Pat-Patachon vzbuzovat úsměv, hlavní hrdinové by si vystačili sami. Je také pravda, že tvůrci za sebou mají výrazně propracovanější a lepší tituly. Paní Nasková vzpomínala na své filmové postavy: "Nebyly to žádné herecké výkony, spíše jsem hrála proto, abych lidu v těžké době okupace poskytla trochu veselí a dobrého českého slova, kterého nebylo mnoho." A to se jí daří i dnes. Kdo viděl cokoli ze zbývajícího nedělního programu, pochopí. Ovšem Příklady táhnou jsou přece jen o mnoho lepší. ()

Ej Hlemýžď 

všechny recenze uživatele

Komediálně laděný příběh, kde se matka (R.Nasková) uchylí ke svaté lži svému čerstvému zeti (M. Homola), který hned po tomto sděleni uteče od novomanželky (N. Gollová), která se svěři matce, ze kniha života nebyla dosud otevřena a nebylo v ni čteno. Načež si matka uvědomí své pochybení a pokouší se situaci napravit. Příjemný film, který si své diváky jistě našel. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Premiéra se uskutečnila v pražském kině Aleš, dnes známém pod jménem Alfa, na Václavském náměstí. (kosticka7)
  • Svatební šaty, které ve filmu oblékla Nataša Gollová coby Marta Dvořáková, byly původně majetkem Adiny Mandlové. Ta si nechala šaty zhotovit pro divadelní inscenaci "Šest postav hledá autora", avšak z dochovaných snímků na sobě má zcela jiné šaty. Je známo, že tehdy si herečky musely kostýmy do divadelních her kupovat ze svého, a tak po derniéře Adina odprodala vinohradskému divadlu za 2 000 korun právě ony svatební šaty ze smetanové krajkoviny z viskózového hedvábí, protkané zlatou nití, doplněné závojem s tylovými puntíky, které patrně na jevišti vůbec neoblékla a které jsme později mohli obdivovat právě na Nataše Gollové. Dnes jsou šaty majetkem Národního muzea, které je nechalo zrestaurovat a dnes vypadají opět tak, jako v době svých slavných nositelek. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama