poster

Dobrodružství Ali-Baby a 40 loupežníků

  • ruský

    Priključenija Ali-Baby i soroka razbojnikov

  • hindský

    Alibaba Aur 40 Chor

  • hindský

    अलीबाबा और 40 चोर

  • ruský

    Prikljutshenija Ali-Baby i 40 razboinikov

  • hindský

    Alibobo va qirq qaroqchining sarguzashtlari

  • ruský

    Приключения Али-Бабы и сорока разбойников

  • ruský

    Алибаба и 40 разбойников

  • slovenský

    Dobrodružstvá Ali Babu a 40 lúpežníkov

  • anglický

    Adventures of Ali-Baba and the Forty Thieves

Dobrodružný / Rodinný

Indie / Sovětský svaz, 1980, 153 min

Kamera:

Peter Pereira
  • Niktorius
    ***

    Indičtí filmaři se s těmi sovětskými spřáhli v minulosti již několikrát - především v padesátých letech, když mezi indickými intelektuály frčel komunismus a Bollywoodem hýbala sociální/socialistická tematika... Tentokrát se ale spolupráce s SSSR (konkrétně tedy s Uzbekistánem) soustředila na zcela neideologický, pohádkový film a dopadlo to tak nějak rozporuplně. ___________________ Na jednu stranu je třeba pochválit poměrně rozmáchlou výpravu a fakt, že kombinace indických a turkických tváří (spolu s multikulturním kombem arabských, indických, turkických a perských prvků ve výpravě) napomohla k vytvoření poutavé atmosféry jakéhosi pohádkového Orientu, ale na straně druhé má 'Alíbaba ór čalís čór' i řadu nepříjemných nedostatků - tak především je příběh až moc spletitý, protkaný intrikami a plný zbytečných vedlejších postav (a všichni ti fousáči v turbanech vypadají stejně - kdo se v tom má vyznat) - tvůrcům se přitom vůbec nedaří najít nějaký rytmus a informace podávají velmi chaoticky. ___________________ Zmatená je často režie - v akčních scénách nedává divákovi mnoho šancí zorientovat se v prostoru a při změnách lokací by se šiknuly nějaké indikáční záběry, aby divák občas nemusel přemýšlet, kde že se to tahleta scéna vlastně odehrává a kteří nepodstatní turbanofousáči se v ní o čemsi dohadují... Poslední půlhodina je ale kupodivu docela bezproblémová a vlasntí i napínavá - škoda, že takový nebyl celý film. ___________________ P.S: Vrtá mi hlavou, zda tu scenérii vepřové hostiny (v muslimské společnosti) mám chápat jako zcizující prvek, nebo čistý FAIL... :)(19.6.2010)

  • NinadeL
    **

    Sovětsko – indická koprodukce Uzbekfilmu a Eagle Films. Indická strana převážila a člověk by v tom ty Sověty už ani nehledal... Ale tak pořád lepší, než koprodukce ČSSR a SSSR, konkrétně s Kazachstánem, v Revue na zakázku. Tady máme alespoň částečně fungující masalu. Zeenat Aman je nádherná, Hema Malini ideálně pohádková, ale na můj v kus je tu příliš akce a jednoduše Ali-Baba nepatří mezi mé oblíbené pohádky. A pokud jde o prvky zcizující, absolutním failem je disko podlaha (!), vše ostatní je oproti těm duhových čtvercům nicotné a irelevantní.(10.2.2011)

  • De Large
    *****

    Moje detstvo v kine...(23.9.2014)

  • johny.mad
    ****

    Tuhle pohádku nepohádku jsem viděl jako malý snad desetkrát. vždycky mě fascinovala dost velká míra násilí a vůdce loupežníku zabíjející bumerangem...povedený masakr :-D...(24.5.2012)

  • Andrea1717
    ***

    Hodne starý film poplatný dobe, niektoré absurdnosti ma dvíhali z gauča, ako napríklad podsvietená podlaha zo štvorcov v prvej piesni, nerozdýchala som ju do konca a naozaj ma to vôbec nezaujalo, neidentifikovateľné prostredie, neidentifikovateľné národnosti, raz som nevedela, či sú to Turci, Indovia alebo Tatari, tie "preháňky na koňoch mi skôr pripomínali "cowboyky" na okamih som zadúfala, že z jedného súdka vybehne "Winetou". Nesúrodná, rozvlečená a zbytočne komplikovaná rozprávka, no rozprávka, mŕtvol tam bolo dosť....(3.7.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace