poster

Millerova křižovatka

  • USA

    Miller's Crossing

  • Slovensko

    Millerova križovatka

Drama / Krimi / Thriller

USA, 1990, 115 min

Komentáře uživatelů k filmu (307)

  • ad
    ****

    Úžasně stylová a atmosférické gangsterka, která je sice uvnitř chladná a odtažitá, ale rozhodně za to stojí(29.7.2007)

  • ninon
    ****

    Pánové, držte si klobouky.(4.4.2009)

  • Allien.9
    ****

    Coeni mi nikdy nic neříkali, ale tenhle film je skutečně perfektní... Nečekala jsem nic a dostala jsem úžasně zrežírovanou a ještě lépe zahranou gangsterku (Byrne se překonal), která se vymyká zavedenému žánrovému stylu snad ve všech směrech. Snad díky úvodnímu chaosu v postavách, snad díky mrazivému klidu Gabriela Byrnea, snad díky super reálným situacím, snad díky černému (ne)humoru, snad díky FASCINUJÍCÍ hře na náhodu... Sobotní TV překvapení roku!!!(20.9.2009)

  • misterz
    ***

    Gangsterka kde je všetko ako má byť - slušne napísaná hlavná postava, drsní talianski mafiáni a dokonca nechýba ani trocha humoru. No napodiv to spolu akosi nefungovalo. Nosná kostra príbehu bola až zúfalo nudná, nezáživná, bez štipky napätia alebo emotívnej gradácie. Nepomohlo ani rýchle kmitanie a striedanie postáv, takže po čase nastal mierny problém s orientáciou v ich komplikovaných vzťahoch. Priemer. 60/100(8.8.2019)

  • Jordan
    *****

    bratia coenovci vedia písať scenáre, to sa im musí priznať, vedia robiť filmy a ja ich filmy viem prijať s veľkým nadšením. naozaj jedinečná gansterka s množstvom neuveriteľne originánych hlášok, dobrých hereckých výkonov a typicky coenovských postavičiek a scénok.(28.5.2005)

  • Šakal
    *****

    „Look into your heart! Look into your heart! ... What heart?“ aneb lehce ironicky, po Coenovsku, (po)upravené přísloví „dvakrát do stejné řeky nevstoupíš“, uvedené v praxi. To by jsi měl, při veškeré svojí vychcanosti, Johne resp. Bernie, moc dobře vědět.. Je skutečným zážitkem, sledovat A. Finneyho coby bosse Lea, při jeho denní dávce tělocviku, zakončené randíčkem před domem, s thompsonem v jedné ruce a doutníkem v druhé aneb (po)starej se sám. Přesto samotná akce není tím, kdo resp.co (v) Miller´s crossing vládne. Tím je, vedle neobyčejně silné atmosféry s všudypřítomným noir nádechem, bezpochyby scénář resp. břitké dialogy, jímž neochvějně vládne černá. Čím by však byly samotné dialogy bez silných hráčů, kteří jim vdechují život (komu je bližší, opravdovost popř. osudovost)? Tuto otázku jsem si naštěstí nekladl sám a tak tu máme dream team. Nikoliv ten basketbalový s přívlastkem Magic (J), ale herecký vedený bratrským duem Coenů, v čele se samorostem Tomem Reaganem (přesvědčivý G. Byrne) Leovou pravou rukou, se slabostí pro hazardní hry, jehož chemie s femme fatale Vernou (M. Gay Harden) je doslova elektrizující a v určitých momentech (mi) připomínající, v nejlepších letech a formě, na sebe láskyplně štěkající duo H. Bogart – L. Bacall. Co příhra, to smeč. Navíc to vše zabaleno do příběhu, kde se valná část účinkujících pohybuje po hraně žiletky. Přesně tak, jak to mám rád. 95% [Velké zápasy poznáte tak, že i přes znalost výsledku, každá další repríza neubírá nic na působivosti resp. prožitku. Přesně tak to mám s bratry Coeni resp. Miller´s crossing.](22.10.2013)

  • Sobis87
    *****

    Tato osobitá verze „kmotrovské“ gangsterky z období prohibice se mi proklatě zamlouvá. Přes nečekané odpoutání se od přízemních grázlů a zaměření se na kriminalitu ve vyšších sférách se stále jedná o typicky „coenovský“ majstrštyk stavící svou fabuli na promyšleném plánu, který pod vedením bratří Coenů prostě nemůže dopadnout, jak by si postavy představovaly. Stejně jako ve Zbytečné krutosti i zde se vyjma několika černohumorných momentů nenašlo moc místa pro svéráznou komedii tvůrčího dua a veškeré vyprávění je prakticky podřízeno žánrovosti. Právě vzhledem k žánru si Coeni udržují určitý odstup a některé typické žánrové prvky více či méně karikují – u postav to pak nutně neznamená jejich zploštění nebo jednorozměrné profilování, ale znamená to, že divákům obeznámeným s gangsterským žánrem bude většina charakterů velmi povědomá – mafiánský boss se chová a obléká jako správný filmový mafiánský boss, jak ho určily klasiky žánru, atd. Ten správný nadhled bratří Coenových dělá z Millerovy křižovatky vysoce uspokojivý žánrový film, který neopomíjí očekávané prvky, jeho tvůrci jsou však natolik kreativní, že se je nebojí transformovat a i žánrově sečtělého diváka dokážou v některých momentech příjemně překvapit.(2.7.2010)

  • Ant
    ***

    Další Conevci, kteří mi pro jednou nesedli. Na gangsterkách mám vždycky ráda především tu pestrost mafiánské éry a všelijaké charismatické postavy. Miller's Crossing je ale strašně jednotvárný film, kterému sice nechybí takové ty komičnosti typické pro Coeny, ale příběh mě málem unudil k smrti. Jak už tu psal Renton, zápletka se ze začátku tváří hrozně komplikovaně, ale ono je to vlastně strašně jednoduché. Klasický kamenný výraz Gabriel Byrnea už mě nemá čím překvapit a jeho postavy jsou všechny na jedno brdo. Když poctivou gangsterku, tak Public Enemies nebo ještě lépe Boardwalk Empire.(1.10.2011)

  • stilgar1
    ***

    Oproti novějším Coenům, jako je například Big Lebowski či Fargo, tohle dílko dost pokulhává po všech stránkách. Oproti jiným gangsterkám pokulhává snad ještě více. Musím však uznat, že je ve filmu několik nezapomenutelných scén...například úžasná přestřelka mezi Leem a gangstery, kdy Leo nebojácně kráčí s Thompsonem v ruce v županu po ulici a pěkně to všem nandá :-D Nebýt však těchto okamžiků, asi bych brzy zemřel nudou. 6/10(20.10.2007)

  • nascendi
    ***

    Keď som si túto konverzačnú gangsterku púšťal, nevedel som, že je od slávnych bratov. Aj tak by to nič nezmenilo na mojom znechutení z množstva postáv, ich vzájomných a rýchlo sa meniacich vzťahov, v ktorých som sa po čase prestal orientovať. Možno by pomohlo opakované zhliadnutie. I keď, u Biga Lebowského nepomohlo ani to. Bratia Coenovci asi nebudú určení divákom ako ja. Nepopieram však, že niekoľko scén ma zaujalo.(14.10.2009)

  • Tomco
    *****

    skvely byrne s akcentom clinta eastwooda, premasteny scenar, ktoremu sa neda nic vytknut a vyborna rezia. coen´s rulez(22.8.2006)

  • dzej dzej
    ****

    Osamělost půlnočního střelce aneb Gabriel Byrne s grácií proplouvající galimatyášem intrikujících mafiánů. Více konverzační a herecká než střelecká mafiánka je postavena především na Byrneově hereckém výkonu, dobrých vedlejších postavách (excelující John Turturro v roli židovského lišáka Bernieho Bernbauma), důsledné retro-výpravě a hudbě s jedním výrazným podkožním motivem. Millerova křižovatka mi pouze potvrdila, že z filmografie bří Coenů jsou pro mě skousnutelné pouze retro-výlety do dob dávno minulých (Záskok; Muž, který nebyl).(3.11.2006)

  • sochoking
    ****

    Klasicky namakaná gangsterovka od Coenovcov , kde chlapík behá z jednej strany na druhú , popritom vždy dostane nakladačku a nakoniec vymrdá so všetkými !(7.7.2010)

  • Kothy
    ****

    Tvorba bratří Coenů jde nějak mimo mě. Neříkám, že mají špatné filmy, ale prostě to není můj šálek čaje. Ani obsazením mě film nestrhnul. Celé je to o mafiánských podrazech v 30. letech v Americe. Dva bossové jdou proti sobě a hlavní hrdina pendluje mezi nimi. Na čí stranu se nakonec přidá? To se dozvíte až na konci. "Zabij toho Žiďáka!"(9.9.2018)

  • Bachy
    ****

    Gangsterka, kde se střílí dialogy. A dialog, to byla vždycky parketa pro Coeny. Švihácký drsňák Byrne prostě nemusí střílet, aby vzbuzoval respekt. A stejně jako u všech Coenů se dojem z filmu s odstupem zlepšuje. Tak je to správně.(12.8.2011)

  • Rocky62
    ***

    V rámci žánru nepochybně plnohodnotný příspěvek, který vybočuje ze směru, jaký známe díky Scorsesemu a jemu podobným tvůrcům. Formálně je Miller's Crossing velmi atraktivní a obsahově dosti komplexní, což je právě u mě onen kámen úrazu. Příliš mnoho postav a počáteční dějový chaos zrovna nebudí zájem ve sledování a když už se začne rozjasňovat, je jaksi pozdě. Přesto však filmu neodpírám chytrý scénář a brilantní herecké projevy. Možná ne převratný, ale rozhodně zajímavý kousek, který má své kvality.(23.6.2015)

  • iamek
    *****

    Zatím moje nejoblíbenější Coenovka. Millerova křižovatka má dobré herecké obsazení, lokace a doba ve které se film odehráva mě taky zajímá. Skvěle napsaná, zahraná gangsterka, která člověka nenudí ani vteřinu a rád se kní bude vracet. Coenovci dobře propojili klasickou gangsterku s černým humorem, skvělou hudbou a dokonalým příběhem.(8.6.2010)

  • Crocuta
    *****

    Všechny filmy bratrů Coenových mám velmi rád, Millerova křižovatka je pro mne ovšem jejich opus magnum. Jednotlivé složky - od vynikající výpravy, přes bezchybnou kameru po nezapomenutelnou hudbu - dokonale fungují, snímek však stojí zejména na mistrovských výkonech takřka všech herců. Mafiánští bossové, jejich gorily nebo Turturrův Bernie jsou dokonale uvěřitelní a přesto si drží jistý ironický nadhled. Pro Gabriela Byrnea jde pak vyloženě o životní roli - těžko jsme ho kdy viděli v lepší formě. Připočteme-li k tomu důmyslně utkanou zápletku, dokonalou atmosféru a u Coenů nepostradatelný černočerný humor, máme tu snímek, jehož sledování je pro diváka zážitkem i poněkolikáté.(25.6.2007)

  • PetrPan
    ****

    Klasická gangsterka, která mi, nevím jak, léta unikala. Výborní herci v čele s démonicky dobrým Gabrielem Byrnem, slizkým Johnem Turturrem , psychopatickým Jonem Politem a naprosto famózní hudba Cartera Burwella vyvažují absenci v tomto žánru nezbytné akce a na mafiánský film přece jen příliš jak to říci"jednohubkový příběh" --prostě žádná kmotrovská epika , spíš jemná karikatura, což mi trochu vadilo, asi jsem občas příliš konzervativní divák.(23.3.2013)

  • Roman.Ticka
    ****

    Kdyby se Coenovi víc soustředili na kvalitu a míň na styl a prezentaci svých trade mark, bylo by to skvělé dílo. Ďábelské charisma Gabriela Byrnea se nedalo přehlédnout, jeho klobouk a přesně padnoucí jméno (Tom). Je fakt, že Kmotr je jen jeden, který nemá konkurenci, a těžko se mu cokoliv přiblíží. Stejně šlo o velice zdařilou podívanou s několika scénami, které proběhly podle mého gusta i očekávání. Včetně té v lese (1.poprava), na schodišti (2.poprava) a pak samozřejmě závěr. Snad rodilým mafiánem je Jon Polito a Albert Finney taky párkrát zaválel. A hlavní hrdina? Ten kromě okouzlující aury zaujal výjimečným charakterem. Jako by si zahrával s lidmi i se sebou, s životem a smrtí; bylo v něm víc tajemna a odvahy než křiváctví a zrady.(10.1.2012)

  • klerik
    ****

    Skvelý Byrne. Zaujímaví a dosť netradiční bossovia. Vďaka hre na viacero strán som si občas spomenul na POSLEDNÝ ZOSTÁVA (PRE HRSŤ DOLÁROV). Nie je to také sugestívne ako KRSTNÝ OTEC 2, ale ostatným dvom Godfathrom to slušne sekunduje... Skvelé dialógy...(3.2.2013)