Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

sepp 

všechny recenze uživatele

Dalsi z nekonecne radky radoby-nezavislych studentskych filmu, ktery se tvari svetoborne, objevne a hlavne supernezavisle. Jakoby tohle hrani si na neco vic, bylo nejvetsim kredem v nasi spolecnosti, a zejmena v te umelecke casti. KDyby se radsi pokusili vytvorit nejakou peknou komedii, udellai by lip. Za toto placani o nicem, vyuzivani penez danovych poplatniku na jejich nasledne napaleni a k tomu vytvoreni si dobreho dobreho, "nezavisleho" image, by se tvurci meli spis stydet a ne byt na to jeste hrdi. Ale hlavne by jim to vetsina lidi nemela zrat :-/... ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Na tohle jsem platil se svých daní?Abych se dověděl, něco o reklamním průmyslu nebo efektivnmí marketingové komunikaci, či o tom jak jsou češi z většiny konzumní ? To je to mínus tohoto filmu, jeho plus ježe to byl velmi dobrý nápad, ukázat to čechům. Klidně to Ti kluci můžou zkusit znova a jsem si jistý,že by to dopadlo obdobně, jen prosím opatrně s těmi státními finančními prostředky. Jediná ironie je v tom že tento dokument platili i ty lidi,kteří budili úsměv a ti studenti nikoli ! ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Nadšenost socialistického konzumenta, který má najednou možnost vybírat nejen z nepřeberného množství zbytečných výrobků, ale i z velkého množství neméně nepotřebných supermarketů, se mění v "silnou" pozici zákazníka, který musí být osloven, přilákán a nepochybně zmanipulován. "Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí Tě..." V roce 2004 nám dva klucí, kteří vypadají jako by neuměli do pěti počítat, ukázali, co se skrývá za oponou a sílou reklamy. "Podvod na lidi, kteří si to zaplatili sami" zaznívalo z úst jedné pravicové političky, které se jistě nehodilo do krámu, že její politické vzory a chlebodárce ze západu, zrovna někdo tímto způsobem zesměšňuje a upozorňuje na jejich zaryté praktiky. Podvodnou politiku si tu lidé platí již přes dvacet let. Toto je jen kapka v moři, když se budeme bavit o financování něčeho, co se může zdát jako "zbytečné". Tohle rozhodně zbytečné nebylo. Ukázalo to nejen určitý vývoj společnosti, ale také její navyklé praktiky z předchozího režimu. Kapitalistické prozření za průčelím supermarketu je drsné, ovšem plně vyjadřující vše, co nám obchodníci ze západu nabízejí. Ale ano. Teprve až doma, pod zářivým obalem zjišťujeme, co, nebo spíše z čeho, jsou schopni vyrábět nabízené zboží. Nákupní centra nepochybně mění mentalitu lidí. Zde je to vylíčeno jako rodinný zážitek. Když jsou ti lidé šťastní, a když jsou všichni pohromadě, proč ne? Ale pro mně osobně je to děsivé. Výchova českého zákazníka, nebyla pro korporace chystající se do útoku na východ, po listopadu 89, rozhodně ničím neřešitelným. Řeší to až v dnešní době. Řeší to slevami, akcemi, snížením výrobních nákladů (výroba v Polsku nebo zkrácení mzdy) Ani dnes není český zákazník na úrovni toho západního. Zvlášť, když do boje vstoupí kolonialisté z EU, a začnou nám diktovat, co vše můžeme a nemůžeme. Náš zákazník náš pán. Uděláme pro ty postkomunistický trouby co se dá, ale pěkně po svém, prostě, abychom z toho něco měli. A výsledek? Kaufland 200m od Tesca. Mostecká absurdní realita, která trvá skoro 10 let. Ovšem parkoviště před těmito stavbami jsou plná celý den. Takže se zápaďákům daří. A dařit bohužel bude. Malost českého človíčka vyjadřuje tento dokument více než přesvědčivě. Na závěr bych rád použil výraz, který použil jeden stařík, právě zjišťujíc pravdu o Českém snu. "To jsou kurvy!" Přesně tak, dědo....za tohle jsme bojovali? Vlastně ne, tohle říkaly generace dlouho před námi, já osobně bych řekl ....za tohle moji rodiče cinkali, mávali a mrzli? Závěr, kdy se mění plakát Českého snu za reklamu na cigarety, je komicky absurdní a přitom velice smutný vrchol všeho. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

2009: Už to tak je zakořeněno v lidské přirozenosti, že mladší lidé se strašně rádi smějí těm starším, že jsou ještě mladí a chytří a lepší a bystřejší a tak. Tento film je pro ideální platformou, ba co víc! - on dává příležitost i starým lidem smát se mladým lidem a mladým lidem smát se mladým lidem a tak všelijak podobně. Ovšem když si třeba představím, že všichni lidé, kteří běželi přes očividně nezastavěnou a k nakupování neupravenou louku za vidinou levně získaného prášku na praní, mají volební právo a svou volbou aktivně rozhodují o tom, kdo bude řídit naši zemi, nějak mě ten smích přechází. --- 2014: Zajímavý poznatek - dnes jsem se při projekci filmu rozbrečela kvůli tomu, že je lidská zkušenost/znalost/moudrost nepřenosná. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Snímek získal řadu ocenění, jmenujme např. cenu za nejlepší scénář v rámci MFF o životním prostředí, přírodním a kulturním dědictví EKOFILM 2005; Na Evropském filmovém festivalu v Bruselu získal Cenu udělovanou televizní stanicí Be TV pro nejlepší film (Prize Be TV for best Film). Na 35. ročníku polského festivalu Lubuskie Film Summer - Lagow 2005 cenu Silver Grape Award. Na MFF dokumentárních a animovaných filmů „Poslanije k čelověku“ v Petrohradě (Rusko) Zvláštní ocenění mezinárodní poroty. Film zvítězil na Mezinárodním filmovém festivalu v jihokorejském Jeonju v kategorii Digital Spectrum. Golden Gate Award za nejlepší celovečerní dokumentární film získal na 48. MFF v San Franciscu. (hippyman)
  • Dokument se stal jednou z atrakcí dokumentárního seriálu Záhady muzeí (od r. 2010), kdy v 8. sezóně a 4. epizodě, původně v USA vysílané 24. dubna 2015 pod názvem "Stolen Strad, Fall from Space and Czech Dream" je poměrně velký čas věnován právě Českému snu a rozdílu mezi realitou a fikcí. (honajz)
  • Projekt ovlivnil i velké firmy, které chtěli do této nové "sítě" obchodů distribuovat své zboží. Za režiséry s takovou nabídkou přišly mimo jiné i firmy Coca-Cola nebo Danone. (Rekpet)

Reklama

Reklama