Reklama

Reklama

Kam se i andělé bojí vstoupit

  • Velká Británie Where Angels Fear to Tread

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama o potlačované i uvolněné sexualitě v anglických vyšších společenských kruzích. V dramatu na motivy románu E. M. Forstera odehrávajícím se na přelomu 19. a 20. století se bohatá vdova z vyšší společenské třídy provdá za Itala o mnoho let mladšího, následky čehož jsou veskrze katastrofální. Lilia Herritonová (Helen Mirren), žena ve středním věku, se přivdá do zámožné rodiny, brzy však přichází o manžela a trpí pod krutou nadvládou arogantní tchyně (Barbara Jefford). Na návrh rodinné přítelkyně Caroline Abbottové (Helena Bonham Carter) nechává Lilia svou dcerku u tchána a tchyně a odjíždí na dovolenou do Itálie. Tam se zamiluje do chudého, leč atraktivního Gina Carelly (Giovanni Guidelli). Když oznámí, že si chce Gina vzít, rodina posílá jejího švagra Philipa (Rupert Graves), aby plánovanému sňatku zabránil. Philip, postava s rysy hulváta i filozofa, však svého cíle nedosáhne. Gina kromě manželky přitahují i jiné ženy, když však jeho žena při porodu umírá, hluboce jej to zasáhne. Philip a jeho přecitlivělá sestra Harriet (Judy Davis) brzy přijíždějí do Toskánska a pokoušejí se unést Liliina syna. Objevuje se však zásadová Caroline a chce jim v tom zabránit, čímž připraví půdu pro nečekaná rozuzlení a závěrečnou tragédii. Ve filmu se opět sešli Helena Bonham Carter a Rupert Graves, kteří ztvárnili jedny z hlavních rolí také v dalším slavném snímku na motivy románu E. M. Forstera Pokoj s vyhlídkou (A Room With a View). Oba herci dále účinkovali v jiných filmech podle románů E. M. Forstera, Helena Bonham Carter v dramatu Rodinné sídlo (Howards End) a Rupert Graves v romantickém dramatu Maurice. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (12)

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Od tohoto filmu jsem NĚCO čekala, leč nedostalo se mi toho. Především jsem jej chtěla vidět kvůli Helen Mirren, ta se ale na scéně vyskytuje jen sporadicky, navíc jen prvních čtyřicet minut, což mě zklamalo. Čekala jsem také lehce provokativní film, který ukáže kontrast obou kultur nebo onu uvolněnou morálku. Nebylo tam ani jedno. Filmové téma zůstává trestuhodně nevyužito. Místo toho je nám naservírovaná nuda, šeď, tlachání o ničem. Škoda, tohle mohl být fajn film. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Co jen tímhle chtěl básník říci? Dobová podivnost na motivy románu E. M. Forstera, která se vyvíjí jako uvolněná švanda, aby skončila jako blábolivé drama, které nepochopitelně implementuje parodické prvky (pravděpodobně neúmyslné/ě) na vážné pozadí. Opravdu jsem se v tom ztrácel a to ne proto, že by struktura děje byla tak složitá, to jen jednotlivé postavy mají dost zmateně načrtnuté charaktery a špatně nastavené motivační parametry. Film nefunguje ani jako kulturní střet anglické upjatosti a italské živelnosti. Celkově tak film působí jako povrchní záležitost, která měla své výpovědní ambice - ty však zůstaly nenaplněné. 40% ()

Reklama

DrifterSoul 

všechny recenze uživatele

Asi bych tentokrát ani komentář nepsal, ovšem vyprovokovaly mne odsudky jiných, ať už primitivní neb rádoby intelektuální. Takže, vše důležité je v životě i zde skryto uvnitř. Chce to zbavit se povrchnosti a mít v sobě jen trochu empatie. Pak člověk vnímá a pochopí: ROMÁN/FILM KONFRONTUJE DVA NAPROSTO ODLIŠNÉ SVĚTY. PROTI SOBĚ ZDE STOJÍ MENTALITA KONVENCEMI SVÁZANÝCH, ANGLICKÝCH SNOBŮ ZE STUDENÉHO SEVERU A NA DRUHÉ STRANĚ, ITALSKÝ JIH, PLNÝ SLUNÍČKA, EMOCÍ, PŘIROZENOSTI, CHUDOBY, ALE SKUTEČNÉHO ŽIVOTA. O tom je tohle, poněkud zvláštní dílko, kapku poznamenané datem vzniku své předlohy, ale podmalované nádhernou hudbou a zarámované krásnou italskou krajinou. A možná v tom je právě klíč k filmu. Kdo zná Toskánsko s jeho přátelskými, temperamentními lidmi, kdo aspoň jednou pobyl v San Gimignanu, kde film točili, ten musí být na správné vlně - bez ohledu na pořadové číslo století.... ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dosti nudný snímek, kde se hlavně v druhé části vrší tragédie na tragédii, aby to opravdu bylo fakt pekelně smutné, a z vedlejších postav se zčista jasna stávají postavy hlavní, které se navíc chovají jako šílenci. A když už se bohatá Angličanka provdá za mladšího Itala, měl by být aspoň hezký a ne mít obličej jako kůň, který právě doběhl Velkou pardubickou. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ne nadarmo si plno Angličanů dělá legraci z té doby, ve které se děj tohoto filmu odehrává. Ta doba, stejně jako tenhle film, stojí za hovno. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (1)

  • Film je natočen podle stejnojmenného románu E.M. Forstera (1905). (Terva)

Reklama

Reklama