Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinderman
    ****

    R.Corman předběhl dobu a natočil širokoúhlé dokumentární drama, v němž jen tak mimochodem přímo inspiroval De Palmovy Neúplatné (scéna s baseballovou pálkou). J.Robards ani tak nehraje Al Caponeho, jako spíš předvádí, jak by slavný gangster vypadal a choval se, kdyby jej hrál Humphrey Bogart (ta podoba je v některých záběrech až neskutečná).(9.10.2012)

  • Pepinec
    ****

    Film rozhodně stojí za vidění, to bezesporu. Především proto, že svým specifickým způsobem doplňuje všechny ty legendární a profláknutější gangsterky Scorseseho, Copoly nebo Leoneho. Jedná se o jakousi časovou rekonstrukci všeho, co vedlo k dočasnému přerušení mafiánských bojů. Je ale na posouzení každého z vás, jestli je množství věcných informací snesitelný pro běžný lidský harddisk a jestli je závěrečné vyústění skutečně tak velkým masakrem, jak název a samotný průběh děje napovídají.(14.6.2011)

  • Gastovski
    ***

    Film detailně mapuje události a osobnosti, které měli se 14. únorem 1929 co dočinění. Bohužel u osobností to je paradoxně na škodu, protože v záplavě všech těch mafiánských jmen jsem se začal zanedlouho topit. A casting se dle mého názoru moc nepovedl. Jason Robards se pro roli Capona vyloženě nehodil - není mu ani vzdáleně podobný a i jeho vystupování mi nevonělo. Průměr.(23.6.2011)

  • lamps
    ***

    Jméno Roger Corman je pro zasvěcené jakýmsi synonymem pro lehkou béčkovou zábavu, ale není to úplně pravda. Masakr na svatého Valentýna se sice utápí ve zkratkovitosti a přesycuje množstvím aktérů, z nichž řadu odbude jen pár větami vypravěče, ale na druhou stranu si drží suverénní tempo a svým netradičním stylem "Kroniky ohlášených smrtí" přidává hlavně v závěru příjemný a ozvláštňující rámec. Moc se mi líbily živé kamerové jízdy v převážně interiérových scénách i výkony herců (mezi nimiž lze na chvíli zahlédnout i Jacka Nicholsona), čímž snímek předchází formálním kouzlům Martina Scorseseho, jenže už jenom ve srovnání s prvoligovými, hutněji vygradovanými gangsterkami od Mártyho a spol nemůžu dát víc než hodně silné 3*...(24.5.2018)

  • Petrus1
    ****

    Na to, že gangsterky jsou mým oblíbeným žánrem, mi tenhle skoro dokumentární film dlouho unikal. A když už byl nedávno ten poblblej Valentýn, řekla jsem si, že by chtělo, podívat se na něco tématického. No a vzhledem k tomu, že pro romantiku má černá duše není zrovna stvořená, padla volba právě na tento film. Je trochu škoda, že není tak akční, dramatický a brutální jako jiný gangsterky. Taky těch postav se tam míhá nějak moc - vypravěč je vždy v rychlosti představí, popřípadě řekne, jak to s nima dopadne a jede se dál. Takže, i když tenhle příběh znám, jsem se v jednotlivých postavách trochu ztrácela. Chápu, že to Corman chtěl zachytit bez zbytečných příkras, ale myslím, že delší stopáž a vykreslení postav by tomu prospělo. Taky nevím, jestli byla podle skutečnosti i scéna s kožichem...ale být já mafián a ženská mi přišla drze s kožichem za tři tácy a ještě mi nakonec o hlavu rozbila rádio...jen fackama a vyhozením na chodbu by to určitě neskončilo! :-) Jo a až se na to budu chtít dívat příště, taxi to rozhodně musím sehnat v původním znění, protože ten českej dabing je příšernej! Ale i přes všechna negativa, který jsem vyjmenovala, musím jít s hodnocením trochu výš, protože přece jenom je to pro mě jako pro fanouška žánru, klasika - protože bez Ala, jeho zločineckých praktik (tenhle masakr považuji za dobrou fintu, jaxe zbavit konkurence) a otevřenosti novinářům by nevzniklo tolik výborných filmů... :-)(17.2.2015)

  • - Skutečné garáže v Chicagu na Clark Street, ve kterých došlo k masakru, byly zbourány dva měsíce po natáčení. (Terva)

  • - Film poukazuje na to, že Al Capone byl oslovován Al Caponi a že místní noviny Tribute Chicago mohly udělat tiskovou chybu a místo "e" napsat "i". (Terva)

  • - V roce 2009 zařadil časopis Empire film na sedmé místo v anketě o nejlepší gangsterku, co kdy kdo viděl. (Terva)