poster

Cisco Pike

  • anglický

    Cisco Pike

Drama / Krimi

USA, 1972, 91 min

  • Pavlík
    **

    09. 10. 2012 (275.); z Cisca by byl opět schopný muzikant, ale policajt Holland mu to nedovolí(10.10.2012)

  • Rob Roy
    ***

    Kris Kristofferson musí prodat hodně moc kilogramů trávy během dvou dnů, jinak bude mít problémy. Folkové songy, rozvolněná dramatičnost, závěr do ztracena. Velmi hippie.(14.5.2008)

  • Aky
    ***

    Příjemná muzička a atmosféra, ale příběh sám o sobě je chudičký. Kdyby nebylo těch písniček, nebyl by důvod si to pustit. Ani Kris Kristofferson coby herec zde nijak nezáří.(16.9.2012)

  • Snorlax
    *

    Při kolonoskopii lze nalézt totéž, co je obsahem scénáře. Kristoffersonovy písničky se dají poslouchat, ale dívat se na něj jako na herce není příliš velká zábava. Inzerovaný Hackman má ve filmu štěk, takže ani on umolousanému celku nepomůže, i když je jako vždy dobrý.(12.1.2019)

  • Matty
    ***

    Hubená zápletka, hodně hudby, zacyklené vyprávění, nastupující deziluze. Bezstarostná jízda skončila nezdarem, nastal čas ubrat ze sebejistoty a kriticky se obrátit k uplynulým létům. Post-hippie vystřízlivění ještě není úplné, a kdo by chtěl, hravě může film obvinit z adorace lehkých drog a jejich dealerů. Posun oproti dřívějším snímkům s konopným odérem se nicméně nejlépe ukazuje právě na postavách. Oficiálně debutující Kristofferson se na plátně autenticky fláká jako vyhořelý hudebník donucený ke kolaboraci s tajným poldou, který již nezosobňuje vysmívanou či hrůzu nahánějící autoritu, tedy člověka, vůči němuž se pohodoví liberálové mohou vymezovat. Hackman není záporákem odjinud, hraje jednoho z těch, kteří kdysi patřili do party a teprve zavětření nové příležitosti ho přimělo zradit dřívější ideály a sejít z cesty. Stejně jako Cisco a jeho parťák by mohl s nostalgií vlastní pozdním (peckinpahovským) westernům vzpomínat na starý dobrý časy. Na léta, kdy byli respektováni, kdy někým byli. Nezničil je ovšem průmyslový rozvoj, ale drogy, chlast a holky. Cisco Pike se celkem zaslouženě ztrácí ve stínu mnoha podobně naladěných malých filmů velkých režisérů z téže doby (Nadmuté město, Dlouhé loučení, Noc postupuje), přesto jde zřejmě o nejlepší počin z později převážně televizní filmografie Billa L. Nortona. 70%(26.8.2014)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace