poster

Nebe

  • Velká Británie

    Heaven

  • Německo

    Heaven

  • Francie

    Heaven

  • Slovensko

    Nebo

Drama / Thriller / Krimi / Romantický

Velká Británie / Německo / Itálie / Francie / USA, 2002, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    ***

    Zdejší komentátoři se povětšinou rozplývají nad skvělým scénářem a hlubokým emocionálním dopadem, ale mě to přišlo spíš jako "za málo peněz málo muziky". Chtělo to celý příběh lépe uvést, více zaobalit a dovysvětlit. Divák je hozen před hotou věc, aneb "Tady vidíš plačící ženu, plač! Tady vidíš lásku na první pohled, raduj se! Tady vidíš nebe, buď dojat!", takhle to ale u mě v podání Heaven nefunguje. Nebylo to samozřejmě úplně špatné, netvrdím, že jsem byl k emocím ve filmu zcela lhostejný a na druhou stranu skvělá Cate Blanchett a spousta povedených záběrů můj celkový dojem pěkně vylepšila, ovšem díky pár nepříjemným nelogičnostem, naivitě a malému prostoru pro souvislosti to více jak 3* prostě být nemohou. 6/10(3.8.2008)

  • flanker.27
    odpad!

    Asi jsem cynik, ale na mě ta hlubokost citů a těžkopádná symbolika jako strom poznání nebo tunel působily spíš směšně, o nějakém fandění postavám nemůže být řeč a ten vrtulníkový úlet bylo to nejstupidnější, co se dalo vymyslet. Co mi vadí nejvíc je ovšem to, jak se dnes zcela vytrácí (ve filmech je to jen špička ledovce) odpovědnost za vlastní jednání. Pokud omylem zabiju několik nevinných lidí, stačí si oholit hlavu a všechno je fajn, protože ukážu obecenstvu pokání? Přišlo mi to jako "pomodli se dvacetkrát otčenáš a bůh ti odpustí." Každý jako by mohl sledovat svůj vlastní cíl bez ohledu na následky. Ale nedomýšlet dopady svého jednání je tak strašně snadné.(21.12.2005)

  • rikitiki
    **

    Tykwer žije v zvláštním světě, kde platí prapodivná, ritualizovaná pravidla. Někdy se projevují hromaděním nesmyslů (Smrtelná Marie), jindy zase tempem (Lola běží o život, Nebe). V Lole bylo tempo strhující až se zajíkávalo, v Nebi plyne jako nedělní odpoledne při čaji u tetičky. Zatímco děj by vydal na akční thriller, střih a záběry byly pozvolné až malátné. Tykwer pracuje s filmovými prostředky, podle mě ale samoúčelně a v tomhle případě neobjevně (let do nebe coby metafora smrti). ____Někomu tenhle styl může sedět, mně ne. Co mi ale vysloveně vadilo, byl chatrný scénář. I v příběhu takřka nadpozemské lásky musí fungovat běžná pravidla, když se milenci pohybují na zemi mezi běžnými smrtelníky. Když nebudu hodnotit ústřední dvojici (beru ji jako pohádkovou), tak bylo v ději plno nesmyslů a nelogického chování. KOUSEK DĚJE: hledaná atentátnice, jejíž fotka je ve všech novinách, si volně a bezstarostně chodí za bílého dne ulicemi, maskuje se ostříháním (vyholené ženy si nikdo nevšimne, že?) všeobecné spiknutí karabiniéru (to bylo skoro na intervenci italského zástupce v EU). ____Shrnuto: nesmysly v ději a dlouhé, často zbytečné záběry = nuda. /28.1.2011/(28.1.2011)

  • Isherwood
    ***

    Mistrná psychologická drobnokresba, díky které Tykwer jako obvykle otvírá nejniternější kouty lidské duše, tentokrát vychází poněkud vniveč díky absenci hutnějšího děje a poněkud rozporuplnému morálnímu vyústění. Jednoduchý a mnohokrát omletý příběh na téma zločinu a trestu se bohužel v druhé polovině stává značně odosobněnou záležitostí, neboť téma viny je odsunuto úplně mimo a Tykwer se věnuje pouze vtahu dvou úplně odlišných lidí. Sice mistrovsky, jenomže schovat morálku za nádherné kamerové leporelo a fantastický casting? Bohužel(23.12.2005)

  • emma53
    ***

    Strašně dlouho jsem váhala, ale Tom Tykwer nasadil moc vysokou laťku Pokojným bojovníkem a Lolou. Problém byl v tom, že jsem tomu příběhu tolik nevěřila a i když Cate Blanchett hrála skutečně brilantně, tak Giovanni Ribisi mně tam ne a ne zapadnout. Jinak to byl nádherný vizuální zážitek a z některých záběrů kamery jsem byla nadšená, například jízdou tunelem a následně mezi lány polí, to bylo opravdu úžasný. Hudba taky dokonale ladila s příběhem, ale těch "ale" tam bylo trochu moc. Za první polvinu tři a za tu druhou, hlubší a víc emotivní část čtyři. 75%(20.12.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace