Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (175)

Janek 

všechny recenze uživatele

Řemeslně odvedené dílo, které má neuvěřitelnou sílu a velký podíl na tom mají hlavní představitelé (být ženská tak si při pohledu na Birola Ünela trhám rodidla). Zvraty se zde dějí velmi nenuceně a vlastně jen tak "mimochodem" - a to je jedna z věcí, která dodává snímku na síle. Poslední třetina už se trochu vleče, ale i tak je to jeden z nejlepších filmů, které jsem v poslední době viděl. 90% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Syrový a bouřlivý film! Prodírá se problematikou menšin u našich německých sousedů a něčím, čemu se říká láska!! Nepříjemně vtíravá atmosféra a mnohdy až bolavé jednání hlavních hrdinů, které ovšem není nepochopitelné, ale jednoduše lidské!! Film, který si na nic nehraje, nechce šokovat, ale pouze vyprávět osudy dvou lidí.. Agresivní, potemnělé.. ()

Reklama

sulimo 

všechny recenze uživatele

Dokonce i na můj vkus až moc tragický a depresivní, což je fakt co říct, jelikož se v depresivnosti vyloženě rochnim. I přes tento až moc depresivní fakt, se ve filmu najde věc, která je pro kvalitu filmu z mého úhlu pohledu daleko fatálnější (v tom negativnim slova smyslu), a to je prostě skutečnost, že jsem se za boha nedokázala soucítit s tou jejich "zamilovaností", se mnou to prostě nic neudělalo a ve finále mi bylo jedno, jestli to dopadne dobře, nebo ne. Což je prostě špatně. Škoda, takovéhle téma šlo uchopit daleko vkusněji, bez té zbytečné a přehnané depresivnosti, která ve mě vzbudila ledatak lhostejnost. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Po přečtení anotace i po prvních pár minutách filmu jsem měl dojem, že půjde o veselou komedii ve stylu Zelené karty, kdy se dva lidé vezmou čistě účelově a po jistých peripetiích se do sebe zamilují. Ovšem mýlil jsem se. Gegen die Wand je film spíše syrový a krutý. Především tím, že bez pozlátek ukazuje, jak nízká práva má turecká žena a jak je s ní zacházeno. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

."Když nemůžeš změnit svět, změň ten svůj". Je mnoho druhů nespokojenosti: jedna se mění v beznaděj, a jiná se snaží, dosáhnout toho, co chce. A právě ta druhá nespokojenost spojila život odevzdaného alkoholika Cahila, jehož jediným smyslem života je hasit žízeň s nedočkavou muslimkou Sibel, která je natěšená na všudypřítomné rozkoše okolního světa, ale dusí ji rodina a tradice. Tak moc touží po volnosti a svobodě, že se ji rozhodne( trochu paradoxně) získat sňatkem s Turkem.....„Jestli chcete ukončit svůj život, udělejte to.Ale nemusíte kvůli tomu umírat. Ukončete tenhle život a žijte dál.“ Drsné, surové, krvavé, bezvýchodné, nepochopitelné. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (8)

  • První německý film po sedmnácti letech, který na Berlínském filmovém festivale získal Zlatého medvěda. (džanik)
  • Cem, bratr režiséra Fatiha Akina, hraje Sibelina bratra. (džanik)
  • V době, kdy film začal sbírat ceny na mezinárodních filmových festivalech, označil německý bulvární tisk (Bild, Kölner Express) hlavní herečku Sibel Kekilli za bývalou pornohvězdu. Sibel kontrovala během děkovné řeči na Bambi Awards (2004), kde tisk obvinila z "mediálního znásilnění". (džanik)

Související novinky

Reklama

Reklama