poster

Maya

  • hindský

    Maya Memsaab

  • anglický

    Maya: The Enchanting Illusion

Drama / Mysteriózní / Romantický

Francie / Indie / Velká Británie, 1993, 130 min

Režie:

Ketan Mehta

Předloha:

Gustave Flaubert (kniha)

Scénář:

Ketan Mehta

Producenti:

David Aukin, Ketan Mehta

Střih:

Renu Saluja
(další profese)
  • Ramanam
    **

    Rozhodně zvláštní, tragický, tísnivý, vnitřně rozervaný a jistým způsobem velmi dobře natočený film. Nalezl jsem tam opravdu mnoho zajímavých momentů a nápadů, které zřejmě přinesla spolupráce s Francií a Velkou Británií. Západní vliv a způsob vyprávění, zvláště v těch dramatických polohách, byl dle mého zřetelný. Příběh sám o sobě značně nudí a jde zcela mimo mě. Hlavní hrdinka (Deepa Sahi) je velký snílek, který se opájí svými představami. Vyžaduje každodenní dávku romantiky, nevšednosti a nepřetržitý zájem o svou osobu. Neustálé citové vzněty a život prosycený novým a novým vzrušením, touhami a dokazováním, že je pro svého partnera jedinou a nejmilovanější bytostí na světě. Její manžel však tyto představy rozhodně nenaplňuje. Sice ji miluje, ale je to suchar bez fantazie, upjatý a praktický člověk, který se více než o ni, stará o své pacienty a citové touhy své ženy nedokáže patřičně naplňovat. Žena se tak začne rozhlížet po svém okolí a snažit se plnit si své až nereálné sny prostřednictvím jiných mužů... Těšil jsem se pokaždé, když se na scéně objevil Shahrukh Khan, že uvadající děj oživí, ale nic výrazného se nestalo. Problém byl v postavách i v celém příběhu. Ani jedna postava se mého srdce nedotkla. Hlavní hrdinka byla trochu šílená a starala se jen o sebe a svůj citový život a na rodinu, co hůř, svou malou dcerku úplně kašlala. Ostatní postavy byly rovněž nesympatické. Každý svým způsobem, ale jak není komu přát a s kým se alespoň malinko ztotožnit, tak je vše odsouzeno na pouhé pozorování, což mě nebaví. Některé momenty byly zajímavě nasnímané a do toho devadesátková hudba, která to celé malinko zachraňovala. Písně průměrné, ale ten styl skládání a zpěváci té doby se mi prostě moc líbí. Že to nebude mít příliš pozitivní vývoj se dalo z chování hlavní hrdinky čekat. Byl to takový pozvolný lidský úpadek. Ač měla relativně všechno, chtěla mít ještě více, ale za vše se platí. Úplný závěr se mi naopak líbil a podtrhl to, že snímek určitě něco do sebe má, ale ani to nestačilo zachránit vše jako celek. Dlouho to vypadalo na tři hvězdy, ale jak se děj vyčerpal a nepřinášel nic nového, naopak ještě větší trápení, tak jsem musel jít o jednu hvězdu níže na výsledné dvě hvězdy.(13.9.2018)

  • rikitiki
    ***

    Maya je žena, která má evidentně psychické problémy a ač je její manžel lékař, tak jí nijak nepomůže a nechá ji v tom. Takže Maya nakupuje blbosti, nestará se o dceru a poddá se poměrně zničujícím (protože je nebere jen jako zábavu) mimomanželským vztahům. Je trochu narcistka, má mindráky, žije si ve svém světě iluzí. Můžete si říct: hloupá ženská, kterou pálilo dobré bydlo. Jenomže deprese jsou svinstvo a fakt ti nepomůže, když ti ostatní říkají: musíš být šťastná, máš přece všechno, co je důležité._____ SRK si tady dokonce střihl pár postelových scén. Režisér je zjevně trochu ujetý, protože další milostné scény aranžoval tak, aby měli milenci co nejnepohodlnější podložku. Nebo si opravdu myslí, že sex v přírodě je nejlepší na sněhu nebo na obrovském šutru u vodopádu? Snímek je zaměřený výhradně na Mayu, na její charakter a jeho proměny. Myslím, že Flaubert by v tom svůj román nepoznal. SHRNUTÍ: Nikdy si nekupujte sárí na dluh. A když už ano, tak stačí jen jedno.(25.12.2018)

  • Andrea1717
    ***

    Hodne divný film už len svojim obsahom, nepátrala som, ale neprekvapilo ma, keby to malo pôvod v nejakej ruskej klasike. Má to takú atmosféru, možno je to prostredím natáčania, alebo spôsobom ako pracovala kamera. Celkovo mi príbeh Mayi príde ako príbeh psychicky dosť vyšinutej ženy. Nemyslím, že ho budem potrebovať vidieť viac ako raz.(25.2.2019)