poster

Český sen

  • anglický

    Czech Dream

Dokumentární / Komedie

Česko, 2004, 90 min

Komentáře uživatelů k filmu (525)

  • Lima
    ****

    Díky LFŠ jsem měl možnost slyšet na vlastní uši názory autorů filmu. Český sen podle nich není ani zesměšněním chamtivé povahy lidí, ani útok proti klamavým reklamám, ale pouhý pohled do reklamní branže, v němž každý má prostor vyjádřit se. Přesto dokument příliš lichotivě o reklamní branži a povaze části obyvatelstva nevypovídá (zaslouženě), spousta situací a scén tomuto dojmu nahrává, sálá z nich ironický a kritický podtón. Vždyť vidět např. utíkat nadržené konzumenty po louce vstříc domnělému supermarketu, nebo slyšet povídat šéfa reklamní agentury o tom, že Michelangelův strop Sixtinské kaple je reklamou na boha je zážitek vskutku neobyčejný :o)(1.8.2004)

  • Galadriel
    ****

    Báječný nápad se opravdu trefil do spousty nešvarů, ale nejen konzumentů, ale i třeba lidí pracujících v reklamě... Opravdu zajímavý a hlavně zábavný pohled na dnešní společnost (nebo její sice specifickou, ale přesto velmi početnou, troufám si říct většinovou, část).(24.8.2005)

  • Tosim
    *****

    Jednoho dne, když jsem se vrátil z Tesca, řekl jsem: "Drahý otče, nevěřil bys, kolik lidí má potřebu trávit nedělní odpoledne v obchodě." Asi jsem byl naivní. Takhle nasranej jsem nebyl od zhlédnutí prvního Kameňáku. Tenhle film je vynikající, doslova říznul do živého. Radši nebudu rozebírat debilitu lidí, kteří si nedovedou představit lepší víkend než ten v supermarketu, to by bylo myslím samo o sobě na samostatný sociologický dokument. Nejvíc mě nadzvedly ze židle některé "projevy" lidí z reklamy ("My lidem nelžeme" - u toho jsem se opravdu ze srdce zasmál.) Demagogické kecy o Sixtinské kapli se naplno projevily při projevu dalšího z těchto šašků u monologu, ve kterém dotyčný vyzdvihoval klady své práce z hlediska manipulování s lidmi ("Rozhoduju o tom, co budou tisíce lidí dělat".) Neberu nikomu jeho business a samolibost a prachy, ale ať ze sebe a své práce proboha nedělá něco, co v ní či něm není. Sžíravé a živé. Pane Klusáku a Remundo, tleskám vám!!!(7.2.2005)

  • Matty
    **

    Český sen je špatný film. Dobrý film vás nepotřebuje lákat na něco, čeho se vlastně ani nedočkáte. V tomto případě na vysvětlení celé té poměrně brzy splasknuté bubliny. A pokud by snad měl o něčem vypovídat, pak jedině o bezradnosti tvůrců, jejichž chabé argumenty jen těžko obhájí vznik podobně bezradného díla. Remunda s Klusákem před otázkami zbaběle prchli do polí. 50% Zajímavé komentáře: Tosim, Jordan, castor, LarryW, téra, Jacek, Dan(9.9.2005)

  • Radyo
    ****

    Češi snili svůj sen pouze krátce. Pak vyšla najevo pravda a ne všichni dokázali tento geniální nápad ocenit jako skvělou masově provedenou recesi. Recesi, která ukázala, že Češi jsou vskutku snadno manipulovatelní (jak ostatně jeden z napálených sám podotkl), tedy alespoň co se reklamy týče. Ale hlavně jsou Češi (bez urážky) hloupí, protože věřit nerealistickým cenám v pochybném letáku může opravdu jen neskutečný naivka.(7.9.2005)

  • Enšpígl
    ***

    Na tohle jsem platil se svých daní?Abych se dověděl, něco o reklamním průmyslu nebo efektivnmí marketingové komunikaci, či o tom jak jsou češi z většiny konzumní ? To je to mínus tohoto filmu, jeho plus ježe to byl velmi dobrý nápad, ukázat to čechům. Klidně to Ti kluci můžou zkusit znova a jsem si jistý,že by to dopadlo obdobně, jen prosím opatrně s těmi státními finančními prostředky. Jediná ironie je v tom že tento dokument platili i ty lidi,kteří budili úsměv a ti studenti nikoli !(29.8.2006)

  • Djkoma
    *****

    Vynikající dokument, který sbírá všechna možná celosvětová ocenění a kdybych i já nějakou mohl dát, hnedka by ji Klusák s Remundou dostali. Např. ČESKÝ SEN získal na MFF dokumentárních a animovaných filmů „Poslanije k čelověku“ v Petrohradě (Rusko) Zvláštní ocenění mezinárodní poroty s odůvodněním „za originální, vtipný filmový protest proti síle komerčního úsilí manipulace veřejného mínění“. Soutěže se zúčastnilo 29 filmů a v porotě zasedl mj. i Victor Kosakovsky, jeden z nejvýraznějších dokumentaristů současnosti nebo ČESKÝ SEN získal na 35. ročníku polského festivalu Lubuskie Film Summer – Lagow 2005 cenu Silver Grape Award. Organizátoři festivalu v tiskové zprávě o projekci filmu píší: „ČESKÝ SEN byl přerušován opakovanými výbuchy smíchu“.. Pánové doufám, že natočíte něco dalšího. Hodně štěstí, protože tenhle pohled na dnešní společnost a sílu reklamy nemá chybu.(3.8.2005)

  • Radek99
    ****

    Český sen by se měl správně jmenovat Západní sen, protože jeho platnost je zjevně univerzální napříč celou západní společností, nám Čechům je připsán vlastně jen náhodou, neboť jeho strůjci Vít Klusák a Filip Remunda jsou zrovna Češi. Stylizovaný dokument je nepokrytě elitářským pokusem o demaskování moci reklamy a reklamního průmyslu, prostřednictvím níž se dá manipulovat klidně i celý národ (jak vyznělo v paralele s reklamou vyzývající k hlasování pro vstup do Evropské unie). Performance dvou studentů FAMU si i přes etické výhrady zaslouží obdiv a uznání za realizaci a především za to, jak originálním způsobem dokázali fenomén moci reklamy a její manipulace uchopit. Samotný nápad zrealizovat mediální masáž týkající se otevření (kvazi)hypermarketu je geniální (a po zásluze za svůj film získali řadu ocenění a velkou pozornost médií). Je to ovšem smutné sledování - jediný smích, který se dostavil, byl ten hořký. Klusák s Remundou prochází celým řetězcem od proměny ze studentů v managery přes oslovení reklamní agentury, vymýšlení loga, tvorbu letáků, zjišťování jejich reklamního dopadu atd. až k samotnému slavnostnímu otevření Českého snu - jenže divák postupně zjišťuje, že Český sen budují, ať už vědomě či nevědomě, všichni, celý ten řetězec je součástí toho zrůdného mechanismu manipulace. Ještě smutnější je pak zjištění, v čích rukou vlastně naše životy spočívají, ať už se pozastavíme nad jejich naivitou (vedoucí dívčího pěveckého sboru spontánně vymýšlející zvrhlou choreografii), otřeseme se nad nebývalým pokrytectvím maskovaným za slovy o profesionalitě (výzkumníci zjišťující vizuální účinnost letáku), ohromí nás špatná jazyková vybavenost kreativních zaměstnanců reklamní agentury (kreativec s kšiltovkou zaplevelující svůj projev samým ,,...jako prostě..."), zarazí jejich bohapustá demagogie (výzdoba Sixtinské kaple coby reklamní produkt) a vyděsí jejich cynismus (,,My lidem nikdy nelžeme...") ... Emoce nakonec vzbudí silná scéna s matkou a dcerami zpívajícími anglickou píseň... Samozřejmý významový vrchol je pak finální scéna slavnostního otevření a sprintujícího davu, který si běží pro levný digitální fotoaparát a řízek za 50,- Kč. Celá akce je ve výsledku vlastně jakýsi happening se zjevným uměleckým a významovým přesahem, který nutí klást si nepříjemné otázky: Kdo vlastně řídí tenhle svět?(22.9.2011)

  • DaViD´82
    ****

    Být přítomna větší konzistence vyprávění, tak šlo o dokonalou záležitost. Takto jde pouze o zajímavý a místy opravdu vtipný pohled na dnešní svět reklamy. Překvapivě nejslabší částí je ta závěrečná se samotným otevřením Českého snu. Naopak ty předcházející části kdy se díváme pod pokličku toho jak se dělá a připravuje reklamní kampaň jsou skvostné. Rozhodně zajímavý počin na našem dokumentárním poli, který vzbuzuje značnou kontroverzi ač překvapivě vůbec kontroverzní není.(4.6.2004)

  • Superpero
    ***

    Nejvíc mě na tomhle filmu potěšilo a překvapilo kolik lidí to ještě dokázalo vzít s humorem a nenaštvat se.(7.9.2005)

  • May
    ****

    Nejsem schopná objektivně zhodnotit tenhle film. Osobně obdivuju jejich odvahu a ten nápad postavit neexistující hypermarket. Sama si vzpomínám na megakampaň, která před více jak rokem pohltila celou Prahu. Film samotný je skutečně o ničem, nedozvěděla jsem se nic, co bych si nezvládla domyslet sama, a už vůbec neodpovídá na otázku "PROČ", ale zároveň jsem se moc dobře bavila a klidně bych se na celý tenhle nesmysl podívala znovu.(26.6.2004)

  • Oskar
    ***

    Výborný nápad, bez debat. Ale zdá se mi, že si autoři slibovali mnohem, ale MNOHEM víc od rozhořčených reakcí napálených zákazníků a uměle vytvořená mediální causa na ose Lidové noviny-televize Nova-ODS jim posloužila jen jako o třídu slabší náhražka. To je škoda. Proces reklamní propagace Českého snu je hodně zajímavý a třeba nahrávání pateticky mírotvorné hymny supermarketu mi připomnělo jistou scénu z Vrtěti psem. :o) Ale čekal jsem víc. Kupříkladu hysterii, jakou musel ČS svými cenami vyvolat u konkurence. Nic takového tam není. 60%(5.9.2006)

  • CheGuevara
    ****

    Vít Klusák s Filipem Remundou zakončili své studium opravdu velkolepě a Český sen se tak stal nejznámějším českým dokumentem nového tisíciletí. Jeho síla ale ční zejména v happeningu samotném, kdy konečně někdo otřásl touto maloměšťáckou společností. Avšak dokument samotný je paradoxně nejsilnější ve své první třetině, kdy se falešný hypermarket teprve připravuje a film se tak soustředí zejména na fenomén supermarketů a konzumu. Zbytek už je jen nutná dokumentace celého happeningu, kdy celkové vyznění, že reklama lže, je vlastně dost banální. A navíc snad nikdo nepředpokládal, že reklamní kreativci jsou bůhví jací géniové.(5.7.2012)

  • igi B.
    odpad!

    >Kýč se nes< . . . A blbost českého stáda? Pětihvězdičkově bezmezná - jak vidno i dle zdejších vysokých hodnocení a mnoha komentářů - žasnu! A hodnota tohohle >filmařského< počinu k odhalení oné? Nulová... Nechápu, proč tenhle VYKONSTRUOVANÝ(!) a z valné části HRANÝ (fakt to troubové nechápete? - nakonec to tam hoši bezděky přiznali) pamflet (...a pozor! proti "PAMFLETU" jako >žánru< ani Ň! - stačí se podívat třeba na M.Moora, že...) je nazýván "dokument" (?!) . . . A protože sám dělám "v (reklamní) branži", nechce se mi ani tady (zadarmo) ztrácet čas rozborem celé téhle pitomosti... Důležité snad je jen říct, že celebřitní protekční chlapci Remunda a Klusák a jejich kamarádi se při tom myslím pěkně napakovali (jak sami tvrdí z grantu ministerstva kultury a tímhle pořadem zjevně i z peněz televize veřejné služby) a od té doby vcelku příznačně (alespoň podle téhle databáze do doby napsání tohoto komentáře) udělali hovno. Ono totiž hovno z hovna vzejde... Každopádně (a nevím, co tu ti zde na čsfd vysoce hodnotící tak oceňovali? - Tu původní taškařici? - Nebo tenhle film? - Nebo to pro tu i vlastní hloupost vlastně ani neví?) tenhle konkrétní aranžovaný jakožeangažovaný pokrytecký PSEUDODOKUMENTÁRNÍ FILM jako ryze filmová materie JE stejně hloupá a falešná SRAČKA, jako to v obsahu rádobykriticky popisované a zasluhuje d.m.s.n. odpad. - - - P.S. Možná by chlapci mohli příští >dokument< natočit o provizích v českých reklamních agenturách, neřku-li při zakázkách z veřejných peněz... - - - P.P.S. A prosvištěte si trumberové diváčci a nucení poplatníci pozorně(!) závěrečné titulky! Komu je shůry dáno, s Českým snem fak nekoupí... Pochcat...(20.7.2006)

  • Djoker
    ****

    Doufám, že nikdy neklesnu tak nízko, abych řešil jen slevy v hypermarketu a trávil volný čas v obchodních centrech. Jenže jistý si být nemůžu, když je tato pseudozábava smyslem života pro většinu lidí a bohužel nejen těch starých. Co se týče filmařiny, tak Český sen není ničím objevné dílo, ale to, co se snaží naznačit, je místy opravdu působivé. Každý řve, že není ovce, a přesto se tak skoro všichni chovají. Ze sociologického hlediska jsem si opravdu užíval tu závěrečnou pasáž a vážil jsem si lidí, kteří se nebrali vážně a dokázali se své blbosti i zasmát. Zatímco držkující se dovolávali spravedlnosti a nemohli pochopit, jak je vůbec možné, že si reklama dovolí lhát, já jsem jen nevěřícně kroutil hlavou nad českou hloupostí a nízkostí.(23.9.2011)

  • flanker.27
    ****

    Nejvíc se mi líbila ta scéna s hudebníkem, když popisuje, jak to složit, aby to působilo přesně na city. Vůbec celej ten popis reklamního světa, výzkumy zaměření pozornosti. I ta debata se Špidlou a přirovnávání reklamy na Unii s koupí zajíce v pytli. BTW slyšel jsem vyprávět jednu prodavačku v normální sámošce, jak dřív pracovala v jednom takovým nákupním centru s 24hodinovým provozem, jak běžně ve dvě v noci tam rodiče tahali svoje děti mezi regálama. Tak radši přešla do normálního krámu, aby tohle už nemusela vidět.(30.10.2011)

  • choze
    ***

    Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima.(20.7.2006)

  • Morien
    *****

    2009: Už to tak je zakořeněno v lidské přirozenosti, že mladší lidé se strašně rádi smějí těm starším, že jsou ještě mladí a chytří a lepší a bystřejší a tak. Tento film je pro ideální platformou, ba co víc! - on dává příležitost i starým lidem smát se mladým lidem a mladým lidem smát se mladým lidem a tak všelijak podobně. Ovšem když si třeba představím, že všichni lidé, kteří běželi přes očividně nezastavěnou a k nakupování neupravenou louku za vidinou levně získaného prášku na praní, mají volební právo a svou volbou aktivně rozhodují o tom, kdo bude řídit naši zemi, nějak mě ten smích přechází. --- 2014: Zajímavý poznatek - dnes jsem se při projekci filmu rozbrečela kvůli tomu, že je lidská zkušenost/znalost/moudrost nepřenosná.(20.7.2009)

  • Lynn
    *****

    Jedním slovem výborné. Filmový dokument o neexistujícím českém hypermarketu Český sen. Jeho tvůrcům - studentům FAMU Filipu Remundovi a Vítu Klusákovi - budu určitě držet palce v jejich další tvorbě. Troufnu si totiž tvrdit, že o nich určitě ještě uslyšíme.(15.4.2004)

  • TeeAge
    ****

    || Scenár: Vít Klusák, Filip Remunda | Hudba: Varhan Orchestrovich Bauer | Produkcia: Vit Klusák, Filip Remunda | Distribúcia: Bonton Film, Taskovski Films, Centrum Českého Vieda | Štúdio: Česká televize, FAMU, Hypermarket Film, Studio Mirage, Barrandov Studio, CinemaSound, Brickbox Digital Media | Rozpočet: 19 miliónov CZK | Tržby: ? $ || Epos na odzrkadlene skutočnej sily medií a reklamy. A to českým autorským týmom. Otázkou zostáva, či to bolo etické... Ale kým nevyskúšaš, nevieš :D(30.9.2011)

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace