Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Big Bear
    *****

    Sakra, to jsem si pošmák jak už u historického filmu dlouho ne! Britové jsou zkrátka na tenhle typ filmů machři, obzvláště na ty mapující dějiny Anglie.... Tohle bylo naprosto skvělé drama ze šetnáctého století o Janě Greyové, pevně se držící historické linie. Jana hájící protestanství se stala královnou pomocí intrik jejího otce jenž byl rádcem Edvarda VI. Na trůn usedla bez korunovace roku 1553 po Edvardově smrti, ačkoliv trůn měl náležet její sestřenici Marii. Anglii a Irsku však vládla pouhých 9 dní, pak se trůnu (po právu) zmocnila katolická Marie I. Tudorovna. Jak to s uchvatiteli trůnu dopadá, když zvítězí jeho právoplatný dědic je asi všem jasné ... Jana byla hrozbou hlavně kvůli různým protestantským povstáním. Její smrt je mohla jednou pro vždy eliminovat. Co na tom, že již v 15 letech velmi vzdělaná Jana chtěla dále studovat a královnou být nechtěla a na trůn byla prakticky dosazena otcem ... -------------------- Ta romantika mi tam nevadila, vždyt Jane a Guilford byli mladí a také jen lidé, kdo ví jak to bylo...? Helenu Bonham Carter jsem si pořád nemohl zaškatulkovat, jen jsem věděl, že jsem ji už měkde viděl... a taky jo :-) Sweeney Todd - holič! Zde byla fantastická! Nemohu jinak než dát pět Shillingů! * * * * *(16.8.2012)

  • majo25
    ****

    Britský historický film plný kostýmov, tmavých hradov a intríg. Aspoň z toho, čo som si o nie dlho trvajúcej kráľovnej na anglickom dvore (kraľovala 9 dní) prečítal, film sa jasne pridržiava historických reálií a len v romantických polohách ide nad fakty. Tej romantiky je tam až príliš, ale odhliadnuc od nich sa jedná o poctivú historickú filmárčinu s krásne tragickým koncom. Možno by som si v obsadení vedel predstaviť aj niečo skvostnejšie, vrátane drobnej hlavnej predstaviteľky, aj obria stopáž mohla byť umiernenejšia, ale celkovo to obstojí. Briti vedeli presne, o čom točia.(3.7.2019)

  • bogu
    ***

    Pěkný historicko-romantický kousek, který i přes to, že režíroval jeden z nejslavnějších divadelních režisérů současnosti (se slabstí pro Shakespeara), nevypadá jako divadlo. Často se mi vybavoval podobně laděný oscarový film A Man for All Seasons, který ovšem jako politické drama na pozadí střetu dvou teologických systémů funguje mnohem lépe, problematiku nástupu protestantství v Anglii rozebírá do větší hloubky a ač končí velice podobně, spoléhá se na sílu myšlenek víc než na sladkobolný patos. Jistě, Lady Jane je především příběh dvou mladých, zamilovaných lidí a ne politiků, ale jako love-story mě ničím vyloženě neohromil. Bonham-Carter byla dobrá, ale svoje velké triumfy měla v té době teprve před sebou a z herců mě jako jediný opravdu zaujal jen John Wood jako renesanční Sir Humphrey Appleby, John Dudley. Od Trevora Nunna jsem po svých zážitcích s jeho ztelevizněnými inscenacemi čekal víc – ve filmu jako by mu zatím scházela ona osobitost, která je cítit z jeho divadelních produkcí.(28.7.2009)

  • vesper001
    ****

    Jak tak v poslední době sleduju filmy inspirované britskou historií, říkám si, že libido Jindřicha VIII. Angličánkům pořádně zavařilo. Lady Jane je love story, jejíž poslední kapitolu tradičně napíšou zlí katolíci, kteří jsou v podobných příbězích něco jako Utahové ve Vinnetouovi nebo komančové v Hřebejkovi. Helena Bonham Carter mi něčím připomínala Libušku Šafránkovou v Popelce. Pokud byla skutečná Lady Jane alespoň z poloviny tak odhodlaná a statečná, čest její památce. Ať už věřila v cokoli.(5.5.2014)

  • nascendi
    ***

    Neveľký záujem o históriu vrátane jej stvárnení vo filme som už prezentoval mnohokrát. Rovnako často som zdôrazňoval, že romantický film ma musí chytiť za srdce, inak nemá šancu, aj keby tam hrali tí najlepší herci. Je pravda, že som mal pri vysokom hodnotení primerane vysoké očakávania. Tie sa nenaplnili. Z príbehu o deväťdňovej kráľovnej ma zaujalo najmä to, ako za väčšinou dejinných svinstiev stoja záujmy cirkvi a necítim ani potrebu ju špecifikovať, pretože v ťahu na moc sú takmer na nerozoznanie.(3.8.2016)

  • - Ve filmu má Jane (Helena Bonham Carter) tmavé oči i vlasy. Její skutečný předobraz je však blondýna s modrýma očima. Další odlišnost oproti realitě lze najít i u Guilforda (Cary Elwes), který je ve skutečnosti pátým synem, nikoliv třetím. (Terva)