poster

Šňup

  • USA

    Spun

Komedie / Krimi / Drama

USA / Švédsko, 2002, 100 min

  • esopesokeso
    ****

    "Natočeno podle pravdy..a lží" Z počutia viem, že jedného abstinujúceho feťáka pri tomto filme naťahovalo, áž nakoniec odišiel uprostred filmu preč.. takže Jonas Åkerlund je niekto, kto sa tomu setsakramentsky vyzná... a ujovi Fiškusovi sa to páčilo! Šňup , cz dabing..(21.1.2013)

  • kingik
    ***

    Kontroverzní tvůrce klipů Jonas Akerlund občas podnikne výlet do filmové oblasti, kde ovšem už tolik neexceluje. Najednou v delší filmové stopáži mírně tápe, už třeba s obtížným žánrovým zařazením snímku, a až příliš se spoléhá na pestrý zástup herců, kteří jsou bez výjimky výborní. Film se pohybuje v několika žánrových rovinách, osciluje mezi bizarní fraškou s feťáky s podivným sociálním podtextem a dramatem zachycující špinavé charaktery, s kterými bychom se v reálu nechtěli konfrontovat. Vše vychází přesně napůl, protože režisér není brilantní vypravěč, ale s herci pracovat umí a vizuální hrátky s kamerou nezapřou, že na režisérskou stoličku usedl tvůrce videoklipů.(10.12.2010)

  • kochanskiT
    *

    Tento film se zdál jako skvělá volba, nenáročná sranda po třetím jointu, ale po třiceti minutách jsme to museli vypnout s pocitem WTF? Mám ráda černý humor, mám ráda vulgárnosti na správném místě, ale tohle mi připadalo jenom hrozně trapné. Jak může tuto nepovedenou parodii někdo srovnávat s pycho emocionálním zážitkem filmu Requiem for a dream, nepochopím. Ta jedna hvězdička je za hvězdné obsazení (jen mi vrtá hlavou, proč na něco tak trapného přistoupili, ale můj názor je zde jak vidím v menšině:)(31.8.2011)

  • tron
    **

    V niekoľkých chvíľach má afektovaný ŠŇUP niečo do seba ("Kuchár" prednášajúci o šušule), ale väčšinou budete vyhodení zo sedla útokmi na nervy (precitlivelé vnímanie zvukových detailov) a dobrý vkus (záchod) lezúcimi drobnosťami. Výsledok je o čosi lepší, ako KEN PARK, pričom situáciu v poslednej chvíli zachraňuje aspoň totálne odviazaný Peter Stormare ako zdrogovaný fízel z proti-drogového, homosexuál Eric Roberts a skutočná (!) protéza Mickeyho Rourkea, ale zlatý SALTON SEA (80%).(26.4.2005)

  • Jacek
    ***

    Jedná se o snímek sice ne dokonalý, ale rozhodně nestandardní a zdravě jiný – a to jak vedle běžné, tak i nezávislé produkce. Téma snímku není „nijak převratné“, pochopitelně. Dějově roztříštěný film o vzájemně se proplétajících osudech skupiny feťáků, fičících na speedu a prohryzávajících se se sněhem okolo nosních dírek vyžhavenou, vyprázdněnou realitou předměstí L.A., svým ironicky „nehodnotícím“ vyzněním někdy více a někdy méně připomíná starší filmy s obdobnou tematikou (nelze nevzpomenout přinejmenším stále omílaný Trainspotting). Navíc, vzhledem k tomu, že trpí jistou scenáristickou krátkodechostí (projevující se místy lehce křečovitou vtipností, trochu prázdným opakováním některých postupů a značnou „přeinspirovaností“ některých zákrut vyprávění), je děj tou nejslabší složkou celého tohoto filmového rauše. O poznání zajímavější je ovšem zpracování. Debutant Jonas Åkerlund se způsobem, jakým k filmu přistoupil, extaticky hlásí k tomu, že je v prvé řadě a především režisérem hudebních klipů – jeho snahou je nechat diváka sledovat film „očima speedu“, a proto bez oddechu a velmi přesvědčivě tlačí obraz do rychlého střihu, důrazu na makrodetaily, afektovanosti, krátkých řetězů obrazových asociací... a výsledek je velmi přesvědčivý. Je vtahující, nedává čas vydechnout – dokonale mapuje chutě a podivnou logiku života se speedem. Šňupu bývá vyčítána řada věcí – idealizací postav narkomanů počínaje, přemrštěným naturalismem konče. Nad těmito výtkami lze leda pokrčit rameny – smutné, prázdné, vyjedené postavy v sobě dle mého názoru nesnesou idealizaci ani náhodou; bez naturalismu a jeho „nahé sprostoty“ by snímku chyběla polovina přesvědčivosti. Jediným – i když pro většinu diváků asi jen těžko vydýchatelným – záporem je tak dle mého zmiňovaný scénář. S ním spojené mínus má potíže znegovat i kongeniální výkon stárnoucího Mickeyho Rourkea. A že je ten bývalý playboy vážně dekadentně dokonalý!(1.7.2004)

  • - Wrestling, ktorý je strihaný do záberov počas celého filmu, a ktorý s obľubou sleduje Cook alias Mickey Rourke, priniesol práve tomuto hercovi "životnú rolu" vo filme The Wrestler (2008). (cure)

  • - Frisbee (Patrick Fugit) sleduje v televizi videoklip norské black-metalové kapely Satyricon. Skladba se jmenuje "Mother North". Kapela souhlasila s tím, že se její videoklip objeví ve filmu, když režisér Jonas Åkerlund bude režírovat jejich další videoklip ke skladbě "Fuel for Hatred". K realizaci poté skutečně došlo. (Stocki)

  • - Na venkovní fasádě domu kde bydlí Spider Mike si můžeme všimnout mnoha nastříkaných nápisů, mj. názvu “Phantom Planet“. Phantom Planet je název kapely, ve které do léta roku 2003 působil jako bubeník představitel Rosse, Jason Schwartzman. Také ve scéně, kde Mickey Rourke řídí auto můžeme z rádia od kapely slyšet skladbu "Nobody's Fault" (Stocki)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace