Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Royal Tenenbaum a jeho žena Etheline žijí se svými dvěma syny a adoptivní dcerou ve velkém domě na Manhattanu a zdá se, že rodině vůbec nic nechybí. Ovšem jen do té chvíle, kdy Royal, velký milovník žen a života, rodinu opustí. To se stalo před dvaadvaceti lety. Teď je Royal bez peněz, a tak si vymyslí smrtelnou nemoc a apeluje na soucit svých bližních. Horší okamžik si ale pro svůj návrat vybrat nemohl. Etheline právě dostala seriózní nabídku k sňatku a již dospělé děti mají dost starostí samy se sebou... Proslulý filmový solitér Wes Anderson rozdělil děj filmu do jednotlivých kapitol, mapujících etapy života Tenenbaumových. Jde mu nejen o Royalovo pozdní prozření, ale i o reakci ostatních členů rodiny, protože návrat nezdárného otce vyvolává léta zasuté vzpomínky a traumata. Příběh nabitý břitkými dialogy a melancholickým humorem umocňují výrazná výtvarná stránka filmu a výborné herecké výkony. Ostatně Gene Hackman si za své ztvárnění svérázné hlavy rodiny odnesl prestižní Zlatý glóbus. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (334)

misterz 

všechny recenze uživatele

Konečne Anderson, ktorý ma bavil a to aj napriek tomu, že i v tomto prípade sa tu zrkadlí jeho typický a osobitý režisérsky prístup - jednotlivé postavičky s ich chovaním a jednaním sú totálny bizár, rovnaké zvláštne vyprávanie príbehu ako pri ďalších jeho snímkoch a v neposlednom rade snímok disponuje rovnakou čudnou melancholickou atmosférou.... Tak potom v čom to bolo, že ma jeho ďalšie filmy bavili len priemerne? Myslím, že odpoveď je jedine v obsahovej stránke, v tomto prípade narozdiel od ostatných, ma ten strelený dej ohľadom mechom udretej rodinky Tenenbaumovcov bavil a jednotlivé situácie v spojitosti s postavičkami som si celkom fajn užíval. Samozrejme, nejde o nič svetoborné, ale na nadpriemer to určite stačí. 75/100 ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Bizarnost, kterou Anderson dovedl do extrému v Životu pod vodou, je tady ještě servírována ve stylu zábavné zvláštnosti, v tomto případě kombinované s občasným, téměř až laskavým humorem. A scénář si s postavami hraje velmi sladkým způsobem až do samotného závěru. Hackman a Stiller zkrátka rodinku vedou pěkně ostrým krokem na pozici jednoho z nejspecifičtějších feel-good filmů, co jsem kdy viděl. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Ingrediencie scenáristických nápadov, ochutené o atypický vizuálny štýl + čerešnička na torte v podobe obsadenia hercov na vysokej úrovni, tak s týmito surovinami pečie americký „Pekár” i režisér Wes Anderson už od nepamäti, a zakaždým ukuchtí absolútnu delikatesu, na ktorej si zvyčajne veľmi pochutnávam! Síce občas zabudne pridať prášok do pečiva, ako napríklad teraz, ale aby som len nekritizoval majstra od kuchyne, niekedy zase pripraví hotovú pochúťku s názvom - “Až vyjde mesiac”... _ Jednoducho je všestranný, väčšinou pracuje na jednej a tej istej téme, ktorú si vie spracovať rôznymi spôsobmi. Sledovať rodinu Royala Tennenbauma je balzamom na dušu, i keď okrem neho, nikto nejaví prílišný zápal po dobrej nálade, dalo by sa povedať, že sú poznačení všelijakými traumami z minulosti, z ktorých sa nakoniec spamätajú, znovu vykročia tou správnou nohou do nového dňa, ale pokiaľ tomu tak bude, Royal zažije „najhoršie” dni svojho života ? V podstate, sám si za to môže ! Vskutku, dosť ma to bavilo, sršalo to najdôležitejšími aspektami každého filmového diela, ktoré musí mať niečo do seba, a veru, že i malo ! Každému to zachutiť nemusí, ale pre tých jedincov, ktorí obľubujú takéto „dobrotky” , tak pevne verím, ako sa budú po spapaní oblizovať, zmyslový orgán bude mať zase neukojiteľný apetít, a tak vám teda zaželám - bon appétit... ! ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Vůbec jsem to nečekal, ale Royal Tenenbaums je jeden z nejlepších Andersonových filmů. Jeho předchozí Rushmore mě příliš nezaujal a tak jsem se trochu bál, že i Royal Tenenbaums budou postrádat většinu toho pozdějšího andersonovského rukopisu. Opak je pravdou. Formálně brutálně vypiplané od první vteřiny, herecky nabušené a nádherně stylizované. Ovšem není to komedie (a trochu se obávám, že jako komedie byl film ve své době u nás distribuován). Anderson natočil hravý film o depresi a poškozených rodinných vazbách. Zní to prapodivně, ale je to přesně to, co k jeho výrazovým prostředkům perfektně sedí. Ten nostalgicky dětský náhled na něco, co je ve skutečnosti smutné a tíživé, mě originálním způsobem oslovuje a jitří ve mně divácký i kritický zájem. 8/10 ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Geniální a naprosto svérázná parodie na romány červené knihovny i na svět latinskoamerických telenovel, na krásnou literaturu s romantickým nádechem a vševědoucím ,,Vančurovským" vypravěčem, který pronáší úžasné věty typu: ,,Byl stálým členem rodiny, přes prázdniny, ráno před školou a přes většinu poobědí." Wes Anderson si modelový příběh o partnerovi, který je ,,téměř" před smrtí a vrací se po letech smířit se svou rodinou, propojil se silně synkretickými inspiračními zdroji a svým nezaměnitelným tvůrčím způsobem a ryzí osobitou poetikou staví před diváka doslova vizuální hody - všimněte si konceptů jednotlivých záběrů, té promyšlené kompozice vycentrované obvykle na střed záběru či na zlatý řez, vertikálních pohledů shora či monotónních krátkých jízd, spíše však statického obrazu, kde dynamika tvoří pozvolný střih několika stejně velkých polocelků (často se shodnou kompozicí) přímo za sebou či vsunování obrazového předělu - refrénu v podobě obálek knih (ve významové rovině symbolizující inflaci psaného slova ve světě zahlceném informacemi, kde všichni píší...). Typické je nadsazení, hyperbolizování většiny faktů i situací ( ,,Byla jsem bez muže 18 let..." ), což ale stojí v kontrastu s tím, že Wes záměrně utlumil herecký projev a hereckou akci téměř u všech zúčastněných, takže převládá výsledný dojem úsporně minimalistického a melancholického hereckého projevu (tomu se vymyká jen Gene Hackman) ... výsledkem je velmi osobitě působící statická mizanscéna. Příznačné jsou samozřejmě také bizarní postavy a zde též jistá aristokratičnost hlavního hrdiny (vyjádřená nomen omen Royal Tenenbaum, což je navíc úžasné praštěné jméno...). Samostatnou kapitolou je i excelentní hudební stránka, která je nosná i sémanticky a v druhém plánu v textech ukrývá spoustu relevantních informací... Wes Anderson je skutečný filmový génius a tenhle film je zřejmě jeho umělecký vrchol... Podobné filmy: Život pod vodou, Darjeeling s ručením omezeným, Jak jsem balil učitelku, Prosíme přetočte ()

Galerie (68)

Zajímavosti (27)

  • Značka cigaret, které Margot (Gwyneth Paltrow) kouří, se prodávala jen v Irsku a její prodej skončil v 70-tých letech. (D3VIL)
  • Postava Margot byla ovlivněna německou zpěvačkou a herečkou Nico. Margot (Gwyneth Paltrow) nosí podobný účes a výrazné tmavé líčení. Skladby Nico se také objevují ve filmu. (ČSFD)
  • Scény na lodi s Richiem se natáčely na americké lodi Kings Pointer na Long Islandu. (HellFire)

Související novinky

Bill Murray znovu u Wese Andersona

Bill Murray znovu u Wese Andersona

17.07.2021

Po předchozích spolupracích na filmech Jak jsem balil učitelku, Taková zvláštní rodinka, Život pod vodou, Darjeeling s ručením omezeným, Fantastický pan Lišák, Až vyjde měsíc, Grandhotel Budapešť,… (více)

Wes Anderson a superhvězdná parta

Wes Anderson a superhvězdná parta

30.12.2012

Letošním Až vyjde měsíc přesvědčil nejen oddané fanoušky svého jedinečného stylu a navíc si připsal svůj druhý nejúspěšnější film po Takové zvláštní rodince. Není divu, že jeho novinka nazvaná The… (více)

Reklama

Reklama