Reklama

Reklama

Kmotr II

  • USA The Godfather: Part II (více)
Trailer 1

Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary... Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla... Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)

(více)

Recenze (1 019)

sepp 

všechny recenze uživatele

Pokracovani prvniho diluI me uz neprislo tak uderne a dechberouci, ale i presto se jedna o klenot, zejmena diky nostalgickym vsuvkam z mladi Vita Corleone. ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Váhám nad tím, co bylo lepší, jestli jednička, nebo dvojka. Tohle rozhodování nechám stranou a zaměřím se na dvojku. CO se týká scén z Vitova mládí, kde ho stvárňuje DeNiro jsou naprosto dokonalá, určitě nejlepší části ve filmu. Druhá dějová linie byla taktéž nadrpůměrná, ale chvílemi, kdy to bylo skoro one man show Al Pacina jsem se malinko nudil. Ale musím dát plný počet, protože všechny díly Kmotra jsou mojí srdeční záležitostí, rozhodně jeden z nejlepších filmů světové kinematografie. Líbil se mi také Duvall jako Tom Hagen, hrál tročiku jinak, drsněji a sedlo mu to. Jen škoda, že právě toho Oscara nedostal on, ale De Niro si ho zasloužil. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Kmotr 2 je moje první plnohodnotné setkání s touto kultovní filmovou ságou. Nelze než napsat, že film v mých očích dostál své pověsti. Coppola si poradil opravdu s bravurou a originalitou. Divák by od takového mafiánského snímku očekával krvavé žně, ale režisér nechává působit zcela odlišné stránky mafiánského života. Většinu filmu tvoří dialogy, které sice nejdou zrovna k jádru věci a přesto působí mnohem více, než vyvražďování. Skvělé také je, že film je poslepován z útržků jednotlivých událostí a často se vrací do dávné minulosti, aniž by to však působilo jakkoliv rušivě. Naopak to film obohacuje. No a nakonec nelze nepět chválu na obsazení. De Niro, Al Pacino i Duvall jsou prostě fenomenální. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

(1958 - 1959 + 1901 - 1925) Kmotr II je v podstatě na stejné úrovni jako první část, a to takřka ve všech aspektech (atmosféra, charaktery postav, děj, hudba, herci - Pacino, De Niro = radost sledovat). Jen bych se ještě krátce zastavil u hudby, protože je to také ona, která oba dva díly posouvá k oné proslulé brilantnosti (kterou na tomto díle všichni zbožňujeme) a činí tak veškeré scény nezapomenutelnými, mrazivými, romantickými a věčnými! Hodnotím tedy stejně, ovšem v tomto případě není oněch 5* čistokrevných, něco malého a neurčitého jsem postrádal a vím, že to "něco" v prvním Kmotrovi bylo. Nechci se opakovat po ostatních uživatelích, takže to shrnu - DOPORUČUJI! Žádné chyby jsem nenašel! ()

juta 

všechny recenze uživatele

Ne a ne a ne! To samé jako jednička. Trápil jsem se, i když jsem si zvýšil rychlost přehrávání... Tři hodiny a ono se tam ani nic pořádného nestalo. Někoho tam chtěli zabít a já ani nevím, jestli ho dostali nebo ne. Stále jsou tu nějaké oslavy či co, pak zase scény, které jsou tam úplně zbytečné atd. Polovinu filmu se mluví asi italsky a já italsky fakt neumím. Takže ve chvílích, kdy se nemluví česky jsem byl ztracenej a nevím oč tam šlo. Ani nevím jakou souvislost měly dva příběhy mezi Al pacinem a De Nirem. Bohužel Kmotr pro mě nikdy nebude to pravé, protože bych na to potřeboval obsáhlý návod, abych to všechno pochopil. Omlouvám se fanouškům tohoto filmu, ale nechápu, jak mohou být dva díly Kmotra v top 20. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Známy príbeh dostáva nové súvislosti v jednom z najlepších pokračovaní všetkých čias. Rodinná história Corleonovcov sa rozpráva ďalej, tentokrát v dvoch rovinách oddelených desiatkami rokov. Coppola spolu s Puzom vytvorili novým smerom sa vyvíjajúci ako príbeh filmu, tak aj samotný svet rodiny Corleone. 13 miliónová snímka však dosiahla takého úspechu, že sa neraz v názoroch doťahuje na svojho staršieho predchodcu. Úspech prameniaci z kombinácie udalostí pred a po vojne gangov, spracovaný tak vierohodne že nejedného fanúšika gangsterských filmov s dramatickým zázemím pripúta na hodnú chvíľu k sebe a nedovolí mu odísť ani na chvíľu. ()

Kass 

všechny recenze uživatele

"Do me this favor. I won't forget it. Ask your friends in the neighborhood about me. They'll tell you I know how to return a favor." ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Tak příběhově neobohacující film jsem neviděl fakt dlouho, a nečekal jsem, že se jím stane právě pokračování Godfathera.... ale co odlišnýho taky čekat od Coppoly. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Slabšie ako jednotka a neuveriteľne dlhé a rozťahané. To čo mi vadilo, už pri jednotke (dlhá minutáž) sa tu v dvojke ešte o ďalšiu pol hodinu predlžuje. Nevadia mi dlhé filmy a prvý diel ma bavil, akurát mu chýbalo väčšie tempo. No dvojka, ktorá je s časti prequel aj sequel zároveň (čo oceňujem), nemá taký pútavý príbeh ako mala jednotka. A dokonca ani postavy. Zatiaľ čo Brando alebo Caan mali zaujímavé napísané postavy, tu už nie sú. Teda jedna tu je v mladšej verzii a De Niro ju hra výborne. Vlastne jeho prequelová dejová linka ma bavila viac ako ta hlavná. Pohlaď do minulosti ponúkne mladého Corleonea a jeho cestu ako sa pomaly vypracoval a dostal k moci. No hlavná dejová línia s jeho synom (Pacino je znova perfektný) nemá taký dobrý príbeh. Skutočne len minimum vecí ma tu zaujalo, vraždy tiež neuzemnia ako pri prvom filme a nič strhujúcejšie, okrem záveru sa snáď ani nestane. Hromada pomalých scén a dialógov tento film u mňa zabila. 50% - 2* ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Když jsem viděl druhého Kmotra poprvé, převažovaly jednoznačně záporné dojmy a od obrazovky jsem odcházel s pocitem prázdnoty. Ovšem jak je vidět na současném hodnocení, druhá projekce jako již tradičně všechno diametrálně změnila a já se musím zase namáhat s novým komentářem. Tedy ne že bych musel, ale tenhle snímek si ho prostě zaslouží. Part II je totiž opět jako výstavní trofej pro milovníky žánru, kolem které bychom mohli každodenně chodit a prohlížet si ji, ale nikdy nás úplně neomrzí. Ono jen dívat se na Al Pacina, jak elegantně a nonšalatně vystupuje a smlouvá obchdy a zároveň nechává bez jediného mrknutí odstraňovat všechny nepohodlné i z řad jeho příbuzných, to je zážitek sám o sobě, navíc pod taktovkou virtuóza Coppoly, který se pro tuhle sérii zřejmě narodil a svůj talent zde rozvinul do takových výšin, jaké si prostě nelze představit, pokud jste se s Kmotrem ještě nesetkali. Brilantní, opravdu brilantní režie udržující po celé tři hodiny dokonalou mafiánskou atmosféru (nevím, jak lépe ji označit), která se vždy při Pacinově přítomnosti mísí s oslnivou aurou jeho nečitelné, chladnokrevné, ale i láskyplné osobnosti. Takový výkon může podat jen úzká špička elitních herců, a Pacino mezi ni jednoznačně patří. Stejně jako jednička je to snímek, který předběhl svou dobu a který mi ukázal, do jaké preciznosti až může zajít symbióza mezi skvělým scénářem a špičkovou režií. A závěrečná scéna a pohled do očí uvnitř poraženého vítěze mě tak zmrazila, jako bych skončil i já s kulkou v hlavě. Bravo! ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Pokračování velmi kvalitních a velmi oblíbených filmů jsou vždy obtížná disciplína. Při použití známého ´´ dvakrát do stejné řeky nevkročíš ´´ někdy ani nemusí pomoct stačit fakt, že se vrací tvůrce původního filmu. Přesto dokážeme vyjmenovat pokračování, které si svou existenci dokáží naprosto obhájit a dá se dokonce v jistých případech i polemizovat nad tím, zda přeci jen nepřekonali své předchůdce. Terminátor 2, Vetřelci, Impérium vrací úder, Temný rytíř, Spider-Man 2 či Kmotr 2. Původní Kmotr si došel pro Oscara za nejlepší film a pokus vyrovnat se mu byl tedy obtížná mise. Francis Ford Coppola ovšem v roce 1974, dva roky po premiéře původního filmu skutečně dokázal přijít s pokračováním, které se svému předchůdci (minimálně) vyrovná. V roce 1974 tak Francis Ford Coppola realizoval další parádní kriminální epos, který do jisté míry s Kmotrem 1 tvoří jeden velký příběh. A na rodinu Corleonů vrhá tak trochu jiný pohled.   Kmotr II totiž není jen pokračováním příběhu Michaela Corleona na pozici Dona, ale také Kmotr II paralelně vypráví o původu Vita Corleoneho. Kmotr II tak vypráví dva separátní příběhy, které od sebe dělí časové zasazení a spojuje je jen fakt, že jde o příběh jedné rodiny/dvou generací. Příběh o tom, jak se z Vita Corleoneho stává někdo i příběh o tom, jak se jeho synovi o pár dekád později tak trochu láme led pod nohami a při snaze o spasení svého kriminálního impéria dochází i k narušení toho nejcennějšího - rodiny.   Z Kmotra II tak čpí nádech tragédie, který ještě více umocňuje fakt, že po smrti Vita Corleoneho už rodina Corleonových není jako dřív. Francis Ford Coppola vlastně k pokračování přestoupil zcela jinak, bylo poté vlastně riskantní vyprávět dvě příběhové linie v rámci jednoho filmu. Díky délce 200 minut a důrazu na obě linie to ovšem skvěle funguje. I tentokrát dochází ke kolotoči zrad, úmrtí a ztracených ideálů, opět je to řemeslně vyladěné do nejmenšího detailu a i tentokrát se musí sklonit klobouk nad tím, jak Coppola po druhé za sebou vypráví jeden (vlastně dva) velký strhující příběh, který Coppola spolu s Mario Puzem dokázali skvěle vyladit do jednoho funkčního celku, staré postavy dokázali ještě více rozpracovat a ty nové udělat stejně zajímavými.   Kráčet tehdy ve stopách vyšlapané Marlonem Brandem rozhodně nemohlo být jednoduché, Robert De Niro byl ovšem skvělá náhrada, kdy se dalo snadno uvěřit tomu, že je jeho Vito Corleone skutečně mladší verzi Vita Corleoneho v podání Marlona Branda. Přeskakování do Vitovy minulosti, kdy pomalu šplhá po potravním řetězci a stává se uznávaným a spravedlivým Kmotrem dohromady poté vrhá na tuto postavu tak trochu jiné světlo, především i k přihlédnutí nad tragickým úvodem z Vitova dětství. Celá linka z minulosti naprosto dokáže osvětlit, proč se Corleonova rodina dočkala tak významného postavení.   Je ovšem jasné, že Michael Corleone není svým otcem, i když by možná chtěl být jako on. V průběhu Kmotra II je zajímavé uvažovat nad tím, jak by Vito svému synovi poradil a v jistých případech se dá snadno odhadnout, že by Vito v jistých momentech na svého syna vyloženě pyšný nebyl. V podání Al Pacina se z Michaela Corleoneho definitivně v Kmotrovi II stává veskrze tragická figura, která při snaze o rozšíření své moci zároveň přijde o to, co je pro něj přeci jen důležitější. Přesně to, co člověku začne chybět až v momentě, kdy o to přijde. Závěrečná scéna naprosto skvěle funguje nejen díky opět famózní hudbě Nino Roty (tentokrát ve spolupráci s Francesocou Penninou a Carminem Coppolou, otcem Francise Forda Coppoly), ale především i díky faktu, že Pacino dokáže prodat Michaelovo aktuální rozpoložení skrze pouhý kamenný výraz.   Coppolův um na tehdejším vrcholu jeho sil za pochodu tkví ze všech stran. Kmotr II opět v jeho podání působil velkolepě, z různých scén tkví ta správná energie, Coppola přesně ví, kdy se hodí nostalgické vzpomínání na časy, kdy bylo líp i momenty, které sází na herecké výkony na vrcholu sil. Neplatí to jen o Pacinovi a De Nirovi, ale také o Robertu Duvallovi, Diane Keaton, Johnu Cazaleovi či Lee Strasbergovi a Michael V. Gazzovi. Právě tito dva se jako Hyman Roth respektive Frank Pentangeli představují jako další dvě stěžejní postavy v trilogii Kmotr a posílili už tak silně nabitý casting. Jak se postupně prolínají linky o splněném americkém snu a pádu na dno, definitivně se tím vlastně ukazuje o čem je celá trilogie Kmotr jako celek. O hodnotách. Těch hodnotách, které si Vito Corleone uvědomoval a měl je na prvním místě, jeho syn Michael ovšem skutečně není svým otcem. První dva díly Kmotra tak vedle sebe víceméně fungují ve skvělém kontrastu a především dohromady skutečně parádně fungují jako celek. První Kmotr možná lépe drží při sobě (především proto, že nemusí přeskakovat z jedné časové linie do druhé), Kmotr II je ovšem vynikající pokračování, které se po právu dočkalo na Oscarech ceny za nejlepší film roku 1974. Coppola si poté právem došel pro Oscara za režii, De Niro právem pro Oscara za nejlepšího vedlejšího herce a neostrouhali ani hudebníci, výprava a především scénář dvojice Coppola/Puzo. Naopak i podruhé (a ne naposled) v rámci Kmotra ostrouhal Al Pacino, na druhou stranu ovšem dokázal, že je v rámci Oscarů Michael Corleone jeden z nejvíce nedoceněných hereckých výkonů všech dob (platí to víceméně o libovolném díle trilogie).   Kmotr II je fenomenální pokračování fenomenálního filmu, které by příběh rodiny Corleonových mohlo uzavřít skvěle. Kmotr III vznikl v roce 1990 a oproti svým dvěma předchůdcům už není tak zásadní a především vtahující. Jeho existence ovšem alespoň vyznění Kmotra II dává ještě o řádek víc. I když Kmotr II toho vlastně zas tak moc navíc nepotřebuje a Kmotr III už toho vlastně moc navíc říct nemohl. I když se nedá říct, že Coppola potenciál úplně vyčerpal, Kmotr II přeci jen ve své době příběh rodiny Corleonů uzavřel fenomenálně. A čas mu dal tak trochu za pravdu, že tohle by bylo těžké nějakým způsobem překonat.... () (méně) (více)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Kult, ktorý ide úplne mimo mňa. Derivátne pokračovanie, ktoré si musí vypomáhať flashbackmi s mladým Vitom, zakrývajúcimi riedky dej. Herci s výnimkou Al Pacina nič moc (a i ten má ďaleko od strhujúceho Marlona Branda), vizuál o tri triedy horší, kultová scéna žiadna, naopak je tu zbytočný humor (najmä vo flashbackoch) a kľúčové momenty často stoja na replikovaní jednotky (predvídateľný záver). Tých 200 minút celkom zbehne, ale na majstrovskú jednotku to ani zďaleka nemá. ()

sheen 

všechny recenze uživatele

Hlavní role se po M.Brandovi zhostil Al Pacino a zvládl ji královsky. Tomuto filmu nechybí nic z předešlého dílu, mafiánská atmosféra čiší z tohoto filmu každým coulem. Většina pokračování nedosahuje kvalit svého předchůdce, první díl nasadil pomyslnou laťku hodně vysoko, takže překonání by bylo už téměř nemožné, druhý díl se celou dobu drží těsně pod ní! Bravo podruhé ()

Stegr 

všechny recenze uživatele

90% - Promyšlené a výborně natočené pokračování ságy o rodu Corleonových. Filmu vévodí přesvědčivý Al Pacino v hlavní roli a Robert De Niro jako mladý Vito Corleone, z nějž se má postupem času stát obávaný a respektovaný Kmotr... ()

Pilda17 

všechny recenze uživatele

Mike (Al Pacino) převzal nadvládu a rozjel to hned ve velkém stylu, což už ukázal konec prvního dílu. Al Pacino znovu předvádí jeho životní herecký výkon. Znovu zajímavý příběh a i chytlaví děj s perfektní hudbou jako v předchozím díle. Jak už se mnohdy stává, tak mi ve dvojce něco málo vadilo, ale není to nic zásadního. Zděsil jsem se, když jsem viděl 193 minut a ano docela právem. Godfather II je zbytečně utahaný a už jednička byla dlouhá, ale dvojka je ještě o půl hodiny delší. Jediné mínus je právě tohle, ale u tak skvělého filmu se to překonat dá a já to překonal. Právě o tuhle věc horší než jednička, ale pořád kvalitní filmový zážitek... 9/10 = 95% ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Konečne som sa po dlhých rokoch od prvotného zhliadnutia prvej časti Krstného otca dokopal aj k časti druhej. A čo viac povedať? Skvelé herecké výkony, skvelý príbeh, atmosféra i hudba. Opäť špičková záležitosť. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Pokračovanie pre mňa najlepšej mafiánskej ságy všetkých čias. Aj keď sa tu možno ponúka druhý diel porovnať s tým prvým, nemyslím si, že je to až tak dôležité. Pohybujeme sa totiž už na takej úrovni, že nejaké plusy a mínusy medzi oboma snímkami naozaj nehrajú žiadnu rolu a strácajú sa v oceáne spoločných pozitív. Rovnako dobré, rovnako geniálne obsahovo pútavé, rovnako mafiánsky strhujúce, rovnako emotívne, skrátka po všetkých stránkach dokonalé. ()

Související novinky

Remake akčního Raidu je v nejlepších rukou

Remake akčního Raidu je v nejlepších rukou

11.01.2022

Už pár měsíců víme, že remake akčního filmu desetiletí The Raid / Zátah: Vykoupení natočí režisér Patrick Hughes (Expendables: Postradatelní 3, Zabiják & bodyguard). Film si objednal Netflix a… (více)

Zdigitalizovaní drsňáci se vrací na plátna kin!

Zdigitalizovaní drsňáci se vrací na plátna kin!

27.05.2012

V červnu se diváci mohou těšit na tři klasické perly stříbrného plátna s tématem „drsní muži“ – Rocky, Zjizvená tvář a Hodný, zlý a ošklivý. Všechny tři uvedené filmy bude možné vidět pouze během… (více)

Reklama

Reklama