Reklama

Reklama

Dobrodružství Ali-Baby a 40 loupežníků

  • Indie Alibaba Aur 40 Chor (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Nejznámější pohádka z knihy Tisíc a jedna noc líčí dobrodružství odvážného Ali-Baby,který se střetne s Abu Hasanem a jeho bandou a odhalí jeskyni,kde mají loupežníci ukryté naloupené poklady. Film spojuje pohádkové prvky se skutečným životem starobylého města Džajpúr. Scénář je obohacen o nové epizody a charaktery, mnohdy byly motivy jednání hrdinů přehodnoceny. Ústřední postavu vytvořil Dharmendra (v českém znění Jan Schánilec), Abu Hasana hraje Rolan Bykov (Petr Haničinec) a Mardžinu Hema Maliniová (Veronika Freimanová). (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (6)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Sovětsko – indická koprodukce Uzbekfilmu a Eagle Films. Indická strana převážila a člověk by v tom ty Sověty už ani nehledal... Ale tak pořád lepší, než koprodukce ČSSR a SSSR, konkrétně s Kazachstánem, v Revue na zakázku. Tady máme alespoň částečně fungující masalu. Zeenat Aman je nádherná, Hema Malini ideálně pohádková, ale na můj v kus je tu příliš akce a jednoduše Ali-Baba nepatří mezi mé oblíbené pohádky. A pokud jde o prvky zcizující, absolutním failem je disko podlaha (!), vše ostatní je oproti těm duhových čtvercům nicotné a irelevantní. ()

Andrea1717 

všechny recenze uživatele

Hodne starý film poplatný dobe, niektoré absurdnosti ma dvíhali z gauča, ako napríklad podsvietená podlaha zo štvorcov v prvej piesni, nerozdýchala som ju do konca a naozaj ma to vôbec nezaujalo, neidentifikovateľné prostredie, neidentifikovateľné národnosti, raz som nevedela, či sú to Turci, Indovia alebo Tatari, tie "preháňky na koňoch mi skôr pripomínali "cowboyky" na okamih som zadúfala, že z jedného súdka vybehne "Winetou". Nesúrodná, rozvlečená a zbytočne komplikovaná rozprávka, no rozprávka, mŕtvol tam bolo dosť.... ()

Reklama

Ramanam 

všechny recenze uživatele

Další z řady snímků, které jsou ve své první polovině velmi nadějné, ale totálně nezvládají vyprávění druhé části svého dobře započatého příběhu. První část je velmi solidně a poctivě vykreslena a je vidět, že si na ni dali opravdu záležet. Akce střídá akci, solidní výprava, výborné kostými, interiéry i exteriéry malebné. Když přehlédnu tu disko podlahu v loupežnické jeskyni, která je poplatná době vzniku filmu, tak jsem byl více než spokojen. Také vystřelení nože za pomocí ohnutého stromku bylo velmi působivé zpestření. Ale poté se to výrazně pokazilo a vše pozitivní se počalo bohužel vytrácet a ztrácet na lesku a zajímavosti. Druhá část je zbytečně rozvleklá a táhne se jako nudle z nevýrazného, nezáživného, nudného a nesourodého těsta. Závěr sám o sobě byl rovněž podivně zpracovaný, ale hlavně, že nastal a mám film za sebou. Hudebně pěkné, tyto starší písně opravdu můžu. Nenašel jsem sice nějakou zvláštní a superchytlavou píseň, ale jako celek dozajista příjemné. Herecky také v pořádku, i když se mi občas projevem nepozdávala Hema Malini. Vliv spolupráce se SSSR byl na výsledku poznat a pro západního diváka je tak film více stravitelný, i když délkou už asi ne. Ze začátku jasná čtyřhvězda se postupem vytrácela ke třem hvězdám, ale nakonec jsem se rozhodl čtyři hvězdy zachovat. Jsou bezesporu velmi slabé, ale díky těm mnohým pozitivním prvkům, které jsem si poskládal hlavně z první části, zavřu jedno oko, druhé přivřu a nechám to tak. Snahu nelze upřít. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Indičtí filmaři se s těmi sovětskými spřáhli v minulosti již několikrát - především v padesátých letech, když mezi indickými intelektuály frčel komunismus a Bollywoodem hýbala sociální/socialistická tematika... Tentokrát se ale spolupráce s SSSR (konkrétně tedy s Uzbekistánem) soustředila na zcela neideologický, pohádkový film a dopadlo to tak nějak rozporuplně. ___________________ Na jednu stranu je třeba pochválit poměrně rozmáchlou výpravu a fakt, že kombinace indických a turkických tváří (spolu s multikulturním kombem arabských, indických, turkických a perských prvků ve výpravě) napomohla k vytvoření poutavé atmosféry jakéhosi pohádkového Orientu, ale na straně druhé má 'Alíbaba ór čalís čór' i řadu nepříjemných nedostatků - tak především je příběh až moc spletitý, protkaný intrikami a plný zbytečných vedlejších postav (a všichni ti fousáči v turbanech vypadají stejně - kdo se v tom má vyznat) - tvůrcům se přitom vůbec nedaří najít nějaký rytmus a informace podávají velmi chaoticky. ___________________ Zmatená je často režie - v akčních scénách nedává divákovi mnoho šancí zorientovat se v prostoru a při změnách lokací by se šiknuly nějaké indikáční záběry, aby divák občas nemusel přemýšlet, kde že se to tahleta scéna vlastně odehrává a kteří nepodstatní turbanofousáči se v ní o čemsi dohadují... Poslední půlhodina je ale kupodivu docela bezproblémová a vlasntí i napínavá - škoda, že takový nebyl celý film. ___________________ P.S: Vrtá mi hlavou, zda tu scenérii vepřové hostiny (v muslimské společnosti) mám chápat jako zcizující prvek, nebo čistý FAIL... :) ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama