Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rambův bývalý velitel z Vietnamu, plukovník Samuel Trautman, vede misi na pomoc mudžahedínským vzbouřencům v Afghánistánu, kteří bojují proti sovětské invazi do Afghánistánu. Je tam ale zajat, uvězněn a krutě mučen ruským plukovníkem Zajcenem. Ze zajetí by ho mohl dostat jediný muž – a tím je právě Rambo… Seržant americké armády John J. Rambo se po prožitých dobrodružstvích ve vietnamské válce uchyluje do ústraní thajského kláštera. Věnuje se meditacím a jen občas si odskočí do boxerského ringu. Tam ho vyhledá jeho bývalý velící důstojník z Vietnamu, plukovník Samuel Trautman. Přemlouvá jej k účasti na válečné misi, která má za cíl dopravit americké rakety Stinger statečným mudžáhedínům v Sověty okupovaném Afghánistánu. Rambo odmítá, nechce již bojovat... Po čase jej navštíví důstojník Griggs a sděluje mu, že plukovník Trautman byl při akci zajat Sověty a je držen v pevnosti poblíž pákistánských hranic jako rukojmí. To Ramba přesvědčí a vydává se na záchranu svého druha. V pákistánském Pešáváru se vyzbrojí municí a zkontaktuje se s mudžahedíny vedenými Masoudem. Na sovětské základně je Samuel Trautman podrobován krutému mučení brutálním sovětským plukovníkem Zaysenem, aby vyzradil místo dodání raket. Rambo se sbližuje s mudžahedíny a obdivuje jejich statečný boj proti okupantům. Když Zaysen nechá z vrtulníků zmasakrovat vesnici, vrhá se Rambo do boje s plným nasazením a pevným přesvědčením o spravedlivosti svého boje... Ihned zlikviduje pomocí těžkého kulometu jeden z útočících vrtulníků a ještě té noci se obtěžkán municí vydává v doprovodu Masouda a malého chlapce Hamida na záchrannou akci do pevnosti... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (611)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Tichý dozvuk Studené války a velmi svérázná antikomunistická agitka v rambovském podání. Režisér se scénáristou (nepočítejme Stalloneho) jasně naznačují, že svými výtvory patří pouze do průměrných poliček videopůjčoven, což jejich pozdější filmy potvrdily. Rambo III je pouhá kopie dvojky, se zbytečnou přehršlí scén, jež mají demytizovat akční ikonu jako chladného zabijáka a vykreslit jej jako obyčejného člověka se zájmem o druhé (peníze pro mnichy, oprava chrámu, rozhovory s Mudžahedány), což v kontrastu s monstrózní akcí, která se s realitou rozešla ve zlém už po druhém díle, působí notně komicky. Na znamení míru ale mezi divákem a filmem však nakonec bílým kapesníkem mává dáma jménem Nostalgie, což mě s hodnocením drží těsně pod metami nevyššími. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

John J. Rambo - stroj na zabíjanie, ktorý stvorila americká armáda. Nikto ho nezastaví. Sám sa vysporiada s celou vojenskou základňou. Vždy splní svoju misiu. Tento krát musí zachrániť snáď jediného človeka, ktorý mu je blízky. Plukovník Trautman padol v Afganistane do ruského zajatia. Rambo sa podujme na neoficiálnu záchrannú akciu. Odchádza do Pakistanu, aby za pomoci miestnych rebelov (členov Talibanu) vyslobodil svojho priateľa. Jednoznačne najslabšia časť z tejto kultovej akčnej série. Kredit tomu znižuje najmä prestarnutý scenár, ktorý je dnes úplne politicky mimo. Ak by ste teraz pustili Američanom film s kecami o tom aký sú Arabáci dôveryhodní, lojálni spojenci, tak zrejme urazene alebo znechutene väčšia polovica z nich odíde z kina. V tomto boli tvorcovia tohto snímku krátkozrakí. Úplne to zabili záverečným titulkom, ktorý hlása, že: "Tento film je venovaný chrabrým ľuďom Afganistanu". *** ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Ale no tak, trochu vděku do toho hodnocení! Nebýt tohohle, nebyly by Žhavé Výstřely II skoro o ničem:) Je pravda, že od prvních dvou dílů jsme se přesunuli na žebříčku kvality ještě níž...nicméně v kontextu dlouhodobějšího pohledu na historii a různé cizozemské intervence v Afghánistánu (a jiných zemích nevyznávajících západní životní "filozofii") dostal třetí Rambo trochu jiný rozměr. Ohledně filmu samotného - zbéčkovatěli jsme až hanba, osamělý hrdina zachraňující svého mentora a "celý svět" před "těmi zlými Rusy" je tak, jak je tenhle spektákl pro dvanáctileté natočený, prvoplánový a prokouknutelný stejně tak jako těžce nereálný. PS: Do třetice muzicíruje Jerry Goldsmith, a ani tentokrát se nemá zač stydět. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Kvalita od prvního dílu klesá a klesá... Tentokrát dokonce tak moc, že s jedničkou je již zhola nemožné najít nějaké společné body. Rambovo třetí filmové dobrodružství není již zábavným béčkem jako dvojka, ale spíše komiksově nadsazené takřka směšné céčko jako vyšité. Hrdinný John Rambo si to tentokrát rozdá s Rusy v Afghánistánu a především se "konečně" utká s helikoptérou. Jakým způsobem? Tak to snad ani raději nechtějte vědět... I když vidět byste to chtít měli. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Rambo III" zosobňuje labutí píseň osmdesátkového stylu akčňáků, kde gerojové čistě svou zabejčenou silou, nikoli fištrónem či taktikou napravovali křivdy světa ve vážně nabubřelých spektáklech. Při zevrubném pohledu na Stalloneho kariéru se ukazuje, že na rozdíl od svého hlavního konkurenta Arnolda neměl Sly moc cit pro trendy a dobové nálady. A tak ve stejném roce, kdy Arnold do kin v reflexi politiky glastnosti poslal "Rudé horko", které kombinovalo drsné macho thrillery s nahláškovaným nadhledem buddy bijáků, Stallone se pokoušel ždímat vyčpělé téma Studené války a burcovat povědomí o konfliktu, který nikoho v USA nezajímal. Na druhou stranu scénář "Ramba III" zjevně vnímá proměny žánru a tak vztah titulního hrdiny a plukovníka Trautmana obohacuje o nějaké to verbální špičkování - nepřítomné v dřívějších dílech a zjevně okopírované ze "Smrtonosné zbraně". Ale základ zůstává veskrze totožný jako v předchozím díle, jen ještě zduřelý více jak dvojnásobným rozpočtem. Stallone vlastně druhým a třetím filmem série předkládá ve svém pohledu univerzální recept na řešení jakéhokoliv válečného konfliktu, které z nějakého zřejmě fetišisticky umanutého důvodu zahrnuje luk s výbušnými šípy a likvidaci záporáka v helikoptéře. Pamatuju si, že v chlapeckém poblouznění, kdy jsem všechny osmdesátkové bijáky bral smrtelně vážně, mi "Rambo III" připadal nejúžasnější z celé trilogie, což zajisté souvisí s tím, že jsem se zde mohl projektovat do gerojova dospívajícího sidekicka. Dnes si pořád myslím, že se jedná o nejlepší díl série, byť tedy z čistě cringe hlediska. Ježišmarjá, vždyť tohle je dokonalost sama - od regulérně vymakaných akčních sekvencí, přes prosťáčkovský naivismus zdejší militaristické agitky, po hrdinu tak zasmušile existenciálního, až je se svou naondulovanou trvalou totálně ňufí. A k tomu samozřejmě scenáristické vrcholy jako dialog o modrém světle. Nelze než věřit zkazkám, že všichni kromě Stallona věděli, že točí srágoru, a tak k tomu i přistupovali. Byť je ale škoda, že původně angažovaný režisér Russell Mulcahy to dával příliš očividně najevo, takže byl odejit. Protože v režii tohoto zběsilého videoklipového formalisty, který natočil fenomenální 80s nezřízenosti "Kanec" a Highlander", by "Rambo III" byl ultimativním campem. _____ Ještě jen tak na okraj:  Hlavní překážku Stallonovy kariéry představovaly jeho herecké ambice a fakt, že se vždy bral příliš vážně. Vlastně až do poloviny osmdesátek, kdy se konečně smířil s image akčního hrdiny a současně jí bohužel také zcela propadl, se jeho filmografie vyznačuje pravidelným trendem, kdy po každém (v jádru překvapivém a outsiderském) hitu následuje několik zoufalých a kasovně tragických pokusů ukázat širší herecký rejstřík. Na druhou stranu právě díky nálepce talentovaného herce, kterou mu úspěšně přiřkl PR mýtus kolem prvního "Rockyho", platil Sly ještě značnou část osmdesátek za větší hvězdu než Arnold. Ten se teprve postupně díky videotrhu vypracovával z vod béček na vrchol Hollywoodu. Až v druhé polovině dekády, kdy se Sly zhlédnul v jednostranném soupeření s Arnoldem o to, kdo z nich bude mít větší bicák a méně podkožního tuku, se mu začali všichni otevřeně vysmívat, což dokládá nejen šňůra jeho každoročních nominací na Zlaté maliny. Novodobá vlna uznání Stallona, příznačně opět podpořená jeho návraty k rolím Rockyho Balboy a Johna Ramba, pak více než cokoli jiného dokládá selektivnost veřejné paměti i dobovou ovíněnost nostalgií. Inu, historii přepisují vítězové, a tím Stallone nakonec vždy nějak překvapivě byl - asi proto, že všichni chceme věřit mýtu o obyčejném nuzném chlápkovi, který to čistě svým úsilím dotáhne až na vrchol. Byť teda pořád i v tomhle zůstává lepším vzorem ten Arnold. () (méně) (více)

Galerie (122)

Zajímavosti (44)

  • Film bol zapísaný do Guinessovej knihy rekordov 1990 ako najnásilnejší film tej doby. (genetique)
  • Tvůrci nakoupili autentické oblečení pro film přímo na afghánské hranici, aby kostýmy byly co nejvěrohodnější. (Jizni Tlapa)

Reklama

Reklama