poster

Český sen

  • anglický

    Czech Dream

Dokumentární / Komedie

Česko, 2004, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • GilEstel
    ****

    Pamatuji dobře tu intenzivní reklamní masáž, kterou Pražanům Český sen nachystal. Působivý dokument o účincích reklamy. Ještě více pak sonda do mentality české společnosti. Poněkud za hranou společenské etiky, ale to už tak u podobných projektů bývá. Zajímal by mně podobný projekt v zahraničí. Zda by byly reakce jiné nebo stejné. Zda pojem Čecháček není jen umělá sebeironie. Jinak odvážný dokument, u kterého mi pouze chybí jednoznačný závěr. Jakási sumarizace ze strany autorů. Její absence mimo jiné nahrává rozhořčeným návštěvníkům, jejich slovům „K čemu to všechno bylo?“.(2.10.2013)

  • swamp
    *****

    Michael Moore po česku! :) Filip Remunda a Vít Klusák nastavili zrcadlo českým obyvatelům, kteří jsou s vidinou levných cen ochotni podniknout cestu za svým "snem". Překvapilo mě velmi, kolik lidí si představuje ideální strávení svého volného času nakupováním. Použiji slova mé kamarádky.."idea geniální, děj, pointa, a především výsledek..kruté, ale POTŘEBNÉ"! Samotného mě překvapilo (i když..vlastně nepřekvapilo:), kolik nachytaných lidí to nechápe..nechápou, co tím chtěl autor říci. Proto chci ke slovům mé kamarádky přidat ještě jedno adjektivum..smutné..tím VÍC POTŘEBNÉ!(7.9.2005)

  • genetique
    ****

    Môj veľký obdiv putuje na adresu tvorcov. Byť obyčajným študentom filmovej školy, tak na projekt podobných rozmerov ani len nepomyslím. Na niečo podobné treba mať okrem nápadu a realizačných myšlienok hlavne guráž a žalúdok. Experiment vyšiel, film poukázal na mnoho vecí, i na tie, na ktoré pôvodne nemal, rozvíril debaty a špekulácie a hlavne zamútil hlavy veľkému počtuc ľudí. Kvality snímku sú také veľké aká je jeho kontroverznosť a tá je teda poriadna. 80%.(22.12.2009)

  • meave
    ***

    Dokument o vplyve reklamy, o točení dokumentu, o českom zmysle pre humor i jeho absencii, o východoeuropskom vzťahu k peniazom /aby si Slováci nemysleli, že sú lepší/ a to tom, že sú medzi nami ľudia ochotní niesť na trh vlastnú kožu navzdory možnému opovrhnutiu. Napriek všetkému urobili skvelú reklamu nie len sebe, ale aj Česku, pretože ako sa v showbise vraví – nie je dôležité čo hovoria, ale že hovoria. Mne sa to páčilo /možno preto, že nie som prototyp konzumenta a nákupy neznášam/.(20.7.2006)

  • Ruut
    ****

    S tímto projektem je často připomínána jedna jediná otázka. Proč to celé vůbec autoři natočili?! Vypovídá Český sen objektivně a celoplošně o české mentalitě? No tak na půl. Celá kampaň kolem Českého snu byla jednoznačně směřována na lidi s nižší kupní sílou - tzv. "lovce slev". Určitě tento film nevypovídá správně o češích jako národu , ale o určité sortě lidí. O lidech, kteří se chovají naprosto stejně ať jsou to Češi nebo třeba Španělé, či kdokoliv jiný. Já osobně se celkem dost pohybuji v prostředí marketingu i umělecké svéře. A můžu odpřisáhnout že +/- ti stejní lidé co přišli na Český sen by přišli kamkoliv jen aby dostali zdarma bonbonieru, několik jogurtů nebo 200Kč. Dokonce jsem poznal i několik notorických flákačů a lovců slev, se kterýmí se díky své profesy často setkávám. Z tohoto hlediska se mi Český sen jeví jako takové humorné zdokumentování chování právě této vrstvy lidí. A podle reakcí autorů projektu Remundy s Klusákem bych si tipnul že oni sami netušili jak to může dopadnout a nebyli si úplně jistí jak přesně vypadá ta jejich cílová skupina obětí. Co tedy zbývá, když tento film není nijak komplexní výpovědí o nás Češích? Zůstává tu zajímavý a svižně natočený pohled do zákulisí tvorby marketingu. Hezkých 70%.(19.2.2007)

  • - Za účelem natáčení byla postavena obří kulisa hypermarketu 10 x 100 metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců. (duklak2)

  • - Snímek získal řadu ocenění, jmenujme např. cenu za nejlepší scénář v rámci MFF o životním prostředí, přírodním a kulturním dědictví EKOFILM 2005; Na Evropském filmovém festivalu v Bruselu získal Cenu udělovanou televizní stanicí Be TV pro nejlepší film (Prize Be TV for best Film). Na 35. ročníku polského festivalu Lubuskie Film Summer - Lagow 2005 cenu Silver Grape Award. Na MFF dokumentárních a animovaných filmů „Poslanije k čelověku“ v Petrohradě (Rusko) Zvláštní ocenění mezinárodní poroty. Film zvítězil na Mezinárodním filmovém festivalu v jihokorejském Jeonju v kategorii Digital Spectrum. Golden Gate Award za nejlepší celovečerní dokumentární film získal na 48. MFF v San Franciscu. (hippyman)

  • - Rada pro reklamu posuzovala kampaň Český sen z hlediska etičnosti. Nakonec se usnesla, že Český sen není reklama, protože nic neprodává. (dinamit_1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace