poster

Český sen

  • anglický

    Czech Dream

Dokumentární / Komedie

Česko, 2004, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • meave
    ***

    Dokument o vplyve reklamy, o točení dokumentu, o českom zmysle pre humor i jeho absencii, o východoeuropskom vzťahu k peniazom /aby si Slováci nemysleli, že sú lepší/ a to tom, že sú medzi nami ľudia ochotní niesť na trh vlastnú kožu navzdory možnému opovrhnutiu. Napriek všetkému urobili skvelú reklamu nie len sebe, ale aj Česku, pretože ako sa v showbise vraví – nie je dôležité čo hovoria, ale že hovoria. Mne sa to páčilo /možno preto, že nie som prototyp konzumenta a nákupy neznášam/.(20.7.2006)

  • TeeAge
    ****

    || Scenár: Vít Klusák, Filip Remunda | Hudba: Varhan Orchestrovich Bauer | Produkcia: Vit Klusák, Filip Remunda | Distribúcia: Bonton Film, Taskovski Films, Centrum Českého Vieda | Štúdio: Česká televize, FAMU, Hypermarket Film, Studio Mirage, Barrandov Studio, CinemaSound, Brickbox Digital Media | Rozpočet: 19 miliónov CZK | Tržby: ? $ || Epos na odzrkadlene skutočnej sily medií a reklamy. A to českým autorským týmom. Otázkou zostáva, či to bolo etické... Ale kým nevyskúšaš, nevieš :D(30.9.2011)

  • anais
    ****

    Český sen stojí za vidění. Je zábavný, podává zajímavé informace o tom jak funguje reklama, a také ukazuje jistou stinnější tvář české společnosti. Coby organizátoři se Klusák s Remundou zhostili práce na výbornou, horší je to bohužel po stránce myšlenkové. Sice hned v úvodu avizují, že odpovědi neposkytnou, že snad vyplynou z filmu, ale sami nic nikam netlačí, nakonec jako by se sami odkryli spíš coby podvodníci. Tím nechci nijak snižovat jejich zásluhu, ale ve filmu mi naprosto chyběla nějaká obhajoba toho, co dělají. Chápu, že tváří v tvář rozohněnému davu se těžko něco vysvětluje, ale to žblebtání, které z Remundy a Klusáka v rozhodující hodině vychází, působí spíš bezradně než jako smysluplná obhajoba jejich nápadu. Ovšem i přes jejich neschopnost vést s někým rozhovor se oběma pánům podařilo odkrýt zajímavé věci... Nejvíc na mě zapůsobila naprostá neschpnost těch lidí, nsažit se pochopit, proč jim někdo ten žertík udělal. Jejich neschopnost zamyslet se sami nad sebou, nad zhoubným vlivem reklamy atp. Už jsem také zmínil, že Český sen je film zábavný - Remunda a Klusák totiž mají smysl pro humor, ale i pro emoce - viz např. zpěv šťastně nakoupivší rodinky (co všechno člověk neudělá kvůli nákupu zadarmo, že?) a nebo smutný pohled na paní o berlých trmacející se přes louku... Mezi jejich zásluhy rozhodně patří i fakt, že se jim podařilo v českém prostředí natočit dokument, na který stojí za to jít do kina.(19.6.2005)

  • Lhurgoyf
    *****

    Sakra, to bola projekcia! Celé narvané kino bolo Českým Snom doslova strhnuté, schuti sa smialo a nadšene aplaudovalo trefným scénam. Po skončení filmu bol ešte dlho znieť potlesk, ktorý neutíchal ani počas príchodu Filipa Remundy a Víta Klusáka na javisko. Myslím, že tento fakt vám možno povie viac, než nejaký odborný komentár zosmolený zakomplexovaným recenzentom. Bravo chalani, ste super! PS: Najklutovejšia scéna je jasne tá, v ktorej osemdesiatročná babka o dvoch barlách doslova "valí" po lúke k vytúženej plachte priečelia hypermarketu. To sa musí vidieť.(3.8.2004)

  • genetique
    ****

    Môj veľký obdiv putuje na adresu tvorcov. Byť obyčajným študentom filmovej školy, tak na projekt podobných rozmerov ani len nepomyslím. Na niečo podobné treba mať okrem nápadu a realizačných myšlienok hlavne guráž a žalúdok. Experiment vyšiel, film poukázal na mnoho vecí, i na tie, na ktoré pôvodne nemal, rozvíril debaty a špekulácie a hlavne zamútil hlavy veľkému počtuc ľudí. Kvality snímku sú také veľké aká je jeho kontroverznosť a tá je teda poriadna. 80%.(22.12.2009)

  • - Politická strana ODS a obchodní řetězec Julius Meinl zneužili leták a logo projektu Český sen pro účely vlastní propagace. (dinamit_1)

  • - Rada pro reklamu posuzovala kampaň Český sen z hlediska etičnosti. Nakonec se usnesla, že Český sen není reklama, protože nic neprodává. (dinamit_1)

  • - Za účelem natáčení byla postavena obří kulisa hypermarketu 10 x 100 metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců. (duklak2)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace