Obsahy(1)
Dvě soulské středoškolačky získávají peníze na cestu do Evropy zvláštním způsobem: Jae-young se prostituuje a Yeo-jin jí pomáhá hledat zákazníky. Dívky na tom nevidí nic divného. Jednoho dne se však Jae-young smrtelně zraní. Kamarádka ji sama donese do nemocnice a posléze se rozhodne nabízet své tělo jejím klientům, avšak s překvapivým záměrem, jehož cílem je vykoupení. K dalšímu zlomu v komorním, do sebe uzavřeném příběhu dojde, když dívčin otec, povoláním detektiv, náhodou zjistí, co dělá jeho dcera po škole. Vyprávění je rozděleno do tří částí a má nesporné náboženské konotace. Ponechává však divákovi značný prostor k domýšlení. Kim Ki-duk jako by ustoupil od razance své předcházející kontroverzní tvorby, jež mnohdy šokovala nečekanými naturalistickými zvraty. I v Samaritánce se objevuje násilí, sex a smrt, avšak v poněkud jiné poloze než dříve. Opět jsme však konfrontováni s podivným odcizeným světem, v němž zaujme zvláštní nálada, podporovaná lyrickou hudbou a atmosférou korejského podzimu. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (166)
Z filmů od KIM Ki-duka, které jsem viděl, se mi Samaritánka líbila nejméně. Není ani obrazově poetická jako Ostrov nebo Jaro, léto, podzim, zima, a jaro, ani tak krutá a syrová jako Pobřežní hlídka. Chybělo zde něco, co by mě chytlo natolik, abych ten film více prožil, nebo ho chtěl vidět znovu. Alespoň, že téma "vykoupení" je originální. 65% ()
Nadherna, pochmurna filmova mediacia, ktora vo mne zanechala velmi hlboke pocity. A to i napriek tomu, ze pribeh sa rozvija trochu krcovito a pociatocna motivacia dvoch mladych hrdiniek vyznieva dost nepresvedcivo. Po dejovom zvrate sa vsak divakovi vynoria mnohe zaujimave myslienky a otazky (hlavne prostitucia mladistvych dievcat a jej v plyv na rodiny). Kim ki-duk konflikty riesi tradicne bez slov. Neobvinuje, nevycita, len akoby pozoruje hrdinov sondov, ktora vam dovoli vcitit sa a prezit ich situacie tak, ako to dokazu len oni samotni. I z ohladom na spominane nedostatky velmi posobive. (8.6/10) ()
Jeden z nejsilnějších Kim Ki-dukových filmů, které jsem kdy viděl. Těžko se o tom mluví, musíte to zkrátka vidět. Opět velmi pomalé tempo, čarokrásná hudba a přesný výběr herců. Výborně propracované charaktery postav. Super zážitek, na který se nezapomíná. P. S.: Korejky jsou nejkrásnější děvčata na světě. ()
Po filmu „Drsňák“ další zvláštně zpracované téma prostituce. Dvě školačky, ta jedna vydělává a dokonce jí to baví. A druhá sjednává schůzky, drží kasu a dává pozor na policejní kontroly. Po té, co „ta v terénu“ vyskočí před policií z okna a následně umírá, vydává se její přítelkyně po stopách klientů s jedním zásadním rozdílem, za sexuální službu si nejenom nic neúčtuje, ale naopak vrací již dříve vydělané peníze. Holčička, která doma spí s plyšovým medvědem a přes den dělá muže „šťastné“.. a její bezradný otec, který potřebuje vybít to své zoufalství, které před dcerou skrývá. Ki-duk Kim mě často svým pohledem na svět děsí, vždy překvapuje, ale i podivně přitahuje. P.S. Nádherný záběr na posezení v parku vedle šesti modrých sedících soch. ()
Mám rád Kim Ki-duka (v tomhle pořadí mi to jméno zní lépe), ale po 3-iron jsme čekal trochu jinou podívanou. Samaritánka mi přijde jako až příliš naivní příběh, což je paradoxní, když jde o prostituci mladých dívek, v kterém naopak vidím příliš podivné a "nevysvětlené" motivace některých postav. Tím nechci říci, že bych chtěl od Kima více vysvětlování slovního, ale možná ohledně jednání a jeho pochopení pro normálního diváka. Přesto je Samaritánka poutavý snímek nejen díky svému tématu (kolik jste viděli snímku o prostituci bez scény se sexem samotným?), ale také po technické stránce, která především v kameře i hudbě je opravdu skvělá. Obojí zmíněné dodává tématice prostituce překvapivě lidský i příjemný styl. Celkově však pro mě mírné zklamání a procitnutí, že i Kim Ku-duk nemusí stále tvořit (aspoň pro mě) úchvatná díla... ()
Galerie (22)
Photo © Cineclick Asia
Zajímavosti (1)
- Podobne ako pri ostatných Kim Ki-Dukových filmoch, ani Samaritánka nezaznamenala veľký úspech doma, v Južnej Kórei. Musela najskôr získať niekoľko medzinárodných ocenení, aby sa stala vyhľadávaným festivalovým filmom. (Dr.Cilka)
Reklama