Malý Saňa (M. Filipčuk) a jeho svobodná matka Kaťja (J. Rednikova) potkají ve vlaku Toljana (V. Maškov), charismatického sympaťáka v kapitánské uniformě, který si oba rychle získá. Bohužel se z něj vyklube obratný zloděj a bezohledný podvodník, neváhající dvojici vystavovat neustálému nebezpečí. Saňa k Toljanovi chová obdiv i vzrůstající nenávist. Nakonec je Toljan zatčen a odvezen do vězení, Katja brzy nato umírá. Po několika letech v dětském domově Saňa (D. Čigarjov) opět potkává Toljana, který nadále krade a vede bonvivánský život, pravda v poněkud skromnějších podmínkách. Večer Saňa na Toljana vystřelí a mušku má přesnou...téměř padesátiletý plukovník Saňa (J. Běljajev) při vojenské evakuaci městečka nachází umírajícího bezdomovce, který mu připomíná Toljana. Naděje však rychle pohasíná.(ČSFD.cz)
Jsou lidé, kteří touží žít v absolutné jistotě a lidé, kteří žijí v neustálém riziku: jako Toljan nebo Ostap Bender (Ilf, Petrov), velký kombinátor, který balancuje na hraně zákona, aniž by ho přímo přestoupil (práce i krádež jsou mu cizí). Toljan je podobný hochštapler, ale přitom také primitivní zloděj (Ostap by nevykrádal byty, ale nechal by si cenné předměty někam donést samotnými majiteli). Tento viditelný vnější rámec tvoří ještě prcek Saňa a jeho matka Káťa. Na průsečíku těžnic tohoto trojuhelníka (viditelným jen jako přízrak) je Saňův skutečný otec, kterého by Toljan měl (a mohl) nahradit, má-li mít nárok na jeho matku. Impozantní Toljan však miluje svoji roli vagabunda a k dítěti se sníží jen v určitých exponovaných okamžicích... O (až nepříčetné) touze po otci, hledání otce, jeho cti a věrnosti, je tento drsný a zároveň lyrický film natočený tak, jak to umí pouze Rusové.(16.8.2014)
Malý Filipčuk nemohl být vybrán lépe pro tuhle roli Sani, protože ho musíte milovat i kdyby byl lumpem. Jeho životní pouť byla strastiplná, smutná a jeho nádherný kukadla ve mně vyvolávaly pocity beznaděje. Tahle emotivní filmová perla se opravdu povedla. Rusové stále překvapují víc a víc.........doporučuji.(29.10.2017)
Jestliže se někdo narodí do chudších poměrů bez toho, aniž by poznal vlastního otce, pak ten malý prcek jen těžko hledá člověka, který by mu byl vzorem a fyzikou oporou. Když se ale objeví někdo, kdo si žije svým stereotypním, ale přitom vlastně tak trochu dobrodružným a občas i nebezpečným životem, kdy pro své přežití okrádá ty druhé, tak to poznamená, jak v dobrém, tak ve zlém i toho prcka. Jakýpak tedy bude jeho život, až vyroste?(27.11.2010)
Toto je teda riadne veľké prekvapenie. V. Maškov síce už účinkoval vo veľa zaujímavých projektoch, no až takúto pocitovú nakladačku som veru nečakal... Emotívne bohatý snímok, ktorý si zakladá na vykreslení jednotlivých smutných udalostí povojnového Ruska očami malého chlapca. Chlapca, ktorý túžil mať len jedno - mužský vzor a istotu, v tých časoch tak vzácnu a tak potrebnú. No nedostalo sa mu ani jedného ani druhého, skôr naopak... Niektoré situácie ma preto riadne chytili za srdce a to aj napriek tomu, že pri niektorých pasážach atmosféra mierne poľavila. No takýchto "oddychových" miest tu nebolo veľa. Slušný nadpriemer. 80/100(16.10.2017)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
Houdini
Oscar 1 nominace: Cizojazyčný film. . . . . Zlatý Lev - výběr(28.6.2004)
radektejkal
Jsou lidé, kteří touží žít v absolutné jistotě a lidé, kteří žijí v neustálém riziku: jako Toljan nebo Ostap Bender (Ilf, Petrov), velký kombinátor, který balancuje na hraně zákona, aniž by ho přímo přestoupil (práce i krádež jsou mu cizí). Toljan je podobný hochštapler, ale přitom také primitivní zloděj (Ostap by nevykrádal byty, ale nechal by si cenné předměty někam donést samotnými majiteli). Tento viditelný vnější rámec tvoří ještě prcek Saňa a jeho matka Káťa. Na průsečíku těžnic tohoto trojuhelníka (viditelným jen jako přízrak) je Saňův skutečný otec, kterého by Toljan měl (a mohl) nahradit, má-li mít nárok na jeho matku. Impozantní Toljan však miluje svoji roli vagabunda a k dítěti se sníží jen v určitých exponovaných okamžicích... O (až nepříčetné) touze po otci, hledání otce, jeho cti a věrnosti, je tento drsný a zároveň lyrický film natočený tak, jak to umí pouze Rusové.(16.8.2014)
emma53
Malý Filipčuk nemohl být vybrán lépe pro tuhle roli Sani, protože ho musíte milovat i kdyby byl lumpem. Jeho životní pouť byla strastiplná, smutná a jeho nádherný kukadla ve mně vyvolávaly pocity beznaděje. Tahle emotivní filmová perla se opravdu povedla. Rusové stále překvapují víc a víc.........doporučuji.(29.10.2017)
Pavkos
Jestliže se někdo narodí do chudších poměrů bez toho, aniž by poznal vlastního otce, pak ten malý prcek jen těžko hledá člověka, který by mu byl vzorem a fyzikou oporou. Když se ale objeví někdo, kdo si žije svým stereotypním, ale přitom vlastně tak trochu dobrodružným a občas i nebezpečným životem, kdy pro své přežití okrádá ty druhé, tak to poznamená, jak v dobrém, tak ve zlém i toho prcka. Jakýpak tedy bude jeho život, až vyroste?(27.11.2010)
misterz
Toto je teda riadne veľké prekvapenie. V. Maškov síce už účinkoval vo veľa zaujímavých projektoch, no až takúto pocitovú nakladačku som veru nečakal... Emotívne bohatý snímok, ktorý si zakladá na vykreslení jednotlivých smutných udalostí povojnového Ruska očami malého chlapca. Chlapca, ktorý túžil mať len jedno - mužský vzor a istotu, v tých časoch tak vzácnu a tak potrebnú. No nedostalo sa mu ani jedného ani druhého, skôr naopak... Niektoré situácie ma preto riadne chytili za srdce a to aj napriek tomu, že pri niektorých pasážach atmosféra mierne poľavila. No takýchto "oddychových" miest tu nebolo veľa. Slušný nadpriemer. 80/100(16.10.2017)