Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (544)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Parádní mystifikace, to co se povedlo Klusákovi s Remundou se hned jen tak nevidí. Když jsem viděl ten běžící lid tou nepokosenou loukou s vozíky vlajícími za jejich sprintujícími těly... Důchodce s berlemi razící si cestu loukou ke konstrukci potažené plachtou... musel jsem pánům vyseknout poklonu. Někteří z těch tehdejších ,,podvedených¨¨ možná dodnes nepochopili jak moc a jak těžce chytře jsou ovlivňováni všudypřítomnou reklamou. Ti, kteří sem v tom letním dni akci nejen zasmáli, ale uznali i to, že jim ten den něco přinesl a že s prázdnou neodcházejí, ti mají ode mne palec nahoru. Nejlepší byli ti, kteří při rozplynutí Českého snu hrozili, že budou proti vstupu do EU ! :-). Můžeme se smát, můžeme si říkat, že to bylo tenkrát v čase krátce polistopadovém. Ale vzpomeňte si na to až bude pročítat aktuální letáky hypermarketů co vám je pošťačka nahází do schránky... Reklama tu byla, je a bude s námi pořád do skonání věků. My bychom se jí však neměli nechat tolik ovlivňovat. Ta souvislost mezi reklamou a politikou tu totiž opravdu je. Každý politik také nabízí svůj produkt. Před volbami navíc v akci a v nádherně zabaleném obalu... Dávám 4 kachny á 25 Kč :-) ! Jo a ta písnička se mi fakt líbila... Takže - ,,chce to jen nelenošit a vzít si košík '' !!! * * * * * ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

U žádného jiného dokumentu jsem se nebavil, jak u tohodle. Výborně natočený studenty FAMU a mohli jste se ho zůčastnit i vy, nechali jste se napálit a šli jste k neexistujícímu supermarketu Český sen. Tenkrát o tom bylo všude, takže vás to taky nemohlo minout. Budete svědky perfektních diskusí u kterých se budete dokonale smát. Tohle se jim zkrátka a jednoduše povedlo. :o) ()

Reklama

Djoker 

všechny recenze uživatele

Doufám, že nikdy neklesnu tak nízko, abych řešil jen slevy v hypermarketu a trávil volný čas v obchodních centrech. Jenže jistý si být nemůžu, když je tato pseudozábava smyslem života pro většinu lidí a bohužel nejen těch starých. Co se týče filmařiny, tak Český sen není ničím objevné dílo, ale to, co se snaží naznačit, je místy opravdu působivé. Každý řve, že není ovce, a přesto se tak skoro všichni chovají. Ze sociologického hlediska jsem si opravdu užíval tu závěrečnou pasáž a vážil jsem si lidí, kteří se nebrali vážně a dokázali se své blbosti i zasmát. Zatímco držkující se dovolávali spravedlnosti a nemohli pochopit, jak je vůbec možné, že si reklama dovolí lhát, já jsem jen nevěřícně kroutil hlavou nad českou hloupostí a nízkostí. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nic proti samotnému nápadu, ale mám dost problémů s jeho zpracováním. Jelikož se autoři stali i hlavními představiteli svého „filmu“, je to víc o nich dvou než o českém národu. Nejzajímavější mi přišlo nakouknutí pod pokličku práce reklamní agentury. Na konci bublina praskla a ukázalo se, že reakce lidí byly dvě a obě byly jasně předpokládatelné už předem. Kdyby bylo alespoň vidět v jakém byly poměru, dalo by se to sledovat jako sociologický experiment, ale to se také nedozvíme. Akce byla zajímavá (a myslím že i správná a potřebná), ale filmová dokumentace za moc nestojí. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (17)

  • Za účelem natáčení byla postavena obří kulisa hypermarketu 10 x 100 metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců. (duklak2)
  • Snímek vstoupil do kin přesně rok poté, co dorazilo několik tisíc občanů k neexistujícímu hypermarketu. (hippyman)

Reklama

Reklama