Reklama

Reklama

Maska rudé smrti

  • Česko Rudá maska (více)
Trailer

Obsahy(1)

Americký režisér a producent Roger Corman patří mezi legendární tvůrce hororového žánru. Během své dlouhé kariéry proslul schopností natočit osobitý hororový či fantaskní snímek za minimální náklady v rekordně krátkém čase. Začátkem 60. let Corman natočil význačný cyklus sedmi volně navazujících snímků inspirovaných povídkami Edgara Allana Poea. První filmovou adaptací tohoto literárního klasika se stal v roce 1960 snímek Zánik domu Usherů, který pro Cormana představoval první zkušenost s barevným širokoúhlým formátem a začátek dlouholeté spolupráce s charismatickým hercem Vincentem Pricem. Krátce na to následovaly snímky Jáma a kyvadlo (1961), Předčasný pohřeb (1962), Historky hrůzy (1962) a Havran (1963). Po přesunu produkce do Velké Británie v roce 1964 pak vznikla poslední dvě vrcholná díla Maska rudé smrti (1964) a Ligeina hrobka (1965). V Masce rudé smrti představuje Vincent Prince satanistického prince Prospera, krutého tyrana a nejbohatšího muže v kraji, který pustoší děsivá choroba zvaná rudá smrt. Zatímco vesničané umírají v děsivých bolestech, Prospero pořádá na svém hradě opulentní maškarní ples v domnění, že je zde před smrtící nákazou v bezpečí. Na maškarní ples se však dostaví tajemný host v rudé masce a začíná tanec smrti. Závěrečná taneční scéna představuje společně se satanskou mší nezapomenutelný vrchol Cormanova snímku, který vyniká nápaditou kamerou Nicolase Roega, jemuž se podařilo využitím dlouhých kamerových jízd a barevné symboliky vyjádřit barevnou koncepci literární předlohy. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (79)

-Bomba- 

všechny recenze uživatele

Nádherně atmosférický snímek, ve kterém se skoro celou dobu nic moc neděje, příběh ale plyne jemně a rychle a není ani sebemenší chvilka na nudu. Vincent Price opět ukázal své herecké charisma a podal excelentní výkon, ostatní herci ale byli také dobří. Kostými se nešetřilo a to je jedině dobře, akorát nemuseli tak hýřit barvami ale to už je jedno, do děje zapadaly. I když po dějové stránce Maska rudé smrti odpovídá třem hvězdičkám, dám čtyři za neuvěřitelnou zábavnost. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Mohlo by obdržet i pět hvězdiček. Směsice pohádkového koloritu, operetní kulisové inscenace, gotického hororu, podobenství se středověkými prvky i s nalíčenými ženami a příčesky 60. let. Roger Corman a jeho dílo, které má své naivní, lehce kýčovité kouzlo, zde navíc se snahou zabývat se alespoň trochu věčnou otázkou víry, zatracení, spásy, oběti i hedonismu... Nedosahuje sice tajemné gradace jako Jáma a kyvadlo či Zánik domu Usherů, ale fajnšmekr žánru tu nalezne všechny typické ingredience cormanovek. Já mám pro tahle "mistrovská béčka" 60. let s jasnými principy dobra a zla slabost... ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Rozvleklá nuda. Zpočátku to ještě mělo jakous takous atmosféru, ale postupně i ta šla do kytek a nějaké logické chování postav jsem tady také příliš nepostřehl. Ta rádoby mladičká a naivní křesťanka, co má být jako panna ke všemu, vypadá žel spíše jako protřelá pracovnice domu s červenou lucerničkou (i když herečce v té době bylo 18), takže jí její naivitu, nevinnost a víru ani za mák nevěřím. Čímž celý ten pokus o konflikt víry a ďábla jaksi pozbývá jisté uvěřitelnosti v rámci žánru. V určitých jednotlivostech zajímavé, ale jako celek to nefunguje. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Není to úplně horor, člověk nesedí s hrůzou přikován k sedačce jako třeba u Kruhu nebo Osvícení. Dokonce to místy trochu nudí. Ale přesto hodnotím lehce nadprůměrně, protože když už se tam něco stane, stojí to za to. Ze všech scén bych vyzdvihl upálení jedné z postav (kdo viděl, chápe), rudý danse macabre, útok vrány nebo poddaní hrající si na zvířata. Je to v podstatě nudné béčko, ale tak zajímavě výtvarně i hudebně podané, že se mi to nakonec vlastně i docela líbilo. ()

lucascus 

všechny recenze uživatele

Corman jako ho známe a máme rádi - aneb gotický film (přímo jako horor bych ho neoznačil, spíše pochmurné a tajemné drama) hýřící pestrými barvami, skvostnými kostýmy, nádhernými výrazně nalíčenými ženami, tajemnými a charismatickými muži. Nechybí ani trpaslík a mladá tanečnice, stejně tak jako kladné postavy, o to více viditelné v kontrastu se všude hmatatelným zlem a temnotou. Film ve mně sice nevyvolal takové napětí a hrůzu, jak se to podařilo Edgaru Poeovi v jeho knižní předloze, ale přesto hodnotím kladně (vytknout se dá snad pouze přílišné teatrální vystupování herců, včetně hlavní postavy Vincenta Priceho, konec konců však i to patří k Cormanovým filmům). ()

Galerie (22)

Zajímavosti (13)

  • Pro scény, kdy vězněná Jane Asherová běhá po zámku, byly postaveny 2 míle chodeb. (liquido26)
  • Cormanovi a Danielu Hallerovi se povedlo docílit honosnějšího vzezření snímku použitím kulis z filmu Becket. (liquido26)
  • Esmeraldu, manželku Hop-Toada, hrála Verina Greenlaw, která byla v té době ještě dítětem. Musela být předabována dospělou herečkou. (liquido26)

Reklama

Reklama