poster

Nebe

  • Velká Británie

    Heaven

  • Německo

    Heaven

  • Francie

    Heaven

  • Slovensko

    Nebo

Drama / Thriller / Krimi / Romantický

Velká Británie / Německo / Itálie / Francie / USA, 2002, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • -bad-mad-wolf-
    *****

    Nepopsatené... bylo první slovo, co mě napadlo. Vyjádřil bych se v několika bodech: 1) To, co předvádí ve své roli Cate Blanchett po předvedení k výslechu a zjištění skutečného důsledku svého činu, je přesně TO NĚCO, proč tuhle herečku už delší dobu řadím na vrchol osobního žebříčku. Teď se na něm osamostatnila. 2) Koktejl baladicky pojatého příběhu, nepravděpodobnosti, kýčovitých vět, symbolických momentů, atraktivního vizuálu, chirurgicky přesné režie a skvělého ústředního dua mě nutí mluvit skorem o genialitě... lepší bude, když film nazvu přísně sofistikovaným, od zbytečného balastu osekaným snem... 3) Poslední záběr tlačí slzy i úsměv ve finálním podtržení nerozvíjené, ale mocné symboliky. 4) Osudová posedlost, v krátkém časovém úseku schopná zničit život v zájmu pomoci životu jinému, může i přes v sobě obsaženou beznaděj být opravdu vyjádřena pohádkově... 9/10(8.7.2009)

  • Anderton
    ***

    Tak neviem, ono mi to celé nejak vyšumelo do prázdna, veľmi, ale veľmi nepravdepodobná historka o úteku mladej ženy a policajta. Do Ribisiho by sa v jeho imidži zvoleného pre tento film nezalúbila ani Murriel, ktorá sa vydáva. Melanchólia z Princezny a bojovníka možno trochu zostala, ale silný príbeh už nie. Aj keď námet je podľa ohlasov výborný. Už trochu moc vyumelkovaný Tykwer.(1.8.2009)

  • Ghoulman
    *****

    Otázka Giovanni Ribisiho z úvodní sekvence „jak vysoko mohu stoupnout“ by asi byla nesmyslná, jestliže by se člověk již při jejím položení vznášel v oblacích. Cate Blanchett proto otevírá příběh na nejhlubším dnu, sražena na kolena jak zlem okolního světa, tak vlastními zločiny, ale to jen proto, aby byla pomalým a nenásilným tempem pozvedána směrem k odpuštění a opravdové lásce. Její nelehká cesta je tak silně očisťujícím zážitkem i pro diváka, který je z hluku a klaustrofobického prostředí policejní stanice pomalu přenášen do uklidňujících koutů italského venkova, kde se dvě duše prolínají v nerozlučnou jednotu. Konec je pak mlčenlivou katarzí, nádherným smířením se s celým širým světem i vlastním životem tváří v tvář nebeské klenbě a jejímu blankytnému tichu...(22.1.2017)

  • Davies182
    *****

    Hodnotit Nebe je hotové peklo, protože tak zvláštně dojemný a krásný příběh jsem dlouho neviděl. Co jen k němu podotknout? Tykwer je rozhodně jedním z nejkvalitnějších evropských režisérů, a to i navzdory novému Internationalu, na kterém si podle všeho chtěl vyzkoušet akčnější řemeslo... Mno, romantické filmy mu jdou určitě lépe (i taková Lola běží o život je vlastně neskutečně romantický snímek s akčními vsuvkami :-)). Giovanni Ribisi je zvláštní kluk, protože v několika málo filmech a seriálech dokazuje, jak talentovaný je to dramatický herec, jen aby si poté střihnul (dělá to napřeskáčku) roli v nějaké pitomé komedii či propadáku se slabým scénářem. Zde byl perfektní, a do jeho postavy jsem neměl problém se vžít. Jak by ne, když je tu Cate Blanchett... Ach, Kate! Nevěděl jsem, že máš tak velká prsa! Ale ne, vážně: hereččin výkon je ve snímku, počínaje nervovým zhroucením při výslechu a konče "poslední večeří", doslova úžasný, a její pocity a emoce jsou divákovi servírovány s mrazivým pocitem v zádech. Prostě se to celé povedlo, protože kromě bravurní režie je excelentní výkon dvou hlavních postav to nejdůležitější, na čem tohle nezapomenutelné drama stojí. Ale takto bych mohl pokračovat dále... atmosféra, HUDBA, střih! Nelze neudělit maximální hodnocení.(31.7.2009)

  • Traffic
    **

    Film, který se snaží být thrillerem a milostnou romancí zároveň, ale selhává v obojím. Především v otázce vzájemné lásky obou protagonistů působí nepřesvědčivě; o tlumočníkově vzplanutí mají svědčit jeho vrátivší se problémy s inkontinencí, nebohá učitelka pak zřejmě v "zápalu boje" zčistajasna odhodí veškeré své morální zásady ("Za vraždu chci nést odpovědnost..."), aby mohla po boku italského mladíka utéct v širé pole, zelený háj. O vzájemném, definitivním propojení duší ústřední dvojice, pak má zřejmě vypovídat společná volba vojenského sestřihu ala Sinead O'Connor a sladěnost uprchlického oděvu. Všechny scény, které mají podle všeho hrát na city (ráno na půdě, zpověď v kostele...) působí velmi uměle, nejsou součástí žádné uvěřitelné kauzality a některé dialogy, které se zde odehrávají, vypadají jako pokus sériového výrobce německých romantických filmů za každou cenu zaujmout oscarovou porotu. Závěrečnému kýčovitému splynutí těl, které si hrdinové dají i se západem Slunce, nezbývá než se pousmát, o finální scéně s helikoptérou ani nemluvě. Sice vím, že "ve skutečnosti se takto vysoko nelétá", ale pokud tedy mělo jít o pohádku, spíše než příběh prince a princezny Nebe připomíná nepovedenou love story paničky ze statku a čeledína odvedle.(12.7.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace