poster

Drákula

  • český

    Dracula

  • USA

    Dracula

  • slovenský

    Dracula

Horor / Romantický / Drama / Thriller

USA, 1992, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    **

    Zase jednou se shodnu se svým oblíbeným uživatelem flankerem.27 - je to k uzoufání přestylizované a forma drtivě vítězí nad obsahem. To by ale tak nevadilo, protože znám dva podobné snímky, a to Ospalou díru a Společenství vlků, kde mi stejně studiový styl vyhovuje a oba filmy mi dobře sednou. Jenže Coppola nevypráví s tak ironickým nadhledem jako Burton a chybí mu i Jordanova poetika. V tom filmu je mnohem méně života než v průměrném upírovi. Připomíná to muzeum voskových figurín a je to bezemoční. Představitelé mužských postav jsou s výjimkou Hopkinse, který ale - jak trefně flanker.27 napsal - s tímhle projevem patří spíš do Drákulovin, a s výjimkou přehrávajícího Garyho Oldmana naprosto zapomenutelní, nevýrazní, a to včetně hvězdného Keenu Reevese. Winona Ryder sice typově odpovídá křehké viktoriánské krásce, ale u téhle herečky oceňuju mnohem víc role, kterými jde proti svému hereckému typu, jako je třeba postava drsné taxikářky v Noci na Zemi. Je jen málo námětů, které jsou tak provařené jako upírské příběhy, a snad žádná kniha neměla tolik zfilmovaných verzí jako Stokerův Drákula, takže si netroufám říct, kam do stupnice drákulovských filmů tenhle kousek zařadit, ale atmoférou a emočním dopadem se mi určitě víc líbila flankerem.27 doporučovaná verze režiséra Badhama z roku 1979, které jsem nadělil pouhé 3*, takže v tomhle případě musím jít ještě níž, i když co se výpravy a výtvarného provedení týče, má určitě Coppolova verze co nabídnout. Jenže ta romantika, kterou nabízí, mi přijde tak nějak otravná a pokleslá a jako horor to tedy nefunguje vůbec... Celkový dojem: 45 %.(9.9.2012)

  • POMO
    ***

    Dokonalá ukážka dokonalého víťazstva formy nad obsahom. Coppola akoby sa snažil čo najdôveryhodnejšie a zároveň najefektívnejšie preniesť Stokerove fantázie do sugestívnych filmových obrázkov, ale zabúdal pri tom na postavy a samotný príbeh. Po vizuálnej a hudobnej stránke je tento film úchvatným. Výprava, kostými, kamera (hlavne hra s tieňmi), jednotlivé surrealistické obrazy, to všetko je v prekrásnej harmónii s hudbu Poliaka Wolciecha Kilara. A casting! Reeves ako elegantný Jonathan, Winona ako krehká Mina, Hopkins ako démonický Van Helsing, Tom Waits ako "hmyzofil" Renfield a hlavne Oldman ako odpudzujúci a zároveň hypnotizujúci gróf Dracula, tí všetci akoby sa pre tieto role narodili. Lenže nech je to všetko, čo vidím na plátne, akokoľvek úchvatné, načisto to postráda srdce príbehu, ducha, ktorý by ma napriek znalosti látky dokázal na tie dve hodiny opäť vtiahnuť do príbehu a nedať mi do konca vydýchnuť. Coppolova DRACULA je gotický horor podľa klasickej predlohy, pri ktorom by ma nevyrušovalo vyžieranie popcornu. A to by sa mi napríklad pri Herzogovom NOSFERATOVI (1979) stať nikdy nemohlo.(27.5.2002)

  • Madison
    *****

    Najromantickejší horor, aký poznám - ak nie jediný. A práve to, že Dracula je tak kontrastná postava, zmietaná v dvoch najsilnejších živloch, v láske a nenávisti, ho v mojich očiach vyzdvihuje nad povrchné krvilačné hlúposti, pretože má napriek svojej búrlivej povahe a zlobe relevantné pohnútky, zámery a príčiny svojho konania. Môže nájsť človek, ktorý zavrhol Boha a pohrúžil sa do večnej tmy, odraz svojej jedinej lásky? Coppola natočil Draculu tak, ako som ho presne chcela mať. Surrealistický a snový, obohatený o skvostnú výpravu a scenár, ktorý ma najmä v úchvatných dialógových scénach medzi Minou a Draculom vynáša do filmového neba. Gary Oldman je najúžasnejší Dracula, akého si viem predstaviť - démonický, chladný a neprístupný, no tiež krehký a zraniteľný, utopený v slzách po stáročia trvajúcej bolesti. Monumentálna hudba, skvelé herecké výkony, magická výprava a nezabudnuteľný scenár v podobe konkrétnych emocionálnych scén - aspekty, ktoré sa postarali priam o transcendentný filmový zážitok. Jeden z mojich najmilovanejších hororov.(25.7.2011)

  • Jacinda
    *****

    Pro mě jedinná odpovídající verze Draculy prodle Brama. Mírně umělecké pojetí a krev vyměněná spíše za napětí. Gary Oldman je neskutečný a roztomilý Keanu se neskutečně hodí na Johnatana. Van Helsing svou šíleností přidává filmu na rozměru a představitelka Miny není vůbec nepříjemná. Celý dojem zakončuje ještě nanejvýš vhodný výběr herců pro muže, kteří se rozhodnou pomoci Van Helsingovi v boji proti Draculovi.(31.10.2008)

  • Kaka
    ***

    Vizuální stránka filmu je úchvatná. Coppola si pohrává se stíny, kulisami, kamerou, nasvícením, jednou stříhá rychleji, jednou zase dává důraz na pomalé snímání detailů. Tohle všechno dělá výsledný dojem z filmu kladný. Režisér má tenhle film pevně v rukou a jeho silně invenční styl režie a silná vizuální stylizace filmu je hlavní deviza. To však nic nemění na tom, že jak už to u Coppolových filmů bývá, nudil jsem se.(16.3.2005)

  • - Role Renfielda byla nabídnuta Ianu Durymu a Steve Buscemi. (fannah)

  • - Scéna, kdy Gary Oldman olizuje břitvu s krví Keanu Reevese, se natáčela pozdě po půlnoci a Oldman měl již něco ostřejšího vypito. Alespoň to ladilo s náladou jak ve filmu, tak na place. (Pavlínka9)

  • - Francis Ford Coppola později přiznal, že Keanu Reevese obsadil jen proto, aby na film chodily dívky. O jeho talentu ale přesvědčen nebyl. (cariada)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace