Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Britská učitelka Philippa Paccardová (Cate Blanchettová) žijící v italském Turíně se marně dovolává spravednosti ve věci manželovy tragické smrti. Protože místní policie ignoruje její obvinění, rozhodne se vzít spravedlnost do vlastních rukou a prostřednictvím podomácku vyrobené bomby se odhodlá zlikvidovat drogového dealera Vendiceho. Pak se nechá zatknout. Teprve ve vyšetřovací vazbě se dozvídá, že místo muže zodpovědného za smrt jejího manžela zahynuli čtyři zcela nevinní lidé. Do zoufalé mladé ženy, jež má být souzena za teroristický útok, se však zamiluje mladý soudní tlumočník Filippo (Giovanni Ribisi) a pomůže jí uprchnout. Jak dlouho však dvojice spřízněná jmény a spjatá fatalistickým citovým poutem může unikat spravedlnosti?

Na MFF v Berlíně 2002 získal režisér Tom Tykwer nominaci na Zlatého medvěda. Film byl oceněn stříbrnou Německou filmovou cenou a Cate Blanchettová získala za svůj herecký výkon německou Zlatou kameru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (362)

RHK 

všechny recenze uživatele

Krásný pocitový i napínavý příběh nepovedené pomsty a neočekávané lásky. Všechno funguje tak nějak jinak než v amerických filmech. Citlivě je natočený např. atentát bez potoků krve - výbuch, který zabije čtyři lidi, vidíme jen jako pootevření škvíry výtahové šachty. Sex je zde zobrazen romanticky - dva mladí zamilovaní uprchlíci jako siluety pod stromem na pozadí nebe plného červánků, tak i naturalisticky - nehezká rychlovka mlékaře na předním sedadle dodávky. Závěr plně koresponduje se začátkem filmu a dodá finální pointu. Příjemný a silný filmový zážitek. Trailer: http://www.csfd.cz/film/15728-nebe-heaven/videa/# ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Otázka Giovanni Ribisiho z úvodní sekvence „jak vysoko mohu stoupnout“ by asi byla nesmyslná, jestliže by se člověk již při jejím položení vznášel v oblacích. Cate Blanchett proto otevírá příběh na nejhlubším dnu, sražena na kolena jak zlem okolního světa, tak vlastními zločiny, ale to jen proto, aby byla pomalým a nenásilným tempem pozvedána směrem k odpuštění a opravdové lásce. Její nelehká cesta je tak silně očisťujícím zážitkem i pro diváka, který je z hluku a klaustrofobického prostředí policejní stanice pomalu přenášen do uklidňujících koutů italského venkova, kde se dvě duše prolínají v nerozlučnou jednotu. Konec je pak mlčenlivou katarzí, nádherným smířením se s celým širým světem i vlastním životem tváří v tvář nebeské klenbě a jejímu blankytnému tichu... ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

To, že je Tom jeden z nejzajímavějších (nejen německých) režisérů současnosti dokazuje v každé scéně tohoto filmu. Dlouhé, táhlé záběry, většinou z různých plošin, které čím výše jsou, tím zajímavěji záběry vypadají. Jenže s tím problémem, že i když Cate Blanchett a Giovanni Ribisi mají docela pěkné role, tak ve filmu, který kromě vizualizace je docela nuda a neskutečně zbytečně dlouho se táhne. A ten závěr? Ten vypovídá o celkovém vyznění samotného filmu. Totálně vychází do prázdna. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Zdejší komentátoři se povětšinou rozplývají nad skvělým scénářem a hlubokým emocionálním dopadem, ale mě to přišlo spíš jako "za málo peněz málo muziky". Chtělo to celý příběh lépe uvést, více zaobalit a dovysvětlit. Divák je hozen před hotou věc, aneb "Tady vidíš plačící ženu, plač! Tady vidíš lásku na první pohled, raduj se! Tady vidíš nebe, buď dojat!", takhle to ale u mě v podání Heaven nefunguje. Nebylo to samozřejmě úplně špatné, netvrdím, že jsem byl k emocím ve filmu zcela lhostejný a na druhou stranu skvělá Cate Blanchett a spousta povedených záběrů můj celkový dojem pěkně vylepšila, ovšem díky pár nepříjemným nelogičnostem, naivitě a malému prostoru pro souvislosti to více jak 3* prostě být nemohou. 6/10 ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Tykwer žije v zvláštním světě, kde platí prapodivná, ritualizovaná pravidla. Někdy se projevují hromaděním nesmyslů (Smrtelná Marie), jindy zase tempem (Lola běží o život, Nebe). V Lole bylo tempo strhující až se zajíkávalo, v Nebi plyne jako nedělní odpoledne při čaji u tetičky. Zatímco děj by vydal na akční thriller, střih a záběry byly pozvolné až malátné. Tykwer pracuje s filmovými prostředky, podle mě ale samoúčelně a v tomhle případě neobjevně (let do nebe coby metafora smrti). ____Někomu tenhle styl může sedět, mně ne. Co mi ale vysloveně vadilo, byl chatrný scénář. I v příběhu takřka nadpozemské lásky musí fungovat běžná pravidla, když se milenci pohybují na zemi mezi běžnými smrtelníky. Když nebudu hodnotit ústřední dvojici (beru ji jako pohádkovou), tak bylo v ději plno nesmyslů a nelogického chování. KOUSEK DĚJE: hledaná atentátnice, jejíž fotka je ve všech novinách, si volně a bezstarostně chodí za bílého dne ulicemi, maskuje se ostříháním (vyholené ženy si nikdo nevšimne, že?) všeobecné spiknutí karabiniéru (to bylo skoro na intervenci italského zástupce v EU). ____Shrnuto: nesmysly v ději a dlouhé, často zbytečné záběry = nuda. /28.1.2011/ ()

Galerie (25)

Zajímavosti (6)

  • Režisér Tom Tykwer komentoval scénu, v níž jsou herci stříháni dohola jako "skutečně neuvěřitelný stres. Točili jsme tu scénu sice dvěma kamerami, ale co by se stalo, kdyby jedna vypadla a exponovaný materiál z druhé kamery nám zničili v laboratoři? Druhou šanci jsme neměli. To člověk umírá tisícerou smrtí." (NIRO)
  • Film Toma Tykwera získal v roce 2002 stříbrnou Německou filmovou cenou a Cate Blanchett za svůj herecký výkon Zlatou kameru, taktéž udílenou v Německu. (Pepinec)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v mestečku Montepulciano. (dyfur)

Reklama

Reklama