poster

Waterloo

  • Itálie

    Waterloo

  • Sovětský svaz

    Waterloo

  • Sovětský svaz

    Ватерлоо

  • USA

    Waterloo

  • USA

    Battle of Waterloo

  • USA

    Waterloo: The Last Hundred Days of Napoleon

  • Kanada

    Waterloo

Drama / Akční / Válečný / Historický

Itálie / Sovětský svaz / USA, 1970, 134 min

Komentáře uživatelů k filmu (119)

  • golfista
    ****

    Velkolepá výprava jak už to u ruských velkofilmů bývalo, tentokrát okořeněná Rodem Steigerem v roli Napoleona Bonaparta a dalšími "západními" hvězdami. Vzniklo velmi kvalitní dílo, na které jsme dokonce chodili povinně se školou :) Na rozdíl od "Osvobození Prahy" apod. to byl balzám. V roli krále Ludvíka hrál Orson Welles, ale přiznám se že to mi tenkrát fakt nic neřeklo. Že je to slavný "Občan Kane" jsem se dověděl až mnohem později.(9.4.2003)

  • T2

    Rozpočet $25miliónov(19.5.2010)

  • DaViD´82
    ****

    Bondarčuk co se velkoleposti a důrazu na detail týče má konkurenci jedině sám v sobě. A to je svým způsobem chyba, protože Waterloo je v zásadě naprosto stejně pojaté i servírované jako třetí část Vojny a míru s bitvou u Borodina. Od režiséra Bondarčukových kvalit bych přeci jen čekal něco jiného než co již jednou nabídl. A že to umí i jinak dokázal právě ve Vojně a míru, kde co bitva, to zcela jiný šálek kávy. Aby ovšem nedošlo k omylu, toto mé hnidopišské povzdechnutí bere za své ve světle neskutečné práce kamery a celé druhé poloviny s bitvou samotnou. Naprosto geniání je především "strategický" nadhled. Podivuji se, že to snad až na Stonea v Alexanderovi nikdo nezopakoval. Opravdový problém je tedy pouze v Rodu Steigerovi, který Napoleona příliš nezvládá. V abdikační předtitukové scéně zbytečně teatrálně tlačí na pilu a je tak mnohdy spíše karikaturou Bonyho než jeho nejlepším představitelem. I když i on rozhodně má své silné momenty. Krom toho naprosto nechápu jak jde dohromady "rovnice" Bonaparte + Bondarčukova snaha o naprostou historickou věrnost i toho nejposlednějšího stébla trávy + angličtina(!). Přesným opakem Steigera jsou pak Welles (navzdory minimu času na plátně) a Christopher Plummer, který již od začátku nemohl být lepší.(25.2.2010)

  • igi B.
    *****

    Čtyři a půl - leč tady zaokrouhlím nahoru. Vrcholná éra skvělých "sovětských" filmů. Velkolepé, rusky viděné a pojaté. Mnoho lze vyčítat - ale u těchhle filmů ptám se PROČ? - - - P.S. Kdysi v první půli >sedmdesátek< pouštěli tyhle historické veleskvosty (spolu s filmem "Vojna a mír" od téhož) ze 70mm promítaček na obrovské plátno i v tuzemských kinech, v Brně konkr. v kině Panorama Jadran... Úžasné filmové zážitky... Jojo, chtělo by se to všechno vidět znovu, leč v dnešních >multikinech< už na něco takového holt nejsou zařízení... :-/ . . . Fyzicky ani duševně... ;-)(13.10.2005)

  • flanker.27
    *****

    Velkofilm podle mých představ, jmenuje se Waterloo, a je skutečně o Waterloo (ne žádný příběh, na jehož pozadí by se bitva odehrávala). Zvláště potěšující je, že film působí přesvědčivě i po více než 30 letech, na rozdíl od mnoha jiných z té doby a koneckonců i dnešních. Velkolepé, skvěle zrežírované a nasnímané, poměrně věrné, technicky precizní a zahrané. Zvláště mě překvapil skvělý zvuk, nevím, nakolik to je práce při převodu na dvd, ale působí velmi dynamicky. Autoři dnešních velkofilmů by si měli vzít z Bondarčuka poučení, jak natočit BITVU.(26.7.2006)

  • gudaulin
    ****

    Peníze italského producenta a Bondarčukova schopnost zvládat monumentální scény se šťastně spojily a daly vzniknout velkolepé rekonstrukci jedné z nejslavnějších bitev historie. Dost možná je to vrchol svého žánru, protože dnes už takový válečný velkofilm s mnohatisícovým komparzem může vzniknout snad jedině v Číně, a to je přece jen úplně jiný kulturní okruh. Osobně mám s tímhle stylem filmařiny trochu problém. Je to moc velké, utápí se v tom jednotlivec, oko kamery zálibně spočívá na pochodujících formacích, vlajících praporech, pestrobarevných uniformách a slavných vojevůdcích. Jen ty sovětské uniformy plné metálů tam chybí. Svým způsobem to opravdu připomíná sovětskou společnost a její pohrdání jednotlivcem. Výborná kamera, silné herecké obsazení, osobně nemám ani problém s výkonem Roda Steigera, který Napoleona ztvárnil jako poněkud psychicky labilního vyčerpaného muže za zenitem. Celkový dojem: 80 %.(25.9.2016)

  • Gilmour93
    ****

    „Next to a battle lost, the saddest thing is a battle won..“ Bondarčukova velkolepě pojatá rekonstrukce jedné z nejslavnějších bitev historie působí i téměř po půlstoletí velmi čerstvě. Tisícovky komparzistů, kouřové clony při palbě artilerií, kavalérie v akci (zpomalený záběr skotské jízdy je přímo úchvatný) a nad tím vším taktické pokyny, štiplavé glosy a vnitřní monology dvou velkých vojevůdců (Plummer jako Arthur Wellesley neskutečně ruluje), které jako by dokreslovaly, že pokud nejste vůdce, jako jednotlivec nic neznamenáte.. Při tom všem válečném běsnění si nelze nevzpomenout na bitvu o dřevěný most u Sad Hill, Blonďáka a jeho „I've never seen so many men wasted so badly.“ Ideální by bylo, kdyby si Napoleon a vévoda z Wellingtonu sedli pod dozorem písaře a státního notáře ke stolku někde na dvorku sídla Hougoumont, postavili před sebe přesýpací hodiny nastavené na 30 vteřin a soutěžili v tom, kdo první nebude schopen říct nějaký vzletný citát, jizlivý bonmot či vojevůdcovské moudro. Vítěz bere vše, poražený prohrál napoleonské války. Sice by to trvalo několik dní a Rimmer by neměl u čeho vlhnout, ale představte si to množství ušetřených lidských i koňských životů, střeliva, fešných uniforem, slz matek a manželek a ještě by z toho byla pěkná kniha citátů..(7.8.2017)

  • sportovec
    *****

    Ohlas oskarové VÁLKY A MÍRU vedl k rozhodnutí převést do filmu - už nad rámec Tolstého literární předlohy - i závěr Napoleonovy politické dráhy. Jakkoliv WATERLOO nedosahuje úrovně předcházející epopeje (vycházím z vlastních vzpomínek a dojmů z té doby), v dostupných srovnatelných kontextech skvěle reprezentuje mimořádně vysokou úroveň tehdejšího sovětského a také světového válečného historického filmu. Bondarčukovo poctivé - byť i nákladné - filmové nastudování doby těsně předpočítačové v bitevních scénách, krajinných záběrech, znamená - máme-li mysli hodnotu nebo kvalitu takovéhoto přístupu - zhruba totéž jako poměr (vztah) ručně, strojově nebo roboticky vyrobené obuvi nebo kteréhokoliv jiného výrobku. Umělecká "rukodílná" výkonnost osobností, jejichž životy se již dávno uzavřely, ale které před čtyřiceti lety byly v plné síle, představuje další pozitivum tohoto zdařilého velkofilmu. Je nepochopitelné, že už dávno nebyl zveřejněn na DVD nosičích. (Každého svého povzdechu přirozeně lituji, nesnáším jeho suchou mentorující mravokárnost, ale jinou možnost nevidím; platí to tím spíš, vidíme-li, co všechno se na tyto nosiče dostává.)(2.3.2008)

  • xxmartinxx
    *****

    Absolutní zážitek, který zatlačí hluboko do sedačky. Přitom zdaleka nejen kvantitativní machrovinky, ale i úžasná Bondarčukova režie, která kontrastu člověk/armáda skvěle využívá a v úžasně komponovaných záběrech na hranici pochopení uhrane jako nic srovnatelného.(23.5.2012)

  • berg.12
    ****

    Velkolepý dojem, že filmu se účastní stejný počet osob jako skutečné bitvy o Waterloo, tentokrát zastiňuje vše ostatní. I když žádné "ostatní" de facto není, což u filmu, jehož konec zná předem úplně každý, nemusí být to nejšťastnější scénáristické rozhodnutí. Doporučuju také prostudovat alespoň stručný manuál k oné bitvě, jinak vám může uniknout důležitost a fatálnost některých strategických rozhodnutí. Ale podobný film jako tento (nebo "Vojna a mír" od stejného režiséra) už se zkrátka NIKDY nenatočí. Ani v Číně.(13.9.2007)

  • Sarkastic
    ****

    Vskutku velkolepá a poctivá filmařina. Nejdříve jsem si posteskl, že Napoleona nehraje Herbert Lom, který ve Vidorově verzi Vojny a mír (tu Bondarčukovu paradoxně neznám) byl právě v této roli výborný, ale brzy mě Rod Steiger přesvědčil o tom, že on je ta pravá volba a jeho velmi uvěřitelné herectví si plně získalo moje sympatie. Jeho souboj s Christopherem Plummerem stál zato, ale šlo tu především o bitvu monstrózních rozměrů, ktetá nemohla žádného příznivce válečné filmové tvorby nechat chladným. Kvůli trochu rozvleklé zhruba první půli to na plný počet není, ale poctivé 4* jsou to každopádně.(21.7.2011)

  • tahit
    *****

    Prvotřídní film a řemeslně bezvadné. Celé je to dobře vymyšlené i natočené. Bitva je takřka dokonalá, herci jsou ozdobou filmu, věrné kulisy včetně kostýmů.(5.9.2016)

  • D.Moore
    *****

    Tak přesně takové by měly velkofilmy být: Velké! Skvělí herci, režisér, který se s tím zkrátka nebabral, dvacet tisíc komparzistů z řad Rudé armády, vynikající Rotův soundtrack... A pak samozřejmě TA bitva. Řež, kterou nám Bondarčuk ukazuje především jako souboj dvou stratégů, nemá chybu - záběry typu slow-motion útoku skotské kavalerie, "vítězného" pochodu francouzské Staré gardy nebo (věrohodně vystavěného) bojiště s perfektními formacemi snímaného z helikoptéry jednoduše nemají chybu. Steiger coby Napoleon skutečně válí (Už jen ta úvodní desetiminutovka!), Plummerův Welington je mu ale rovnocenným soupeřem. Vidět to v kině, by muselo být skutečně něco.__P.S. Levnoknižní DVD nabízí ohavné menu, lehce ořízlý obraz (není to naštěstí fullscreen, ale jak naznačují úvodní titulky, po stranách zkrátka kus filmu schází) vcelku obstojné kvality (ovšem žádný zázrak) a dá se snad i říci, že slušný zvuk. Zážitku to neuškodilo.(6.4.2011)

  • LiVentura
    ****

    Opravdu Velkofilm se vším, co má mít, bravurní pevnou režií, s výraznými herci, dobrým scénářem a výpravou. Rozhodně stojí za vidění...(9.8.2011)

  • gogo76
    ****

    Rozťahaný a príliš pompézny úvod plný osláv a velebenia Napoleona ma príliš nenadchol. Jedine, ak by bol o polovicu kratší. Dialógov si vo filme neužijete a ja by som ich aspoň v prvej polovici vrelo privítal. Určite by to film trochu oživilo. Druhá polovica venovaná bitke pri Waterloo je niečo úžasné i na dnešnú dobu plnú trikov, nie to ešte na rok 1970! Davové scény s tisíckami komparzistov sú skvelé, do toho množstvo koní a strašného blata a špiny, ktoré sa stalo Napoleonovým druhým nepriateľom. Tak famóznu a dlhú bitvu len tak skoro v inom filme neuvidíte. Až od druhej polovice filmu som začal chápať, že Bondarčuk nechcel veľmi rozoberať osobu Napoleona, zaujímala ho iba rekonštrukcia bitky pri Waterloo a to čo jej predchádzalo. Stačilo trošku zaujímavejšie a pestrejšie vyskladať prvú hodinu filmu a bola by to nezabudnuteľná a určite uznávaná historická dráma. Samozrejme skvelý R. Steiger....80%.(13.8.2013)

  • Ampi
    *****

    Drobná historická vsuvka o tom jak psaly pařížské noviny o Napoleonovi:Netvor unikl z Elby. Vlkodlak přistál u Cannes. Nestvůra dorazila do Grenoblu. Tyran je v Lyonu. Bonaparte se blíží. Napoleon bude zítra v našich branách. Jeho veličenstvo je v Paříži. Tak teď k Bondarčukově filmu. V s porovnáním s ním, co se bitevních scén týká (díky komparsu sovětské armády), je většina filmu o napoleonských válkách jen málo obsazenými divadelními představeními. Dokáže tomu konkurovat jen Vojna a mír a tedy tu, kterou natočil taky Bondarčuk a možná ještě Vidora Kinga. Film nemá jen bitvu, ale i dobře propracované a zajímavé postavy. Bondarčukovi se to zkrátka povedlo. Ta jeho verze je tak mezinárodní, že jsem ji dlouho považoval za britskou a ne sovětsko-italskou. Finančně to možná bylo možná Waterloo, umělecký nikoliv.(19.1.2017)

  • Aky
    *****

    Velkorysý promyšlený velkofilm, kterému nemám, co vytknout. Výprava absolutně dokonalá, herci nemohli být lepší, dialogy jako když je vyřezává, historicky věrné = *****.(6.7.2011)

  • Disk
    *****

    Sergej Bondarčuk překonal sám sebe. Jeho Waterloo je dechberoucí zážitek. Maximální autenticita, nádherná výprava a úžasné herecké výkony v čele s Rodem Steigerem, Christopherem Plummerem a Orsonem Wellesem. A ten rozpočet: Producent Dino De Laurentiis na celou tuhle srandu sehnal na tehdejší dobu závratných 38 milionů dolarů. Pro srovnání - Leanův Lawrence z Arábie stál "jenom" 15 milionů dolarů.(15.8.2012)

  • Vavča
    *****

    Válečný film s pacifistickým poselstvím, jak to umí jen Rusové. Bonadrčuk je mistr nad mistry ve velkofilmech, ještě působivější, než Vojna a Mír. Mám pocit, že po jistém období velkofilmů nebo minulosti obecně žili filmaři, dnes máme (většinou) pouze trapné producenty hrající si na filmaře, spěchající k apdaptaci kdejaké hrůzy, přípdaně jsou neschopní zpracovat těžší látku. Něco takového už dnes neuvidíte! I já děkuji sovětské armádě, že učinila tento film možným.(16.10.2010)

  • Crocuta
    *****

    Tímto filmem Sergej Bondarčuk překročil laťku, kterou si vysoko nasadil ve "Vojně a míru" zpracováním bitvy u Borodina. Jeho "Waterloo" je téměř dokonalým válečným snímkem a jak nerad nadužívám superlativa, zde se tomu nevyhnu. Rod Steiger jako Napoleon je vynikající, přesto ho zastiňuje Ch. Plummer v roli Wellingtona. Děj má rychlý spád - stačí nás poměrně podrobně seznámit s okolnostmi Napoleonovy 1. abdikace a jeho návratu z Elby a už míří přímo k rozhodující bitvě. Její zpracování je bez přehánění školou režie bitevních scén - řada z nich by si zasloužila samostatný rozbor. Atak skotské jízdy, letecký pohled na Neyův útok proti Wellingtonovu karé, nástup Staré gardy - to jsou záběry nad nimiž se tají dech a nápaditost kamery si zasluhuje jedině chválu. Dále lze snad už jen zmínit výbornou hudbu Nina Roty a přát si aby i v budoucnu vznikaly podobné filmy s napoleonskou tématikou. Současné - převážně televizní - "výpravné" pokusy o tento žánr mohou zatím jenom tiše závidět.(11.10.2007)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace