Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (544)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Parádní mystifikace, to co se povedlo Klusákovi s Remundou se hned jen tak nevidí. Když jsem viděl ten běžící lid tou nepokosenou loukou s vozíky vlajícími za jejich sprintujícími těly... Důchodce s berlemi razící si cestu loukou ke konstrukci potažené plachtou... musel jsem pánům vyseknout poklonu. Někteří z těch tehdejších ,,podvedených¨¨ možná dodnes nepochopili jak moc a jak těžce chytře jsou ovlivňováni všudypřítomnou reklamou. Ti, kteří sem v tom letním dni akci nejen zasmáli, ale uznali i to, že jim ten den něco přinesl a že s prázdnou neodcházejí, ti mají ode mne palec nahoru. Nejlepší byli ti, kteří při rozplynutí Českého snu hrozili, že budou proti vstupu do EU ! :-). Můžeme se smát, můžeme si říkat, že to bylo tenkrát v čase krátce polistopadovém. Ale vzpomeňte si na to až bude pročítat aktuální letáky hypermarketů co vám je pošťačka nahází do schránky... Reklama tu byla, je a bude s námi pořád do skonání věků. My bychom se jí však neměli nechat tolik ovlivňovat. Ta souvislost mezi reklamou a politikou tu totiž opravdu je. Každý politik také nabízí svůj produkt. Před volbami navíc v akci a v nádherně zabaleném obalu... Dávám 4 kachny á 25 Kč :-) ! Jo a ta písnička se mi fakt líbila... Takže - ,,chce to jen nelenošit a vzít si košík '' !!! * * * * * ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Díky LFŠ jsem měl možnost slyšet na vlastní uši názory autorů filmu. Český sen podle nich není ani zesměšněním chamtivé povahy lidí, ani útok proti klamavým reklamám, ale pouhý pohled do reklamní branže, v němž každý má prostor vyjádřit se. Přesto dokument příliš lichotivě o reklamní branži a povaze části obyvatelstva nevypovídá (zaslouženě), spousta situací a scén tomuto dojmu nahrává, sálá z nich ironický a kritický podtón. Vždyť vidět např. utíkat nadržené konzumenty po louce vstříc domnělému supermarketu, nebo slyšet povídat šéfa reklamní agentury o tom, že Michelangelův strop Sixtinské kaple je reklamou na boha je zážitek vskutku neobyčejný :o) ()

Reklama

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

U žádného jiného dokumentu jsem se nebavil, jak u tohodle. Výborně natočený studenty FAMU a mohli jste se ho zůčastnit i vy, nechali jste se napálit a šli jste k neexistujícímu supermarketu Český sen. Tenkrát o tom bylo všude, takže vás to taky nemohlo minout. Budete svědky perfektních diskusí u kterých se budete dokonale smát. Tohle se jim zkrátka a jednoduše povedlo. :o) ()

choze 

všechny recenze uživatele

Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Doufám, že nikdy neklesnu tak nízko, abych řešil jen slevy v hypermarketu a trávil volný čas v obchodních centrech. Jenže jistý si být nemůžu, když je tato pseudozábava smyslem života pro většinu lidí a bohužel nejen těch starých. Co se týče filmařiny, tak Český sen není ničím objevné dílo, ale to, co se snaží naznačit, je místy opravdu působivé. Každý řve, že není ovce, a přesto se tak skoro všichni chovají. Ze sociologického hlediska jsem si opravdu užíval tu závěrečnou pasáž a vážil jsem si lidí, kteří se nebrali vážně a dokázali se své blbosti i zasmát. Zatímco držkující se dovolávali spravedlnosti a nemohli pochopit, jak je vůbec možné, že si reklama dovolí lhát, já jsem jen nevěřícně kroutil hlavou nad českou hloupostí a nízkostí. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (17)

  • O projektu bylo v období 23. 5. - 18. 9. 2003 publikováno 195 článků. (duklak2)
  • Celá kauza rezonovala i v zahraničních médiích a film získal řadu ocenění na světových festivalech. Na svůj festival jej vybral i Američan Michael Moore, tvůrce jednoho z nejúspěšnějších dokumentů vůbec Fahrenheit 9/11 (2004). (Zdroj: JuniorFest)
  • Snímek vstoupil do kin přesně rok poté, co dorazilo několik tisíc občanů k neexistujícímu hypermarketu. (hippyman)

Reklama

Reklama