Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

New York, 1941. Neurotický scenárista Barton Fink (John Turturro) právě prorazil na Broadwayi. Začínají se o něj zajímat producenti. Když se ozývá Hollywood, aby napsal scénář filmu o wrestlingu, Barton mění městský smog za filmovou slávu. L.A. vítá Bartona Finka s otevřenou náručí. Barton Fink se potýká se scenáristickým blokem. Na pomoc si najímá šikovnou asistentku Audrey (Judy Davis) a také díky přívětivému sousedovi Charlie Meadowsovi (John Goodman) Fink zjišťuje, že inspirace z opravdového života, kterou tolik hledá, pochází pouze z těch nejzlověstnějších zdrojů. Geniální filmaři bratři Coenové (Fargo, Tahle země není pro starý) uvádějí jednomyslně nadšeně přijatý film Barton Fink. Vtipný a neobvyklý komediální příběh o hollywoodském žalu, anonymních filmových magnátech a bezhlavých mrtvolách. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (247)

gojackill 

všechny recenze uživatele

Tohle na mě nezabralo. Barton Fink je celkem nudný a vadí mi, že se nedostavilo ono intelektuální procítění, ve které jsem věřil, že se dostaví(alespoň u mě). Tohle je film, který možná natočili bratři Coeni sami pro sebe, a o sobě, aby mohli triumfovat v jiných filmech. Ano, také si myslím, že se to dá srovnávat s Lynchovou tvorbou, ale Lynch buduje daleko lépe atmosféru, aby vám v určitý okamžik dal kopanec, ze kterého Vám bude zvonit v uších a chrastit v hlavě. To se zde bratrům Coenům (bohužel) nepodařilo. Ty tři hvězdy za nepopiratelnou hloubku, odvážnou formu a herce v hlavních rolích. EDIT: Zvedám na čtyři, myslím, že jsem od filmu prostě očekával příliš a pak jsem byl zklamaný. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Symbolické zápasení vyprázdněné narace s výrazným stylem, které nám ale v součtu nic moc neřekne a zůstane jen u metodického rozjímání o nesnesitelné lehkosti tvůrčího (ne)bytí. Herecky precizní (především další ikonická vedlejší role pro Johna Goodmana), vizuálně skutečně nápadité a místy až kafkovsky atmosférické, ale v první půli až šíleně rozvleklé, neposkytující žádná vodítka k tomu, abychom se snažili prožít zvláštní příběh hlavní postavy s upřímným zaujetím a střízlivou pozorností. Obdivuji sice výrazovou poetiku bratří Coenů, ale Barton Fink je na jejich poměry nebývale zapomenutelný snímek, ačkoli posledních dvacet minut naopak tvoří jejich nesmrtelné opus magnum. Rád si to dám někdy znova, zatím jen silné 3*. ()

Reklama

petero 

všechny recenze uživatele

Už sa zdalo že príbeh upadne do stereotypu, to by však susedom výborného Turtura nemohol byť skvelí John Goodman. Spočiatku obyčajný film však Coenovci obohatia pre nich typickými absurdnosťami, ktorých vyvrcholením je scénka kde Johna Goodman s brokovnicou v ruke kráča chodbou, ktorú postupne zachvacujú plamene. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Barton Fink je spisovateľ, ale okrem toho že napísal iba jednu úspešnú divadelnú hru, s ktorou aj tak nebol úplne spokojný, nič iného nenapísal. Ale aj napriek tomu dostane lukratívnu ponuku napísať scenár pre Capital Pictures a tak odíde z New Yorku do Los Angeles, aby napísal príbeh o obyčajných ľuďoch a ich snoch a túžbach. Lenže od prvého okamžiku to nebude mať vôbec ľahké. Na svojej ceste odstrániť spisovateľský blok , potkáva správcu hotela - buscemiho - ktorý vždy robí všetko preto aby boli jeho zákazníci spokojný. Osudovú ženu Judy Davis, do ktorej sa Fink bláznivo zamiluje, suseda z vedľajšej izby Goodmana, ktorý je okrem iného aj vyslanec pekla a pekný zabiják. Coenovci natočili pre nich nezvyčajný film, ktorý je pozoruhodný práve tým, že strieda žánre. Lenže práve toto striedanie mohlo dopadnúť lepšie, pretože balanc medzi komédiou, hororom a drámou je nevyvážený a preto film pomaly skĺzavá do ťažkopádnosti a určitej strnulosti, ktorá niektoré zaujímavé momenty podkopáva. Lenže na druhú stranu si to scenár vynahradzuje na dobre napísaných postavách, s ktorých najviac vyniká fantastický Goodman a tentoraz pomalej réžií , ktorá rozpráva o jednoduchých veciach trocha zložito ale predsa len zaujímavo. Kameraman je tentoraz iný a je to na snímke vidieť, ako keby kamera len pozorovala a nič viac. čo trocha zamrzí, ale rozhodne sa jedná o zaujímavý film, ktorý je ku koncu krásne poetický a rozpráva o komerčnosti ako o zle, ktoré sa nedá zničiť a ktoré naopak ničí naozaj talentovaných ľudí. v tomto prípade je načrtnutie veľmi zábavné, čo je kontrastom k nepodarenému osudu Bartona Finka. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Co se stane, když nadějný umělec cestuje z jednoho města do druhého, ale zapomene si do kufru přibalit své múzy? Tápání Bartona Finka, věčné posedávání za psacím strojem vedle podezřele se odlupující tapety a snaha inspirovat se od zkušenějšího (z kterého se vyklube akorát zkušenější alkoholik) je postihnuta velmi slušně. Zejména v začátcích film nasazuje vysokou laťku v podobě dobrých dialogů a lehce komické, ale i lehce úzkostné atmosféry. V druhé polovině však začíná zajímavost trochu upadat, ale to by tady nesměl být šílený a záhadný John Goodman, jehož postava přidává filmu jakoby další rozměr. 8/10 ()

Galerie (100)

Zajímavosti (25)

  • V čase 34:30, kdy jde Barton Fink (John Turturro) za Billem Mayhewem (John Mahoney) na pokoj číslo 15, tak při odchodu jsou na ceduli pokojů čísla 37 až 49. (SniperG1)
  • Během psaní scénáře k Millerově křižovatce utrpěli bratři Coenové - stejně jako Barton Fink - tvůrčí blok. A rozhodli se o tom natočit film. (MrCreosote)
  • Pták, který se v závěru filmu ponoří do moře, nebyl ve scénáři. (MrCreosote)

Reklama

Reklama