poster

Podivná pohostinnost

  • USA

    The Comfort of Strangers

  • Itálie

    Cortesie per gli ospiti

  • Velká Británie

    The Comfort of Strangers

Drama

USA / Itálie / Velká Británie, 1990, 107 min

Režie:

Paul Schrader

Předloha:

Ian McEwan (kniha)

Scénář:

Harold Pinter

Kamera:

Dante Spinotti

Střih:

Bill Pankow

Scénografie:

Gianni Quaranta

Kostýmy:

Giorgio Armani
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Cizí lidé v cizím městě… romantická idylka pozvolna přerůstající v psychoteror. Film plný nezodpovězených otázek (vždyť Walkenova postava je na jejich nezodpovídání postavena). Ač situovaný do prosluněných Benátek, rájem tisíců turistů, svým vyzněním připomínající bloudění dvou ztracených duší osamělým, v mlze zahaleným teritoriem. Buď šlo o velice sofistikovanou metaforu čehosi normálního, nebo o příliš tajemný thriller o něčem hodně nenormálním. Budete-li mermomocí chtít odpovědi, musíte si je domyslet, tohle bych filmu nevyčítal, právě díky spoustě „proč?“ je tak znepokojivý, vzrušující a děsivý. Nevhodná mi přišla jeho délka. Skoro dvě hodiny zpočátku hustou atmosféru postupně ředí až mi ke konci bylo víceméně jedno, kdo, koho a proč. Pomohla by redukce dialogů o všedních věcech, nebo jsou právě ony klíčem k celému filmu? Myslím, že zde bylo zaděláno na hodně silný divácky zážitek, co naplat… 70%(3.11.2008)

  • kleopatra
    ***

    Podivná pohostinnost od začátku tak trochu koketovala s o pár let starším Scottovým Hladem. Byla to ale jen moje přebujelá fantazie, v které jsem se zamotala ještě beznadějněji než naše mladá znuděná dvojice v uličkách divukrásných Benátek. Atmosféra slibující něco "zakázaného" vyšla skoro naprázdno, stejně jako Walkenovo charisma. Kromě přiznání dámy ze spřáteleného páru, že se na spící dvojici, která ráno postrádala oblečení, jen dívala, se dohromady nic nestalo. Ani stížnosti na bolení zad nevyústily ve vplétání do kola! Takže 3* - za Benátky a za to, že se filmu dařilo mě 107 minut nestydatě balamutit.(9.8.2007)

  • Adiemus
    **

    Škoda. Ani Rupert Everett, kvůli kterému většinou posouvám svá hodnocení směrem vzhůru, tohle zachránit nemohl. Celou dobu jsem měla dojem, že si režisér z diváků nepokrytě střílí a mne si ručkami, jak mu nalítli v očekávání Něčeho. Ve srovnání s Teď se nedívej jsem postrádala napětí a určitou uvěřitelnost.(31.8.2008)

  • Evzeni1
    ***

    2. dabing V českém znění: Marcel Vašinka - Christopher Walken (Robert), Michal Jagelka - Rupert Everett (Colin), Petra Hanžlíková - Natasha Richardson (Mary), Dana Syslová - Helen Mirren (Caroline), Jan Szymik, Radovan Vaculík, Ivo Novák, Jarmila Švehlová, Kateřina Halešová a další. Překlad: Dagmar Krejčová Zvuk: Alexandr Vrbata Produkce: Alena Hradcová Dialogy a režie: Miroslav Walter Vyrobilo: Studio Bär pro MGM 2007(2.6.2018)

  • betelgeuse
    ***

    PODIVNÁ POHOSTINNOST nezradila pověst svého režiséra: je víc zajímavá než zvlášť nadprůměrná, víc provokující než povznášející. Říkám takovým filmům „loutkohry“: své spíše jednorozměrné postavy-typy vedou nečekanými cestami k šokujícím koncům. Naštěstí Schraderova poučená režie, konkrétně mizanscéna [ve smyslu „aranžmá“ filmového prostoru, tj. způsobu, jakým jsou vybrány, zaplněny a snímány interiéry a exteriéry], dává filmu texturu smyslné dekadence. Tuto sarkastickou moralitu o jednom partnerském vztahu v krizi řadím mezi své aktuální „guilty pleasures“ (stydlivé libůstky); sedí to hlavně na Christophera Walkena s jeho nestálým italským přízvukem a nezdravě opakovanou historkou o otcově šedivějícím kníru. Film je zkrátka tím lepší, čím víc ho berete s nadhledem, a určitě patří mezi ty zábavnější benátské dekadence (následujíce tak SMRT V BENÁTKÁCH a TEĎ SE NEDÍVEJ).(7.10.2007)