Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kapitán Willard (Martin Sheen) si během služby ve Vietnamu získal pověst vynikajícího vojáka. Je pověřen důležitou misí: musí v džungli najít a zlikvidovat amerického plukovníka Waltera E. Kurtze (Marlon Brando), který dezertoval a vede v čele oddaných domorodců soukromou válku proti Vietnamcům i proti Američanům. Cestou proti proudu Mekongu na hlídkovém člunu Willard se svými muži poznávají nejpodivnější a nejrůznější aspekty válečného pekla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (1 174)

numi 

všechny recenze uživatele

Šokující film. Šokuje však ne obrazem, ale tím pocitem, který v divákovi buduje. A nejhorší na tom je fakt, že tohle všechno není nějaká špatná pohádka, která vznikla v mysli nějakého choromyslného scénaristy. Takhle nějak to totiž skutečně bylo. [červen 2005] ()

Alementina 

všechny recenze uživatele

Asi jsem cekala prilis, ale me to proste vubec neoslovilo, celou dobu jsme cekala, kdy to prijde, kdy objevim, proc se ten film stal legendou... Ale neprisla jsem na nic a to jsem to shledla oproti Cete i na velkem platne. Treba s enekdy podivma znovu a zmenim nazor, ale pro me legendarnost tohoto filmu zatim zustava zahadou. Pro me jednickou mezi valecnymi filmy porad zustava Ceta. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Je pro mne extrémně těžké tento film posoudit - jednak pro jeho monumentálnost a košatost, druhak pro řvavý, kontroverzní obsah. Tříhodinová cesta do zatuchlé a vlhké džungle, která neroste někde u břehů Mekongu, ale přímo v našich lebkách. Coppola našel způsob, kterak jazykem filmu říci, že Bůh neexistuje a my sami jsme zmatená zvířata, suroví roboti z masa a šlach na tenkém vodítku morálních pouček a návyků. ()

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Filmů s tématem vietnamské války bylo natočeno už nespočet. O to více překvapí, když stále narazíte na další snímek, který se na danou problematiku dívá svým vlastním originálním pohledem. Apokalypsa je co do atmosféry nepochybně jeden z nejlepších válečných snímků všech dob. Odehrává se přesně v Coppolově pomalém epickém tempu, ale o to víc na vás po zhlédnutí zapůsobí a donutí k zamyšlení. Scénář je propracovaný do posledního detailu a navíc se tu představí celá plejáda hereckých hvězd, jimž dominuje stále charismatický Marlon Brando (ačkoli v prodloužené verzi se objeví na plátně až ve 152. minutě !) a Martin Sheen, který si tu zřejmě střihnul životní roli. ()

erased 

všechny recenze uživatele

The horror! The horror! Kdyby takhle zněl oficiální žánr této adaptace Conradova Srdce temnoty, mohl bych s čistým svědomím říct, že je nejlepší pod sluncem. Horor je zde svět, horor je zde válka, horor je zde zábava a horor je zde především křehká lidská psychika. Z toho, jak se F. F. Coppolovi povedlo převést na plátno dle mého názoru nezfilmovatelnou klasiku britské literatury, zůstává rozum stát. Pro běžného diváka natočil nadčasové dílo. Dílo, které jako celek sice pokulhává za neprůstřelnou zápletkou knihy, na druhou stranu ji doplňuje o Marlona Branda. Joseph Conrad vytvořil ze všech kontinentálních nešvarů fascinující monstrum, které však nenechal promluvit. V poslední hodině tohoto filmu však Marlon Brando mluví. Dává tak žijící abstraktní postavě a proslovům Mr. Kurtze i fyzickou podobu. A jeho srdce temnoty je i po jeho dekapitaci až příliš živé. Exterminate all the brutes! ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý film, i když obsahově nic převratného. Kulisy filmu byla pravdivá příroda Vietnamu a světelné efekty ještě zmnohonásobily válečnou hrůzu. S přihlédnutím ke "tvrdosti" války jsem ze zaťatými zuby musela poslouchat vulgarity a sprosťárny v konverzaci vojáků, což u jiných válečných filmu nebylo (aspoň ne v takové míře), což mě dost znechucovalo. Též děj byl chudý na příběh, víme od počátku o co jde, co je to za misi, ale kromě nadávek, střílení a rvaček na palubě lodi mě nic jiného nepřekvapilo. Čekání na superhvězdu a bývalého playboye MARLONA BRANDO se "zmrsklo" na posledních 20 min.filmu, aby si tato nemocná superhvězda zahrála zřejmě svůj poslední filmový vstup v roli psychicky narušeného plukovníka Kurtze, který zde terorizuje původní obyvatelstvo a hraje si zde na "pánaboha". Chápu, že z hlediska filmografie je to úžasné dílo a též je trochu poplatné jménu COPPOLA. Těžko říci dnes, zda se na film podívám někdy podruhé. Byl příliš dlouhý a příliš krutý. ()

gogos 

všechny recenze uživatele

Strhujici prïbeh F.F. Coppoly. perfektni herecke obsazeni, vynikajici dialogy, uzasne efekty, promakanost, narocnost celeho snimku, perfektni postavy, vynikajici hudba, naproste psycho.... misty jsem nevedel vubec o realite, proste me to totalne pohltilo. Na konci jsem si rikal ze to mohlo byt jeste delsi. Mel jsem to stesti videt prodlouzenou REDUX verzi a bylo to neco uzasneho.... ()

Makky 

všechny recenze uživatele

Nechápem to. Pred pár dňami som si pozrel túto bombu, ale stále som sa z toho ešte nespamätal. Bolo to dlhé a rozťahané čakanie na niečo, čo som nečakal a nedokázal nakoniec pochopiť prečo. ()

BloodyVamp 

všechny recenze uživatele

Úchvatný snímek Coppoly disponuje (kromě více jako tříhodinové délky) mnoha klady. Vynikající režií (má nejoblíbenejší scéna je rozhodně letecký útok na vietnamskou vesnici v úvodu, kdy coppola nacpal 9 helikoptér do jednoho záběru!), sugestivní kamerou, precizními hereckými výkony a nadčasovým poselstvím o nesmyslnosti války. Tento film skutečně nemá chybu (vytknout by se dalo snad jen místy pomalé tempo a některé zbytečné scény). ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Jak řekl POMO, tenhle film opravdu zatíží žaludek a s ním samozřejmě mozek. Viděla jsem už hodně příběhů s tématikou vietnamské války, ale tenhle je hodně zvláštní. Zvláštní je v tom, že si pohrává s vašimi pocity a prostě vás nenechá ani na okamžik vydechnout. Ani po jeho skončení vás tyto pocity neopustí. Je jako jed, který vám postupně koluje v žilách a vy se ho nedokážete zbavit žádným možným způsobem. Pan Coppola perfektně ukázal nesmyslnost válečného běsnění, které tady vyhnal až do krajnosti. Právě kvůli tomuto filmu jsem dlouhou dobu nemusela Marlona Brando, protože si ho pořád spojuju s tím magorem Kurtzem, kterého tak výborně hrál. ()

Žralok 

všechny recenze uživatele

Mam rád vůni napalmu takhle po ránu. Jeden z nejsilnějších a nejlepších válečných filmů co jsem kdy viděl. Výkony Roberta Duvalla, Martina Sheena a Marlona Branda hluboce zastiňují snad vše co jsem dosud viděl. Coppola opět dokazuje že je Pan režisér. Nejlepší scéna pro mě byl útok letecké kavalérie doprovázen jízdou valkýr a samotný závěr filmu. Čekal jsem hodně. Ale tohle peklo předčilo veškeré moje očekávání. Povinnost pro každého fanouška válečných filmů! ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Těšil jsem se na ten snímek, hodně jsem se na něj těšil už dlouhou dobu. A nezklamal mě ani trochu. Viděl jsem režisérskou verzi, která je extra dlouhá, ale stojí za to. Tohle je krásná ukázka válečného šílenství, které se mění na cestu do hlubin lidské duše. Temné, neskutečně temné se skvělými hereckými výkony a úchvatnou režií. ()

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Dvě a půl hodiny se chystáte na plukovníka Kurtze, hážete machry, jakože o něm už víte všechno a nemůže vás nic překvapit a už byste tuhle proklatou misi měli za sebou a plukovníka pod drnem, ale když se pak konečně zjeví sám Kurtz ve své ďábelské podobě, tak si stejně naserete do gatí a říkáte si, že já se na tu džungli nevybod'. Vietnam na acidu. ()

Dr.Zhivago 

všechny recenze uživatele

Málokterý film věnovaný vietnamskému syndromu získal takový věhlas jako Apokalypsa. Jeho látka, inspirovaná románem Josepha Conrada Srdce temnoty, krystalizovala plných dvanáct let. Z toho čtyři roky zabrala výroba. Režisér Francis Ford Coppola si vybral exteriéry na Filipínách (usadit se na autentických místech tehdy - v druhé půli 70. let - nebylo ještě možné, teprve v posledních letech se otevírá pro zahraniční filmaře i Vietnam, například Tichý Američan). Od počátku se musel potýkat s mnohými obtížemi. Herci mu v náročném prostředí kolabovali. Pracně postavené dekorace vesnic dokonce odnesl hurikán. Expresivně vystavěný příběh si podnes uchovává svou působivost. Zamýšlené podobenství o válce, která ztratila svůj smysl a změnila v bizarní vražednické orgie, je stále děsivé. Američtí vojáci vystavení ustavičnému stresu si zvykli na všudypřítomné zabíjení. Stačí nepatrný podnět, aby začali střílet. Problémem však není zabíjení, ale porušení vojenské discipliny. Jeden z velitelů se usadí v džungli, kde kolem sebe vytvoří svérázné království. Americké velení se rozhodne pro krajní řešení: zřejmě pomateného plukovníka Kurtze (Marlon Brando) chce za každou cenu odstranit. Úkolem je pověřen kapitán Willard (Martin Sheen), s čtyřčlennou posádkou odplouvá do nitra zeleného pekla. Tuto vcelku jednoduchou linii obohacují další motivy, které se někdy významově osamostatňují. Vyprávění získává mimořádnou plasticitu. Coppola si všímá nejen masakrů, které americké jednotky rozpoutávají, ale také leckdy bizardního chování. Například zvrhlost leteckých útoků je zvýrazněna postavou Kilgora, velitele letecké "kavalerie" vrtulníků, který za zvuků Wagnerovy hudby s gustem podniká nálet na pobřežní vesnici jen proto, aby si tam mohl zasurfovat. A když ani to nepomůže, bombardéry zapálí napalmem celou přilehlou džungli. Kameraman Vittorio Storaro zachycuje věrohodně vizi novodobé apokalypsy. Její výtvarnou sugestivitu režisér propojuje s překvapivými reakcemi jednotlivých hrdinů. Výše zmíněný letecký důstojník Kilgore, skvěle zahraný Robertem Duvallem, si třeba slastně pochvaluje vůni napalmu. Dynamicky natočený i sestříhaný nálet na vietnamskou vesnici, který považuji za ústřední bod celého příběhu (skutečný audiovizuální koncert, jemuž snad lze na roveň postavit jedině Kubrickův Mechanický pomeranč) i další vynikající sekvence však nedokáží vyvážit zdlouhavá až hluchá místa. Tato skutečnost se týká jak začátku, kdy se hlavní hrdina Willard opíjí, tak závěru, kdy se ocitá na území vzbouřeného plukovníka Kurtze, kterého má zavraždit. Přes veškeré výhrady se jedná o mimořádné dílo, zajímavé nejen zvukovou složkou, ale i vizuální. Když byl snímek roku 1979 uveden na festivalu v Cannes (kde zaslouženě zvítězil), nebylo ještě vyřešeno rozuzlení. 70 mm kopie uzavíral pokojný odjezd obou hrdinů, 35 mm kopie naopak vyvrcholily zkázonosným bombardováním. Coppola si žádnou z verzí zřejmě nebyl jistý. Nový sestřih, rozšířený bezmála o další hodinu, původní podobu výrazněn pozměňuje. Některé scény jsou přestříhány (zvláště v souvislosti se surfujícím Kilgorem), ale především režisér doplnil původně vynechané sekvence, dlouhou návštěvu rodinné plantáže původních francouzských kolonizátorů či bloudění zpustlou polní nemocnicí. Nejsem si však jist, zda všechny tyto změny jsou bez výhrad prospěšné, avšak dokazují, že Coppola si uvědomuje, že stvořil ojedinělé, vpravdě geniální dílo. (film získal dva Oscary – kamera a zvuk, v dalších šesti kategoriích byl nominován), které jej stále nutí ke zlepšovacím zásahům. () (méně) (více)

suicide 

všechny recenze uživatele

Jednou mi kamarád řekl, že my, co si libujeme ve filmech, jsme schopný říct: "špatní herci" a shodit dobrý film. Samozřejmě že se mýil (už jenom kvůll tomu, že špatní herci implikují často, že i všechno ostatní je špatné) - nejdůležitější pro hodnocení je celkový dojem z filmu. Film musí být nějaký jako celek, který mi napoví hladinu hodnocení, ve které se budeme pohybovat. Ty jednotlivosti jsou pak už jenom důvody, které pohnou s hodnocením na tu či onu stranu, někdy jsem díky tomu něco schopen nadhodnotit a někdy zase podhodnotit. Co se týče Apocalypse now, přikloním se k druhé možnosti a ze tří hvězdiček, které byl film nejspíš dostal, kdybych viděl nerozšířenou verzi, shodím hodnocení na dvě hvězdičky. Do fáze, dokud ještě vojáci surfovali, bylo vše v cajku, ale pak když se nějaké dvě a pul hodiny plavili jen tak po řece, tak film pro mě ztratil veškerý smysl. Já vím, že někteří lidi hodnotí dobře to, co nepochopí, protože si řeknou, že to MUSÍ být prostě dobré, ale tohle se mě netýká. V Apocalypse now skutečně jediné dokonalé byla úvodní písnička a vizuální dojem z filmu. To je všechno a to je dost málo. ()

Maq odpad!

všechny recenze uživatele

Tento film usvědčuje ze zaujatosti sám sebe. Všichni přítomní Američané jsou víceméně šílení, ale proč vlastně? Co z nich udělalo šílence? Jakému tlaku čelí, že jsou nervově zhroucení a vyšinutí? Vietnamci se v příběhu mihnou jen třikrát: jednou učitelky pospíchají schovat dětičky do bezpečí (a Američané je za to odmění Wagnerem a napalmem), podruhé rodinka poklidně pádluje na trh s jakýmsi karfiólem (a je postřílena do posledního), a potřetí nějací mysteriózní divoši střílejí šípy a vrhají oštěpy z křoví (za což obdrží kanonádu z kulometů). Všechno peklo vlastně dělají jen a jen sami Američané. Proč? --- Inu, odpověď zní, že jacísi lidé v New Yorku, kteří mají mnohem víc zkušeností s LSD než s válkou a Vietnamem, vyvrhli svůj vzteklý zvratek. Válka je šílená a Američané jsou šílenci jen a pouze proto, že tihle lidé Ameriku nenávidí. Žádný argument, žádná diskuse. Prostě to tak je. Vzhůru, bratři, pojďme protestovat! --- Málokterý film obsahuje tak silnou dávku falše a satanské zloby a nemohu se ubránit nepříjemným asociacím s různými fanatickými teroristy: bolševikům, náckům, kajdistům a všem podobným magorům je společná nebetyčná nenávist a pitvorně překroucené vidění světa. Coppolův film do téhle společnosti bezezbytku zapadá. Pol Potovi by se jistě moc líbil. Ostatně, on taky nenabral své šílené teorie v indočínské džungli, nýbrž mezi pařížskými studenty. ()

movieband 

všechny recenze uživatele

„Pokud mám mluvit o něm, musím mluvit i o sobě. Jestli je jeho příběh zpovědí, pak je zpovědí i můj příběh.“ Coppolova Apokalypsa je dlouhé válečné peklo, které není pro každého. Soustředit se celou jeho délku je vcelku nesnadné (u prodloužené verze, kterou jsem viděl je to ještě těžší - 193 minut). Coppola vietnamský konflikt podává dost těžce a po zhlédnutí bude člověk hodně zamyšlený nad filmem. Sice jsem to viděl v jiných war filmech podané v kratší podobě, ale i tak je Apokalypsa působivým snímkem, kde se odehrává lidská beznaděj a nenávist, jak nejautentičtěji to jde. Výborné zpracování prostředí a samotného děje filmu je působivé a celkově je film dost zajímavý. Hudba dokresluje atmosféru, která houstne do samotného konce, kde se objeví pl. Kurtz. Není mi moc sympatický, ale Martin Sheen podal nečekaně dobrý výkon, který je v tomhle filmu nezapomenutelný. Ve filmu samotném je pár záběru, které jsou pamětihodné a které na diváka zapůsobí, jak v dobrém, tak i v tom špatném směru. Pokud máte dobrou náladu, tak bych film nesledoval, protože budete mít jistotu v tom, že ji po zhlédnutí asi moc dobrou mít nebudete. Je v něm pár myšlenek a dialogů, které se mi vcelku líbily a budu si je pamatovat. Rozhodně, ale není filmem, který by byl do každého počasí. Apocalypsa je zbytečně dlouhým, ale výborným, drsným, surovým a těžkým filmem, který ukazuje čeho všeho je člověk schopen a v co vlastně věří. Co je pravda, co lež. Co je dobré a co je špatné. 85% “Ve válce nastávají okamžiky toho, čemu se říká nemilosrdný čin. Často prostě vidíme, co musíme udělat, a uděláme to. Rovnou, rychle, vědomě. S otevřenýma očima.“ ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Hořká obžaloba americké války ve Vietnamu. 1) Geniální a působivé neznamená vždy hezké. A toto opravdu není hezký film. Conradova povídka Srdce temnoty z roku 1899 dala příběhu rámec, ale vlastní film je o něčem jiném. O válce ve Vietnamu, vlastně o válce vůbec, potažmo o úpadku současné civilizace._____ 2) Vojáci se chovají jako hovada, "Charlie" je všudepřítomný a neviditelný a divák si spolu s autory filmu říká: What the fuck are we doing here? Lze pochopit, že vojáci bojují vztekle, protože ztratili přátele a spolubojovníky, protože trpěli, lze pochopit zbabělost, vášeň i jiné city. Ale Coppola ukazuje vojáky, které to vraždění baví! Milovník surfingu podplukovník Kilgore si do útoku si pouští Jízdu valkýr (We use Wagner. It scares the shit out of the slopes. My boys love it.) a protivníky vnímá jako zvířata. Chuť, se kterou situaci prožívá on a jemu podobní, je odporná. Smell that? You smell that?...Napalm, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of napalm in the morning._____ 3) Ke skutečnosti, že snímek zobrazuje nechutnosti, které nechci vidět, přistupuje i zbytečně dlouhá délka, polopatičnost výpovědí, která občas kontrastuje s obtížnou čitelností symbolů a politický exkurs ke konci, který je silně nadbytečný a ukazuje, že tvůrcům chybí nadhled. Shit... charging a man with murder in this place was like handing out speeding tickets in the Indy 500._____ 4) Absurdnost věci zdůrazňují i některé okolnosti vzniku díla, které provázely mnohé drogové i jiné skandály a které bylo podporováno vrtulníky filipínského diktátora Ferdinanda Marcose poté, co americká armáda odmítla poskytnout potřebnou vojenskou techniku._____ 5) Nepochopil jsem v titulcích toto: Copyright 2000 by Zoetrope Corporation._____ 6) Zaujaly mě některé odpadové a jednohvězdičkové komentáře - ne svým hodnocením, to je věc osobního vkusu, ale svou neobyčejnou hloupostí, přesahující i místní vskutku velkoryse nastavené normy (Guran, Plague, Brano, platzman, kingik, Maq, Ozzy2). ()

Související novinky

Produkce Coppolova Megalopolis se zmítá v chaosu

Produkce Coppolova Megalopolis se zmítá v chaosu

10.01.2023

Opakuje se snad historie a nadělí nám legendární režisér Francis Ford Coppola (Kmotr) další Apokalypsu? Na takové soudy je asi brzy, pro tuto chvíli to ale vypadá, že produkce na vysněném projektu… (více)

Pokračování: Wanted 2, Monsters 2, M:I:V

Pokračování: Wanted 2, Monsters 2, M:I:V

20.06.2012

Timur Bekmambetov horlivě propaguje svůj historický akční horor Abraham Lincoln: Lovec upírů a na tiskových konferencích se ho novináři často ptají na dlouho slibované pokračování komiksové adaptace… (více)

Reklama

Reklama