Reklama

Reklama

Vacanze per un massacro

  • USA Madness

Obsahy(1)

Joe Brezzi (Joe Dallesandro) utíká z vězení. Na cestě zabijí dva farmáře a krade jim auto, později se usazuje v jedné opuštěné horské chatě, kde ukryl 300 mil. lir z předchozí loupeže. Bohužel netuší, že sem přijíždí na víkend jeden nešťastně vdaný pár, Sergio (Gianni Macchia) s Lilianou (Patrizia Behn), a spolu s nimi nemravná Paola (Lorraine De Selle), sestra Liliany ,se kterou má její manžel tajný poměr. Joe si počká na vhodný moment, kdy jde manžel na lov, jeho žena nakupovat a mladá sestra zůstává doma. Když se jde nahá opalovat, akce může začít... (Karlos80)

(více)

Recenze (16)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Jeden z dalších filmů pod vlivem kultovního amerického "rape and revenge" exploitation "Last House On The Left" nebo dřívějších taliánských klasik "Rabid Dogs" 74, "Night Train Murders" 75, "Hitch-hike" 77, či "House by the Edge of the Park" z roku 1980 (opět s Lorraine De Selle), všechny filmy samozřejmě pod vlivem americké klasiky. Tento nízkorozpočtový film jako spousta dalších nepatří k tomu nejlepšímu ve svém žánru, ač ho má na svědomí italský kultovní režisér Fernando Di Leo ("Milano Calibro 9", "La Mala Ordina? a "Il, Boss") a hlavní roli si zde zahrál hvězdný Joe Dallesandro. Film obsahuje spoustu různých sleazy scén, různého druhu sadismu (znásilnění, násilí), ale není to zas vyloženě hrůza, děs tu jde však vyloženě z očí Joe Dallesandra, který svu roli zvládl na jedničku. Je tu maximální nahota. Kultovní francouzská Lorraine De Selle je perfektní, především při scéně svádění, ale je i rovněž velmi schopnou manipulátorkou, její charakter je značně amorální(!). Po většinu obrazového času je tu nahá a toto je možná i jedna z jejích nej rolí, nikdy jindy a jinde jsem ji v podobném rozpoložení neviděl. Dále je tu hodně různých odkazů na americkou klasiku "Last House On The Left" (třeba běh nahé Lorraine De Selle), ale všechno ostatní včetně nijak nenáročného příběhu tak nějak pokulhává, film nemá tu správnou atmosféru, postrádá i větší napětí i nějaké zajímavější zvraty, někdy to vypadá, jako když každý ze zúčastněných váhá, co má udělat, žádné překvápko, žádná kapka krve, když vynechám rychlý konec. Začátek spoileru. Joe Brezzi (Dallesandro) utíká z vězení (pěkná úvodní scéna na vesnici se dvěma farmáři), krade auto, později se usazuje v jedné opuštěné horské chatě, kde ukryl 300 mil. lir z předchozí loupeže. Netuší však, že sem přijíždí na víkend jeden nešťastně sezdaný pár spolu se sestrou ženy, se kterou má její manžel tajný poměr. Joe si počká na vhodný moment, kdy manžel jde na lov, jeho žena nakupovat a mladá sestra zůstává doma a jde se nahá opalovat, akce může začít. Konec spoileru. Z tohoto filmu bych vyzdvihl opravdu perfektní excentrický hudební doprovod (parádní hutný kytarový riff) od mistra Luise Bacalova, který se nádherně hodil a který si půjčil tuším z mistrovského "Milana Calibra 9" opět pod vedením Di Lea, ti dva spolu často spolupracovali. Druhá hvězdička by byla za Joea, ač třeba na maníka Davida Hesse samozřejmě nemá, a třetí bych udělil za snahu. Samotný konec je hodně nečekaný a pitomý, osobně jsem si myslel, že se to celé rozhodlo už v té první scéně, kdy jsem si říkal, kuwa, to není možné, že by to Joe tak podcenil, ale je vidět, co dělají s člověkem baby a sexuální touha po jedné z nich. Ale Joe byl perfektně připraven, bohužel, ta druhá osudová to celé vyvrátila, tady se zas ukázalo, jak moc věřil a že podruhé může být už vše jinak.Celkově mírné zklamání, film bych doporučil hlavně fanouškům Di Lea, lidem ,co mají rádi "rape and revenge" filmy a samozřejmě fanouškům Lorraine, která nakonec byla možná vůbec nejlepší z celkem čtyřčlenného obsazení! () (méně) (více)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Další z italských exploiterů, který ve své době reagoval na kultovní Last House on the Left (1972) a taky bych řekl, že trochu na Straw Dogs (1971). Film je to docela dobrý, drží pohromadě, herci hrajou dobře a hlavně by k němu patřilo také uvést žánr erotický ... Protože ženská (mužská taky ...) nahota je zde prostě pořád, softerotika v každém záběru. Italská herečka Lorraine De Selle je nahá od začátku do konce (full frontal nudity - bobra nevyjímaje) ... Pěkný pohled. Do toho nějaké to násilí, ale hlavně manipulace čtyř postav jedna s druhou. Trochu mi dělalo problém, že hlavní a jedinný padouch je docela sympaťák. Taky není blbý a umí postavy poštvat proti sobě. Vše se odehrává v jedné cimře a blízkém okolí. Není to nějak extra brutální a násilné, ale není to taky nic pro děti. Na svoji dobu hodně obstojné, s několika silnými, ale několika až trapnými scénami. Za mě ale palec (na ruce ...) hodně nahoru... :-)) ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Erotické drama o milostném trojúhelníku, který se nečekaně rozroste o čtvrtého. Dallesandro sice nevypadá jako klasický zločinec, v jeho výrazu je však cosi znepokojivého. Na rozdíl od svých nudistických počinů v jiných filmech zde ukáže jen svoji hruď. Zato uhrančivá De Selleová se půl filmu producíruje nahá a navzdory tomu, že není majitelkou bujného poprsí, působí sexy. Jedna z mála vtipných scén: De Sellová smyslně svádí Dallesandra, který se dívá, dívá, a pak ji vrazí do rukou krumpáč se slovy:,,Běž kopat!" Režisér Di Leo si libuje v postavách, které jsou kladným na hony vzdáleny. Akčního diváka tenhle film rozhodně nenadchne, erotika v době internetu neomráčí. Já byl spokojen. Navrch skvělá hudba - smyčce v kombinaci s elektrickými kytarami se ukázaly jako šťastná volba (jen děsivé italské popsongy z rádia mi poněkud trhaly uši). ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Umiernený a druhoradý exploit Fernanda Di Lea zo slnečného talianskeho vidieka, ktorého príbeh sa točí iba okolo hlavnej štvorice hercov - Joea Dallesandra (FLESH FOR FRANKENSTEIN, 1973), ktorý sa zhostil úlohy charakterovo podobnej ako David Hess v prelomovom filme Wesa Cravena THE LAST HOUSE ON THE LEFT (1972) a iných jemu podobných; Lorraine De Selle (CANNIBAL FEROX, 1981), na ktorú pripadla úloha Paoly – vzrušujúcej žienky slúžiacej ako nárazový mostík na utlmenie prvej vlny násilia; Patrizie Behnan – do červena odetej sestry Lilian; a Gianniho Macchia – postava Sergia, vášnivého poľovníka a muža Lilian. Druhoradý exploit v tom zmysle, že zneužívanie, fyzický a psychický teror nie je tým prioritným, o čo by sa Joe v odľahlom panstve na úpätí hôr snažil. Po úteku z väzenia mieri na toto doposiaľ pokojné miesto z iného dôvodu. Nepredvídateľná situácia spojená s obavou pred dolapením políciou, následná okupácia statku a voľná blúzka Paoly, komplikuje Joeovi primárny cieľ jeho neohlásenej návštevy. Nezastaviteľný kolotoč osudu preráža cieľovú zástavku úspechu a mieri ďalej. Do pekla! John Travolta sa smeje, Marlon Brando prísnym pohľadom situáciu už len kontroluje. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Film vypráví příběh týpka který jede se svou ženou a švagrovou na opuštěnou chatu.Večer ošustí svoji starou a ráno brzy vstává na lov.Přičemž po ránu nezapomene zabořit svůj ksicht do bobra své švagrové.(Mimochodem mladší z žen větrá svého bobra téměř celý film).A pak vyráží na lov.Jeho žena prozměnu vyráží na nákup do města.Takže v domě zůstane pouze mladší žena.A v tom vstupuje na scénu charismatický uprchlý vězeň,který si zde před časem ukryl svoje ukradené prachy.No a pak se rozjíždí psycho úsek filmu kde jsem absolutně netušil jak se bude vyvíjet dál.Nadržený vězeň ušustí(znásilní) mladší z žen.Což bylo směšný,protože ta si o to přímo říkala a vyloženě to chtěla.Takže lze těžko hovořit o znásilnění.Nymfomanka jedna zvrhlá.No a pak už přijíždí i starší žena a později přichází i muž z lovu.A máme tu spíše komorní psychofilm,který si drží zatraceně dobrou atmosfěru.Velice zajímavý snímek,který dokazuje že i s malým rozpočtem a v podstatě v jedné cimře se dá zahrát velký divadlo,které rozhodné nenudí.Už hudba v úvodních titulcích mi řekla,že půjde o kvalitní snímek.Jen koukám,že podle zdejších hodnocení docela zapomenutej,což je obrovská škoda.Určitě stojí za shlédnutí.Ale pozor nečekejte kvanta krve.Tohle je úplně o něčem jiným. ()

topr harley 

všechny recenze uživatele

No já nevím. Myslel jsem , že jdu do dalšího klasického rape and revenge a dostal jsem nějaké beztvarou budu o ničem. Přehnané až divadelní akční scény, které nikoho nemohou přesvědčit. Vím, že jistá teatrálnost k filmům tohoto období prostě patří ale co je moc to je moc. Jediný důvod proč se na tenhle kousek dá pořád dívat jsou celkem pěkné herečky a krátká délka. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Fernando Di Leo by vážně kábr a k tomu velice zručný režisér, pod jehož rukami vznikly velice zajímavé snímky z různých žánrů. Důkazem budiž Vacanze per un massacro, které patří do odnože exploitation "horrorů", tedy takových drsnějších thrillerů. Hned na rovinu říkám, že vzor Last House On The Left je pro mě velká a hlavně nudná nafouknutá bublina, která má, bohužel, auru kultovního kousku. To tenhle snímek to je něco jiného. Ten má to sakra spád, pořádný koule a sleazy atmosféru. S ničím se moc nesere a přímočaře si jde za svým! A tak to má být. Hlavní hrdina je správný bad guy a ani ostatní postavy nejsou zrovna modely cnosti. K tomu prďácká hudba, nějaké ty nahotinky a samozřejmě násíli. Zkrátka výborný koktejl, který i přes některé nedostatky musím jen a jen doporučit. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Skvělý italský režisér Fernando Di Leo dle mého názoru tentokrát šlápl trošku vedle. Vacanze per un massacro je velice průměrným „exploitation“, který má do klasického rape & revenge hodně daleko. Nevím, možná to byl jeho záměr, ale paradoxně si pro nás připraví tu nejlepší podívanou hned na začátku, kdy hlavní hrdina (padouch) zabije ty dva farmáře. Zbytek filmu už je totiž dost umírněný, tedy především co se z hororového hlediska týče. Máme zde sice „rádoby“ znásilnění a náznaky psychologického teroru (pokud tedy nepočítám úplný závěr), ale spíš mi přišlo, jakoby se po celou dobu jelo jen na půl plynu a režisér nebyl schopný navázat na svou předešlou tvorbu. V neposlední řadě bych chtěl pochválit i výběr horského prostředí. Nikdy není na škodu, když se děj filmu odehrává na venkově. No a samozřejmě nesmím opomenout hudbu Luise Bacalova. Hororová atmosféra tu však dostávala docela těžké direkty, protože kromě začátku se tu tvůrcům téměř nepodařilo vytvořit potřebné napětí. Spíše bych řekl, že se zde všechny síly soustředily převážně na natáčení erotických scén. Nahota tu byla vskutku všudypřítomná. Vacanze per un massacro si tak bohužel zařadím mezi filmy, které stačí vidět jen jednou, ale to neznamená, že by šlo o vyloženou ztrátu času. 50% ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Priemerný taliansky exploitation, ktorý býva zaraďovaný medzi rape & revenge filmy, aj keď tematicky do tohto subžánru patrí iba okrajovo. Režisér Fernando Di Leo mal zjavne k dispozícii nízky rozpočet, no v rámci možností si počínal rutinérsky a plne zužitkoval každú líru. Vacanze per un massacro je minimalistický kúsok so štyrmi hereckými aktérmi, ktorého 90% sa odohráva vo vnútri dvojmiestnej chatrče a v ktorom nie je núdza o nahotu (ktorá však rýchlo omrzí), soft erotiku či náznaky sexuálneho násilia. Nemá však dostatok potenciálu na to, aby udržal diváka v napätí počas celej stopáže a napríklad s trochu podobným Deodatovým House on the Edge of the Park z rovnakého roku sa môže z hľadiska kvality sotva zrovnávať. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Tak hlavná ženská postava si pýtala, aby ju ojel nejaký robotník, skoro sa jej to aj splnilo, len to nebol robotník, ale zločinec, ale zas bola krásna a zmyselná. Erotických scén tu nebolo veľa, ale zas Paola bola viac vyzlečená ako oblečená a v tom vidím aspoň trocha výhodu. Di Leo je všestranný režisér to musím uznať, ale toto mu zas tak nevyšlo, podla mojich predstáv. Lebo film bol kludný, žiadny masakrík, aký si predstavujem pod pojmom rape and revenge a tento k tomu mal dosť ďaleko. Vela divných scén bez napätia a logiky, úpadok oproti podobným filmom je jednoznačný. No a ten koniec bol odfláknutý. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Vacanze per un massacro, film, jenž takřka nic nenabízí. Nadto je s každou další minutou víc a víc nesympatický! SPOILER A to prosím začátek vypadal tak slibně, jen si to se mnou zrekapitulujte: Uprchlý vězeň bez mrknutí oka sprovodí ze světa dva farmáře - jednoho dobře mířenou ránou do hlavy kamenem, druhého probodne jeho vlastními vidlemi -, štípne jim auto a uhání neznámo kam. Povězte upřímně, neřekli byste si po této expozici: To je ale parchant, od takového šílence můžeme čekat vážně velké věci, to bude vskutku krutá podívaná? Já si to řekl, řekl a čekal na slibovaný masakr, na nehezké zacházení a následnou pomstu, u které by si mé zvrácenější já přišlo na své. Co se však k mé nelibosti nestalo? Na scéně se objevila ona, Paola. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby... To si časem povíme, zatím jen můžu napsat, že jako znalý tohoto typu filmu, musel jsem si říct: Tak to tedy bude ta, co se s ní má sympatizovat, ta, jež bude zneužita, proto aby se zaslouženě pomstila. Dobrá, dobrá, budu Tě sledovat, holčičko! Tak jsem tedy sledoval, ptáte se, co jsem vysledoval? Že Paolo je děvče, které myslí rozkrokem! Že vůbec není nevinnou holubičkou, kterou má tenhle žánr zapotřebí! Důkaz? Třeba má poměr se svým švagrem, který však pro ni neznamená nic než zábavu, povyražení, nástroj na rozkoš, což mu taky dává pěkně najevo! To jsem se začal ptát sám sebe, s ní že mám sympatizovat, s takovou hloupou, sobeckou mrchou? Co se děje, a kde se vůbec toulá ten šílenec, který nám to rozčísne (mohla by se skrz něj vykoupit, tím že si projde peklem, které každodenně připravuje svým nejbližším?)? Už přichází, vplouvá na scénu, ale co to?! On myslí pragmaticky, není hnán vůlí ničit, pošlapávat, vyřádit se, on jde po penězích! Ty to vidíš! Co z tohohle bude, čím a jak mě to ještě zklame, může být ještě hůř? Vždy může být hůř! Paola se svleče! Od nějaké minuty se režisér rozhodl, že od nynějška do konce se její představitelka, francouzská herečka Lorraine De Selle bude pohybovat v obraze v rouše evině. Proč mě to sere? Že to mohlo být horší a mohl by mně tam pobíhat nějaký ošklivý nahý Ital? Inu, nevysvléct se, možná by Vacanze per un massacro přišel s nějakým tím úderem, plul by v hororových vodách, takhle se pak už jen řešilo, kdo s kým šoustal (a koho to bolelo) a kdo s kým bude šoustat (a koho to zabolí). SPOILER ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Lorraine De Selle "na vrcholu své herecké kariéry". Přesně takto se Lorraine prezentovala v italském filmu, v rolích nelítostných, krutých, sobeckých žen. V tomto filmu (jako v mnoha jiných) ještě přidává pohled na svou nahotu, v podstatě v průběhu celého děje. I ostrý a tvrdý hoch, který uteče z věznice a neváhá vraždit na každém rohu, se téměř stane její obětí. Thriller, který má slušný spád a tempo, nechybí násilí, sex, nahota. Sleazy atmosféra, kterou nám Di Leo naservíroval v podstatě v jedné místnosti se čtveřicí herců, je lehce nadprůměrný film ve svém žánru. ()

G04T 

všechny recenze uživatele

Tak tenhle film mě fakt zklamal na plný čáře. Od mejch oblíbenejch uživatelů to má nasázený skvělý hodnocení, tak jsem čekal nějakej masakr,jak je v názvu, ale žádnej masakr se nekonal. Žádný znásilnění. De Selle to vlastně nevadilo, že se vyspala úplně s cizím chlapem (bodejť by jo, ta ani netají svou promiskuitu před svou sestrou). Začátek vypadá fakt slibně (potencionální záporák v podání Joe Dallesandra utíká z vězení, zabíjí, krade a to všecho pro to, aby mohl získat zpět svých 300 milion italských lir), jenže pak je to hrozná nuda, kde se nic neděje. Jasně - nahoty je tu dost, ale nějakej bobr dneska už dávno nikoho nezajímá, promiň Lorraine. Kdyby scénář psal někdo zručnější než byl Di Leo, mohlo to dopadnout mnohem líp. Scénář nedal prostor záporákovi, prostě nikomu. Nuda a šeď. Vždy to vypadá, že k něčemu má za chvíli dojít a pak hovno. A takhle to bylo po celou dobu. Nechápu jak tohle někdo může hodnotit kladně. Masakr se děje vlastně až na konci. Dohromady trvá tak půl minuty. Fakt škoda, záporák má potenciál (napsanej je špatně, ale zahranej skvěle). ()

Reklama

Reklama