Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá žena Natalie jednoho dne brzy ráno nasedne do auta a tajně odjede od svého manžela. Teprve v telefonu mu zkouší vysvětlit, co ji k útěku vedlo. Je těhotná, ale není si jistá, zda je v manželství šťastná, ani zda vůbec chce mít dítě. Nechce se pořád o někoho starat, chce být aspoň na krátkou dobu jen sama sebou. Po cestě zastaví Natalie osamělému stopaři Jimmymu, přezdívanému Killer. Mladík je bývalým hráčem amerického fotbalu a utrpěl zranění hlavy. Navzdory zabijácké přezdívce je to dobrák od kosti, avšak kvůli poranění mozku není soběstačný. Natalie se mu pokusí pomoct s hledáním práce, avšak jejich pokus ztroskotá. Ani na útěku od rodinných povinností tedy Natalie nenachází vytouženou chvíli volnosti. A tak ji zkusí najít v náruči chlapáckého policisty Gordona... V jednom ze svých raných filmů se Francis Ford Coppola zaměřil na pocity vnitřně osamělé hrdinky ze středních vrstev. Na rozdíl od předchozí generace žen se Natalie snaží nalézt vlastní cestu životem. Jelikož se však nenaučila rozpoznat, co sama chce, zoufale ve svém hledání selhává. Ve skutečnosti není schopná unést tíhu zodpovědnosti a pokouší se od ní utéct. Dnes můžeme tento Coppolův snímek zařadit mezi road-movie, avšak je zajímavé, že jej autor natáčel v době, kdy ještě neměl premiéru průlomový film tohoto žánru Bezstarostná jízda. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (46)

Matty 

všechny recenze uživatele

Jeden z několika odvážných filmů, které na konci 60. let v podstatě zachránily Hollywood. Třebaže je hlavní hrdinkou žena, její nelichotivé vykreslení neodpovídá mé představě o „ženském filmu“. Natalie zbaběle utíká před zodpovědností, nechce se na nikoho vázat, chce být sama, chce být volná. Ale co dál…? Dnes působí lidé Deště dosti ošuntěle a všedně, ale tehdy vážně nebylo obvyklé, aby režisér společně s kamerou a cca dvacítkou dalších nadšenců vyrazil z východního pobřeží Států na pobřeží západní a po cestě natáčel na místech, která mu přijdou vhod. Už zde jsou patrny znaky Coppolovy mistrovské práce s mizanscénou (zrcadlová scéna) a jeho záliby v paralelním nahrávání vícero zvuků (nechává mluvit i čtyři postavy najednou), kterou posléze rozvinul v Rozhovoru. Jednoduchý příběh již poněkud vyčpěl, zbytek bych ale pro jeho relevantní postavení ve filmové historii nezatracoval. 75% ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nemohu si pomoci, ale tohle byla neskutečná nuda, která se snaží říct jednu dvě myšlenky naprosto zbytečně protahovaným způsobem. Už dlouho jsme tolik nelitoval času ztráveného u filmy. Celých 101 minut vůbec nemusíte sledovat co se děje, od začátku je nerozhodnost hlavní postavy jasná a jednoduchá. James Caan hraje pomalejšího hráče fotbalu co po úraze není schopný pokračovat ve škole a tak odchází hledat si práci. Uváže se na ženu, která utekla od manžela a snaží se pochopit sama sebe skrz své těhotenství, na které není prý připravena. Malé road movie, kdy se žena musí starat o chlapce jako by to bylo její dítě a přitom se sama snaží přijít na to co chce. mě takovýhle příběh rozhodně nestačí a proto jsou 2* ještě milosrdné. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Výborné drama Francise Forda Coppoly, mix psychologického filmu, road-movie a filmu o mentálně retardovaném člověku, trochu podobný svým nostalgickým vyzněním našemu Návratu idiota. Dobře napsaný scénář, ale hlavně již plnohodnotná režie pana Coppoly (třeba výborně fixované flasbacky) a jeho citlivá práce s herci, kteří podávají přesvědčivé nadstandardní výkony. Hodně povedený film... ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Pěkný malý snímek o strachu ze zodpovědnosti a snahou utéct před ní - s krásně všeříkajícím závěrem... Jednou se přestaneme bát. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Strašně mě mrzí dabing, kde to v některých chvílích sklouzlo až do absurdna a to si tenhle snímek určitě nezasloužil. Dlouhá road movie, kde jsem se smutkem v duši sledovala Natálii, která nevěděla jak se svým životem naložit dál, protože ten stávající ji neuspokojoval a tak se vydala autem na pouť, hledat něco jiného, co by jí víc naplňovalo a uspokojilo. Našla na ní odpověď ta žena se zmatkem v duši, ale dobráckým srdcem? Já jí našla, ale o to víc jsem pak byla smutnější. Smrťáka mě bylo taky líto, už jen proto, že takových lidí jsou mraky a ani nemusí mít úraz na hlavě. A tak Natálie rozehraje svůj niterný boj na všechny strany a když už se jí zdá, že malinký záblesk naděje, pochopení a lásky najde v osobě policisty Gordona, tak vše vygraduje v jediný možný konec, který je v této situaci téměř nevyhnutelný. Na svojí dobu unikátní a neotřelý film. 75% ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Zvláštní >psychologická< road movie coby vynikající filmařina ač mladého, přesto již vyzrálého Pana Filmaře F.F.C. s citlivě brilantními hereckými výkony... Podivné cesty osudu svedou dohromady několik zcela odlišných lidí, přičemž nakonec až tak trošku s nelibostí zjistíte, že nejnormálnější člověk v celém příběhu je nejspíš právě ten "retardovaný" Jimmy Kilgannon (Killer) v podání skvělého Jamese Caana... ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Další road movie, kde nikdo nikam nedojede a nic během tý cesty nevyřeší. Podobnejch (a lepších) filmů jsem už viděl mraky. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Ranný Coppolov film so vznešeným obsadením. Mladí, dnes už preslávení herci prevádzajú v jednom zo svojich prvých filmov naozaj skvelé výkony, škoda, že scenár im v tej kvalite nemôže ani zďaleka konkurovať. James Caan predvádza naozaj umiernený a sústredený výkon. Tragicky ladený road-movie začne svoju zaujímavú myšlienku a zápletku využívať príliš neskoro na to, aby ma dokázal dostatočne zaujať. Zo začiatku je to len bezduchý a nezáživný útek mladej ženy pred svojou vlastnou identitou. K záveru je film naozaj emocionálne vypätý a dramatické napätie ako aj kvalita charakterov sa dostáva na povrch, no prvú hodinku som takmer zaspal. 65%. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Trochu nechápem taký malý počet hodnotení pri filme od režiséra s tak zvučným menom akým je Francis Ford Coppola. Snímka to nieje síce kultová ale opäť tu máme moju obľúbenú dvojicu - James Caan a Robert Duvall. A práve James Caan predvádza opäť majstrovské herectvo, tento krát si zahral trochu pribrzdenú postavu, ale veľmi som si ju obľúbil. Je to ďalší jeho herecký výkon ktorý ma len utvrdil v tom, že je to pán herec a aj vďaka tejto snímke som si ho tak obľúbil. Pretože v tých kladných rolách je skvelý. Hoci mi bola hlavná protagonistka krajne nesympatická, nič to nemení na mojom učarovaní pre tento film a špeciálne pre duo James Caan a Robert Duvall. Francisovi vďačím za krásny a nadštandardný filmový zážitok a Jamesovi za skvele zahranú postavu. ()

Indiana 

všechny recenze uživatele

Moc jsem od toho nečekal, neboť z Coppolovejch nejstarších filmů jsem nebyl zrovna dvakrát nadšenej, ale tohle se mi fakt líbilo a moc. Už tady je vidět ta Coppolova brilantní režie a to nemluvim o hereckejch výkonech - Shirley Knight a Robert Duvall zahráli dokonale, ale to neni ještě nic proti tomu, co tu předvádí James Caan. Jeho výkon je fakt famózní a možná bych řekl, že i nejlepší v jeho kariéře. Prostě moc příjemná záležitost. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nezvykle poetický Coppola se nebál ani tragického konce své road movie. Na moje gusto je málo přítomen Duvall, ale ostatní hrají, jak je u Coppoly zvykem, také výborně, takže jsem ochotna se s tím smířit. Příběh je jednoduchý, jak už je u tohoto žánru zvykem. Rozhodně však není hloupý a zručný scenárista Coppola nám během jízdy vrství do cesty několik velice zajímavých postav. Tou nejdivočejší je zřejmě policista, byť je oficiálně za blázna uznán pouze Smrťák. Dlužno dodat, že ta záhadnost Duvallovi sluší. Coppola nezanedbává ani formální stránku filmu a místy se mu daří připravit divákovi velmi sympatické audiovizualní orgie. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Na 80. narodeniny „režisérskeho matadora” , (aby som nezabudol, tak všetko najlepšie, p. Coppola : živio, živio, živio, nogareta...!) som si vybral od neho snímok, ktorý nakrútil pred pol-storočím, keď mal čosi málo po Tridsiatke. Vtedy ešte neboli na svete všelijakí Krstní otcovia, či trebárs Apokalypsa, ale v komornom kinematografickom dielku - Ľudia dažďa, si pre zaujímavosť zahrali dvaja herci, ktorí sa čoskoro objavia i v spomínaných skvostoch, ktoré sú už pomaly aj na ceste... Pochválim taktiež famóznu strihovú flashbackovú skladbu, ktorá ma ešte intenzívnejšie priklincovala do sedačky ! _ Mladá tehotná žena Natalie Ravenna sa jedného pekného rána rozhodne, že opustí svojho chlapa Vinnyho, a tak sa vydáva autom naprieč Amerikou, aby si prečistila hlavu, čiže na rôznych zastávkach zavolá z telefónnej búdky, kde informuje manžela o svojich pocitoch. Počas toho stretne dvoch ľudí, jednak bývalého profesionálneho hráča amerického futbalu - dobráka od kosti, Jimmyho Kilgannona, nazývaného: „Zabiják” , ktorý so sebou „ťahá” vysokú hotovosť, a s ním prežíva určité časové obdobie a policajta na motorke, ktorý má ťažkú minulosť, Gordon pokutoval Natalie za prekročenie rýchlosti, keď rýchlosťou svetla sa do nej zamiloval, zasiahol ho Amorov šíp ! No, s týmto človekom to bude ťažkopádne, že s blížiacim sa záverom bude všetko extrémne zničujúce, záverečná tragická sekvencia bola strašne zaťažkávajúca a náročná pre moju myseľ ! ()

katrk 

všechny recenze uživatele

Jmenuju se Sára... Nejmenuju se Sára, jsem Natalie... Musím na potrat... Nebij mě, budu mít dítě, DÍTĚ! ...Asi tě trochu miluju, ale ten chlápek v uniformě mě zajímá... -Co děláš v Nebrasce?! -Nevím, asi to samé co v Pensylvánii... -Nevolej mi! Nechci poslouchat co cítíš! Teď musíš něco udělat! A pak mi zavolej! Myslím, že to docela vystihuje hlavní hrdinku, která hledá cestu skrze všudypřítomnou nejistotu. Prostor, který herci dostali, aby ukázali,že opravdu JSOU herci, se dnes už jen tak nevidí. Proto pro někoho pomalé tempo, ale jinak docela rychlý život... ()

KIT.HL 

všechny recenze uživatele

Skvěle natočené komorní drama ...  Ženská která neví co vlastně chce... Ač těhotná, vlezla by do postele oběma chlapům, které na cestě potká...) Konec tu marnost celého díla zazdil. Blbost, na kterou se vyplatí podívat )) ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

4/10 Usnul jsem u toho, coz se mi vetsinou nestava, takze to nemohl byt zas az tak paradni film., jak se tu ostani snazi neznalym namluvit.... Kazdopadne davat podobne veci pres tyden kolem pulnoci, to neni pro normalni lidi. Dramaturga CT za koule do pruvanu!!! ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Film o touze člověka být sám sebou, o vnitřní zmatenosti, o neschopnosti pojmenovat svůj problém, ale především o tom, že nelze uniknout zodpovědnosti. Hlavní hrdinka tohoto výborného filmu si toho bohužel nebyla vědoma a až pozdě jí došlo, že utíkat není řešením. Na své cestě za svobodou potkala člověka, za nějž musela vzít zodpovědnost, když mu zastavila a svezla ho. Osud ji svedl dohromady s člověkem, který ji potřeboval. Snaha o únik způsobila tragedii. Dešťoví lidé jsou všude kolem nás a jsou velmi křehcí. Tento ranný Coppolův film rozhodně stojí za pozornost a fanoušsi Jamese Caana ho mohou vidět v jedné z jeho nejlepších rolí. ()

/Pablo 

všechny recenze uživatele

Napodruhé to ve mně zanechává mnohem příznivější dojem. Asi to bude tím, že jsem to tentokrát neprospal, zvláště když se příběh vpodstatě začíná rozjíždět až ve druhé polovině filmu. Lidé deště jsou zdařilou studií lidského strachu ze zodpovědnosti, ale také klasickým příkladem road-movie. Scénář se Coppolovi velmi povedl, film není obsahově prázdný, ale nabízí celou řadu myšlenek, je o čem přemýtat... Líbilo se mi využití flashbacků a taktéž nevyhnutelně dramatický závěr. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Nějak netuším, co si s tím počít. Téma to má hodně zajímavé, ale když ono to celé nějak začne, nějak to plyne, nějak se to vyvine, nějak to skončí a nic víc. A přitom na tom scénáři není nic vyloženě špatně, ani na tom příběhu a ani na jeho průběhu, jen to ve mě prostě nic silnějšího nezanechalo. Začátek mě celkem chytl, líbilo se mi, že je to road movie, taky to má po celou dobu solidní filmařskou stránku, ale taky tomu chybí větší psychologie postav a hlavně víc propracovaný příběh, protože tenhle - i když vystačí - na mě působil dojmem, jako by se s ním Coppola nechtěl hlouběji zabývat. A asi právě tohle se výrazně podílelo na tom, že to ve mě nic víc nezanechalo. Ale pořád lepší, než třeba Alice už tu nebydlí, na kterou jsem si tu občas kvůli drobným podobnostem vzpomenul... Silné 3* ()

Související novinky

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Reklama

Reklama