Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V zájezdní hospodě se potkají potulný rytíř Dan a jeho podkoní Vítek se dvěma uraženými bývalými ministry Lesního království. Ti si stěžují, že mladá princezna Jelena, která se nedávno ujala vlády, se spolu se svou dívčí družinou věnuje lovu, ale nesnáší muže a nechce se vdávat - a s rozmarnou ženou na trůně že země brzy špatně skončí. To mladé muže zaujme - s amazonkami se ještě nesetkali - a tak se vydají k sídelnímu městu. Za nečekaných okolností se s princeznou setkají a sblíží. Jelena opravdu skvěle ovládá svůj luk a jeho pomocí chce svým nápadníkům v cestě k trůnu zabránit - museli by ji porazit v lukostřelbě... Tak začíná romantická televizní pohádka scenáristky Jany Knitlové a režiséra Rudolfa Tesáčka. Písňové texty napsal Arnošt Goldflam a zhudebnil je Karel Cón, scénografie a výrazné kostýmy jsou z dílny Tomáše a Jitky Moravcových. Titulní hrdinka příběhu se přes své historické oblečení a dovednost v jízdě na koni či lukostřelbě odlišuje od obvyklých pohádkových princezen a svými rysy se spíše podobá moderním ženám: Podobně jako ony si sama teprve hledá své místo na světě a řeší svůj vztah k partnerovi. Režisér svěřil většinu rolí mladým hercům z Městského divadla v Brně, a tak se můžete těšit na setkání s Pavlou Ptáčkovou, Jitkou Čvančarovou, Petrou Jungmanovou, Romanem Vojtkem či Igorem Ondříčkem. (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

jaminka 

všechny recenze uživatele

Celkem hezká pohádka, co zaujme svým dějem. Jediné co mi asi vadí, je podivné přemísťování postav. Například Štěpána je v záběru na levo od princezny a v příštím okamžiku je na pravo, i když obraz nepřetržitě zabírá prostředí kolem princezny. Možná, že se předpokládalo, že si toho jen málokdo všimne, takže to je asi má jediná výhrada. ()

reccal 

všechny recenze uživatele

Při prvním shlédnutí r. 2005 (zřejmě) se mi aspoň písničky docela líbily. Bohužel po shlédnutí dnešním vidím příšernost, která v českých pohádkách nemá velkou konkurenci. Vitázkovou mám ráda, tady ovšem hraje jak pod těžkými sedativy, Ondříček je frajer, dokud se neoholí a neudělá si hrůzyplné "dredy", nebo co to je, a Vojtka asi netřeba komentovat. Ačkoli je pohádka krátká, divák se netrpělivě dívá na hodinky, když už to proboha skončí. K tomu ještě plno nelogičností, toporné dialogy a je zabito. A přitom nemá pohádka vůbec špatný nápad, ale věčnými stupidně moralizujícími dialogy a absolutním neherectvím herců (vyjma Parduse, Apolenáře a Jungmanové), si ode mě nezaslouží víc, než 1 a 1/2 hvězdy. ()

Reklama

ivishka odpad!

všechny recenze uživatele

Feministická science fiction doplněna snahou o muzikál s nesedícími hlasy a mizernými výkony. Dokonce je možné, že jsem takový český skvost viděla hned několikrát - bohužel. Osvěžit si paměť není nikdy špatný nápad a nyní se mi to vyplatilo dvojnásob. Nyní si více vážím dobrých filmů a dobře zpracovaných pohádek. Herecká stránka věci kromě nevýrazné role Jitky Čvančarové stála příkladem nejhoršího kalibru. Smutné a přeci paradoxně vypovídající o celistvé české pohádkové tvorbě pro neumětele a nevzdělance. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Podprůměrná televizní pohádka, kterou nezachrání ani půvab Pavly Vitázkové v hlavní roli. O to více mrzí, že zrovna ona hrála princeznu v takovéhle sračce, která takřka po celou dobu působí velice amatérsky. Chvílemi to připomíná především kvůli hereckým výkonům a scénáři ochotnické divadlo. Příběh je doslova o ničem. Celá pohádka je prosycena feminismem a novými gender rolemi, z nichž by měli radost jedině španělské feministky. A tak opravdu jediné, na co se dá dívat, je Pavla Vitázková a její odhalená ramena. [1421. hodnocení, 63. komentář, 53%] ()

honeysuckle 

všechny recenze uživatele

Normálně bych dala čtyři *, ale vzhledem k podhodnocenosti této pohádky se přikláním k vyššímu hodnocení. Pavla Ptáčková-Vitázková už ozdobila svým půvabem jednu pohádku o emancipované princezně - a sice pohádku O Princezně z Rimini (1999). Tyhle pohádky toho mají společného víc - obě jsou zabaleny do renesančního hávu (dokonce se několikery šaty vyskytují v obou těchto pohádkách), obě jsou o lásce, převlecích, obě kombinují exteriéry s vhodně vybranými interiéry a obě jsou postaveny na dialozích spíše než na převratné akci nebo kouzlech. Autorkou scénářů obou pohádek je Jana Knitlová. Bohužel, pohádka O princezně se zlatým lukem má slabší scénář než její předchůdkyně. Postavy několikrát opakují to, co divákům musí být už dávno jasné a nejhůř to schytala princezna Jelena, která neustále opakuje "říkával strýc", takže i ti nejmenší už nedočkavě čekají, kdy se záhadný strýček objeví na scéně. Pavla Ptáčková je talentovaná a krásná herečka, ale i ti nejlepší působí prkenně, když se jim do úst vkládají tak šroubované promluvy. Výborný je i zbytek obsazení - hlavně Igor Ondříček jako Dan, vtipná dvojka ministrů Apolenář-Pardus či živelná Petra Jungmanová. Vojtek s Čvančou příjemní, ale neoslní. Hodně špatně zvolený byl herec Jiří Horký do role strýce Lubora. Jako mentora prince i princezny méli vybrat někoho důstojného a věrohodného, Horký nepředstavuje ani jedno (mohli obsadit třeba pana Brzobohatého, který si podobnou roli střihl už ve zmiňované Princezně z Rimini...). Skvělá hudba a krásné ,,vlezlé" písničky (hudba: Karel Cón, texty: Arnošt Goldflam). Neoznačila bych tuhle pohádku jako vysloveně moralizující - nějaké to moudro se přece skrývá v každé pohádce - a smyslem téhle bylo zejména neuzavírat své srdce lásce a to přece není taková hrůza. Suma sumárum: Pohádka, která by sice mohla mít lepší dialogy, ale díky nosné myšlence, skvělým hercům a krásné výpravě se řadí k tomu lepšímu, co v rámci českých TV pohádek vzniklo po roce 2000. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení filmu probíhalo na Arcibiskupském zámku Kroměříž a objeví se zde také záběr na zámek Mikulov. (SONY_)

Reklama

Reklama