Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželství doktora Heran a jeho ženy Oldy bylo nešťastné. Olga si brala Herana z lásky, opustila pro něho divadlo i své dřívější přátele, ale chtěla za to neomezenou lásku, kterou jí její muž, jdoucí tvrdě a vypočítavě za kariérou, nemohl dát. Pokoušela se dlouho o nějaké vyrovnání, ale když viděla, že její námaha je marná, opustila svého muže, aby hledala znovu cíl života u divadla. Odstěhovala se do pensionu Astra, kde bydlila již za svobodna a hned první večer pozvala svého dávného přítele Bendu, který byl do ní před jejím manželstvím zamilován, aby se s ním poradila, co dál... Film začal vznikat ještě na sklonku okupace v Nationalfilmu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Povedené psychologické drama v kriminálním rámci. Advokát Heran je nelítostný despota, kariérista, sobec, jež svou rodinnou krizi vyřeší za hranicí zákona. Inspektor Ptáček instinktivně cítí, že tragicky zesnulý obviněný není vrahem a vytrvale Herana sleduje i po skončení vyšetřování. Moc pěkně natočeno, krásné Krkonoše, skvělé herecké obsazení. Douška na závěr... paní Dana Medřická v roli květinářky Bendové se mi moc líbila. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Ke skandálu, jak sám víte, není třeba důkazů." K obhájení svého podezření "bohužel" už ano... Jak může být těžké dohnat k přiznání vraha a přesvědčit se o své pravdě, když to víte, máte důkazy, ale vrahem je justiční osoba a vy - obyčejný policajt - jste prohrál všechny možné příležitosti ? Může se z člověka, který se dopustil nejhoršího zločinu, nikdy oficiálně neodhaleného, stát nakonec nový, lepší, milující člověk ? Do kdy ale bude šťastný ? A jak lehko může zlomit pevné svědomí a vypočítavost takového člověka náhodná hraniční situace spojená s ohrozením života ? Strhující příběh, kde se z obyčejné detektivky o vraždě ze žárlivosti postupně vyvíjí tísnivé psychodrama plné strachu a pořád nových, nikdy nekončících zvratů. Vneslo mě to do obsahu během první minuty a vydechl jsem opravdu až s posledním záběrem na nápis "Konec". Skvělé výkony prvorepublikových herců Otomara Korbeláře a Marie Glázrové ve filmu zcela odlišného žánru v nové eře kinematografie. Nedoceněný snímek; (90%) (deníček - Krátká éra československého filmu 1945-1948) ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Dramaticko-kriminální film navíc v sobě nesoucí tehdy ještě málo používaný pojem "psychologický". Hlavní roli despotického a velmi ctižádostivého advokáta Herana zde opravdu skvěle ztvárnil Otomar Korbelář. Jaroslav Průcha jako inspektor Ptáček byl rovněž skvělý a svým ztvárněním role mě zaujal taktéž. Jinak ale šlo o spíše průměrný film s trochu zvláštním až nečekaně vyhroceným koncem, napřed v soudní síni, poté s Ptáčkem doma a na závěr v podobě Heranova konce. Za zmínku stojí ještě krásná zasněžená Krkonošská příroda. 2/5*. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Parádní drama. Skvěle natočené, s několika celkem překvapivými filmařskými momenty, parádní kamera a dobrá psychologie postav. Korbelář hraje advokáta, který zabil svou ženu, nicméně mu to i díky jeho vnitřní chladnosti není prokázáno. Když se ale octne v zasypané horské chatě, začně spytovat svědoví a přiznání je na jazyku ... ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Holt Cikán není Frič, a tady je to dobře vidět, když porovnáme vedle sebe ve stejném roce uvedené tento film a 13. revír, kde dokonce také hraje Marvan, Medřická a Nedbal. První půlhodina filmu je čiré zlo. Přehrávané, patetické herectví, které pan režisér hercům dovolil (srovnejme s poměrně civilním herectvím 13. revíru), a ta hromada náhod - na sekundy přesně jde vrátný pomoct služce s košem prádla a dokonce i podruhé se vrahovi podaří nepozorovaně zmizet. Protože jde o kriminální drama (v kriminálce víme, kdo je vrah, už dopředu, v detektivce ne), nadchází čekání na zajímavé pátrání. To však není naplněno. Místo toho dojde v oné 30. minutě k takovému nepravděpodobnému a z charakterů postav nevycházejícího zvratu, že bych si nafackoval, být scenáristou, a pokračuje to zcela nepravděpodobným posunem vraha směrem k vyděrači. Chápu, že se tvůrci snažili vykreslit bezcharakterního člověka, který snad díky tragické okolnosti aspoň trochu prozře, ale to by mu nesměli umetat cestičku a dát Otomaru Korbelářovi do cesty nějaké skutečné střety, kde by naplno projevil své bezcitné chování a chybějící emoce. Ale vše je jen deklamováno, a tak, jak je zde Korbelářova postava režírována, by mu člověk zfleku odpustil i atentát na ministerského předsedu.Ke konci jde film konečně trochu nahoru, protože holt musí představit nějaký střet - i když na to jde obezličkou s lavinou. A opět scenáristická schválnost a náhoda - ve sněhové bouři zabloudí manželka jedné z postav imrvére zrovna do toho srubu, kde se on nachází. Sice se zde objeví pár zajímavostí - zvuk kapajícího kohoutku je využit dvakrát, a potřetí s přesahem na tikot hodin; objeví se myšlenky o moderních manželstvích a dokonce první filmové varování o škodlivosti kouření (!), Jaroslav Průcha naprosto exceluje (což mi připomíná, že k dokonalosti filmu chybí i závěrečná scéna, kde bývalý policista prodává s Medřickou v krámku květiny); Marie Glázrová byla supr čupr holka; pobaví i tehdejší výslovnost "panzion" místo penzion - ale to je tak asi vše. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (3)

  • Zimné exteriéry sa mali pôvodne natáčať v Tatrách, ale pre financie a čas sa filmovanie presunulo do českého pohoria Krkonoše. (dyfur)
  • Prvá československá detektívka, v ktorej bola využitá obrazová retrospektíva. (Raccoon.city)
  • Film sa začal natáčať ešte pred koncom 2. svetovej vojny, ale dokončený bol až po vojne. (dyfur)

Reklama

Reklama