Zajímavosti k filmu (239)

  • - Legendární scéna s koňskou hlavou v posteli, která měla vynutit roli Johnnymu Fontaneovi (Al Marino), má údajně čerpat ze skutečných praktik Johnnyho Rosellina přezdívaného Don Giovanni, který patřil mezi jednu z nejmocnějších postav mafie a svou základnu měl v Los Angeles a Las Vegas. Tento mafián podobným způsobem údajně přesvědčil režiséra a producenta filmu Odtud až na věčnost (1953) Freda Zinnemanna, aby do jedné z hlavních rolí obsadil do té doby neznámého a protloukajícího se herce a zpěváka Franka Sinatru. (Gyshin)

  • - Studio nabádalo F.F. Coppolu, aby v jedné z nejslavnějších scén použil umělou koňskou hlavu. Ta mu prý ale připadala nevěrohodná, a proto použil ve filmu hlavu opravdového koně, kterého si vybral na jatkách. Umělá se dočkala využití jen při zkouškách. (candy_daze)

  • - Al Pacina nechtěl do role Michaela Corleoneho, s výjimkou režiséra F. F. Coppoly,  téměř nikdo obsadit. Studiu bylo jasné, že tato role bude odrazovým můstkem a z jejího představitele se stane velká hvězda. Představovali si spíše někoho jako Roberta Redforda. Al většinu nepřesvědčil ani při kamerových zkouškách. Prý na nich vypadal bledě, nejistě a nepřesvědčivě. Za své obsazení mohl nakonec poděkovat Coppolově manželce, která záznamy z kamerovek editovala. Řekla, že Al "svléká očima". To Coppolu nakonec ujistilo, že se rozhodl roli obsadit správně. (candy_daze)

  • - Prezident studia nechtěl ve filmu Marlona Branda. Herec byl v té době známý tím, že chodí na scénu pozdě a hádá se s režiséry. Nakonec ustoupil a řekl, že Brando může ve filmu hrát jedině pokud dostane nízký honorář, bude mít finanční odpovědnost za všechna zpoždění, která filmu způsobí a natočí kamerovou zkoušku, což bylo pro herce Brandova formátu téměř neslýchané. (candy_daze)

  • - Koluje názor, že přítomnost pomerančů ve scéně vždy naznačuje nadcházející smrt. Důvod, proč ve filmu jsou, je však spíš praktický. Designér scén Dean Tavoularis je používal jako dekoraci kvůli tomu, že film byl velice tmavý a oranžové pomeranče byly jedním z barevně výrazných prvků. (candy_daze)

  • - Společně s druhým pokračováním se jedná o nejoblíbenější film Baracka Obamy. (gojackill)

  • - Filmaři měli pocit, že Diane Keaton (Kay) se pohybuje nemotorně a pro Al Pacina (Michael Corleone) je moc velká. Když se Michael a Kay setkávají po jeho návratu ze Sicílie, on kráčí po silnici, zatímco ona stojí vedle něj ve škarpě. Pacino prý nedávno naznačoval, že byli tehdy milenci. Prý mu pomohla zbavit se návyku na alkohol a drogy, které mu v době Kmotra ztěžovaly život. (Wences)

  • - Al Pacino (Michael Corleone) musel po natržení kolenního vazu chodit o berlích. Špatně si vypočítal skok na auto prchající z místa činu po tom, co zaútočil na restauraci (kde majitel a jeho manželka hráli sami sebe). (Wences)

  • - V letech 1950-51 bylo vyslýcháno mnoho osob podezřelých z organizovaného zločinu. Během výslechů, které přenášela i televize, nebylo podezřelým vidět do tváře, byl slyšet jen jejich hlas. Vyslýchán byl i známý gangster Frank Costello, jehož hlasovým projevem se Marlon Brando pro roli Vita Corleoneho také inspiroval. (Wishkah)

  • - Postava Moe Greenea (Alex Rocco) byla inspirována skutečným židovským gangsterem Bugsy Siegelem. (Vitoraz)

  • - Kavárna, ve které se odehrává jedna ze scén, kdy je Michael (Al Pacino) na Sicílii, skutečně existuje. Nachází se ve vesnici Savoca a dodnes jsou tu vystaveny fotografie z natáčení a dokonce i židle, na které seděl Al Pacino. (TwoFace)

  • - Marlon Brando se proslavil tím, že na předávání Oscarů za sebe poslal domorodou Američanku na protest proti zacházení s indiány v USA. (PinPrick)

  • - Tržby v USA za první víkend: 302 393 $ (6 kin). Náklady na výrobu: 6 mil. $. (Steew)

  • - Při natáčení scény, kdy Sonny (James Caan)  zmlátí na ulici svého filmového švagra Carla (Gianni Russo), zlomil James Caan Giannimu Russovi dvě žebra. James Caan později řekl, že byl do své role hodně zapálený. Jiné zdroje ale uvádějí, že Caan a Russo spolu "nevycházeli". (tequilla)

  • - Mario Puzo napsal "Kmotra" kvůli svým dluhům. A vyšlo to; po celém světě se ve své době prodalo na 500 000 výtisků v pevných deskách a 10 milionů paperbacků. (Trainspotter)

  • - Puzo prodal práva na "Kmotra" za 50 000 dolarů, avšak  nakonec dostal 80 000, protože kniha byla na trhu úspěšná.  (Trainspotter)

  • - Francis Ford Coppola se topil v dluzích (300 000 dolarů) s vlastní produkční společností, a přestože získal Oscara za scénář ke Generálu Pattonovi (1970), chyběly mu režisérské zkušenosti. Kmotra mu svěřil Robert Evans z Paramountu, který mimochodem chtěl, aby Kmotra režíroval Italoameričan, který „má smysl pro to, jak by se měli herci objímat a jak mají vidličkou natáčet špagety“. (Trainspotter)

  • - Původní rozpočet činil „jen“ 2 500 000 dolarů s natáčecími lokacemi v St. Louise. Coppola však „ukecal“ studio k natočení výpravného velkofilmu s Marlonem Brandem v hlavní roli. (Trainspotter)

  • - Coppola neměl chuť svého herce nijak zkoušet; vzal bez vědomí studia kameru domů k Brandovi pod záminkou zkoušek líčení. Marlon si nanesl oční stíny krémem na boty, vycpal si tváře papírovými kapesníky a před kamerou jedl ovoce a pil kávu. Tyto záběry posadily šéfy z Paramountu „na zadek s otevřenými ústy“. (Trainspotter)

  • - Televizní stanice NBC zaplatila $10 000 000 dolarů za vysílací práva ke Kmotrovi na jedno jediné vysílaní. (Trainspotter)