• movie
    ****

    Parádní drama. Skvěle natočené, s několika celkem překvapivými filmařskými momenty, parádní kamera a dobrá psychologie postav. Korbelář hraje advokáta, který zabil svou ženu, nicméně mu to i díky jeho vnitřní chladnosti není prokázáno. Když se ale octne v zasypané horské chatě, začně spytovat svědoví a přiznání je na jazyku ...(23.1.2007)

  • Skuby47
    ***

    Toto zřídka v televizi uváděné psychologické drama s kriminální zápletkou je dokladem toho, že domácí násilí existovalo i v období první republiky. V roli tvrdého a bezohledného advokáta Herana, který se své ženě sice nevěnuje, ale není schopen se ji ani vzdát a vyžaduje její bezvýhradnou poslušnost se Otomar Korbelář předvedl jako dokonalý záporák. Inspektor Ptáček se svou buldočí policejní zarputilostí je mu v duchu svého přesvědčení důstojným protivníkem, který se ho přes nedostatek důkazů snaží dotlačit k přiznání. Důležitou roli zde hraje svědomí. Vzhledem k době natočení, zajímavému příběhu a dobrým hereckým výkonům, je to celkem zdařilý pamětnický film, který ale v konkurenci dnešních detektivek sotva obstojí.(20.3.2016)

  • Karlos80
    **

    Dramaticko-kriminální film navíc v sobě nesoucí tehdy ještě málo používaný pojem "psychologický". Hlavní roli despotického a velmi ctižádostivého advokáta Herana zde opravdu skvěle ztvárnil Otomar Korbelář. Jaroslav Průcha jako inspektor Ptáček byl rovněž skvělý a svým ztvárněním role mě zaujal taktéž. Jinak ale šlo o spíše průměrný film s trochu zvláštním až nečekaně vyhroceným koncem, napřed v soudní síni, poté s Ptáčkem doma a na závěr v podobě Heranova konce. Za zmínku stojí ještě krásná zasněžená Krkonošská příroda. 2/5*.(7.1.2007)

  • Sandiego
    **

    Tomuto filmu se musí uznat jeho dobová nekonvenčnost a docela zdařilá psychologie postav, ale dá se říct, že potenciál byl rozhodně větší, atmosféra více vystupňovaná a hlavně ona situace s lavinou (mimochodem řemeslnědost dobře udělaná) byla dosti krátká a jestli mělo jít o hlavní těžiště filmu, tak se měli tvůrci snažit vytřískat z ní více. Hlavní devizou pro mě byla éterická Marie Glázrová. Suma sumárum jde o mírný podprůměr, který rozhodně neurazí.(26.1.2007)

  • Willy Kufalt
    *****

    ,,Ke skandálu, jak sám víte, není třeba důkazů." K obhájení svého podezření "bohužel" už ano... Jak může být těžké dohnat k přiznání vraha a přesvědčit se o své pravdě, když to víte, máte důkazy, ale vrahem je justiční osoba a vy - obyčejný policajt - jste prohrál všechny možné příležitosti ? Může se z člověka, který se dopustil nejhoršího zločinu, nikdy oficiálně neodhaleného, stát nakonec nový, lepší, milující člověk ? Do kdy ale bude šťastný ? A jak lehko může zlomit pevné svědomí a vypočítavost takového člověka náhodná hraniční situace spojená s ohrozením života ? Strhující film, kde se z obyčejné detektivky o vraždě ze žárlivosti postupně vyvíjí tísnivé psychodrama plné strachu a pořád nových, nikdy nekončících zvratů. Vneslo mě to do obsahu během první minuty a vydechl jsem opravdu až s posledním záběrem na nápis "Konec". Skvělé výkony prvorepublikových herců Otomara Korbeláře a Marie Glázrové ve filmu zcela odlišného žánru v nové eře kinematografie. Nedoceněný snímek; 95% (deníček - Krátká éra československého filmu 1945-1948)(1.4.2018)

  • - Film sa začal natáčať ešte pred koncom 2. svetovej vojny, ale dokončený bol až po vojne. (dyfur)

  • - Zimné exteriéry sa mali pôvodne natáčať v Tatrách, ale pre financie a čas sa filmovanie presunulo do českého pohoria Krkonoše. (dyfur)

  • - Prvá československá detektívka, v ktorej bola využitá obrazová retrospektíva. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace