Reklama

Reklama

Obchodník a jeho syn dlouhodobě sexuálně zneužívají ženy z chudé rodiny, které tím splácejí starý dluh. (Netflix)

Recenze (3)

misterz 

všechny recenze uživatele

Len tak na okraj. Všimli ste si, že Stellan Skarsgård v každom svojom filme ukazuje vtáka? :) V každom prípade ide o jedinečný film, plný clivoty a pocitu bezmocnosti. Nie div, že to končí tak ako to končí. No a Stellan.... už tu ukázal, aký pán herec to je. Klobúk dole. Na druhú stranu tá žienka mohla toho ukázať viac. Tiež mi tu chýbal hlbší ponor do súvislosti ohľadom toho ich vzťahu. Ale to len malá chybička. Silný nadpriemer. 85/100 ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Snímek, u kterého může trochu divákovi trvat, než se na něj naladí. Bo Widerberg má však docela jasno o tom, co a jak chce vyprávět. Příběh z drsného Švédského severu se nesnaží vyvolávat laciné emoce, ale události, o kterých vypráví podává jakoby mimochodem. Děj je jasně zacílen na dlouhou a pomalou destrukci jedné rodiny a vše okolo musí jít stranou. Kvůli tomu v některých momentech působí zkratkovitě až legračně. Stačí si vzít hned prvních pár minut, které mohou působit až nepatřičně. Hned v první scéně můžeme vidět oběšeného otce, následuje příchod Ola, který rodině oznámí, že vzhledem k dluhům, které otec navršil přechází jejich dům do jeho vlastnictví a že budou muset platit nájem. První rok jim však nechává dům k užívání zdarma, tento rok je ale ve filmu okamžitě přeskočen. Následně však jasně vychází najevo, že snímek bude zachycovat pouze ty momenty, ve kterých dochází ke konfrontaci Tea s Olem a Karlem. Rok za rokem stále stejná situace pořád dokola... Oba obchodníci sami sebe neustále uvádějí jako chápající lidi, kteří se snaží Tee vycházet co nejvíce vstříc, ale okolnosti a pravidla je nutí k tomu, že ústupky nemohou být absolutní. Zároveň se snaží rodinu dostat co nejvíce dostat pod svůj vliv a postupně ji destruují. Hlavní ženská postava však jen málokdy vzdoruje, a přijímá své břímě stejně jako drsné severské počasí. Cesty hada na skále využívají jen minimálně hudební doprovod, vystačí se ve většině scén bez něj, a pokud je k němu třeba sáhnout, jedná se o doprovod diegetický. Z celkově nastavené schématu pak vybočí až závěr, který nepřináší žádné rozuzlení a rozhodně není očekávaným vyvrcholením. ()

Reklama

d-fens

všechny recenze uživatele

ocenenia : MFF Cannes 1987 - uvedené v sekcii "Un certain regard" ◘◘◘◘ MFF Moskva 1987 - Nominácia na 1. cenu ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama