poster

La notte dei diavoli

  • Španělsko

    La noche de los diablos

  • USA

    Night of the Devils

    (neoficiální název)

Horor

Itálie / Španělsko, 1972, 91 min

Režie:

Giorgio Ferroni

Masky:

Adolfo Ponte

Kostýmy:

Elio Micheli
(další profese)
  • J*A*S*M
    **

    Hrůza a děs ... se bohužel nedostavily. Zpočátku jsem si i říkal, že by to mohlo klapnout, neboť exteriéry jihoevropského venkova na mě ve starých hororech pravidelně jakýmsi záhadným způsobem fungují a pomohou tak i jinak průměrnému filmu. Ale tohle prostě nešlo. Za prvé je to neuvěřitelně pomalé, takže napoprvé jsem u toho zhruba v polovině usnul. Druhou polovinu jsem následujícího dne zvládl již bezespánku, no k mému zděšení byla ještě horší než ta polovina předchozí. Závěr vůbec nefungoval. Boj se zombíky srandovní.(3.4.2013)

  • Mariin
    ***

    Tolstého "Semja vurdalakov" zasazená do Jugoslávie roku 1972. Hlavní postavu italského cestujícího, který náhodou se svým autem uvázne v lese, představuje chorvatský herec Gianni Garko. Příběh začíná v psychiatrické léčebně, kam se dostal. Neumím přesně vyjádřit, co mi na tomto zfilmování nesedělo. Snad ta současnost, nezajímaví herci, slabší atmosferičnost, zbytečná krev? Ze tří známých zpracování (Bava, Šavlak, Ferroni) se mi zdá toto nejslabší, přesněji 2,5..(9.4.2016)

  • darkrobyk
    *****

    Tuhle lesní ghotiku jsem si opravdu užil, byť jde spíše o psychologické drama rodiny sužované kletbou (podle A.K.Tolstého). Stačí porouchané auto uprostřed pustiny a hlavní hrdina Nicola má o problémy postaráno. Rodina, která jediná přežívá uprostřed ruin, střeží děsivé tajemství. Jakmile se setmí, k jejich domu přichází vurdalak - hm, to by měl být vlkodlak, ale zde se jedná o jakousi kombinaci čarodějnice, upíra a zombie. Nicola, jako správný obyvatel velkého města (má nejen auto, ale i televizi), na nějaké pověry nedá. Příliš pozdě zjišťuje, že skutečnost je mnohem horší. Fajnové efekty (ne zcela dokonalé, leč milejší než digitální) krví nešetří - vyrvané srdce, probodnutá hruď špičatým kůlem či prokousnutá krční tepna. A do masakru se zapojují i děti. Samotný konec je báječnou tečkou za touhle ponurou vyprávěnkou, co není prvoplánově strašidelná, ale hezky se na ni dívá. Stylová kamera, krásné exteriéry a klasická horrová italská hudba potěší.(25.3.2016)

  • Bloody13
    ****

    Další zapadlá raritka. O ději jsem dopředu nevěděl zhola nic, o to větší překvapení mě pak čekalo. Snímek je vlastně celovečerní verzí Tolstého povídky, kterou zfilmoval už Mario Bava ve své povídkové antologii Black Sabbath. Ta se mně sice líbila možná o něco víc, ale to neznamená, že tahle španělská je hned horší. Není, jen má lehce delší stopáž, než by jí slušela. To jsou však jen moje bezvýznamné rozmary. Každopádně je tenhle kousek naprostou lahůdkou pro milovníky starého eurohorroru: má výbornou atmosféru (prostředek trošku drhne, ale závěrečná půlhodina maže), nějakou tu nahotu a dojde i na slušné gore efekty. Takže palec nahoru, tohle mě bavilo.(27.3.2013)

  • pepua
    ****

    Výborný horror, který ovšem začíná docela tuctově, což ve mně příliš důvěry nevzbudilo; v nemocnici je pacient a trpí naprostou ztrátou paměti. Když jej ale navštíví jedna tajuplná žena, začne se rovzpomínat, co že se to s ním vlastně stalo… Hlavnímu hrdinovi se porouchá auto kdesi uprostřed hlubokých jugoslávských lesů a od té chvíle se začíná odvíjet jeho hrůzostrašný zážitek. Po čase nalezne dům, lidé jej ubytují ale jsou mu podezřelí svým chováním a svými zvyky, po šesté hodině večerní nechodí ven a tvrdí, že by je venku čekala jistá zkáza… Drama uprostřed lesů je krásně pomalu stupňováno, až vyvrcholí vynikající závěrečnou čtvrthodinkou s patřičnou dávkou morbidity a gore, ale i skvělou atmosférou. Jediným mínusem těchto scén je, že víme, že hlavní hrdina se z toho „ve zdraví“ dostane do civilizace, ale v úplném závěru se to ještě parádně vyhrotí. Velmi dobrý film. (S filmem Maria Bavy bych moc nesrovnával, přeci jen je od sebe dělí skoro deset let.)(15.8.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace