Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinderman
    ****

    R.Corman předběhl dobu a natočil širokoúhlé dokumentární drama, v němž jen tak mimochodem přímo inspiroval De Palmovy Neúplatné (scéna s baseballovou pálkou). J.Robards ani tak nehraje Al Caponeho, jako spíš předvádí, jak by slavný gangster vypadal a choval se, kdyby jej hrál Humphrey Bogart (ta podoba je v některých záběrech až neskutečná).(9.10.2012)

  • Thomassi
    ****

    Výborná gangsterka z doby, kdy byla sláva těchto lidí největší. Konec 20. let minulého století. V Chicagu soupeří dva gangy o nadvladu nad nelegálním obchodem alkoholu. Jedním z nich je Al Capone, druhý je Bugs Morano. Na Valentýna vše vyvrcholí masakrem Moranových mužů. Naprosto nechápu tak nízké hodnocení. Vždyť ten film má v sobě vše, co gangsterka má mít. A co víc. Je tady více akce než u jiných projektů podobného typu. Navíc celý film mě udržoval v té správné atmosféře 20. let - věrohodné prostředí, dobová hudba, chlast, thompsony. Co víc si přát. A Jason Robards v roli Al Capona byl charismatický a dokonale tvárnil tuto postavu. Pro mě je to za plné čtyři hvězdy.(28.12.2010)

  • Goldbeater
    ****

    I když Masakr nedosahuje ani zdaleka takových kvalit jako pozdější Kmotr nebo Neúplatní, je to stále dobrá a díky době vzniku velmi originální gangsterka. Pochválil bych obzvlášť kulisy a kostýmy, které navodily tu pravou atmosféru Chicaga 20. let minulého století. Menším nedostatkem filmu je pak děj, který je dost komplikovaný a zahrnuje až moc postav. A ačkoli byla každá z nich stručně představena, ztrácel jsem se v nich. Ale tyhle nedostatky se dají opomenout, zvláť když tu máme tolik sympatických herců v čele s Jasonem Robardsem.(7.6.2011)

  • Pepinec
    ****

    Film rozhodně stojí za vidění, to bezesporu. Především proto, že svým specifickým způsobem doplňuje všechny ty legendární a profláknutější gangsterky Scorseseho, Copoly nebo Leoneho. Jedná se o jakousi časovou rekonstrukci všeho, co vedlo k dočasnému přerušení mafiánských bojů. Je ale na posouzení každého z vás, jestli je množství věcných informací snesitelný pro běžný lidský harddisk a jestli je závěrečné vyústění skutečně tak velkým masakrem, jak název a samotný průběh děje napovídají.(14.6.2011)

  • Matty
    ****

    Název filmu a pověst režiséra vytváří očekávání druhořadé akce pro drive-in kina, ve skutečnosti je Masakr na svatého Valentýna zřejmě nejambicióznějším projektem Rogera Cormana. Natočený pro velké studio, se známými herci a, soudě z bohatosti výpravy, také se slušným rozpočtem (který ale Corman, uvyklý guerillovějším podmínkám natáčení, nevyčerpal). Atraktivní komponenty Masakru nezačínají produkčními hodnotami a nekončí otevřenějším zobrazením násilí, které dnes oslní málokoho. Nádherně přímočará, na průběh více než na výsledek soustředěná gangsterka vyniká „živějším“ zapojením kamery, důrazem na faktografickou přesnost a sebe-vědomím vyprávění. Tvorbu Cormanova žáka Martina Scorseseho tak film předjímá jak po stránce obsahové, tak formální. 75%(7.6.2011)

  • - Skutečné garáže v Chicagu na Clark Street, ve kterých došlo k masakru, byly zbourány dva měsíce po natáčení. (Terva)

  • - Na začátku filmu jsou slyšet těsně za sebou tři výstřely z brokovnice. Brokovnice má však dvě komory. Na konci filmu je už slyšet jeden výstřel, pak delší pauza a pak teprve další dva výstřely. (Terva)

  • - Scéna masakru v garážích byla naaranžovaná přesně podle policejních fotografií. Zabití gangsteři padají do stejných pozic, které mají jejich skutečné předobrazy na původních fotografiích. (Terva)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace