Komentáře uživatelů k filmu (1 061)

  • Karlos80
    ***

    Apokalypsa Now aneb " work in progress". Silně depresivní plavba napříč rožhaveným peklem, které nestojí na příběhu ale na pocitech. Tudíž bych to neoznačil jednoznačně jako válečný snímek. Úděsný sen, fascinující barvy, mystifikace, demaskování války, to vše v tomto jedinečném dokonale vizuálním snímku, který ale také směšuje třeba satiru s úchvatnými barevnými psychedelickými orgiemi, ukazuje napalmové ohně za doprovodu skupiny Doors, nálety vrtulníku při Wágnerově jízdě, valkýr, surfující vojáky v bitevní vřavě nebo třeba playgirls v džungli. Celý film pak působí jako jedno velké drogové opojení, a nevadil mi ani ten filozofický konec. v nemž je právě apokalypsa neustále přítomná-odpuzující a fascinující. .(11.5.2006)

  • Dever
    **

    Soundtrack Carmine Coppola: 1. The End - The Doors ,2. Saigon (dialogue) ,3, The End Part 2 ,4. Terminate (dialogue) ,5. The Delta ,6. P. B. R. (dialogue) ,7. Dossier #I ,8. Colonel Kilgore (dialogue) ,9. Orange Light ,10. The Ride Of The Valkyries - Richard Wagner ,11. Napalm In The Morning (dialogue) ,12. Pre-Tiger ,13. Dossier #II ,14. Susie Q ,15. Dossier #III ,16. 75 Klicks (dialogue) ,17. The Nung River ,(10.6.2011)

  • Fr
    *****

    ,,Cítíte to?“ ,,Co?“ ,,Napalm synku. Takhle nic jinýho nevoní“…. Martin Sheen na své pouti ke splnění úkolu pluje po řece Mekong, prožívá zajímavé situace, potkává zvláštní lidi. Vede s nimi dialog, poslouchá monology. A MY si vytváříme SVŮJ obraz a názor. Jako v pohádce. Promiňte, samozřejmě že se nejedná o pohádku, ale o zasranou válku. A nepotkává pohádková strašidla, ale tvrdou a krutou realitu války ve Vietnamu. Filozofičtější dílo než Četa, které zanechá v mysli hlubokou nezapomenutelnou stopu. Vivat Mr. Coppola, tohle Dílo si zaslouží být NESMRTELNÉ!(12.11.2008)

  • tron
    *****

    „Máš právo zabiť ma, ale nie súdiť.“ Šialený (a za takých podmienok aj vznikal, nakrúcanie pripomínalo peklo od doslova infarktujúcich, neovládateľných hercov, až po psychopaticky narastajúci rozpočet) vojnový epos. Mal som česť (vďaka 200-korunovej, vapeťáckej „edícii filmov pre každého") pozrieť si prvýkrát až v 21. storočí v originálnom znení s titulkami a ako by to nestačilo, tak rovno v obéznom 202 MINÚTOVOM režisérskom kolose (oproti „len“ 153 minút dlhej kino verzii uvidíme navyše napr. fascinujúcu, zahmlenú francúzsku farmu). Nie som si istý, čo sa mi na APOKALYPSE páčilo najviac. Na zahodenie nebol Robert Duvall (vrtuľníkom prenasledujúci hrdinov, aby mu vrátili surfársku dosku), ale o tomto monštruóznom a nebezpečnom filme (cesta po rieke je čoraz nervy a mäso trhajúcejšia) sa ťažko píše. Samozrejme Marlon Brando úchvatný... a finálne bombardovanie... monológ sústredeného Martina Sheena... obetovanie býka... zasnený monológ Martina Sheena... Playboy... Kurtzov tábor... Viac v mojom článku na Kinema.sk, kam už nepíšem: http://www.kinema.sk/clanok.asp?id=20100(25.6.2005)

  • Oskar
    *****

    Čekali byste od člověka, který je přesvědčen, že točit cokoli jiného než komedie je ztráta času, že dá pět hvězdiček válečnému spektáklu? Já taky ne a vidíte. Coppolův přístup k válce ve Vietnamu je krajně kritický. Američtí vojáci jsou velkopanští kreténi, kteří si přijeli zasurfovat, vést vulgární silácké řeči a zmást své vlastní slabošství tím, že sejmou pár šikmookých. Pro celý film je nesmírně charakteristická jeho nejsilnější scéna, na kterou nezapomenu do smrti: Nebe rozčísne hejno helikoptér, Amíci si zahrají na bohy a na chudáky Vietnamce padá déšť kulek a skopčácky nekompromisní Jízda Valkýr, nejagresivnější opus Richarda Wagnera. Otřásal jsem se zděšením. 100 %(10.5.2005)

  • B!shop
    *****

    Vynikajici film. Skvela hudba, skvela kamera, vyborne herecke vykony, scena naletu na cinany je nezapomenutelna, ale presto musim rict, ze jsem se trosku mistama nudil a po prijezdu do Kurtzova tabora to uz tak nak neni ono. Presto si 5* zaslouzi.(1.1.2005)

  • movie
    *****

    APOKALYPSA je v odborných měřitkách považována za skutečnou klasiku, proto je jasné, že u potencionálních diváků může vzbuzovat dost vysoké očekávní, které se ovšem nemusí na 100% vyplnit. První dvě hodiny jsou výtečný, zbytek nuda a závěrečné setkání s Marlonem Brandem (který je povětšinou zahalen šerem, aby produkce a režisér zakryl fakt, že v průběhu natáčení šíleně přibral) mi nepříjde jako to úplně nejlepší finále ...(23.3.2005)

  • Boss321
    *****

    Nářez, geniální, fascinující, kultovní. Jen pár výrazů, kterými se dá vyjádřit pocit po skončení Apokalypsy. Samotný začátek, kdy sledujeme nálaty na džungly a do toho nesmrtelná píseň The Doors The End je něco slovy nepopsatelného, to se zkrátka musí vidět. Herecké výkony, scénář, hudba, kamera, výprava a v neposlední řadě režie, vše je propracováno do nejmenšího detailu, že opravdu nevím co zásadního snímku vytknout. Jediné co mě trochu zklamalo je fakt, že přítomnosti Marlona Branda jsem se dočkal až po téměř třech hodinách (koukal jsem na Directors cut)!! Všechny čtyři snímky, které v 70. letech vytvořil Coppola jsou na absolutním vrcholu svých žánrů. Škoda jen, že z osmy nominací na Osara se podařily proměnit jen dvě (kamera, zvuk). O válce ve Vietnamu pro mě jasné číslo jedna. Nechci srovnávat třeba s Četou, protože Apokalypsa se zaměřuje hlavně na psychologickou stránku. Jak jsem napsal na začátku, to se musí vidět, protože slovy to vyjádřit nejde.....(1.5.2008)

  • Faidra
    *****

    Vám vadilo čekat na Marlona tři hodiny? Já bych na něj bez řečí čekala tři roky... ale já nejsem normální, takže se to nepočítá. Vietnam postihla apokalypsa, Martina Sheena během natáčení infarkt, Coppolu kopačky od manželky, rozpočet opakované přešvihnutí, štáb jeden malér za druhým a divák i z opačného a skoro třicet let vzdáleného břehu tuší, že tohle není film o Vietnamu - to je Vietnam. Čtyři pekelní jezdci si to za tónů Walkürenritt uhánějí napalmem spálenou zemí, kam před chvílí dopadla místo hvězdy zvané Pelyněk hvězda na americké vlajce, dravé šelmy vládnou džungli a nevidí v cizích vojácích nic jiného než kořist, hrůzný trip se mění v ještě hrůznější vystřízlivění, a to jsem to ještě k tomu poprvé viděla ve věku, kdy mi chybělo ještě pár let do doby, kdy bych si mohla legálně zastřít vědomí rychlou alkoholovou pomocí. A nyní, dámy a pánové... Apokalypsa.(8.9.2007)

  • Slasher
    *****

    Viděl jsem APOCALYPSE NOW v obou verzích, ve špičkový kvalitě a včetně making of, něco málo si i přečetl a musím pasovat do svých TOP oblíbených filmů. Stručně proč: 1) Tak dechberoucí vizuál se nevidí, a to se jedná teprve o rok ’79. Těch všech odlesků, ohňů, kouřů, výjevů podél cesty... Vrcholem pak asi snová scéna s mostem Do Luong. 2) Současně rozmáchlý a velkolepý vysokorozpočťák, současně regulerní artovka, meditace nad válkou a jak jí nejde utéct, v reakci na americký imperialismus i svět starých kolonií. Neotravný filozoficko-alegorický rozměr. Jak pravil sám Coppola: "My film is not about Vietnam, it is Vietnam." 3) Gradující v šílenství spolu s plavbou po řece a dosažení cíle mise, kde pak čeká geniální Brando (a skvělý Hopper). 4) Mocný soundtrack. Především nálet s Wagnerovou "Ride of the Valkyries" a doorsácký "The End". 5) Jsem unešen jak je to nádherný, transcendentální, nadčasový silný kafe. A střih redux (2001) berte spíše pro úplnost, jednorázově bych určitě volil theatrical. "It is not about war so much as about how war reveals truths we would be happy never to discover. If we are lucky, we spend our lives in a fool’s paradise, never knowing how close we skirt the abyss." / analýza 1., 2. / Pozn: 5. z pěti klasik po zhlédnutí PBS Vietnam War(1.3.2018)

  • Jossie
    *****

    Co dodat, nádherný válečný film, skvělý Martin Sheen, nádherná muzika. Opravdový filmový zážitek. Film který mě naprosto dostal.(1.10.2004)

  • EdaS
    ****

    Apokalypsu jsem viděl poprvé až v Redux verzi, ale hlavní přidané scény jsem poznal - nejsou sice nezajímavé, ale docela běh filmu zdržují, aniž by děj nějak zvlášť obohatily. A přidat k už i tak dlouhému filmu dalších 53 minut je opravdu moc. Myslím, že by se režisérům tohle "přepisování historie" mělo zakázat. Původní verzi bych pět hvězdiček dal. P.S. Podle IMDB měl původně Apokalypsu režírovat George Lucas - to by bylo teprve peklo! :o)(11.5.2003)

  • DaviD3141
    *****

    [Zhliadnutá 196-minútová ‚director's cut redux‘ verzia.] Apocalypse Now útočí – v snahe (ne)zaujať – na zmysly veľmi pozoruhodnými scénami. Náročné nakrúcanie vo filipínskej džungli je takmer také slávne ako sám film a viedlo k obrovskému nárastu rozpočtu, ako aj k fyzickým a psychickým zrúteniam. Coppola zaisto dosiahol svoj cieľ vyvolať u diváka „pocit hrôzy, šialenstva, zmyselnosti a morálnej dilemy vojny vo Vietname“. Úvodná scéna dokonale ilustruje/demonštruje Coppolovo skĺbenie zvuku a obrazu pomocou prelínačky z vrtule helikoptéry na stropný elektrický ventilátor nad Willardom (Martin Sheen). Brilantná kamera, strih a zvuková post-úprava (ktorú mal na starosti Walter Murch) vytvorili z bombardovania dediny za tónov Wagnerovej hudby (Jazda Valkýr) jednu z nájslávnejších a najpozoruhodnejších scén vo svetovej kinematografii. Po vyhubení dediny sa Duvall zaskvie pamätnou vetou: „Milujem vôňu napalmu hneď zrána.“ ___ V auguste roku 2001 bola uvedená zreštaurovaná a zmodernizovaná verzia filmu z roku 1979, Apocalypse Now Redux, vrátane predtým nezverejneného 49-minútového materiálu, zlepšení v technikolore a šesťkanálovej zvukovej stopy. 95%(7.7.2013)

  • Kulmon
    ****

    Zajímavosti: Roli kapitána Willarda měl zprvu hrát Steve McQuenn, poté Harvey Keitel, až dva týdny před počátkem natáčení jej vystřídal Martin Sheen. *** Film chtěl nejprve natočit George Lucas a Coppola měl být exekutivním producentem. To bylo ještě v době, kdy se ve Vietnamu válčilo. Warnes Bros však nedalo na film souhlas. Když jej dalo na konci 70. let, Lucas dělal na Hvězdných válkách, a tak film zrežíroval právě Coppola. *** Francis Ford Coppola se zděsil, když Marlon Brando přijel na plac, protože neuměl text a navíc byl dosti vzdálen původní představě, že Kurtz je vysoký, vyhublý člověk, zatímco Brando od natáčení Kmotra ještě ztloustnul. Vždy je točen tak, aby nebylo vidět jeho obrovské břicho. *** Willard říká Kurtzovi, že je z Ohia a Martin Sheen je skutečně z Ohia. *** Ve scéně, kdy je Willard opilý v hotelovém pokoji, byl Sheen skutečně zmožen alkoholem. Všechny jeho akce v této scéně byly prouktem opilosti, takže když Sheen praštil do zrcadla, skutečně si poranil ruku, jak je vidět ve filmu. Všichni chtěli přestat s natáčením, ale Coppola nařídil pokračovat ve scéně. Sheen chvíli vzlykal a pak se pokusil zaútočit na Coppolu. *** Coppola během filmování zhubl 45 kilogramů. *** Film byl natočen v roce 1976. *** Coppola natočil téměř dvě stě hodin materiálu. *** Film měl být natočen za šest týdnů, nakonec to trvalo 16 měsíců. *** Vodní buvol, který je ve filmu zabit, byl skutečný. *** Filmovalo se zejména na Filipínách. *** Marlon Brando dostal zaplecen 1 milion dolarů předem. Když se objevil na place opilý, se 40 kilovou nadváhou, aniž by znal slovo textu chtěl jej Coppola vyměnit za Jacka Nicholsona či Roberta Redforda. *** Coppola dlouho nebyl schopen najít uspokojvý závěr filmu, než byla jeho manželka Eleanor svědkěm, jak místní vykonávají oběť zvířete. *** Film nemá žádné úvodní titulky. *** Zvuk k filmu se dokončoval ještě devět měsícu po jeho natočení. *** Postava Martina Sheena kombinuje jména dvou synů Harrisona Forda. Benjamina a Willarda. *** Coppola během natáčení několikrát vyhrožoval sebevraždou. *** Návštěva Playboy Playmates je založena na skutečnosti, stalo se tak v roce 1965.(8.5.2009)

  • CheGuevara
    *****

    Coppola si při natáčení prožil opravdové peklo. Já při jeho sledování prožil svoji nejsilnější katarzi a za to mu patří nesmírné díky.(9.9.2007)

  • pan Hnědý
    ****

    Coppolův filmařský epitaf. Mistrovské dílo za které půjde do nebe, už jen za to, že si prošel opravdovým peklem. Válečný vrchol. Welcome to hell.(1.3.2012)

  • RHK
    *****

    Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly (doplněk). Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 100 nejlepších válečných filmů (z doby po r. 1900) - 100 Greatest Post 1900 War Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Kapitán tajné služby (Martin Sheen) má po dlouhé plavbě šíleným válčícím Vietnamem sejmout odpadlíka - plukovníka Kurtze (Marlon Brando), který se prohlásil domorodým Bohem. Úžasná geniální kamera, skvělá výprava. Neskutečně psychedelický fim - intro s džunglí palem spálovaných napalmem, helikoptérové bombardování Vietnamců za zvuků Wagnerovy Jízdy Valkýr - http://www.youtube.com/watch?v=CGBDWER-wUI, Robert Duvall v kovbojském klobouku a jeho surfování na vlnách říční zátoky během bitvy, noční show dívek z Playboye pro nadržené vojáky... V závěru těžce filozofující Brando - "Nic nenávidím víc než zápach a lži" - a jeho království nad primitivním kmenem a titulky opět s obrazovými orgiemi napalmu. "Hrůza, hrůza..." Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=IkrhkUeDCdQ (Shlédnuty obě verze.)(18.8.2012)

  • Pumiiix
    ****

    Tak tak, mám za sebou redux verzi (3hod16min) a můžu upřímně říct, že se mi to zdálo zbytečně moc dlouhé. Nemohu dát plný počet hvězd, ale nevylučuji, že když film uvidím po delší době podruhé, hvězdu možná přidám. Apocalypse Now je doopravdy výjimečný film, kamera je bezchybná a dokáže i z pořádně hnusných věcí udělat něco lahodného pro oči. Herecky je film na nejvyšší možné úrovni, Francis Ford Coppola vyždímal z herců jejich naprosté maximum. Velký filmový zážitek.(7.11.2010)

  • H34D
    *****

    F. F. Coppola si předsevzal nelehký úkol, chtěl natočit monstrózní válečný film, který ani tak neosloví diváka přímočarou akcí, jako vnitřní myšlenkou a propracovaným scénářem, povedlo se mu to na jedničku. Svou vskutku dokonalou režií vybudoval perfektní atmosféru, která diváka relativně v pohodě udrží u obrazovky po celých 202 minut. Snad jen jako jedniná zdlouhavá část by se mohla jevit scéna s francouzi (obsažena pouze v rozšířené verzi). Hlavní předností filmu je také bezesporu scénář, obsahuje zde již zmiňovaný existencionalismus, antimilitarismus, poněkud odlišný pohled na válku a zajímavé je, že vnitřní myšlenky hlavního hrdiny dokáží přimět k zamyšlení i samotného diváka. Poslední třetina filmu zanechává dějovou linii poněkud v pozadí s tím, že ten hlavní děj by měl probíhat spíše v divácké hlavě, snaží se působit více emocionálně (trochu hrůzostrašně) a (pozor SPOILER) samotné zabití Kurtze souběžně se symbolickým rozsekáním krávy je jako krvavá poezie... "I love the smell of napalm in the morning" 9/10(22.4.2008)

  • Djoker
    ****

    Robert Duvall je největší hvězdou celého filmu. Jeho lášky a bláznivé nápady mě neskutečně bavily. Dokud je kapitán Willard na cestě, tak se jedná o dokonalý film. Vietnam působí realisticky, akce je úchvatná a atmosféra depresivní. Přes dvě a půl hodiny divák čeká na záhadného Kurtze a těší se na velkolepé finále. A tady vidím malý problém. On není největší hvězdou celého filmu. Duvall i Sheen ho jasně zastiňují a slibovaný velikán Brando ohromí jen svou nadváhou. Navíc jsem viděl prodlouženou verzi, která od setkání s Francouzi přeci jen ztrácí dech. Mezi válečnými filmy o Vietnamu se však jedná o nejlepší kousek, kterému se vyrovná snad jen Olověná vesta.(4.7.2011)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Mám rád vůni napalmu po ránu." Nijak zvlášť nevyhledávám válečné snímky, ale tato exkurze do válečného šílenství se i mně jevila velmi interesantní. Hlavně proto, že do boje vstoupíme ve chvíli, kdy už kulky a šípy létající kolem hlav amerických osvoboditelů jsou stavěny na úroveň obtížného hmyzu a vojáci se věnují tomu důležitému - chlastu, drogám, sexu, steakům a surfování. Sice mi poněkud vadí, že každá ekonomická krize USA je zažehnána válkou za záchranu světa na libovolném místě naší planety, ale jedinečný pplk. Kilgore mi alespoň dodal první rozumný důvod vedení vietnamské války - surfování pod palbou se v té době patrně jinde nedalo provozovat. Zkrátka až do přejezdu kambodžské hranice jsem se nečekaně bavil, ale následné zdlouhavé vykecávání mne donutilo jednu hvězdu pozapomenout v nepřístupné džungli.(2.7.2012)

1 2 3 4 5 14 28 41 54
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace