Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Gangsterské drama Kmotr, natočené podle stejnojmenného bestselleru Maria Puza, patří mezi přelomová díla tzv. Nového Hollywoodu, a to jak komerčně, tak umělecky. Příběh newyorské mafiánské rodiny Corleonů, jíž tvrdou rukou šéfuje starý don Vito (Marlon Brando), se odehrává v letech 1945 - 55 a zaznamenává prudký rozmach organizovaného zločinu po skončení druhé světové války. V epických, rozmáchlých obrazech před divákem ožívají osudy italsko-americké rodiny, jež svůj blahobyt založila na hazardu, prostituci, vydírání a zastrašování. Tehdy mladý režisér Francis Ford Coppola, který byl poněkud překvapivě pověřen společností Paramount realizací jednoho z jejích stěžejních projektů (své nepochybně sehrálo i jeho italsko-americké zázemí), musel redukovat některé motivy rozsáhlé předlohy, ovšem podařilo se mu věrně zachovat jejího ducha - přesný popis fungování zločinecké organizace, zachycení její hierarchie, začlenění do tehdejšího společenského vývoje i často kritizované zdůrazňování rodinné soudržnosti. Pevnou dramatickou stavbu scénáře (na němž Coppola spolupracoval s autorem předlohy) podpořilo i režijní ztvárnění, jež čerpalo především z klasických vypravěčských praktik hollywoodských děl 30. let (např. Jih proti Severu), okořeněných soudobým příklonem k realismu, zejména v zobrazování násilí a sexu. Snímek získal tři Oscary - za nejlepší film, scénář podle předlohy a mužský herecký výkon v hlavní roli (Marlon Brando, který svou cenu odmítl převzít). Pro úspěch filmu, který se stal diváckým hitem nejen ve Spojených státech, ale i ve zbytku světa (kromě např. tehdejšího Československa, kde se kvůli údajné glorifikaci zločinu a násilí nesměl promítat, ač Puzova kniha v českém překladu vyšla), bylo klíčové herecké obsazení hlavních úloh dona Vita Corleona a jeho nejmladšího syna Michaela. Vedení Paramountu nesouhlasilo s Marlonem Brandem, na němž mu vedle jeho dobře známé pověsti "obtížného a nespolehlivého herce, jehož poslední filmy byly propadáky", vadilo hlavně to, že je na roli mafiánského patriarchy příliš mladý (v době příprav filmu mu bylo 47 let), a ještě větší odpor dávalo najevo vůči Al Pacinovi, jenž se jim zdál málo známý, příliš obyčejný a především malý. Coppola s oběma herci natočil testy, jež nakonec šéfy Paramountu přesvědčily. Se stejnou pečlivostí režisér obsadil i další role, nejstaršího Corleonova syna, prchlivého Sonnyho (James Caan), jeho slabošského bratra Freda (John Cazale) a conseglieriho Toma Hagena (Robert Duvall). Úlohy Corleonových "vojáků" a dalších gangsterů ztělesnili vesměs málo známí představitelé, kteří dokonale typově odpovídali svým postavám (např. Richard Castellano jako Clemenza nebo Al Lettieri jako Sollozzo). V kreaci Michaelovy neitalské dívky Kay Adamsové zaujala budoucí múza Woodyho Allena Diane Keatonová a Corleonovu týranou dceru Connii ztělesnila pozdější Stalloneova partnerka z Rockyho, Coppolova mladší sestra Talia Shireová. Téměř tříhodinový snímek (který uvádíme, stejně jako další díly trilogie, ve dvou částech) vrcholí slavnou scénou křtu Michaelova synovce (představovaného Coppolovou dcerou Sofií), prostříhaného krvavým vyřizováním účtů s ostatními mafiánskými rodinami, jež znamenalo upevnění moci Corleonova klanu, ale také definitivní převzetí "rodinné firmy" zprvu zdráhavým Michaelem, který se stává důstojným nástupcem zemřelého otce. (Česká televize)

(více)

Recenze (2 075)

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Odpočítával jsem dny, kdy před náš dům přijde hromada filmových fanoušků s pochodněma a budou skandovat: " Snad poslední člověk na světě ještě neviděl Kmotra. Na hranici s ním!". Svou zaostalost tímto dnem ukončuji a i já přícházím se svou troškou do mlýna a radou, proč je zrovna tohle dílo tím přelomovým. Inu F.F. Coppola dostal od Boha velký dar. A to, že dokáže sledující lidi napnou čímkoliv, třeba klapáním bot v nemocnici. On s těma lidma chodil spát (v hlavě samozřejmě leželi) a právě proto jsou všichni tak uvěřitelní a celá famílie se vám přisaje k srdci jako klíště. Některé scény mi připoměly i naší rodinu (ne opravdu nejsme vrazi) například ta ve které se celá rodinka fotagrafuje a nakonec zjistí, že vedle nich nestojí ten nejdůležitější a všichni na něj musí čekat. Určitě se divíte, proč dávám jen čtyři hvězdičky. No nebudu vás napínat, je to tím, že Godfather, ač je to nádherný film, nenakopl mě do gulí a možná jsem i čekal víc. Rozhodně vám, ale nebráním shlédnout toto epické dílo, naopak. Teď mě ovšem napadá, kterou roli měla moje oblíbenkyně Sofia Coppola? Musím to zjistit a podívat se na to znova... :D ()

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

84% - Výborný film. Klasická režie mistra Coppoly, sympatické herecké výkony, jakostní hudba Nina Roty, bezva atmosféra... a přece nemůžu podpořit zdejší vysoká hodnocení. Jsem jednoduchý člověk, potřebuji jednoduché oslovení -nějakou myšlenku, které bych se mohl chytit. Když to nejde, tak aspoň postavu, ke které bych nějak citově přilnul. Nekonalo se. Kmotr se mi líbí, ale kult to pro mě není. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Dokonalá je kniha, kterou jsem četl několikrát. Film již obsahuje jisté chybičky, které se ovšem dají odpustit, protože jinak by délka snímku musela mít nejméně 500 minut. Mou nejoblíbenější scénou asi navždy zůstane večeře s Turkem Sollozzem a náčelníkem McCluskeym. Stejně tak mám moc rád pasáž nuceného sicilského exilu. Těžko ovšem v podobném veledíle cokoliv vyzdvihovat. 100% je jasných. ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Moc to komentovat nebudu - film, který si pět zaslouží zcela jistě, ale nijak zvláštní paráda to není - ovšem montáž ve scéně křtin je geniální (což je zároveň asi jediný filmový postup - jinak je to celé jenom literatura převedená do pohyblivých obrázků - ale převedená opravdu pěkně). ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

I can feel it... je To všude. V celym filmu. Nutno podotknout, že moc dlouhym filmu, kterému kulhá dynamika. Ale je To tam. Nikdy jsem nechtěl být mafián. Nikdy jsem neměl nutkání mít tenhle typ Moci. Nikdy pro mě (bohužel?) rodina neznamenala tolik. A nikdy jsem nebyl takovej pozér s rozhašenym žebříček hodnot. Dospělí chlapi si hrají na morálku, ale ta je jenom prostředek. Hrají si na rodinu ale ta je jenom záminka. Hrají si na čestný obchod. Ale proč? protože tak jak je postaven , jim i vynáší. Všichni jsou falešný ale mají obrovské srdce pro ,,rodinu'' Ne pánové. já vám kašlu na vaší morálku a rozhodně se neposadim na zadek z vašich přiblblejch keců. Jsou to velká slova velkých mužů, ale pro mě pořád jenom záminka pro váš fet. Pro Moc. Show me some respect a přestaňte hrát to divadlo. Nikdo z vás nehrál fair play. Krásný film. ()

sepp 

všechny recenze uživatele

Kmotr neni nic nez nejlepsi film vsech dob. Genialni Marlon Brando jako zasadovy mafian ze stare skoly, Al Pacino prochazejici uzasnou promenou z vysoskolskeho klucika v bosse, James Caan jako tvrdas, ktery svymi svaly vzbuzuje respekt uz od pohledu, Robert Duvall jako precizni consiglieri atd... Tenhle film je tak komplexni a genialni, ze kdyz je konec tak clovek chce vic a uplne ho mrzi vratit se do sveho zivota... ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Hrozně se omlouvám, že kazím ta nádherně jednotná hodnocení, ale prostě sem nemůžu lupnout plný počet, připadala bych si jako pokrytecký zbabělec. Kvalitní film to bezesporu je, ale nepohltil mě natolik, aby se pro mě stal božskou ikonou. Částečně je to dáno faktem, že jsem "Kmotra" viděla hodně dávno - tehdy jsem jednoduše nebyla zralá něco takového plně docenit. Svou roli jistě hraje i fakt, že se mi zamlouvá jen málokterý film z mafiánského prostředí - není mi blízké, neláká mě ani dovolená v Itálii. Snad se jednou zařadím k nekritickým obdivovatelům tohoto Coppolova díla, zatím zůstávám u solidních 80%. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Kmotr je brilantní řemeslo, žánrová lahůdka a film s úžasně vykreslenou hierarchií mafiánské rodiny. Jen ta slibovaná nezapomenutelnost se mě téměř nedotkla. Žádná scéna tu není navíc, každá podepisuje některou z mnoha stránek Corleonovic životů a Pacino, Brando, Duvall i Caan byli výbornou volbou do svých rolí. Pocítil jsem strach z věčného pronásledování, všudypřítomnost smrti a neustálou hrozbu krvavého konce zlatých časů. To všechno ano. Prostě skvělá rodinná sága z tak trochu jiného soudku, řekl by jeden. Francis Ford Coppola opravdu natočil jeden z nejlepších filmů všech dob, jenže ten se jmenuje Apokalypsa. ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Po precteni knihy jsem byl uplne v tranzu, taky mi to trvalo pouze dva dny a stale jsem usilovne shanel dvd a kdyz se chce, tak to jde. Hned po prvni projekci to bylo jasnych pet bodu, mozna bych dal i vic, kdyby to slo! Ale ted, kdyz tak po case uvazuji, tak existuje par lepsich gangsterskych filmu, ktere se zameruji primo. Kmotr je imho dost precenovan a ma spoustu chyb, ktere si malo kdo chce pripustit. Urcite u plneho poctu zustanu diky Marlonovi, ktery je dokonaly! 9/10 ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Skutečně se jedná o naprosto výlučné dílo. Film, který lze brát jako komerční počin, ale také ho lze bez zaváhání uvést ve filmovém klubu. V tomto případě je film lepší než knižní předloha, protože kniha obsahuje nezáživné pasáže z působení Johnyho Fontana v Hollywoodu. Film se chytře zaměřuje na to nejlepší, na rodinu Corleonových. Film je do poslední role geniálně obsazen. Ale samozřejmě vyniká Marlon Brando a také Al Pacino, v jehož tváři lze krásně číst přerod z nevinného studenta v ďábelského mafiána. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

(1945 - 1955) Umělecké dílo, tatko lze stošedesátidevíti minutový snímek F.F. Coppoly označit. Po zhlédnutí závěrečných titulků Kmotra jsem ještě chvíli seděl na sedačce, koukal směrem k obrazovce a užíval si pocitu dojmového naplnění z tohoto počinu. Film se nese v nezapomenutelné atmosféře, která je podpořena aranží jednotlivých scén, velkolepými hereckými výkony, nesmírně působivou hudbou a často dokonalým střihem, jenž jen dokresluje a dotváří celkový jedinečný zážitek a činí celkovou stopáž bezproblémovou. Osud rodiny Corleonů je vylíčen excelentně. Ve světě plném korupce, intrik, vražd a zastrašování může divák sledovat tento mrazivý a drsně chladný portrét sicilského klanu v poválečné Americe, kde je vraždění mezi jednotlivými gangy na denním pořádku a je tudíž vykresleno s takovou samozřejmostí, jakou je například východ a západ Slunce. Velmi sugestivní je střelba na dálnici (to byl opravdu masakr - a to doslova!) a vše graduje dechberoucí scénou křtin, jež je neskutečně silným zážitkem a něco tak dokonale ztvárněného jsem dlouho neviděl. Kmotr mi dal více, než jsem od něj čekal! ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Chvílemi skvělá podívaná, chvílemi zase nuda k nevydržení. Kdyby to mělo poloviční délku a daly se do kupy jen ty nejzajímavější momenty, byla by to naprostá pecka. Takhle to pro mě není nijak výjiměčný film. Kvalitu má, to je jasné, ale že by dokázal nějak silně zaujmout, to ne-e. 80% ()

juta 

všechny recenze uživatele

Dokonale jsem se v tom ztratil... Už dlouho mě film nenaštval jako tento. Čekal jsem opravdové veledílo, ale přišlo obrovské zklamání. Musím si to projít hlavou, ale zatím docela lituju těch strávených dvou a půl hodin u Kmotra. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Jednoznačne a nekompromisne najlepší film, aký som na tému mafia videl. Doporučujem všetkými dvadsiatimi. Snímok ukazuje vzostupy a pády jednej Sicilskej resp .taliansko-americkej rodiny, ktorá podniká v biznise menom organizovaný zločin. Dej je veľmi chytľavý a dojímavý, násilný a realistický. Okamžite vás pohltí a nepustí. Ocenený tromi Oscarmi: Najlepší film, herec - Marlon Brando, scénar. Coppola detailne opisuje vzťahy v klane, spôsoby, ktorými bossovia dosahujú svoje ciele, odovzdávanie tradícií z otca na syna i každodenné okamihy, kedy sa zdanlivo nič nedeje, aby sa neskôr ukázalo, že išlo o úplne zlomovú chvíľu, ktorá rozhoduje o bytí a nebytí. Pri tom mal ku pomoci veľa skvelých hercov, ktorí podávali svoje životné výkony. Coppola nakrútením mafiánskej drámy ukázal svetu, že nie všetci gangstri sú krvilačné beštie a do istej miery ovplyvnil aj budúcich tvorcov mafiánskych filmov. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Tak som sa po dlhých rokoch odkladania, tohto legendárneho Coppolovho mafiánskeho klenotu, konečne odhodlal a pozrel si ho. Neviem, či som čakal viac (lebo som mal prehnané očakávania, keďže je to 7 najlepší film), ale určite som čakal aj menej (bral by som kratšiu verziu filmu, ktorá nemá tri hodiny). Keď si to vezmem ako celok, určite je to kvalitný film aj v dnešnej dobe, príbeh a postavy majú rozhodne čo ponúknuť, hrajú ich veľké herecké mená, ale chýba tomu spád a tempo. Ak by sa to prestrihalo a bolo to kratšie tak o pol hodinku, určite by som dal vyššie hodnotenie. Toto bolo na mňa moc pomalé a pôsobilo to miestami až uspávajúcim dojmom. Každopádne tento prvý diel s trilógie je najlepší. Ako som už spomínal sú tu výborný herci (Brando, Pacino, Caan, Duvall), perfektná hudba, zaujímavý príbeh a pôsobivé nečakané zvraty a vraždy. Netvrdím, že je to zlý film, ale pre mňa to klenot určite nie je. 70% - 3* ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Fenomén. I kdyby měl Kmotr přes čtyři hodiny, nehnu u něj ani brvou, protože bych se bál, že přijdu o nějaký zásadní a dominantní moment - tak moc Coppolovo bezchybné vyprávění vtahuje a tak moc opulentně vypreparovanými zvraty přetéká. Precizní v každém ohledu, od vrstvení dějových linií v závislosti na co nejosobnějším seznámení s aktéry a náturou jejich prostředí až po herecké výkony, na něž se svalují všechna existující pochvalná vyjádření. Mrazivé, uvěřitelné a nadčasové. Godfather of the Cinema. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jakmile začnete pátrat po statisticky nejoblíbenějších či vyloženě nejchválenějších filmech všech dob, je více než pravděpodobné, že na seznamu bude i Kmotr, který je dodnes brán jako vrchol mafiánských filmů, jeden z nejlepších filmů 20. století a především skutečně dost možná jeden z nejlepších filmů všech dob. Tehdy neznámý režisér Francis Ford Coppola přitom ze začátku dostal malý rozpočet a jakožto začínajícímu filmaři mu nebyla dána taková důvěra. Coppola ale z Kmotra udělal jednoduše velkou epickou kapitolu amerického zločinu, která je skutečně velkolepá, nemá dramaturgicky špatná místa a především mafiány do té doby především proslavené jako ztělesněné zlo představuje v lidštější podobě, která z nich v podstatě dělá obyčejné smrtelníky, kteří se ničím neliší od normálních lidí jako jsme my. Coppola měl v tomhle štěstí ohromné štěstí v castingu, protože ikonický Marlon Brando dona rodiny Corleone Vita Corleoneho naprosto věrohodně podá během prvních dvou minut, kdy Vito Corleone skutečně působí jako člověk, který dosáhl v mafiánském podsvětí co největší pozice a o tom, kdo přijde na kudlu zde rozhoduje zásadně on. Vito Corleone je ale možná mafián, zároveň ale milující manžel, otec a dědeček, který se u svého nejmladšího syna Michaela snaží aby se zcela vyhnul rodinnému podniku, adoptivního syna Toma Hagena bere skutečně skoro jako vlastního a i k synům Sonnymu a Fredovi a dceře Connie cítí nesmírnou lásku. Celkový charakter Vita nejvíce vyniká v kontrastu s ostatními mafiánskými dony jako Balzini nebo Tataglia a skutečně tak boří zavedená pravidla o tom jak vnímat mafiány, což ostatně platí o celé mafiánské rodině. Krom Branda měl Coppola štěstí i v obsazení mladších herců, přičemž většina zde ve finále ztvárnila i svou nejslavnější roli- Tehdy mladý a neznámý Al Pacino zde převedl fenomenální výkon, kde dokázal, že se o něm ještě jednou uslyší a ostatně není znám jenom díky roli Michaela Corleoneho ale i díky rolím dalších mafiánů jako Tony Montana nebo Carlito Brigante. O Jamesi Caanovi jako Sonnym Corleonovi se to samé říct nedá, přesto znalejší filmový divák ví, že Caan rozhodně neskončil proslaven pouze jednou rolí. A Robert Duvall jako Tom Hagen je ten samý případ a celkově si tahle trojka právem došla ve stejný rok pro nominaci za Nejlepšího herce ve vedlejší roli. Jen ten samý rok nemuseli být na sebe navzájem naštvaní, protože ten rok nevyhrál nikdo z nich. Smutnější osud potkal Johna Cazaleho, který následně dostal výraznější roli v Kmotrovi II, ještě předtím si stihl zahrát v Coppolově Rozhovoru a následně ve filmech Psí odpoledne a Lovec jelenů předtím než v roce 1978 podlehl ve věku 42 let rakovině kostí. Talia Shire má kromě roli v Kmotrovi ještě zásadní roli v sérii Rocky a pro Diane Keaton též nebyl Kmotr jediná úspěšná role. Víceméně pro všechny tyto představitelé mladších rolí šlo ale o průlomové role a Kmotrovi v podstatě všichni vděčí za své. Kmotr se stal filmovou klasikou a uznaným dílem už v roce 1972 v době své premiéry, dodnes jde o jeden z nejzásadnějších filmů všech dob a nějakou dobu šlo o dokonce o nejvýdělečnější film všech dob. Coppola dokázal, že neproslavený filmař může překvapit a skutečně vytvořit do sebe zapadající rodinnou mafiánskou ságu, kde dojde k brutálnímu vraždění a dalším formám násilí, ale především také k uznávání rodinných hodnot a věrnosti. Vito Corleone je tak unikátní charakter, který se navíc k moci nedostal jako děs nahánějící a veskrze brutální člověk, ale v podstatě hodný muž, kterému šlo především o spravedlnost a věrnost. Samotný Kmotr startuje s Corlenovou rodinou na jejich vrcholu a právě následně odstartuje řetězec události, kdy Corleonům hrozí konec. A následky nejen tuto rodinu navždy zásadně ovlivní. Když si člověk vezme začátek a konec Kmotra tak si jednoduše uvědomí jak skvělou dramaturgickou stavbu tato filmová pecka opravdu má a opravdu se za celou tu dobu toho stihne stát moc, postavy si projdou nějakým vývojem, události, které se přihodí mají vždy zásadní vliv příběh a především to celé opravdu působí jako obrovsky filmařsky zdatná práce. Už úvodní svatba má neskutečně realistický náboj, kdy se podaří představit jak zrovna mafiáni veškeré aspekty klasické svatby přijímají, všechna ta taneční energie a jednoduchá radost z tak významného dne působí autenticky a Coppola už zde velmi stylovou a přesto do očí nebijící expozicí představuje tenhle komplikovaný svět. Pomalu nás představuje s postavám, představuje nám vztahy, které mezi sebou postavy mají a ještě před startem hlavní zápletky se dočkáme jednoho stylového výletu do Hollywoodu, kde dojde na kultovní scénu s koní hlavou. Už takhle stylově během první půl hodiny Coppola předvede, že od tohohle mafiánského epického příběhu půjde oči odtrhnout jenom těžko a to ještě nevytasil všechny trumfy. Francis Ford Coppola psal scénář společně s autorem knižní předlohy Mario Puzem a společně tak údajně v podstatě jednoduchou Puzovu knihu přetvořili do ucelenější a propracovanější podoby, kde se mimo jiné dokáže stylově představit fakt, že se Michaelovi začíná rodinný byznys zamlouvat, aniž by bylo vyložené nutné říct, že se Michaelovi začíná rodinný byznys a možnost někoho odprásknout zamlouvat. Z Donova nejmladšího syna se tak vůči jeho přáním stává plná součást Donovy kriminální rodiny a to ještě není všem tragédiím konec. Kmotr skutečně představuje svět, kde je velmi snadné přijít k bohatým ziskům, ale také v něm hodně snadno můžete skončit s prostřelenou hlavou. Corleoneova rodina je poté různorodá a navzájem se parádně doplňují- Vito je mazaný a mafiánským životem už plně proškolený, Michael se později stává čím dál tím více bezohledným vůči následkům svých činů, Fredo je ze všech Corleonů nejcitlivější, Sonny je bouřlivák a Tom Hagen je zase bez pochyb loajální, jeho náhradní rodina pro něj hodně znamená a několikrát je ukázáno, že by nezradil. Zároveň zde smysluplné úlohy mají i Vitova pravá ruka Clemenza, caporegime Salvatore či manžel Connie Carlo. I ony představují různé úlohy a různé typy mafiánských osob a Coppolovi se skutečně podaří diváka zasadit do uvěřitelného světa, kde skutečně zuří válka mezi různými mafiány. Kmotr vypadá vizuálně velkolepě, Nino Rota stvořil úžasný soundtrack, Coppola opravdu vytvořil jeden dramaturgický velkolepý celek, kde veškeré aspekty fungují v každém ohledu a především i cynika, který Kmotra po prvním zhlédnutí odsoudí jako super řemeslo, ale nechápe jeho velké velebení další vidění přemluví k přehodnocení názoru. Na konci především ale jeden Corleonův chlapec definitivně kráčí ve stopách svého otce a už nikdy nebude jako dřív. Dveře se zavírají, Diane Keaton šokovaně kouká co se z jejího manžela stalo a ten si mezitím mne ruce nad tím, že je Corleonova rodina nejenom zpátky na vrcholu, ale je ještě na větším vrcholu než kdy dřív. Kmotr je prostě legendární a navíc se dočkal naprosto důstojného a též povedeného pokračování Kmotra II a následně také Kmotra III...... se kterým je to malinko složitější. Původní Kmotr je ale naprostým právem brán jako vrchol mafiánských filmových příběhů a dodnes právem jeden z nejvelebenějších filmových projektů všech dob. A velmi pravděpodobně ze špičky nejceněnějších filmů všech dob jen tak nezmizí, protože tento film dostává dalšími generacemi překvapivě jen další diváky. Je to překvapivé, ale velmi potěšujícím způsobem.......... () (méně) (více)

Související novinky

Paramount chystá remake Trestné lavice

Paramount chystá remake Trestné lavice

08.11.2023

Hezkých předělávek není nikdy dost a fanoušci přímo lační po tom, aby své oblíbené kousky mohli vídat znovu a znovu, jen v úplně jiném provedení. Nebo si to alespoň myslí hlavouni studia Paramount,… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

31.12.2022

Ke konci roku opět nastal čas na pravidelnou bilanci toho nejlepšího, co na poli kinematografie letos vzniklo. Vybraní uživatelé se v předchozím příspěvku již podělili o svá osobní doporučení na… (více)

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Miles Teller míří mezi mafiány

Miles Teller míří mezi mafiány

30.05.2021

Herec Miles Teller oficiálně nahrazuje odchodivšího Armieho Hammera v chystané minisérii The Offer na streamovací službě Paramount+. Ztvární postavu producenta Ala Ruddyho, který pomáhal režisérovi… (více)

Reklama

Reklama